- 2 Δεκεμβρίου, 2022
Η Υφυπουργός Ζέττα Μακρή …αποκαλύπτεται στις ερωτήσεις της μαθήτριας Βασιλικής Αλπάκη
Συνέντευξη της Υφυπουργού για τους σκοπούς του εκπαιδευτικού ομίλου δημοσιογραφίας του ΓΕΛ Αλμυρού
Εκπαιδευτικός όμιλος δημοσιογραφίας λειτουργεί στο ΓΕΛ Αλμυρού, ο οποίος απαρτίζεται από δώδεκα μαθητές της Β’ Τάξης υπό τον συντονισμό των καθηγητών Βασιλικής Κουτρουλού και Δημητρίου Μαμούρα.
Οι «Δημοσιογράφοι στην πράξη» έχουν ήδη πραγματοποιήσει πέντε συναντήσεις αναπτύσσοντας τις δράσεις τους. Μία εξ αυτών η δημιουργία ιστοσελίδας και η παραγωγή δικού τους υλικού. Για τους σκοπούς του ομίλου, η μαθήτρια Βασιλική Αλπάκη πήρε συνέντευξη από την Υφυπουργό Παιδείας κα Ζέττα Μακρή, μέρος της οποίας αναδημοσιεύουμε παρακάτω.
Β.Α.: Είμαι ιδιαίτερα χαρούμενη που δεχτήκατε να μου παραχωρήσετε τη συνέντευξη στα πλαίσια του προγράμματος «Δημοσιογραφία στην πράξη».
Ζ.Μ.: Εγώ ευχαριστώ πολύ για την πρόσκληση, την οποία αποδέχτηκα με μεγάλη χαρά.
Καταρχάς θα ήθελα να μου μιλήσετε για τον τόπο καταγωγής σας και τις σπουδές σας. Τι θυμάστε από τη φοιτητική σας ζωή;
Έχω γεννηθεί στη Θεσσαλονίκη αλλά έχω μεγαλώσει στο Βόλο, όπου και πήγα σχολείο. Τελείωσα την Ελληνο-Γαλλική Σχολή Βόλου «Άγιος Ιωσήφ».
Σπούδασα στη Νομική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών από όπου αποφοίτησα με άριστα και συνέχισα τις σπουδές μου στο ευρωπαϊκό και κοινοτικό δίκαιο στο Πανεπιστήμιο Cambridge, στο Ηνωμένο Βασίλειο.
Από τα φοιτητικά χρόνια έχω πολύ έντονες αναμνήσεις από τα αμφιθέατρα, τους καθηγητές μου, εννοείται τις παρέες και την έντονη πολιτική δραστηριότητα σε επίπεδο φοιτητικής παράταξης.
Πόσα χρόνια εργαστήκατε;
Είμαι δικηγόρος παρ’ Αρείω Πάγω και μέλος του Δικηγορικού Συλλόγου Βόλου. Από την αρχή της επαγγελματικής μου σταδιοδρομίας ανέπτυξα έντονη δράση και εκλεγόμουν συνεχώς, και μάλιστα πρώτη σε ψήφους, σύμβουλος της Διοίκησης του Δικηγορικού Συλλόγου Βόλου ενώ διετέλεσα Γραμματέας του Δικηγορικού Συλλόγου Βόλου κατά την τριετία 1996 – 1999.
Πολιτεύτηκα, για πρώτη φορά, στις βουλευτικές εκλογές του 2000 και εκλέχτηκα βουλευτής Μαγνησίας με την Νέα Δημοκρατία.
Από τότε μέχρι σήμερα έχω αφιερωθεί στην πολιτική και, όπως συνηθίζω να λέω χαριτολογώντας, «λιποτάκτησα» από τη δικηγορία!
