- 13 Ιανουαρίου, 2020
Υποτονική η κίνηση της αγοράς στις γιορτές στον Αλμυρό – Δηλώσεις επαγγελματιών
Υπολογίζεται πως η πλειοψηφία των καταστημάτων είχε μείωση σε σχέση με πέρυσι – Έναρξη των χειμερινών εκπτώσεων σήμερα Δευτέρα 13 Ιανουαρίου
Υποτονική ήταν η κίνηση στην αγορά Αλμυρού την περίοδο των εορτών, με λιγοστές εξαιρέσεις, σύμφωνα με τα όσα ανέφερε στο «Λαό» ο πρόεδρος της Ένωσης Επαγγελματοβιοτεχνών και Εμπόρων Αλμυρού, Παναγιώτης Μπούντης, ενώ στην εφημερίδα μας μίλησαν ενδεικτικά επαγγελματίες διαφόρων κλάδων. Οι απόψεις ποικίλουν, ανάλογα βεβαίως με το κάθε κατάστημα. Σήμερα Δευτέρα 13 Ιανουαρίου αρχίζουν οι χειμερινές εκπτώσεις μέχρι το τέλος του Φεβρουαρίου.
Το καταναλωτικό κοινό έκανε τις αγορές του κυρίως το διήμερο 23-24 Δεκεμβρίου και την τελευταία ημέρα του χρόνου. Κατά τα άλλα, η κίνηση δεν ήταν η αναμενόμενη για τους καταστηματάρχες του Αλμυρού. Όπως δήλωσε ο κ. Μπούντης, «η περίοδος ήταν εορταστική, όχι όμως και οι εισπράξεις. Με εξάρσεις ορισμένες ημέρες, τις παραμονές Χριστουγέννων και Πρωτοχρονιάς, η αγορά δε θύμιζε περίοδο εορτών. Ο κόσμος σίγουρα έχει πολλές υποχρεώσεις, κάποιοι έχουν προχωρήσει σε πάγιες ρυθμίσεις, άλλοι άργησαν να πληρωθούν επιδόματα ή το μέρισμα. Το φαινόμενο της υποτονικής κίνησης παρατηρήθηκε σε πανελλαδικό επίπεδο. Ορισμένοι επαγγελματίες έπιασαν τα περσινά τους νούμερα και ήταν στα ίδια επίπεδα, η πλειοψηφία όμως είχε μείωση 15-20% σε σχέση με πέρυσι στις πωλήσεις».
Οι χειμερινές εκπτώσεις θα διαρκέσουν περίπου σαρανταπέντε ημέρες. Η φετινή περίοδος είναι από 13 Ιανουαρίου έως το Σάββατο 29 Φεβρουαρίου. Μέσα σε αυτό το διάστημα, οι καταστηματάρχες μπορούν προαιρετικά να ανοίξουν την Κυριακή 19 Ιανουαρίου, ωστόσο η Ένωση Επαγγελματοβιοτεχνών κι Εμπόρων Αλμυρού προτρέπει τα μέλη του να είναι κλειστά.
Για τις εκπτώσεις, ο κ. Μπούντης σχολίασε σχετικά: «Τα μαγαζιά του Αλμυρού είναι πολύ οργανωμένα και διαθέτουν επάρκεια σε προϊόντα. Οι εκπτώσεις θα είναι από 20 έως 50% και το μήνυμα που θα ήθελα να δώσουμε μέσα από την εφημερίδα σας, είναι πως καλούμε τον κόσμο της πόλης και γενικότερα της επαρχίας Αλμυρού να ενισχύσει την τοπική αγορά, να στηρίξει τους ντόπιους καταστηματάρχες διότι έχουν επάρκεια και υπάρχουν πολλά μαγαζιά. Κάθε ένα ευρώ που φεύγει εκτός πόλης, δεν ξαναγυρίζει. Εδώ οι καταναλωτές μπορούν να επιστρέψουν τα προϊόντα τους σε περίπτωση αλλαγής και συν τοις άλλοις, γνωρίζονται, έχουν προσωπική σχέση με τους εμπόρους. Τα χρήματα που ξοδεύουν σε αγορές, επιστρέφουν στον τόπο τους».
Ενδεικτικά ζητήσαμε την άποψη επίσης επαγγελματιών που δραστηριοποιούνται στον Αλμυρό στον τομέα της ένδυσης, των ζαχαροπλαστείων, των κρεοπωλείων και των καταστημάτων πώλησης ποτών και φιλοξενούμε τις απόψεις τους.
Κώστας Πανταζώνας (επιμελητηριακός σύμβουλος, έμπορος με ενδυμάτων): «Η κίνηση στην αγορά ήταν η χειρότερη της δεκαετίας. Ο τζίρος εξαιρετικά χαμηλός. Το πρόβλημα όμως είναι ότι ο Αλμυρός χάνει την επισκεψιμότητα, έχασε το στοίχημα να μείνει ο δικός του κόσμος στην πόλη κι αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι δεν διαμορφώθηκαν οι κατάλληλες συνθήκες για την εορταστική περίοδο, δεν υπήρχε για παράδειγμα ένα θεματικό χριστουγεννιάτικο πάρκο να βγει ο κόσμος στην αγορά. Ευελπιστούμε ότι με τις εκπτώσεις που ξεκινούν, να τονωθεί κάπως η αγορά».
