- 3 Οκτωβρίου, 2022
Χρ. Μπουκώρος: Ευθύνη όλων μας η αξιοποίηση του αεροδρομίου
Η τοποθέτηση του Χρ. Μπουκώρου στην ημερίδα της ΠΕΔ Θεσσαλίας
Δημοσιεύουμε Δελτίο Τύπου του γραφείου του κοινοβουλευτικού εκπροσώπου κ. Χρήστου Μπουκώρου σχετικά με την ημερίδα που πραγματοποίησε η ΠΕΔ Θεσσαλίας για την ανάπτυξη του αεροδρομίου Νέας Αγχιάλου:
Στην ημερίδα που διοργάνωσε η Περιφερειακή Ένωση Δήμων Θεσσαλίας, παρευρέθη ο βουλευτής Μαγνησίας και κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος Ν.Δ. Χρήστος Μπουκώρος, ο οποίος τοποθετήθηκε διεξοδικά μη διστάζοντας να αναφερθεί στα κακώς κείμενα του παρελθόντος, καταθέτοντας όμως συγχρόνως και τεκμηριωμένες προτάσεις για την καλύτερη αξιοποίηση του αεροδρομίου της Αγχιάλου αλλά και γενικότερα των υποδομών της Μαγνησίας.
Συγκεκριμένα ο βουλευτής Μαγνησίας αναφερόμενος στις αστοχίες του παρελθόντος επεσήμανε: «Ποιος είναι αρμόδιος για την ανάπτυξη αυτού του αεροδρομίου. Έγινε με δημόσιο χρήμα, και σας πληροφορώ για να διαθέτουμε έναν από τους πιο σύγχρονους αεροσταθμούς μεσαίων αεροδρομίων στην Ευρώπη, διότι ο αεροδιάδρομος είναι δάνειος από τη πολεμική αεροπορία και είναι από τους μεγαλύτερους στη χώρα, δαπανήθηκαν κάποια εκατομμύρια ευρώ. Έχουν περιέλθει στο Υπερταμείο τα 23 αεροδρόμια που δεν επιλέχτηκαν από την Fraport μεταξύ των οποίων και το αεροδρόμιο Αγχιάλου. Το Υπερταμείο ή οποιαδήποτε άλλη μορφή, διαχείρισης δημόσιας περιουσίας λογοδοτούν για το αποτέλεσμα; Εγώ ως μέλος της εθνικής αντιπροσωπείας δεν έχω καμία επίσημη ενημέρωση για το τι κάνει το Υπερταμείο ιδιαίτερα για το αεροδρόμιο της Αγχιάλου και αυτό είναι ένα κενό».
Ενώ συνέχισε αναφερόμενος στην υπονόμευση των επενδυτικών πρωτοβουλιών στη περιοχή επεσήμανε τα εξής: «Η Μαγνησία δεν διαθέτει τουριστικές υποδομές, να θυμίσω ότι το project Νηές δεν έτυχε καμιάς πολιτικής υποστήριξης και οι οργανωμένες μειοψηφίες των πέντε, έξι ατόμων «κέρδισαν» και το θέμα έχει πάει στη δικαιοσύνη τώρα. Μείναμε απελπιστικά λίγοι και απελπιστικά μόνοι να παλεύουμε για την τουριστική ανάπτυξη του τόπου. Πού ήταν η πολιτική υποστήριξη όλων των βαθμίδων; Πού ήταν η υποστήριξη της κοινωνίας; Των επαγγελματικών φορέων; Η μόνη τουριστική επένδυση που γίνεται αυτή την ώρα αξιόλογη, προϋπολογισμού 10-15 εκατομμυρίων που θα συνδράμει στην ανάπτυξη του αεροδρομίου είναι στα Καλά Νερά. Και αυτή για να την ξεμπλοκάρουμε παλέψαμε με τη γραφειοκρατία και τα αντικρουόμενα συμφέροντα . Τι γίνεται όμως με την επένδυση στον Αλατά; Η πολιτεία έδωσε όρους δόμησης, έκανε το χρέος της. Είκοσι χρόνια εκκρεμεί αυτή η επένδυση»
Ακολούθως, ο βουλευτής Μαγνησίας αναφερόμενος και στο πολύ πετυχημένο παράδειγμα του αεροδρομίου της Καλαμάτας επισήμανε τα εξής: «Ποιο είναι το success story των τελευταίων ετών; Είναι το αεροδρόμιο της Καλαμάτας για το οποίο παρεμπιπτόντως υπήρχε η πολιτική απόφαση τα δύο, τρία τελευταία χρόνια να εκχωρηθεί ξεχωριστά από τα υπόλοιπα 22 εξαιτίας του όγκου της κίνησης και μαθαίνω ότι αν δεν υπήρχε παρέμβαση του ιδίου του Πρωθυπουργού θα μπλοκάριζε και αυτό το αεροδρόμιο που έχει αυξήσει την κίνησή του τα τελευταία δέκα χρόνια 1200%. Από το 1200% , το 84% επιλέγει μικρές και μεσαίες μονάδες της Μεσσηνίας και μόνο το 16% πηγαίνει στο Costa Navarino. Τι μας δείχνει αυτό; Ότι η Μαγνησία δεν διαθέτει σημαντικές τουριστικές υποδομές που θα αποτελούν πόλο έλξης για τις αεροπορικές εταιρείες», κατέληξε εκ νέου ο Χρήστος Μπουκώρος.