Πότε ήρθατε σε επαφή με την πολιτική; Τι ήταν αυτό που σας ώθησε να ασχοληθείτε με τα κοινά;
Χωρίς να είναι απολύτως ξεκάθαρο τι με ώθησε να μπω στον πολιτικό στίβο, σίγουρα καθοριστικό ρόλο έπαιξε το γεγονός ότι ο πατέρας μου ήταν βουλευτής Γρεβενών.
Θυμάμαι ότι από τα σχολικά χρόνια μου άρεσε να ασχολούμαι με τα κοινά και τις διεκδικήσεις για ένα καλύτερο αύριο.
Κατά τη διάρκεια, όμως, της φοιτητικής μου ζωής δραστηριοποιήθηκα πιο συστηματικά μέσω της φοιτητικής πολιτικής παράταξης, της οποίας ήμουν μέλος.
Από κει και πέρα, ήμουν σίγουρη ότι ήθελα να ακολουθήσω το δρόμο της πολιτικής και να προσφέρω τόσο στην τοπική κοινωνία της Μαγνησίας αλλά και, γενικότερα, στη χώρα μου, από όποια θέση και με όποιο τρόπο μπορώ να είμαι χρήσιμη.
Διάβασα στο βιογραφικό σας ότι έχετε αναλάβει πολλές αρμοδιότητες κατά καιρούς. Ποια πιστεύετε ότι ήταν η προσφορά σας από αυτές τις θέσεις στην ελληνική κοινωνία;
Είναι αλήθεια ότι η διαδρομή, που με οδήγησε στη θέση, που βρίσκομαι σήμερα, της υφυπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, αρμόδιας για θέματα Πρωτοβάθμιας, Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής, πέρασε από πολύ σημαντικούς σταθμούς και πάντοτε σκοπός μου ήταν και είναι να προσφέρω και να ανταποκρίνομαι στις απαιτήσεις των καιρών και των θέσεων, που αναλαμβάνω.
Υπηρέτησα κάθε θέση με το ίδιο υψηλό και αδιαπραγμάτευτο αίσθημα ευθύνης, συνέπειας, διαφάνειας και ακεραιότητας, με σεβασμό στις δημοκρατικές διαδικασίες, αρχές και αξίες που διέπουν την παράταξη της Νέας Δημοκρατίας, το ελληνικό Σύνταγμα και την ελληνική κοινωνία.
Είχα και έχω την τύχη η πολιτική μου πορεία να είναι πλούσια σε διαφορετικές αλλά εξίσου σημαντικές αναθέσεις και οι σπουδαίες εμπειρίες που έχω αποκομίσει να αποτιμώνται θετικά, να αποτυπώνονται σε κάθε επόμενο βήμα και να προστίθενται στα προσόντα, τις δεξιότητες, τις γνώσεις και την προϋπηρεσία μου σε θέσεις ευθύνης.
Αυτό το κέρδος το εκτιμώ απεριόριστα και ελπίζω ότι το καταθέτω πολλαπλάσιο στην ελληνική κοινωνία.
Σε αυτήν σας την ερώτηση θα ήθελα να αναφερθώ και στη θητεία μου της υφυπουργού Υγείας, μια θητεία που με επηρέασε πολύ ως άνθρωπο και ως πολιτικό. Ο τομέας της Υγείας, το αγαθό αυτό καθαυτό, της προάσπισης της υγείας και της ζωής, η αξία του και ο σεβασμός, με τον οποίον οφείλουμε να το προστατεύουμε, δε μπορεί παρά να αποτελέσει προσωπική δέσμευση προς το κοινωνικό σύνολο. Αυτό ήταν και για μένα ο χρόνος μου στη θέση της υφυπουργού Υγείας, μια δέσμευση που ξεκίνησε τότε και την υπηρετώ πιστά, με κάθε τρόπο και με πλήρη συνείδηση της σοβαρότητας και του βάρους της δέσμευσης αυτής.
