• 18 Φεβρουαρίου, 2022

Ναύσταθμος: Οι τοποθετήσεις του Χρ. Μπουκώρου και των Δημοτικών Συμβούλων

Ναύσταθμος: Οι τοποθετήσεις του Χρ. Μπουκώρου και των Δημοτικών Συμβούλων

Υπέρ της παραχώρησης εκτάσεων στο ναυτικό για Ναύσταθμο στο Τσιγγέλι ψήφισαν οι Σύμβουλοι

Οι τοποθετήσεις των Δημοτικών Συμβούλων
Οι απαντήσεις του Χρήστου Μπουκώρου

Εκτός των δύο συμβούλων της Λαϊκής Συσπείρωσης Αλμυρού, θετικά ψήφισαν οι Δημοτικοί Σύμβουλοι για την παραχώρηση εκτάσεων στη θέση Τσιγγέλι με σκοπό τη δημιουργία Ναυστάθμου. Στη συνεδρίαση που πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 16 Φεβρουαρίου, το «παρών» έδωσε ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος, βουλευτής Μαγνησίας της Ν.Δ. κ. Χρήστος Μπουκώρος, ο οποίος τοποθετήθηκε, αλλά και απάντησε σε ενστάσεις συμβούλων.

 

Στην εισήγησή του ο Δήμαρχος Αλμυρού, ευχαρίστησε τον κ. Μπουκώρο, για τη διαμεσολάβησή του, όπως και οι κύριοι Εσερίδης, Καλλές και Καραγιώργος, καθώς όπως δήλωσαν, δείχνει με την παρουσία του και τα έργα του το ενδιαφέρον του για τον Αλμυρό, σε ένα έργο σημαντικό που θα αλλάξει την περιοχή.

Έπειτα ο κ. Χατζηκυριάκος ενημέρωσε το Σώμα ότι απαιτούνται 70 στρέμματα και με τη δυνατότητα επέκτασης στα 100 στρέμματα και ότι δεν θα επηρεάσει τον χώρο και το έργο του αλιευτικού καταφυγίου. Μετέφερε το αίτημα για βέλτιστο συντονισμό ενεργειών και σχολίασε ότι ο ναύσταθμος ισχυροποιεί τη γραμμή δημιουργίας σιδηροδρόμου με στάσεις στο αεροδρόμιο, στη βιομηχανική περιοχή και στο αλιευτικό καταφύγιο.

Ο κ. Δημήτρης Εσερίδης, στην τοποθέτησή του, ζήτησε επικαιροποιημένο τοπογραφικό, περιέγραψε τις επιφυλάξεις του για το αν μπορεί να γίνει δίπλα σε ναύσταθμο, ένα αλιευτικό καταφύγιο και τέλος σχολίασε ότι η δημιουργία ναυστάθμου είναι ό,τι καλύτερο μπορούσε να συμβεί στον Αλμυρό.

Θετική μεν, αλλά με δυο ενστάσεις τοποθετήθηκε η κα Ζωή Ράππου. Κατ’ αρχάς αναφέρθηκε σε δηλώσεις του διευθύνοντος συμβούλου του Οργανισμού Λιμένος Βόλου κ. Αναγνώστου, ότι δηλαδή «ο ναύσταθμος θα ήταν δυσμενή κατάληξη για τον Βόλο» και συνέχισε «γιατί θα ήταν δυσμενή για τον Βόλο και καλή για τον Αλμυρό; Από ποιο σημείο και έπειτα (στον χάρτη) θα μπορούν οι πολίτες να κάνουν επενδύσεις; Οι αλιείς θα έχουν εύκολη πρόσβαση στο αλιευτικό καταφύγιο;

Η δεύτερη ένσταση ήταν αν η θετική εισήγηση του Δήμου δίνεται βάσει στρατηγικού σχεδιασμού για τον Δήμο. Πιο συγκεκριμένα είπε: ποια τα δυνατά και ποια τα αδύνατα σημεία του στρατηγικού σχεδιασμού; Προφανώς η εξυπηρέτηση του πολεμικού ναυτικού, η πάταξη της ανεργίας, η οικονομική ανάπτυξη είναι τα δυνατά σημεία… Τα αδύνατα σημεία είναι μόλυνση του θαλάσσιου περιβάλλοντος, ο κίνδυνος σε περίπτωση πολεμικής σύρραξης, αλλά και εμποδίζεται ίσως η τουριστική ανάπτυξη του τόπου.

