- 4 Ιουνίου, 2024
Αναβάθμιση του λιμανιού της Αμαλιάπολης – Η μελέτη – το έργο
Στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Αλμυρού της Τρίτης 28/5 έγινε αποδεκτή η μελέτη για την αναβάθμιση του λιμανιού της Αμαλιάπολης, όπου πέραν της απουσίας δικτύου και παροχών για ύδρευση και την παροχή ρεύματος στα εξυπηρετούμενα σκάφη, σημαντική είναι η έλλειψη της υποδομής για την ανέλκυση και την καθέλκυση των εξυπηρετούμενων σκαφών. Η έλλειψη αυτή θεωρείται σημαντική καθώς σε καμία άλλη κοντινή εγκατάσταση δεν υπάρχει κλίνη ανέλκυσης/ καθέλκυσης σκαφών των αλιέων. Το έργο μαζί με αναβαθμίσεις και άλλων λιμανιών του Αλμυρού εντάχθηκε στο πρόγραμμα Φιλόδημος και είναι ύψους 690.000 ευρώ.
Η μελέτη προβλέπει αφενός τη διαπλάτυνση του υφιστάμενου προσήνεμου μώλου και αφετέρου την κατασκευή μίας κλίνης ανέλκυσης/καθέλκυσης για τα προσεγγίζονται αλιευτικά σκάφη.
Μεταξύ άλλων αποφασίσθηκαν τα εξής:
– Εκσκαφή του θαλάσσιου πυθμένα σε ελάχιστη απόσταση 1,50μ. από το υφιστάμενο μέτωπο του προσήνεμου μώλου
– Δεδομένου του απαντώμενου βάθους πυθμένα στο μεγαλύτερο τμήμα του προσήνεμου μώλου (εξωτερική πλευρά) περί τα 3,0μ. εκτιμήθηκε ότι η ελάχιστη απαιτούμενη εκσκαφή θα είναι στα – 4,40μ. από τη ΜΣΘ.
– Η στάθμη έδρασης της νέας στήλης προβλέπεται στα -3,0μ. από ΜΣΘ.
– Η στήλη θα κατασκευαστεί από συμπαγείς τεχνητούς ογκολίθους άοπλου σκυροδέματος. Δεδομένου όμως ότι επιδιώκεται η μονολιθικότητα των τ.ο. καθ’ ύψος, με την ανωδομή αλλά και το υφιστάμενο έργο αποφασίσθηκε οι τ.ο. να προβλεφθούν διαμπερείς με κυκλική οπή ø500 στο κέντρο τους, η οποία θα πληρωθεί με οπλισμένο σκυρόδεμα ως διατμητικός σπόνδυλος που θα εξασφαλίζει την ομοιόμορφη απόκριση των τ.ο. σε κάθε είδους φόρτιση.
– Πέραν των στηλών αποφασίσθηκε η σύνδεση της νέας στήλης με την υφιστάμενη κατασκευή. Για τον σκοπό αυτό προβλέπεται η κατασκευή εγκάρσιων δοκών ανά δεύτερη στήλη (ήτοι ανά 5,0μ. αξονικά), οι οποίες θα καταλήγουν επί των στηλών της παλαιάς στήλης. Τόσο μέσω της τριβής όσο και μέσω κατάλληλων διατμητικών συνδέσμων, θα εξασφαλιστεί η διασύνδεση των δύο κατασκευών έτσι ώστε να αποφευχθεί η διαφορική απόκριση μεταξύ τους (πιθανές μικρουποχωρήσεις στο νέο έργο λόγω ενδοσιμότητας ή συνιζήσεων του νέου πρίσματος κ.λπ.).
– Η υφιστάμενη ανωδομή του έργου καθαιρείται πλήρως καθώς έτσι και αλλιώς θα πρέπει να οδεύσει το υπόγειο δίκτυο των Η/Μ παροχών. Το νέο δίκτυο θα οδεύει καθ’ όλο το μήκος του έργου πάνω από τις εγκάρσιες συνδετήριες δοκούς που θα συνδέουν παλαιά και νέα κατασκευή.