Ποιο θεωρείτε το μεγαλύτερο επίτευγμά σας;
Το μεγαλύτερο επίτευγμά μου είναι σίγουρα οι γιοί μου! Αυτό ξεπερνά κατά πολύ κάθε τι άλλο. Έφερα στη ζωή δυο αγόρια, που έγιναν δυο αγαπημένα αδέρφια, δυο καλά παιδιά, δυο άνδρες που εξελίσσονται συνέχεια και διαγράφουν καθένας τη δική του επιτυχημένη πορεία και εγώ είμαι, πάντα, δίπλα τους, πολύ περήφανη και για τους δυο και πολύ συγκινημένη κάθε φορά που αναφέρομαι στους γιούς μου.
Από την τωρινή σας θέση της Υφυπουργού Παιδείας με ποιον τρόπο πιστεύετε ότι είναι δυνατόν να ελαττωθούν ή ακόμα και να εξαλειφθούν τα φαινόμενα ενδοσχολικής βίας που πληροφορούμαστε καθημερινά;
Είναι κοινή παραδοχή ότι η ενδοσχολική βία είναι ένα πολύ ανησυχητικό φαινόμενο με πολλές παραλλαγές που εξαπλώνεται, ύπουλα και επικίνδυνα, στη σχολική κοινότητα, το διαπιστώνετε και σεις, παιδιά.
Η πεποίθησή μου είναι ότι η Παιδεία μπορεί να διαδραματίσει δραστικό ρόλο στον αγώνα κατά της ενδοσχολικής βίας και του εκφοβισμού.
Για τον λόγο αυτό εντάξαμε, από πέρσι, στο υποχρεωτικό πρόγραμμα νηπιαγωγείων, δημοτικών και γυμνασίων στα εργαστήρια δεξιοτήτων τον αλληλοσεβασμό, τα ανθρώπινα δικαιώματα, το σεβασμό στη διαφορετικότητα, την οικοδόμηση θετικών και υγιών διαπροσωπικών σχέσεων και δίνουμε ιδιαίτερη έμφαση στην καλλιέργεια ήπιων δεξιοτήτων, όπως η δημιουργικότητα, η κριτική και συνθετική σκέψη και η ομαδική δουλειά, αλλά και στην καλλιέργεια ψηφιακών δεξιοτήτων, όπως η ψηφιακή χρήση και επικοινωνία, η ψηφιακή ασφάλεια και συναισθηματική νοημοσύνη, τα ψηφιακά δικαιώματα, καθώς στον παραδοσιακό ενδοσχολικό εκφοβισμό έχει προστεθεί και η σαρωτική μορφή του διαδικτυακού εκφοβισμού.
Για να αρχίσει από πολύ νωρίς, από τα πρώτα κιόλας σχολικά χρόνια, η σωστή ενημέρωση των μαθητών, η πρόληψη, η αντιμετώπιση και η πάταξη αρνητικών φαινομένων, που απειλούν την ψυχική και σωματική υγεία των παιδιών.
Οι εκπαιδευτικοί σας μπορούν να αξιοποιούν τις σχετικές ενότητες των εργαστηρίων δεξιοτήτων και σας ενημερώνουν για την πρόληψη και προστασία από τον σχολικό και διαδικτυακό εκφοβισμό και τις σχετικές εξαρτήσεις, σας μιλούν για την αυτομέριμνα και την ψυχική υγεία, την ασφάλεια στην πλοήγηση και στη χρήση του διαδικτύου, την ευαισθητοποίηση σε θέματα αναπηρίας και ευαλωτότητας.
Μέσα από τα εγκεκριμένα εκπαιδευτικά προγράμματα, μέσα στην τάξη και το σχολικό περιβάλλον, έρχεστε σε επαφή και εξοικείωση με έννοιες όπως κοινωνική ευθύνη, ισότητα των φύλων και αντιμετώπιση των διακρίσεων, ψηφιακό περιβάλλον και δεξιότητες, συνεργασία και συνεργατικότητα, δημοκρατική παιδεία.