Εν συνεχεία ο βουλευτής κατέθεσε ολοκληρωμένες προτάσεις που θα μπορούσαν να συμβάλλουν στη καλύτερη αξιοποίηση του πολιτικού αεροδρομίου της Αγχιάλου τονώνοντας την επισκεψιμότητα σε ολόκληρη τη Θεσσαλία, μεταξύ των οποίων μια καλύτερη σύνδεση με το εθνικό οδικό δίκτυο αλλά και η δημιουργία γραμμών δωδεκάμηνης διάρκειας σύμφωνα άλλωστε και με μελέτη του Ε.Ο.Τ. Θεσσαλίας για επιδότηση δευτερογενών άγονων γραμμών προκειμένου να αυξηθεί η κίνηση 12 μήνες τον χρόνο. Η γραμμή που προτείνει αυτή η μελέτη είναι Ρόδος – Βόλος – Κέρκυρα, Κέρκυρα – Βόλος – Ρόδος και Σητεία – Βόλος, Βόλος – Σητεία», ενώ για το συγκεκριμένο θέμα τόνισε ότι μετά από επικοινωνία με τον αρμόδιο Υπουργό και τον Γενικό Γραμματέα Μεταφορών κ. Ξυφαρά έχει τη διαβεβαίωση ότι το αίτημα προς την αρμόδια ευρωπαϊκή επιτροπή για ένταξη στις άγονες γραμμές των συγκεκριμένων θα υποβληθεί μέσα στον Οκτώβριο. Αναφορικά με τη λειτουργία του αεροδρομίου με τη μορφή cargo ο βουλευτής επισήμανε ότι αυτό μπορεί να λειτουργήσει συμπληρωματικά χωρίς να ακυρώνει την επιβατική δραστηριότητα του αεροδρομίου.
Ο βουλευτής Μαγνησίας ολοκληρώνοντας την τοποθέτησή του και αναφερόμενος στην σπουδαία υποδομή του αεροδρομίου της Αγχιάλου δήλωσε τα εξής: «Πρέπει να υποστηρίξουμε αυτή τη μελέτη του Ε.Ο.Τ. που τη έχω καταθέσει ήδη στο Υπουργείο Μεταφορών να μπουν αυτές οι δευτερογενείς γραμμές να πάρει ζωή το αεροδρόμιο και από εδώ και πέρα η θα εκχωρηθούν τα 23 αεροδρόμια σε κάποιο φορέα τύπου Fraport ή θα πάμε σε μία λογική ΣΔΙΤ με ιδιώτες επενδυτές και τοπικούς φορείς για να αναπτυχθεί το αεροδρόμιο. Διότι δεν έχουμε το δικαίωμα ούτε έναντι των προηγούμενων γενεών που το έφτιαξαν και το χρηματοδότησαν ούτε έναντι των επόμενων γενεών που θέλουν να ζήσουν στον τόπο τους με καλύτερες συνθήκες να συνεχίζουμε την απαξίωση του αεροδρομίου που συν τοις άλλοις είναι μία υποδομή που μπορεί να εδραιώσει την πανθεσσαλική συνείδηση».