- 2 Απριλίου, 2019
Επίσκεψη του 4ου Δημοτικού Σχολείου Αλμυρού στη Φότζια της Ιταλίας
Στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+ με τίτλο «Διδάσκοντας και Μαθαίνοντας μέσα από την φωτογραφική τέχνη» στο οποίο συντονιστικό σχολείο το 4ο Δημοτικό σχολείο Αλμυρού πραγματοποιήθηκε η δεύτερη συνάντηση των εταίρων σχολείων από τις 11 Μαρτίου 2019 στη Φότζια της Ιταλίας.
Γενικότερος στόχος όλων των προγραμμάτων Erasmus+ είναι να αυξηθεί η πολιτιστική συνείδηση των μαθητών μέσω καινοτόμων πρακτικών και ψηφιακών εργαλείων.
Η υλοποίηση του προγράμματος προσφέρει ποικίλα διαπολιτισμικά παιδαγωγικά οφέλη καθώς βοηθά τους μαθητές να γνωρίσουν μέσα από τη φωτογραφική τέχνη την πολιτιστική κληρονομιά της κάθε χώρας να αναπτύξουν κριτικές ικανότητες, καλλιτεχνικές και ψηφιακές δεξιότητες, ικανότητες επικοινωνίας διασυνοριακής συνεργασίας και διαπολιτισμικού διαλόγου.
Τα σχολεία που συμμετέχουν στη σύμπραξη είναι τα εξής:
- Ελλάδα
- Ιταλία
- Βουλγαρία
- Λετονία
- Ισπανία
- Γαλλία
Η 1η συνάντηση ήταν στον Αλμυρό καθώς είμαστε το συντονιστικό σχολείο. Το θέμα που έπρεπε να δουλέψουμε μέχρι αυτή την συνάντηση ήταν η παρουσίαση του περιβάλλοντα χώρου του σχολείου και της ευρύτερης περιοχής.
Το θέμα της 2ης συνάντησης ήταν η δημιουργία τριπτύχου με τα προφίλ των μαθητών. Όπως είχε τονιστεί και στην πρώτη συνάντηση, σημαντικό στοιχείο του έργου είναι η επαφή των μαθητών με τον κόσμο της φωτογραφίας και η σχεδίαση αυτής της δραστηριότητας των τριπτύχων που αποτελείται από τρεις φάσεις:
1.Φωτογραφία πορτραίτου
- Φωτογραφίζω αγαπημένα αντικείμενα, χόμπι
- Φωτογραφίζω αυτό που ονειρεύομαι να γίνω όταν μεγαλώσω
Για τη δημιουργία τους χρησιμοποιήθηκαν διάφορες τεχνικές: Τεχνική πορτραίτου, τεχνική κολάζ, ζωγραφική, τεχνική ψηφιακής επεξεργασίας και σύνθεσης φωτογραφιών σε περιβάλλον ανοιχτών λογισμικών.
Πρόγραμμα επίσκεψης
1η μέρα:
Οι συμμετέχοντες έτυχαν εγκάρδιας υποδοχής από τη Διευθύντρια και τους εκπαιδευτικούς του σχολείου, καθώς και από το Δήμαρχο της πόλης στο θέατρο της πόλης παρουσία μαθητών και γονέων. Οι μαθητές ετοίμασαν μια μουσική γιορτή με τραγούδια και χορούς. Ο Δήμαρχος καλωσόρισε τους συμμετέχοντες και μίλησε για τη σπουδαιότητα των Ευρωπαϊκών προγραμμάτων.
Στο χώρο του σχολείου ακολούθησε αργότερα παρουσίαση των εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων των μαθητών των συμμετεχόντων χωρών. Όπως όφειλαν λοιπόν, οι συμμετέχοντες στη σύμπραξη πραγματοποίησαν αυτό το τρίπτυχο εργασιών στη χώρα τους και το παρουσίασαν στην ολομέλεια μέσα από βίντεο και παρουσιάσεις που είχαν επιμεληθεί.
Η πρώτη μέρα έληξε με δείπνο και επίσκεψη στο θέατρο της πόλης “Teatro Giordano” όπου παρακολουθήσαμε ένα κονσέρτο του σπουδαίου πιανίστα της Περιοχής Antonio Di Dedda.