Το Υπουργείο Παιδείας με ευθύνη απέναντι στις οικογένειες και την κοινωνία αναλαμβάνει, προωθεί και στηρίζει πρωτοβουλίες ξεκινώντας από την αδιαπραγμάτευτη αρχή ότι η βία δεν έχει καμία θέση στα σχολεία μας.
Η διαρκής επιμόρφωση εκπαιδευτικών, ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών, για την πληρέστερη αντιμετώπιση φαινομένων ενδοσχολικής βίας και εκφοβισμού αποτελεί απόλυτη προτεραιότητα και μέριμνα του ΥΠΑΙΘ. Στην ίδια κατεύθυνση θεσπίσαμε τον Σύμβουλο Σχολικής Ζωής, τον εκπαιδευτικό που συμβάλλει περαιτέρω στην καλλιέργεια σχέσεων εμπιστοσύνης μεταξύ των μελών της εκπαιδευτικής κοινότητας, δίνοντας «διέξοδο» σε μαθητές αλλά και γονείς να μιλήσουν για τα προβλήματα, τις ανησυχίες, τους προβληματισμούς ή τους φόβους τους. Ενώ ενισχύουμε τα σχολεία μας με 1.100 οργανικές θέσεις ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών και τον διαρκή σχεδιασμό προγραμμάτων και δράσεων ενημέρωσης από κοινού με άλλους φορείς.
Θέλουμε να δημιουργήσουμε μία νέα δυναμική φιλοσοφία πρόληψης των φαινομένων βίας για την ολιστική αντιμετώπισή τους μέσω της ενημέρωσης, της ενεργοποίησης και της έμπρακτης υποστήριξης και ενδυνάμωσης κάθε μαθήτριας και κάθε μαθητή και να πατάξουμε αντίστοιχα αρνητικά φαινόμενα στο σχολικό περιβάλλον καλλιεργώντας μία κουλτούρα αλληλεγγύης, σεβασμού και ανεκτικότητας.
Θέλουμε να εξασφαλίσουμε ένα ασφαλές περιβάλλον για όλα τα παιδιά εντός και εκτός σχολείου.
Ποιο είναι το όραμά σας για την ελληνική εκπαίδευση;
Με την ιδιότητά μου της Υφυπουργού Παιδείας, αρμόδιας για την πρωτοβάθμια, δευτεροβάθμια εκπαίδευση και ειδική αγωγή, είμαι πραγματικά υπερήφανη που συμμετέχω στην αναβάθμιση του σχολείου μέσα από καινοτομίες και μεταρρυθμίσεις, που εισάγουμε και εφαρμόζουμε για τέταρτο χρόνο με την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας υλοποιώντας τις προεκλογικές δεσμεύσεις του Κυριάκου Μητσοτάκη και της Νέας Δημοκρατίας.
Και είναι τιμή μου να εκπροσωπώ το Υπουργείο Παιδείας και το κοινό όραμα για το σύγχρονο ελληνικό σχολείο, ένα όραμα που γίνεται πραγματικότητα:
με τους 25.000 μόνιμους διορισμούς, στη γενική εκπαίδευση, τους πρώτους μετά από 12 χρόνια, στην ειδική αγωγή, για πρώτη φορά στα εκπαιδευτικά χρονικά και 1.100 οργανικές θέσεις ψυχολόγων & κοινωνικών λειτουργών στα σχολεία, επίσης, για 1η φορά.
με συνεχείς επιμορφώσεις για τους εκπαιδευτικούς μας, για πρώτη φορά μετά από 10 χρόνια καθώς τα τελευταία 3 χρόνια έχουν ολοκληρωθεί περίπου 125.000 επιμορφώσεις.
