• 9 Νοεμβρίου, 2015

Ο Αρχάγγελος κράτησε καταγάλανο τον ουρανό για την επίδειξη των αεροπόρων μας – Εντυπωσιακές οι επιδείξεις στην 111 Π.Μ.– Περισσότεροι επισκέπτες κάθε χρόνο

Ο Αρχάγγελος κράτησε καταγάλανο τον ουρανό για την επίδειξη των αεροπόρων μας – Εντυπωσιακές οι επιδείξεις στην 111 Π.Μ.– Περισσότεροι επισκέπτες κάθε χρόνο

Δεν θυμάμαι ποτέ στην 111 Π.Μ. τόσους επισκέπτες στην εορτή της. Βοήθησε και ο Αρχάγγελος και κράτησε καταγάλανο τον ουρανό για τις ασυναγώνιστες επιδείξεις των αεροπόρων μας.

Χθες Κυριακή 8-11-2015 ολοκληρώθηκε ο τετραήμερος εορτασμός του Προστάτη της Πολεμικής Αεροπορίας Αρχαγγέλους Μιχαήλ στην 111 Π.Μ., παρουσία του Αρχηγού Τακτικής Αεροπορίας, Απτχου (Ι) Χρήστου  Χριστοδούλου, του Διοικητή της 1ης Στρατιάς  Αντγου Ιωάννη Ηλιόπουλου, του Διοικητή της 1ης ΤΑΞΑΣ Ταξχου Αθανάσιου Τσιλικούδη, αλλά και του πρώην Αρχηγού ΓΕΑ Πτεράρχου ε.α. Βασίλειου Κλόκοζα, πλήθος αποστράτων, αλλά και πολιτικών εκπροσώπων.

Δύσκολη η δουλειά μας για την κάλυψη των επιδείξεων, αφού τα γεράκια μας, είναι “άπιαστα” ακόμη και με το μάτι… Δεν θα θέλει κανείς να τους προκαλέσουν σε αληθινή αερομαχία είμαι σίγουρη. Καταφέραμε να συγκεντρώσουμε τα παρακάτω στιγμιότυπα στο video που ακολουθεί με τα αεροσκάφη Τ6Α “Δαίδαλος” και F-16 “Ζευς”:

Αυτές ήταν άλλωστε και οι δηλώσεις του ο Διοικητής της Πτέρυγας Σμχος(Ι) Κωνσταντίνος Κελλάρης, ο οποίος μεταξύ άλλων τόνισε:

«Γνωρίζει βέβαια ο κόσμος ότι οι αεροπόροι μας μαζί με το υπόλοιπο προσωπικό της Μονάδας που υποστηρίζει το πτητικό έργο, ότι βρίσκονται σε συνεχή ετοιμότητα 24 ώρες το 24ώρο εργάζονται με ζήλο, με αυταπάρνηση, με αφοσίωση στο καθήκον με κίνδυνο της ζωής τους πολλές φορές, ώστε να εξασφαλιστεί η εδαφική ακεραιότητα της Πατρίδας μας και να δημιουργηθεί κλίμα ασφάλειας στον Έλληνα πολίτη.

Θα ήθελα ακόμα να σας διαβεβαιώσω ότι παρά την κρίση παραμένουμε ικανοί και αποτελεσματικοί, κυριαρχούμε στους ελληνικούς ουρανούς. Με τις επιδόσεις μας έχουμε κερδίσει το σεβασμό των φίλων μας αλλά κυρίως έχουμε εξαναγκάσει τους αντιπάλους μας να μας σταθμίσουν ως μια ισχυρή αποτρεπτική δύναμη. Γνωρίζουν καλά ότι εάν προσπαθήσουν κάτι θα υπάρχει μεγάλο κόστος για αυτούς.»

 

Λίγα λόγια για την Ελληνική Αεροπορία:

Το σύνθημα της Ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας είναι «Αίεν Υψικρατείν», το οποίο σημαίνει «Πάντοτε να κυριαρχείς στα ύψη», φράση που αποδίδεται στον Αντισμήναρχο (αργότερα Υποπτέραρχο) Σπύρο Παπασπύρο, διοικητή του Κέντρου Κατάταξης στη Βάση της Γάζας, ο οποίος με τη φράση αυτή, στην Ημερήσια Διαταγή της 5ης Οκτωβρίου 1941, καλωσόρισε στην Αίγυπτο το προσωπικό της 335 Μοίρας, της πρώτης Ελληνικής Μοίρας μαχητικών αεροσκαφών στη Μέση Ανατολή.

