• 25 Ιουνίου, 2018

1ο Δημοτικό Σχολείο Αλμυρού: Δράσεις της σχολικής χρονιάς 2017- 2018

1ο Δημοτικό Σχολείο Αλμυρού: Δράσεις της σχολικής χρονιάς 2017- 2018

 

1ο Δημοτικό Σχολείο Αλμυρού

Την σχολική χρονιά 2017- 2018 οι μαθητές του σχολείου μας με την υποστήριξη και την βοήθεια των δασκάλων τους συμμετείχαν σε διάφορα προγράμματα στα πλαίσια της ευέλικτης ζώνης έχοντας έτσι την ευκαιρία να γνωρίσουν και να ασχοληθούν με αντικείμενα πέρα από τα στενά πλαίσια της σχολικής τάξης και του σχολικού εγχειριδίου. Η φετινή χρονιά υπήρξε ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα και παραγωγική για τους μικρούς μαθητές.

Α’ Τάξη

Εμείς τα παιδιά της πρώτης τάξης  με την κ. Σουβλή Βούλα ασχοληθήκαμε στην ευέλικτη ζώνη με τα συναισθήματα όπως  χαρά , λύπη, θυμός, φόβος κ.α. Κάναμε κάρτες, παίξαμε μ’ αυτές το παιχνίδι των συναισθημάτων, μάθαμε πώς μπορούμε να διαχειριζόμαστε κάποια αρνητικά συναισθήματα, λύσαμε κουίζ, ζωγραφίσαμε, τραγουδήσαμε και χορέψαμε το τραγούδι των συναισθημάτων. Τέλος, καταλήξαμε στο συμπέρασμα ότι συναισθήματα όπως η αγάπη και  η χαρά κάνουν τον κόσμο μας πιο όμορφο.

Έκδοση σχολικής εφημερίδας -« Δευτεράκια σε δράση…» Στα πλαίσια του μαθήματος της ευέλικτης ζώνης , οι μικροί μαθητές της Δευτέρας τάξης του 1ου Δημοτικού σχολείου Αλμυρού με την κ. Μαργαρίτη Ελένη, ασχολήθηκαν με την έκδοση σχολικής εφημερίδας. Εξέδωσαν 3 τριμηνιαία τεύχη . Στις πρώτες προσπάθειες κατέγραψαν δράσεις του σχολείου και δραστηριότητες της τάξης τους .Σε δεύτερο στάδιο, έγραψαν λεζάντες κάτω από φωτογραφίες, επινόησαν δικά τους αινίγματα και έφτιαξαν στιχάκια με ομοιοκαταληξία. Ως μικροί δημοσιογράφοι όμως, σε μεταγενέστερο στάδιο έγραψαν άρθρα (σχολιάζοντας θεατρικές παραστάσεις, διδακτικές επισκέψεις που πραγματοποίησαν και έθιμα) και πήραν συνεντεύξεις. Το όφελος ήταν τεράστιο , αφού μέσα από ευχάριστες διαδικασίες καλλιεργήθηκε η ομαδικότητα, η συνεργασία , η γραπτή έκφραση και η ευρηματικότητα των μαθητών…

Οι μικροί μαθητές – δημοσιογράφοι είναι: Βαγγέλης Χασάνος, Σιαμέτης Νίκος, Δημήτρης Κουρκούμπας, Γιώργος Μπαρκονίκος, Γιώργος Καρατάσιος, Θεμιστοκλής Παπακυρίλλου, Παναγιώτης Τσιρογιάννης, Βασίλης θεοδώρου, Δημοσθένης Χαρχαρής, Αλέξανδρος Χάκα, Ραφαήλ Καραμαργιός, Γιώργος Πατσιαούρας, Μελίτα Πανταζώνα, Ειρήνα Τέκα, Αθανασία Γκορτζιαλή, Ελευθερία Πατσίλη, Δήμητρα Καραμπούτη, Εύα Χοτζάι, Αργυρώ Νικοβιώτη