με θέση στα νηπιαγωγεία μας για κάθε τετράχρονο μαθητή,
με δραστηριότητες στα Αγγλικά σε όλα τα δημόσια νηπιαγωγεία,
με καινοτόμες θεματικές στο πλαίσιο των εργαστηρίων δεξιοτήτων
με 166 νέα Προγράμματα Σπουδών Γενικής Εκπαίδευσης,
με ενισχυτική διδασκαλία Ειδικών Πανελλαδικώς Εξεταζόμενων Μαθημάτων, που δεν διδασκόταν στο παρελθόν στα δημόσια σχολεία,
με 120 πρότυπα και πειραματικά σχολεία, ενώ, ήδη, από πέρυσι υπάρχει τουλάχιστον ένα Πρότυπο ή/και Πειραματικό σε κάθε Περιφέρεια της χώρας.
με 25 Πρότυπα ΕΠΑΛ σε όλη τη χώρα
με δυνατότητα υποβολής παράλληλου μηχανογραφικού, μέσω του οποίου οι υποψήφιοι μπορούν να οδηγηθούν στα αναβαθμισμένα δημόσια ΙΕΚ
με 126 Δημόσια Ινστιτούτα Επαγγελματικής Κατάρτισης και δυνατότητα φοίτησης 28.000 σπουδαστών σε 103 ειδικότητες μεγάλης ζήτησης
15 Πειραματικά και Θεματικά ΔΙΕΚ
με επιπλέον ψηφιακά εργαλεία σε κάθε μαθητή, εκπαιδευτικό και εκπαιδευτική δομή και είμαστε εξαιρετικά ικανοποιημένοι που 506.132 παιδιά και νέοι και, σχεδόν, το σύνολο των εκπαιδευτικών, μόνιμων και αναπληρωτών έλαβαν και αξιοποίησαν την επιταγή 200 ευρώ για την αγορά τεχνολογικού εξοπλισμού, ως επέκταση του προγράμματος «Ψηφιακή Μέριμνα», συνολικού ύψους 140 εκατομμυρίων ευρώ.
με 90.000 laptop και tablet για σχολεία,
με εξοπλισμό ρομποτικής και διαδραστικούς πίνακες για την Ε’ και ΣΤ’ τάξη του Δημοτικού και για όλα τα Γυμνάσια και τα Λύκεια της χώρας, προϋπολογισμού 180 εκατ. ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας.
με ταχύτερο internet σε όλα τα σχολεία,
με ειδικό προηγμένο τεχνολογικό εξοπλισμό για μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και αναπηρία,
με ίδρυση εργαστηρίων εικονικής πραγματικότητας σε 100 σχολεία της χώρας και Kέντρα Καινοτομίας, ένα σε κάθε περιφέρεια, προϋπολογισμού 114 εκατ. ευρώ, με πόρους από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, για παροχή σύγχρονου τεχνολογικού εξοπλισμού σε όλα τα Εργαστηριακά Κέντρα των δομών Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης.
με νέα φιλοσοφία γύρω από την Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση, που ανταποκρίνεται στις σύγχρονες επαγγελματικές προκλήσεις, παρέχοντας γνώσεις σε κλάδους υψηλής ζήτησης με επαγγελματική προοπτική.
με ίσες ευκαιρίες για όλους και ποιοτική συμπεριληπτική εκπαίδευση, για πρώτη φορά, μέσα από το ολοκληρωμένο Στρατηγικό Σχέδιο Δράσης του Υπουργείου Παιδείας για την Ισότιμη Πρόσβαση των Ατόμων με Αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες αλλά και παιδιών με προσφυγικό και μεταναστευτικό υπόβαθρο με έμφαση στη συμπεριληπτική εκπαιδευτική μεθοδολογία και την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών.
με επέκταση και ενίσχυση Ολοήμερου σχολείου: από τις 4 στις 5:30 μμ και νέο περιεχόμενο
με τη συγκρότηση Εκπαιδευτικών ομίλων
με την ενίσχυση των σχολικών μονάδων με παιδαγωγικό σύμβουλο – μέντορα και ενδοσχολικούς συντονιστές για τη στήριξη του εκπαιδευτικού έργου
Ένα δυναμικό όραμα που βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη…
Θα επιθυμούσα να μου περιγράψετε εν συντομία το πρόγραμμά σας μια τυπική μέρα. Κι αν σ’ αυτό το πρόγραμμα καταφέρνετε να ξεκλέψετε λίγο χρόνο για να χαλαρώσετε, ενδεχομένως να διαβάσετε ένα βιβλίο, να δείτε μια ταινία ή να έρθετε σε επαφή με αγαπημένα πρόσωπα.