Ο κ. Σώμος, σύμβουλος της Δημοτικής Παράταξης της Λαϊκής Συσπείρωσης, θέλησε να κάνει πολιτική τοποθέτηση και είπε μεταξύ άλλων: H κυβέρνηση μεταβάλλει σε ένα απέραντο ορμητήριο των ΑμερικανοΝΑΤΟικών προς Μαύρη Θάλασσα, Ανατολική Μεσόγειο και Περσικό, τη χώρα, την ώρα που κλιμακώνονται οι ιμπεριαλιστικοί ανταγωνισμοί για τις πλουτοπαραγωγικές πηγές και τους διαύλους, με ανυπολόγιστους κινδύνους για το λαό. Ο Ναύσταθμος στον Αλμυρό, που διατυμπανίζει η Κυβέρνηση, δεν εξυπηρετεί τον αμυντικό σχεδιασμό της χώρας. Θα αποτελέσει δολοφονικό ορμητήριο απέναντι σε άλλους λαούς και θα θέσει σε κίνδυνο τόσο τον Ελληνικό λαό όσο και πιο συγκεκριμένα τον πληθυσμό της περιοχής μας… Επιπλέον μιλάμε και για μια σημαντική επιβάρυνση του περιβάλλοντος, της αγροτικής παραγωγής, του υδροφόρου ορίζοντα. Είναι μια περιοχή που πολλοί Αλμυριώτες επιθυμούν να αναπτυχθούν δραστηριότητες αναψυχής… Είναι η ώρα για άμεση, μαζική, μαχητική λαϊκή απάντηση για την κατάργηση της Ελληνοαμερικανικής Στρατιωτικής Συμφωνίας για τις Βάσεις, για την απεμπλοκή από τους ιμπεριαλιστικούς σχεδιασμούς.

Ο Πρόεδρος της Δημοτικής Κοινότητας Ευξεινούπολης κ. Αργύρης Τέφογλου, τοποθετήθηκε θετικά, αλλά πρότεινε, να αλλάξει ο σχεδιασμός του αλιευτικού καταφυγίου και να τοποθετηθεί στην άκρη του Ναυστάθμου, γιατί όπως δήλωσε «στο σημείο που σχεδιάστηκε να γίνει, είναι «βομβαρδισμένο».

Ο κ. Μπουκώρος απάντησε σε τοποθετήσεις των συμβούλων ως εξής: Αρχικά να ξεκαθαρίσω ότι δεν έχουμε αρμοδιότητα. Είναι απόφαση του ΚΥΣΕΑ στο πλαίσιο του αμυντικού δόγματος… και το Δημοτικό Συμβούλιο καλείται να δημιουργήσει τις προϋποθέσεις.

Θα ήθελα να απαντήσω σε όσα ακούστηκαν. Στον Βόλο θα εμπόδιζε την οικονομική ανάπτυξη γιατί επίκειται διεθνής διαγωνισμός για την παραχώρηση του λιμανιού και στην περίπτωση που δινόταν προβλήτα στο ναυτικό, το επενδυτικό ενδιαφέρον θα χανόταν… Είναι σεβαστές όλες οι απόψεις, αν και με κάποιους μας χωρίζει ιδεολογική άβυσσος… Τι θα γινόταν αν κάθε περιοχή έλεγε δεν θέλω να γίνει ένα στρατόπεδο, ένα αεροδρόμιο ή ένας ναύσταθμος για τις ανάγκες της άμυνας μιας χώρας… προφανώς δεν θα υπήρχε άμυνα. Για ‘μας είναι ιερός αυτοσκοπός η άμυνα και τασσόμεθα υπέρ της διευκόλυνσης των Ενόπλεων Δυνάμεων. Η επένδυση θα ξεκινήσει από τα 60 και μπορεί να φτάσει και στα 100 εκατομμύρια ευρώ…

Ο ναύσταθμος δεν είναι αυτός που θα αναβαθμίσει ως στόχο την περιοχή μας… διαθέτουμε ήδη πιο κρίσιμες μονάδες… Το πολεμικό ναυτικό δεν έχει κατηγορηθεί ποτέ για ρύπανση. Αντιθέτως το εμπορικό ναυτικό, πολλές φορές… Όσο για τον τουρισμό, συνήθως αναπτύσσεται σε ιδιωτικές εκτάσεις και όχι σε δημόσιες.

Οφέλη της επένδυσης θα είναι α) η απασχόληση πολλών τοπικών συνεργείων, β) ο μεγάλος αριθμός στελεχών – ανάλογος της 111 ΠΜ, 450-650 στελέχη- που θα εγκατασταθεί στην περιοχή, επιπλέον των στρατευσίμων, γ) οι στρατεύσιμοι του Αλμυρού θα έχουν έναν τόπο μετάθεσης κοντινό στον τόπο τους, δ) όπως η 32η ταξιαρχία στον Βόλο κάνει έναν κύκλο εργασιών περίπου 24 εκατομμύρια ευρώ ετησίως στην αγορά του Βόλου, έτσι θα αφήσει το αποτύπωμά του στην τοπική οικονομία ο ναύσταθμος, ε) θα αυξηθεί στο ενδιαφέρον και για άλλες υποδομές στον Αλμυρό, όπως ο σιδηρόδρομος, ενίσχυση των σχολείων κτλ… Έτσι θεώρησα ότι ήταν καλή ευκαιρία να τραβήξουμε αυτό το έργο στον Αλμυρό, βρήκα πρόσφορο έδαφος στον Δήμαρχο και στον επικεφαλής της Αντιπολίτευσης, εκφράσαμε το ενδιαφέρον μας εγγράφως και έτσι προχώρησε η αλληλογραφία και διαδικασία. Δεν πιστεύω ότι από τον αρχικό θα χρειαστούν περαιτέρω εκτάσεις, λαμβάνοντας υπόψιν και τις εκτάσεις που έχουν σε άλλες περιοχές.