2η μέρα:
Η δεύτερη μέρα ξεκίνησε με ξενάγηση στις αίθουσες διδασκαλίας των μικρών τάξεων, όπου οι μαθητές μας καλωσόρισαν με τραγούδια και μας πρόσφεραν μια όμορφη χειροτεχνία. Ακολούθησε ξενάγηση στους υπόλοιπους χώρους του κτηριακού συγκροτήματος: εργαστήρια, αίθουσα πληροφορικής, χώρο άθλησης, βιβλιοθήκη όπου η εξειδικευμένη εκπαιδευτικός μας μίλησε για την χρησιμότητα και την σπουδαιότητα αυτού του χώρου. Αξιοζήλευτο σημείο το εργαστήρι-μουσείο τέχνης, όπου οι μικροί μαθητές με την καθοδήγηση ειδικευμένου προσωπικού δημιουργούν πράγματι έργα τέχνης. Ένας χώρος έκφρασης και δημιουργίας για τους μικρούς και μεγάλους μαθητές. Άξιο αναφοράς η βοήθεια ατόμων με ειδικές ανάγκες προς τους μικρούς μαθητές σε μια προσπάθεια αποδοχής της διαφορετικότητας.
Μετά την ολοκλήρωση της ξενάγησης, ακολούθησε στην αίθουσα πληροφορικής συζήτηση από τους συμμετέχοντες με θέμα το etwinning, μια πλατφόρμα επικοινωνίας των εταίρων καθηγητών και μαθητών καθώς και εναπόθεσης των συνεργατικών δραστηριοτήτων.
Το απόγευμα πραγματοποιήθηκε επίσκεψη στο ιστορικό κέντρο της πόλης, στον καθεδρικό ναό και στις υπόγειες κατακόμβες.
3η μέρα:
Την Τρίτη μέρα επισκεφτήκαμε την πόλη Monte San’tAngelo, όπου μας έγινε ξενάγηση στο ναό της περιοχής San Michele Archangelo (όνομα το οποίο ταυτίζεται με τον Αρχάγγελο Μιχαήλ) και στο κάστρο Sveno. Η πόλη αποτελεί θρησκευτικό-τουριστικό θέρετρο, καθώς βρίσκεται σε υψόμετρο 800 μ και έχει απίστευτη θέα στη θάλασσα. Έπειτα επισκεφτήκαμε τη Βασιλική της Santa Maria Maggiore και τη Μονή του Αγίου Λεονάρδου στην περιοχή της Malfredonia.
Στο χώρο του σχολείου πραγματοποιήθηκε αργότερα στην αίθουσα εκδηλώσεων προβολή ταινίας μικρού μήκους με συμμετέχοντες στην ταινία των ίδιων των μαθητών του Ιταλικού σχολείου καθώς και των δικών μας μαθητών. Σκοπός της ταινίας η παρουσίαση του σχολείου τους και της πρώτης συνάντησης στην Ελλάδα.
4η μέρα:
Η τέταρτη μέρα ξεκίνησε με συνέχει της συζήτησης για το etwinning. Οι μικροί μαθητές μας ετοίμασαν μια έκπληξη στην αίθουσα της πληροφορικής. Δημιούργησαν στον υπολογιστή ένα Avatar για μας με θέμα την αυτοπροσωπογραφία. Τα κατάφεραν αρκετά καλά!!!
Ακολούθησε επίσκεψη και ξενάγηση στο Μουσείο τέχνης της περιοχής Dogana Palace. Αργότερα οι συμμετέχοντες συζήτησαν για την πορεία του προγράμματος. Την Τρίτη συνάντηση στη Βουλγαρία, καθορίστηκαν οι επόμενοι στόχοι και τα παραδοτέα ως την επόμενη συνάντηση και αξιολογήθηκε η πορεία του προγράμματος. Η επόμενη δραστηριότητα αφορά στην φωτογραφία τοπίου φυσική ή τεχνική.
5η μέρα:
Η συνάντηση στην Ιταλία, ολοκληρώθηκε την πέμπτη μέρα, στις αίθουσες με παρουσίαση ταινίας stop motion από τον γνωστό στην Ιταλία εικονογράφο Santo Pappalardo, ο οποίος παραδίνει μαθήματα στους μικρούς μαθητές.
Ακολούθησε συνέχεια της συζήτησης και ανταλλαγής απόψεων για την μελλοντική μετακίνηση μαθητών και εκπαιδευτικών και των μελλοντικών εργασιών και δράσεων των εταιρικών σχολείων.
Η πρόοδος των εργασιών θα παρουσιαστεί σε δυο μήνες στο Lovech της Βουλγαρίας με συμμετοχή τεσσάρων μαθητών της Στ΄ τάξης.