Α’ και Β’ τάξη

Στα πλαίσια της δράσης του σχολείου μας «Βιβλιοδρομίες», οι μαθητές των Α’ και  Β’ τάξεων  με την βοήθεια των εκπαιδευτικών της Αγγλικής γλώσσας κ. Μπουκουβάλα Γιώτας και της εκπαιδευτικού της Γαλλικής γλώσσας κ. Ζωιτοπούλου Βάνας συμμετείχαν σε μία γλωσσική δραστηριότητα που συνδυάζει την Αγγλική, τη Γαλλική και την Ελληνική γλώσσα. Έφτιαξαν δύο λεξικά με λέξεις κοινές και στις τρείς γλώσσες. Σκοπός της δραστηριότητας ήταν να συνειδητοποιήσουν τα παιδιά ότι οι γλώσσες δεν είναι ανεξάρτητες μεταξύ τους και ότι λαοί και πολιτισμοί συναντιούνται γλωσσικά και επίσης ότι η εκμάθηση μιας ξένης γλώσσας δεν είναι τελικά και τόσο δύσκολη υπόθεση.   


Β’ τάξη

Στο πρόγραμμα της ευέλικτης ζώνης με την εκπαιδευτικό της Φυσικής Αγωγής, κυρία Ελένη Φατούρα τα παιδιά ασχολήθηκαν με το θέμα:

« Μικροί παραγωγοί ελιάς – Από το δέντρο στο πιάτο μας»

1.Πρώτα ρίξαμε τις ελιές από το δέντρο με την τσουγκράνα.

 2.Τις βάλαμε σε μπουκάλια και τις πλύναμε πολύ καλά.

 3.Βάλαμε νερό στα μπουκάλια και χοντρό αλάτι.

 4.Τις τοποθετήσαμε στην τάξη μας και σε 4-5 μήνες θα είναι έτοιμες για τη σαλάτα μας!!!!

Είμαστε περήφανοι !!!!!!

Ξέρουμε πια να φτιάχνουμε ελιές βρώσιμες. Στη Γιορτή της Μητέρας χαρίσαμε στις μαμάδες μας την παραγωγή μας. Τους δώσαμε και τις οδηγίες.

« Πλύνε τις ελιές. Βάλε αλάτι, λάδι και ξύδι. Είναι έτοιμες για να τις φας.»


Γ’ τάξη

«Μαθαίνω να κυκλοφορώ»

Στα πλαίσια της ευέλικτης ζώνης οι μαθητές της Γ΄ τάξης του σχολείου μας συμμετείχαν στο πρόγραμμα «Μαθαίνω να κυκλοφορώ».

Μέσα από το πρόγραμμα ευαισθητοποιήθηκαν στα θέματα κυκλοφοριακής αγωγής για ν’ αποκτήσουν τη σωστή οδική συμπεριφορά ως πεζοί, ποδηλάτες, επιβάτες και αυριανοί οδηγοί.

Μιλήσαμε για τα στατιστικά στοιχεία από έρευνες που έχουν γίνει για τα τροχαία ατυχήματα στη χώρα μας.

Γνωρίσαμε τα σήματα του Κ.Ο.Κ.

Παρακολουθήσαμε την ειδικά διαμορφωμένη δράση του Πανελλήνιου Συλλόγου Εκπαιδευτών Οδήγησης και Κυκλοφοριακής Αγωγής που έγινε στο σχολείο μας και παρουσιάστηκε από τον κο Μπίκο Απόστολο, εκπαιδευτή οδήγησης και κυκλοφοριακής αγωγής.

Συμμετείχαμε στην ενημέρωση – βιωματική δράση από το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας – Παύλος Μυλωνάς που έγινε στο Πολιτιστικό κέντρο Αλμυρού.

Κάναμε το πρόγραμμά μας πιο ενδιαφέρον με τη συμβολή των εικαστικών και της μουσικής.

 

Δ’ και Ε’ τάξη

Οι μαθητές της Δ΄ και  Ε’ τάξης  ασχολήθηκαν με το πρόγραμμα:

«Αρωματικά φυτά και βότανα στα μονοπάτια της φύσης.»