Ο κ. Καλλές τοποθετήθηκε ότι όταν γεννάται ένα τόσο σοβαρό θέμα, είναι λυπηρό να λένε κάποιοι όχι.

Στη δευτερολογία του ο κ. Τσόγκας τόνισε μεταξύ άλλων ότι πουθενά όπου υπάρχει στρατιωτική μονάδα δεν υπήρξε ανάπτυξη και συνέχισε: «Υπάρχει άλλος τρόπος για οικονομική ανάπτυξη. Αν γινόντουσαν τα στοιχειώδη έργα στην περιοχή ως υποδομή, θα δούλευαν και πολλοί σ’ αυτά. Φτιάξτε το ΓΕΛ… Το ξέρετε ότι σε όλο το παραλιακό μέτωπο δεν μπορούν να ψαρέψουν; Διώχνουν τους ψαράδες 500 μ. από τα εργοστάσια και την 111 ΠΜ και θα τους αφήσουν στο ναύσταθμο; Το παραλιακό μέτωπο του Δήμου Αλμυρού που είναι μάλλον μεγαλύτερο από αυτό του Δήμου Βόλου, δεν έχει ούτε μια γαλάζια σημαία… Εκεί που μπορούμε να κάνουμε χιονοδρομικό κέντρο, δεν κάνουμε τίποτε και περιμένουμε να φυτέψουν ανεμογεννήτριες. Όσο για το τρένο είναι καθρεφτάκια για τους ιθαγενείς, δεν είναι αυτή η ανάπτυξη. Μόνο κίνδυνο βλέπουμε σ’ αυτό το έργο…

Ο κ. Άρης Καραγιώργος είπε ότι συνεδριάζουμε, όπως και στο παρελθόν, για παραχωρήσεις εκτάσεων με ελεύθερη σκέψη. Η Ελλάδα, η πατρίδα κρίνει ότι πρέπει να γίνει εδώ ο ναύσταθμος. Όταν θα έχει ολοκληρωθεί, όσοι είπαν ναι θα αισθανθούν καλά μετά από κάποια χρόνια με την απόφασή τους.

Ο κ. Αργυρόπουλος συμφώνησε σε πρόταση του κ. Εσερίδη να δοθεί τουλάχιστον για πενταετία η παραχώρηση έκτασης με σκοπό τη δημιουργία ναυστάθμου και όχι 3-4 όπως αρχικά εισηγήθηκε ο Δήμαρχος Αλμυρού.


Σχετικά Άρθρα

Αντιδράσεις ΔΑΣ ΟΤΑ για προσλήψεις μέσω “Αμφικτυονιών” στον Δ. Αλμυρού – Η απάντηση του Δημάρχου

Αντιδράσεις ΔΑΣ ΟΤΑ για προσλήψεις μέσω “Αμφικτυονιών” στον Δ. Αλμυρού – Η απάντηση του Δημάρχου

Στο επίκεντρο της δημοσιότητας έρχεται ακόμη μια φορά η υπόθεση με τις προσλήψεις στον Δήμο Αλμυρού,…
Σύσκεψη εργασίας της τουριστικής επιτροπής Αλμυρού με τον Αντιπεριφερειάρχη Τουρισμού Θεσσαλίας και τον Δήμαρχο Αλμυρού

Σύσκεψη εργασίας της τουριστικής επιτροπής Αλμυρού με τον Αντιπεριφερειάρχη Τουρισμού Θεσσαλίας και τον Δήμαρχο Αλμυρού

Τον Δήμο Αλμυρού επισκέφτηκε την Πέμπτη 18 Απριλίου ο Γιάννης Αναστασίου, Αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού Θεσσαλίας και είχε…
Παγώνει η δημιουργία ναυστάθμου στον Αλμυρό

Παγώνει η δημιουργία ναυστάθμου στον Αλμυρό

Παγώνει η δημιουργία ναυστάθμου στον Παγασητικό κόλπο και συγκεκριμένα στην περιοχή του Αλμυρού σύμφωνα με ρεπορτάζ…