Το έμβλημα της Ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας αναπαριστά αετό σε πτήση μπροστά από το κυκλικό διακριτικό της. Η Ελληνική Πολεμική Αεροπορία ιδρύθηκε το 1911.

ΠΟΛΕΜΙΚΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ – ΣΥΜΜΕΤΟΧΕΣ ΣΕ ΠΟΛΕΜΟΥΣ

Βαλκανικοί Πόλεμοι (1912-1913)

Α” Παγκόσμιος Πόλεμος (1914-1918)

Επιχειρήσεις στη Μικρά Ασία (1919-1922)

Περίοδος του Μεσοπολέμου (1923-1939)

Β” Παγκόσμιος Πόλεμος (1940-1944)

Ελληνοιταλικός Πόλεμος & Γερμανική Εισβολή (1940-1941)

Επιχειρήσεις στη Μ. Ανατολή και την Ιταλία (1941-1944)

Στις αρχές του 1950 η Ελλάδα εντάχθηκε στο ΝΑΤΟ και η Ελληνική Αεροπορία ανασυντάχθηκε και οργανώθηκε σύμφωνα με τα Νατοϊκά πρότυπα με τη βοήθεια των ΗΠΑ. Το Νοέμβριο του 1950, στο πλαίσιο αποστολής των Ηνωμένων Εθνών στη Νότια Κορέα, η οποία είχε δεχθεί επίθεση από τη Βόρεια Κορέα, η Ελλάδα συμμετείχε με το 13ο Σμήνος Μεταφορικών Αεροσκαφών που αποτελούνταν από οκτώ αεροσκάφη C-47 Dacota και 67 αξιωματικούς και οπλίτες.

Το σημερινό πρόσωπο της Πολεμικής Αεροπορίας (ΠΑ) άρχισε να διαμορφώνεται στα τέλη της δεκαετίας του 1980, με την είσοδο σε υπηρεσία μαχητικών πολλαπλών ρόλων 3ης γενιάς.

Η αρχή έγινε με την παραλαβή των πρώτων Dassault Mirage 2000 EGM/BGM, τον Απρίλιο του 1988, 40 από τα οποία εξόπλισαν τις 331 και 332 Μοίρες, με κύριο ρόλο την αναχαίτιση. Την επόμενη χρονιά, παραλήφθηκαν 40 μαχητικά F-16C/D Blk30 από τις ΗΠΑ, στo πλαίσιο του προγράμματος Peace Xenia I, τα οποία εξόπλισαν τις 330 και 346 Μοίρες.

Αυτός ο βασικός κορμός μαχητικών 3ης γενιάς ενισχύθηκε μέχρι σήμερα, με σημαντικές παραλαβές επιπλέον αεροσκαφών, όπως 40 F-16C/D Blk50 του προγράμματος Peace Xenia II, που από το 1997 διατέθηκαν στις 341 και 347 Μοίρες. Το 2003, άρχισε η παραλαβή ακόμα 60 αεροσκαφών της έκδοσης F-16C/D Blk52+, τα οποία εξόπλισαν Μοίρες, που άλλαξαν τύπο, όπως οι 337, 340, και 343 Μοίρες. Ο κύκλος παραδόσεων διαφόρων εκδόσεων του F-16 περιλαμβάνει και την παραλαβή 30 F-16C/D Blk52+ Advanced, τα οποία το 2010 εντάχθηκαν στην 335 Μοίρα.

Ο τομέας των αποστολών υποστήριξης, επίσης, ενισχύθηκε σημαντικά με την παράδοση 12 ελικοπτέρων AS-332C1 Super Puma, 10 πυροσβεστικών Bombardier CL-415, 8 μεταγωγικών C-27J Spartan και 6 αεροσκαφών ναυτικής συνεργασίας Lockheed P-3B Orion, που εκμεταλλεύτηκε επιχειρησιακά το Πολεμικό Ναυτικό. Επίσης, το 2003 αποκτήθηκαν 4 αεροσκάφη έγκαιρης προειδοποίησης, EMB-145H AEW&C. Σημαντική ήταν η αναβάθμιση της εκπαίδευσης των Ικάρων μετά την απόκτηση 45 εκπαιδευτικών T-6A Texan II, από τις ΗΠΑ.

Οι Έλληνες πιλότοι καθημερινά δοκιμάζουν τις αντοχές τους και αγγίζουν τα όριά τους σε συνθήκες που το παραμικρό λάθος είναι σε θέση να τους κοστίσει τη ζωή τους. Οι πιλότοι της Πολεμικής Αεροπορίας λειτουργούν σε συνθήκες για τις οποίες δεν είναι φτιαγμένος ο άνθρωπος. Καλούνται να πάρουν στο δευτερόλεπτο αποφάσεις κρίσιμες για τους ίδιους και για την χώρα.