Νάνσυ Κεραμίδα (αντιπρόεδρος Ένωσης Επαγγελματοβιοτεχνών κι Εμπόρων Αλμυρού, ιδιοκτήτρια καταστήματος εσωρούχων): «Θα μιλήσω γενικότερα για την αγορά και όχι συγκεκριμένα για το κατάστημά μου. Δεν ήταν καλά τα Χριστούγεννα, πεσμένα, κάπως καλύτερα όμως πήγε η Πρωτοχρονιά. Φέτος δεν ήταν καλή η αγοραστική κίνηση. Η αίσθηση που πήρα από τους πελάτες μας είναι ότι περίμεναν τις εκπτώσεις για να αγοράσουν. Ας ελπίσουμε ότι αυτή την περίοδο που αρχίζει την Δευτέρα, να τονωθεί το ενδιαφέρον του κοινού. Πρέπει ο κόσμος της πόλης του Αλμυρού και των γύρω περιοχών να εμπιστευτεί τα τοπικά καταστήματα, να ενισχύσει την αγορά μας».
Φωτεινή Καζή (ζαχαροπλάστης): «Είμαστε ευχαριστημένοι με την κίνηση, καθώς πιάσαμε την περσινή δουλειά και πήγαμε καλύτερα. Δεν γίνεται σύγκριση με την κίνηση που είχαμε παλιότερα χρόνια, αυτά πέρασαν. Ο κόσμος είναι μαζεμένος, ωστόσο η δουλειά μας πήγε πολύ καλά. Τα εποχιακά γλυκά ήταν αυτά που προτίμησαν οι πελάτες μας».
Άρης Χρήστου (ζαχαροπλάστης): «Θα έλεγα ότι η κίνηση ήταν σε φυσιολογικά επίπεδα, ο κόσμος ψώνισε στις γιορτές, κυρίως εποχιακά γλυκά και βασιλόπιτες. Για εμάς οι γιορτές είναι περίοδος με μεγάλη δουλειά. Σίγουρα πιο παλιά τα πράγματα ήταν διαφορετικά, ωστόσο εκτιμώ ότι η κατάσταση έχει αλλάξει προς το καλύτερο αναφορικά με την κατανάλωση».
Γεώργιος Δήμου (κρεοπώλης): «Οι πελάτες ήταν επιφυλακτικοί, αγόρασαν λίγο απ’ όλα, δεν έδειξαν προτίμηση για κάποιο συγκεκριμένο κρέας. Ωστόσο, πήραν μικρές ποσότητες, όσο χρειάζονταν, χωρίς υπερβολή στις αγορές τους. Η κίνηση ήταν αρκετά ικανοποιητική, στα ίδια επίπεδα με πέρυσι και λίγο καλύτερα».
Ηλίας Μητράκος (κρεοπώλης): «Ο κόσμος αγόρασε κρέατα της ημέρας, όχι μεγάλη ποσότητα όπως παλιά. Κυκλοφόρησαν οι καταναλωτές πολύ και δεν ήταν τόσο μαζεμένοι όπως πέρυσι, σίγουρα ήταν πιο ευχάριστοι, με καλύτερη ψυχολογία και μακάρι να συνεχιστεί αυτό. Το χοιρινό ήταν φέτος πιο ακριβό, εκτινάχθηκε η τιμή του, ωστόσο οι πελάτες το προτίμησαν. Καλύτερη δουλειά είχαμε σε σχέση με το 2018 και θα έλεγα ότι άρεσαν πολύ στους πελάτες μας τα γεμιστά κοτόπουλα και τα διάφορα ρολά που κάναμε. Πέρυσι δεν τα γνώριζαν, φέτος τα ήξεραν και τα προτίμησαν».
Ελένη Ράπτη (ιδιοκτήτρια κάβας): «Ήταν μια εορταστική περίοδος πιο ήσυχη οικονομικά και ψυχολογικά για τον κόσμο με καλύτερη δουλειά από πέρυσι. Οι πελάτες έμπαιναν στο μαγαζί μας με άλλη ψυχολογία, αυτό ήταν εμφανές. Δεν έφευγαν ή δεν ζητούσαν κάτι συγκεκριμένο. Έβλεπαν τα προϊόντα, γνώριζαν τι ήθελαν και ψώνιζαν. Στην καλή κίνηση βοήθησε το γεγονός ότι οι τιμές ήταν οι περσινές, ενώ είχαμε κάποιες προσφορές τις οποίες ο κόσμος δέχθηκε με θετική διάθεση. Όλα έπαιξαν το ρόλο τους, κυρίως θα έλεγα το γεγονός ότι ο κόσμος νιώθει καλύτερα, αντιμετωπίζει το μέλλον με μεγαλύτερη αισιοδοξία».
Θεοδόσης Γώγουλας (ιδιοκτήτης κάβας): «Η κίνηση ήταν σε χαμηλά επίπεδα, αλλά πήγαμε καλά. Σε σχέση με πέρυσι θα έλεγα ότι υπήρχε μείωση του ύψους του 10%. Ο κόσμος έψαχνε μεν τις τιμές, αλλά αγόραζε αυτό που ήθελε. Απλώς μειώθηκε η κατανάλωση, μειώθηκε η ποσότητα στις αγορές των πελατών μας. Πάντως δεν είδαμε μεγάλη διαφορά σε σχέση με το 2018».