Μια τυπική ημέρα μου ξεκινά από νωρίς το πρωί και αν μάλιστα είναι προγραμματισμένη κάποια τηλεοπτική ή ραδιοφωνική συνέντευξη σημαίνει ότι όλο το πρόγραμμα ξεκινά πολύ νωρίτερα.
Το μεγαλύτερο μέρος της ημέρας βρίσκομαι στο γραφείο μου στο υπουργείο Παιδείας και ο χρόνος μοιράζεται σε συναντήσεις με τους συνεργάτες, συσκέψεις με τις υπηρεσίες, τηλεδιασκέψεις, μελέτη και ενασχόληση με θέματα αρμοδιότητας αλλά και τοπικά θέματα της Μαγνησίας.
Ενώ πολύ συχνά ανταποκρίνομαι σε προσκλήσεις, κάνω εισηγήσεις και ομιλίες σε συνέδρια, παρευρίσκομαι και χαιρετίζω εκδηλώσεις εκπροσωπώντας το υπουργείο ή τον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη.
Εννοείται ότι δε λείπουν και τα απρόοπτα, που μπορεί να φέρουν ανατροπές στο πρόγραμμα αλλά η καθημερινότητα στο υπουργείο Παιδείας είναι πολύ «ζωντανή», δραστήρια και δυναμική και εγώ ακολουθώ και υποστηρίζω με την παρουσία μου το απαιτητικό αυτό πρόγραμμα.
Όσο ανελαστικό και σφιχτό και αν ακούγεται το πρόγραμμά μου, από το οποίο δε λείπουν και τα υπηρεσιακά ταξίδια, εντός και εκτός συνόρων, με ένα μαγικό τρόπο, πάντα, υπάρχει ποιοτικός χρόνος, για να φορτίζω τις μπαταρίες μου με ένα φαγητό με φίλους, μια βόλτα με την οικογένεια, μια θεατρική παράσταση.
Κάθε μέρα, άλλοτε νωρίς το απόγευμα και άλλοτε λίγο αργότερα, έρχεται για μένα το πιο σημαντικό μισάωρο, που διαφυλάσσω και εξασφαλίζω με πολλή αγάπη και μεγάλη ανυπομονησία. Έρχεται η ώρα που μπορώ να μιλήσω με τα εγγόνια μου, μέσω τηλεδιάσκεψης μια και ο γιός μου μένει και εργάζεται στο Λονδίνο. Είναι ιερός αυτός ο χρόνος, αυτή η σύνδεση, αυτή η σχέση που χτίζεται μέσα από την ιδιαιτερότητά της και την απόσταση που μεσολαβεί.
Όμως ευτυχώς που υπάρχει και η τεχνολογία και έχω τη χαρά να ακούω και να βλέπω, καθημερινά, την εγγονή μου και τον εγγονό μου και τα παιδιά μου, φυσικά, αλλά καταλαβαίνετε ότι για τα εγγόνια μου αισθάνομαι μια τρελή λαχτάρα! Είμαι πολύ περήφανη που είμαι μια χαζογιαγιά!
Πώς είναι η κ. Ζέττα Μακρή ως άνθρωπος;
Είναι περίεργο να μιλήσω για τον εαυτό μου, θα μου άρεσε όμως πολύ να δώσουν απαντήσεις οι συμμαθητές σας σε αυτήν την ερώτηση για να πάρω και γω μια εικόνα του πως φαίνομαι στα μάτια των παιδιών, πως μαθήτριες και μαθητές αντιλαμβάνονται το έργο μου ως υφυπουργού Παιδείας.