Οι ιπτάμενοι φρουροί του Αιγαίου αυτή την στιγμή συγκανταλέγονται στους πιο επίλεκτους πιλότους όχι μόνο στα πλαίσια του ΝΑΤΟ αλλα και γενικώς. Οι διακρίσεις τους σε συμμαχικές ασκήσεις διαδέχονται η μία την άλλη και δεν είναι καθόλου τυχαίο που τα τελευταία χρόνια η ισραηλινή αεροπορία, ίσως μια από τις κορυφαίες στον κόσμο, προσκαλεί σε ασκήσεις στην έρημο του Ισραήλ, Αμερικανούς και Έλληνες πιλότους.

Από το 1990 η Πολεμική Αεροπορία θρηνεί 122 νεκρούς ήρωες και έχει χάσει 84 αεροσκάφη, η αεροπορία Στρατού θρηνεί 28 άτομα και έχει χάσει 6 ελικόπτερα και η αεροπορία του Ναυτικού 3 άτομα σε μόλις ένα δυστύχημα.

Η καθημερινή μάχη στους ουρανούς του Αιγαίου φαινομενικά έχει γίνει πλέον ρουτίνα όμως, η πραγματικότητα είναι πολύ διαφορετική και πολλές φορές πληρώνεται βαρύς φόρος αίματος σε αυτόν τον αγώνα αμφισβήτησης των ελληνικών κυριαρχικών δικαιωμάτων.

Οι Έλληνες πιλότοι καθημερινά δοκιμάζουν τις αντοχές τους και αγγίζουν τα όριά τους σε συνθήκες που το παραμικρό λάθος είναι σε θέση να τους κοστίσει τη ζωή τους. Με τις εκπαιδευτικές πτήσεις και δραστηριότητες αποσκοπούν στη βελτίωση των επιχειρησιακών τους δυνατοτήτων και στο πεδίο μάχης, στις αερομαχίες του Αιγαίου, φροντίζουν να έχουν πάντα τον «εχθρό» μπροστά.

Οι Έλληνες χειριστές, με το υψηλό επίπεδο εκπαίδευσης που λαμβάνουν και έχοντας το δίκιο με το μέρος τους, αφού μάχονται εντός έδρας, κρατούν τις εναέριες Θερμοπύλες απόρθητες από τους επίδοξους εισβολείς… (Πηγή: http://ithesis.gr)

Καλές πτήσεις και καλές προσγειώσεις σε όλους τους Αεροπόρους μας και σύμφωνα με την αεροπορική ευχή «ΑΙΕΝ ΥΨΙΚΡΑΤΕΙΝ» (Να κυριαρχείς πάντα στους αιθέρες).

 

Τσιντσίνη Βιβή

 

 


Σχετικά Άρθρα

Άσκηση αντιμετώπισης πλημμυρικών φαινομένων πραγματοποιήθηκε στην Περιφέρεια Θεσσαλίας

Άσκηση αντιμετώπισης πλημμυρικών φαινομένων πραγματοποιήθηκε στην Περιφέρεια Θεσσαλίας

Άσκηση αντιμετώπισης πλημμυρικών φαινομένων μεγάλης έκτασης με την κωδική ονομασία “ΝΩΕ 2024” πραγματοποιήθηκε στο Κέντρο Συντονισμού…
Ο Δ. Κουρέτας ζητά στήριξη των πληγέντων κτηνοτρόφων της Περιφέρειας Θεσσαλίας από την πανώλη

Ο Δ. Κουρέτας ζητά στήριξη των πληγέντων κτηνοτρόφων της Περιφέρειας Θεσσαλίας από την πανώλη

Στήριξη των πληγέντων κτηνοτρόφων της  Περιφέρειας Θεσσαλίας από την πανώλη των Μικρών Μηρυκαστικών, ζητά με επιστολή …
Επιμελητήριο Μαγνησίας: Ανοίγει τις πύλες της η Πανθεσσαλική Πολυκλαδική Έκθεση 2024

Επιμελητήριο Μαγνησίας: Ανοίγει τις πύλες της η Πανθεσσαλική Πολυκλαδική Έκθεση 2024

Μετά από πολύχρονη απουσία από τις εκθεσιακές δραστηριότητες το Επιμελητήριο Μαγνησίας επανέρχεται με τη διοργάνωση της…