Τα παιδιά των δύο τάξεων  γνώρισαν τον πλούτο των αρωματικών φυτών και βοτάνων της περιοχής του Αλμυρού και της Ελλάδος. Μύρισαν, γεύτηκαν και δημιούργησαν με τα βότανα. Έκαναν αρωματικά σαπούνια, κηραλοιφές και  αρωματικά λάδια. Δοκίμασαν αφεψήματα και ιδιαίτερα τσάι του βουνού από την Όθρυς.

Επίσης επισκέφτηκαν το 1ο Γυμνάσιο Αλμυρού και παρακολούθησαν αντίστοιχο πρόγραμμα με βότανα. Οι υπεύθυνες καθηγήτριες κ. Χ. Τζαφλέρη, Γ. Φούντα και Απ. Καλτσά μαζί με τους μαθητές τους τους ενημέρωσαν και τους ξενάγησαν στο βοτανόκηπο του σχολείου. Προσφέρθηκε παγωμένο τσάι και γλυκά. Τέλος επισκέφτηκαν το ΚΠΕ Μακρυνίτσας και γνώρισαν από κοντά τα βότανα περπατώντας στα καλντερίμια του χωριού.

 

Ε΄ τάξη

Τη φετινή χρονιά η Ε΄ τάξη του σχολείου μας ολοκλήρωσε το εκπαιδευτικό πρόγραμμα:

«Λαϊκός  πολιτισμός – Ήθη κι έθιμα Σαρακατσαναίων – Βλάχων – ΑνατολικοΡωμυλιωτών.»

Τα παιδιά ταξίδεψαν στις γειτονιές του Αλμυρού, γνώρισαν ήθη, έθιμα και παραδόσεις,  γεύτηκαν παραδοσιακά φαγητά, χορούς και τραγούδια και  έμαθαν για τις παραδοσιακές φορεσιές. Η παράδοση αποτελεί πηγή γνώσεων και εναρμονίζει το παρελθόν, το παρόν και το μέλλον.

 

ΣΤ’ τάξη

Στα πλαίσια του προγράμματος «Αγωγή Υγείας» υλοποιήθηκε από την ΣΤ’ τάξη του σχολείου  με την κ. Σαμαρά Σοφία πρόγραμμα με θέμα «Η αξία της υγιεινής διατροφής στη ζωή μας».

Το θέμα προσεγγίστηκε διαθεματικά και τα παιδιά ασχολήθηκαν με τη διατροφή των αρχαίων Ελλήνων, μελετώντας τη διαχρονική αξία της διατροφής. Συγχρόνως με τη διαδικασία της έρευνας και της αναζήτησης διερευνήθηκαν οι διατροφικές συνήθειες και άλλων λαών του κόσμου. Στη συνέχεια συντάχθηκαν υγιεινές συνταγές και δημιουργήθηκε το δικό μας βιβλίο υγιεινών συνταγών. Τέλος πραγματοποιήθηκε διάλεξη από την κ. Έλενα Κουρκούμπα, Διαιτολόγο και Διατροφολόγο η οποία μας έλυσε όλες μας τις απορίες.

                 

Επίλογος

Τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να παρουσιάσουν τα αποτελέσματα του κόπου τους καθώς και τις εργασίες τους στους συμμαθητές τους και  στους υπόλοιπους εκπαιδευτικούς του σχολείου σε μέρα ειδικά αφιερωμένη σ’ αυτό το σκοπό.


Σχετικά Άρθρα

Άκυρο στο Ναύσταθμο Αλμυρού – Οι αποφάσεις – Οι υπογραφές

Άκυρο στο Ναύσταθμο Αλμυρού – Οι αποφάσεις – Οι υπογραφές

Φαίνεται ότι μπαίνουν τίτλοι τέλους στον Ναύσταθμο Αλμυρού που μέχρι και τον Ιούνιο δίνονταν διαβεβιώσεις ότι…
Ο εορτασμός της 28ης Οκτωβρίου στην Ευξεινούπολη

Ο εορτασμός της 28ης Οκτωβρίου στην Ευξεινούπολη

Με καλό καιρό και πολύ κόσμο στην Εκκλησία και την παρέλαση πραγματοποιήθηκαν οι εορτασμοί για την…