Επειδή στις επόμενες εκλογές θα ψηφίσουμε κι εμείς, ποια στοιχεία πιστεύετε ότι πρέπει να λάβουμε υπόψιν μας για να επιλέξουμε ικανούς πολιτικούς;
Τα τελευταία χρόνια εμφανίζεται όλο και πιο συχνά ο όρος «Κοινωνία των πολιτών», δηλαδή μια ανοιχτή ελεύθερη κοινωνία που προάγει το πνεύμα της δημοκρατίας και έχει ως προορισμό την υιοθέτηση δημοκρατικών αξιών, όπως η ατομική και η συλλογική ευθύνη, η κοινωνική συμμετοχή και δράση, η κριτική σκέψη και ο διάλογος, η συνεργασία και η αμοιβαιότητα, ο σεβασμός, η ανεκτικότητα και η αλληλεγγύη.
Το σύγχρονο σχολείο στοχεύει να καμαρώσει τους σημερινούς μαθητές να εξελίσσονται στους αυριανούς ενεργούς δημοκρατικούς πολίτες, που σέβονται τη φύση και τον άνθρωπο, αγωνίζονται για τη διαφύλαξη των ανθρωπιστικών αξιών, προασπίζονται τα ανθρώπινα δικαιώματα και συμμετέχουν ενεργά στις κοινωνικές διεργασίες και ευαισθητοποιούνται ως προς την πολιτική τους ιδιότητα.
Προετοιμάζουμε τις μαθήτριες και τους μαθητές μας, όλες και όλους εσάς, να γίνετε πολίτες του κόσμου. Οι γνώσεις σας, σφαιρικές και πολυδιάστατες, είναι το εισιτήριό σας σε αυτήν την πορεία και όλοι εμείς είμαστε συνοδοιπόροι σας, παρόντες στα δικά σας βήματα δημοκρατίας, που οδηγούν συνειδητά και σταθερά στο να γίνει πράξη η συμμετοχή στα κοινά, στο να αποκτήσει δύναμη και ουσία η ενεργοποίηση των νέων, στο να ακουστεί το μήνυμα της κοινωνίας των ενεργών δημοκρατικών πολιτών.
Με αυτά τα εφόδια, εσείς οι νέες και οι νέοι θα αποφασίσετε, θα επιλέξετε, θα αναδείξετε με την ψήφο σας τους πολιτικούς εκείνους που εκφράζουν το όραμά σας για τον κόσμο μας.
Θα ήθελα να μου πείτε ποια ήταν η μεγαλύτερη χαρά και ικανοποίηση που έχετε πάρει από την πολιτική αλλά και ποια η μεγαλύτερη απογοήτευση.
Η πολιτική μου σταδιοδρομία, μια πορεία είκοσι και πλέον ετών, μου δίνει, καθημερινά, πολλές ευκαιρίες και αφορμές για ικανοποίηση, επιβεβαίωση και επιβράβευση, τολμώ να πω, των αποφάσεων, των προτάσεων, των χειρισμών και των στόχων που θέτω.
Αυτή η ίδια διαδρομή, είναι που φέρνει και δυσκολίες, ανατροπές, τρικλοποδιές και εμπόδια αλλά όλα αυτά είναι μέσα στο πρόγραμμα, μέσα στη ζωή και εγώ έχω επιλέξει να είμαι μια πολιτικός αφοσιωμένη στο έργο και στις ευθύνες μου, να τιμώ, με όλη μου την δύναμη και την πίστη, την ψήφο των συμπολιτών μου που με εκλέγουν, την εμπιστοσύνη του Προέδρου της Νέας Δημοκρατίας που ορίζει την υποψηφιότητά μου, την απόφαση του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη που με τίμησε με την επιλογή του στη θέση της υφυπουργού Παιδείας.
Ποιοι είναι οι φόβοι και οι ανησυχίες σας για το μέλλον των επόμενων γενεών, αναφορικά με την εξέλιξη της κοινωνίας;
Είναι αλήθεια ότι η κοινωνία μαστίζεται από αρνητικά και επικίνδυνα φαινόμενα και πρέπει να προετοιμάσουμε όλους εσάς, μαθήτριες και μαθητές, να σας δώσουμε τα κατάλληλα εφόδια και να καλλιεργήσουμε δεξιότητες που θα σας βοηθήσουν να ανταπεξέλθετε στις απαιτήσεις και τις προκλήσεις που καλείστε ήδη να αντιμετωπίσετε.
Μέσα από τους σκοπούς της εκπαίδευσης θα εκτιμήσετε και θα καλλιεργήσετε αξίες, όπως η ενσυναίσθηση, η συνεργατικότητα, ο αλληλοσεβασμός, ο εθελοντισμός, ο σεβασμός στη διαφορετικότητα και τη συμπερίληψη και θα έρθετε σε αλληλεπίδραση με έννοιες όπως η εξάλειψη διακρίσεων και αποκλεισμών, η κοινωνική δικαιοσύνη, η προστασία του περιβάλλοντος, η ατομική και κοινωνική ελευθερία, τα ανθρώπινα δικαιώματα, η ισότητα των φύλων, η πολιτισμική ετερότητα και η διαπολιτισμική κατανόηση, η ειρήνη και η ασφάλεια, η υγεία και η συλλογική ευθύνη, η οικολογική συνείδηση, η αειφόρος ανάπτυξη.
Θα αναφερθώ ξανά στα καινοτόμα εργαστήρια δεξιοτήτων με θεματικές πολύπλευρες, επίκαιρες, σημαντικές, απαραίτητες για τους πολίτες του αύριο μέσα στο διαρκώς μεταβαλλόμενο παγκόσμιο περιβάλλον.
Θέλουμε να σας καμαρώσουμε όλες και όλους, ανθρώπους ικανούς να κατανοείτε την αλληλεξάρτηση όλης της ζωής στον πλανήτη και τις επιπτώσεις, που έχουν και θα έχουν οι ενέργειες και οι αποφάσεις σας, στους φυσικούς πόρους, στην παγκόσμια και τοπική οικονομία και κοινωνία, στο περιβάλλον.
Προάγουμε την κοινωνική συμμετοχή για την επίτευξη των αναγκαίων αλλαγών, τη δημιουργία καλύτερων σχέσεων μεταξύ των ανθρώπων, την ανάπτυξη μιας δημοκρατικής και δίκαιης κοινωνίας με έμφαση στις ηθικές αρετές, τα σωστά κίνητρα και την ικανότητα συνεργασίας με στόχο να οικοδομηθεί ένα βιώσιμο μέλλον.
Πιστεύουμε στη νέα γενιά, στις δυνατότητές της και στη μεγάλη διαφορά που μπορεί να κάνει προς όφελος της παγκόσμιας κοινωνίας των πολιτών.
Τέλος, ποια είναι τα σχέδιά σας για την επόμενη δεκαετία;
Πάντα, εύχομαι πάνω από όλα, να έχω υγεία, εγώ, οι αγαπημένοι μου άνθρωποι, όλος ο κόσμος. Θα συνεχίσω την ενασχόλησή μου με την πολιτική δουλεύοντας σκληρά για να κερδίζω και να ανανεώνω την εμπιστοσύνη των κατοίκων της Μαγνησίας στο πρόσωπό μου και θα είμαι, πάντα, μπροστά να υποστηρίζω στα δίκαια αιτήματα και τις δίκαιες διεκδικήσεις τους από όποια θέση και αν βρεθώ.
Σας ευχαριστώ που βρήκατε λίγο χρόνο για να μου παραχωρήσετε τη συνέντευξη.
Εγώ ευχαριστώ πολύ για τη φιλοξενία στο πρόγραμμα «Δημοσιογραφία στην πράξη» και στην τάξη σας και εύχομαι σε όλα τα παιδιά καλή πρόοδο και καλή επιτυχία στους στόχους σας!