• 16 Ιανουαρίου, 2013

Δημήτρης Τσούτσας: Σύντομος απολογισμός 2 ετών

Δημήτρης Τσούτσας: Σύντομος απολογισμός 2 ετών

Αγαπητοί συμπολίτες

Με την ευκαιρία της συμπλήρωσης δύο χρόνων στην Αντιδημαρχία Διοικητικών και Οικονομικών Υπηρεσιών και της μετακίνησης μου στην Αντιδημαρχία Παιδείας – Πολιτισμού και Αθλητισμού, θεωρώ υποχρέωσή μου να σας ενημερώσω για τα πεπραγμένα των δύο αυτών ετών στον τομέα μου. Προσωπικά ανέλαβα τη συγκεκριμένη Αντιδημαρχία  με την εφαρμογή του Καλλικράτη και ενώ έπρεπε άμεσα να οργανωθεί η διοικητική και οικονομική ενοποίηση τεσσάρων πρώην Ο.Τ.Α. με πολύ διαφορετικό επίπεδο λειτουργίας του καθενός. Επίσης υπήρχαν πάρα πολλές θεσμικές αλλαγές στον τρόπο λειτουργίας των Δήμων, αλλάζοντας συνήθειες δεκαετιών, στην κυριολεξία στήναμε ένα καινούργιο Δήμο. Παρά τα προβλήματα που υπήρξαν, πιστεύω πως σύντομα είχαμε ένα καλό επίπεδο λειτουργίας πετυχαίνοντας, γρήγορα μάλιστα, και οικονομίες κλίμακας για το Δήμο όπως  με τη μεταφορά των ΚΕΠ Σούρπης και Πτελεού από μισθωμένα σε ιδιόκτητα κτίρια γλιτώνοντας το κόστος των ενοικίων. Άμεσα συγκροτήσαμε όλα τα νέα όργανα Διοίκησης και τις καινούργιες επιτροπές ενώ συγχωνεύσαμε δεκάδες παλαιά σε δύο νέα Νομικά Πρόσωπα σύμφωνα με τις επιταγές του «Καλλικράτη». Ενταχθήκαμε πλήρως στο Εθνικό Δημοτολόγιο και στο Εθνικό Ληξιαρχείο, καταρτίσθηκε νέος σύγχρονος Οργανισμός Εσωτερικής Υπηρεσίας και λειτούργησε αμέσως το πρόγραμμα ΔΙΑΥΓΕΙΑ το οποίο εγγυάται τη διαφάνεια της Διοίκησης. Ακόμη και για το περίφημο ‘’χαράτσι’’ της ΔΕΗ κινηθήκαμε άμεσα, και με συνοπτικές διαδικασίες μειώσαμε τα τετραγωνικά μέτρα του ΤΑΠ σε 13.850 λογαριασμούς δημοτών για να έχουν τη μικρότερη δυνατή επιβάρυνση. Στον Οικονομικό τομέα ξεκίνησε  μία γενική απογραφή και αποτίμηση της περιουσίας του Δήμου, πράγμα που δεν είχε γίνει ποτέ ξανά σε τέτοιο επίπεδο αλλά ήταν απαραίτητο. Πλέον έχουμε μία εικόνα της συνολικής μας περιουσίας ως αναγκαίας προϋπόθεσης οποιασδήποτε μελλοντικής προσπάθειας αξιοποίησής της. Επίσης οι προμήθειες των δημοτικών υπηρεσιών περιορίστηκαν στα απολύτως αναγκαία και με στοχευμένη έρευνα αγοράς σε αρκετές περιπτώσεις ρίξαμε το κόστος αγοράς διαφόρων αναλωσίμων. Έχουν μπει δηλαδή οι βάσεις ώστε και στο μέλλον ακολουθώντας την ίδια πολιτική να έχουμε ακόμη θετικότερα αποτελέσματα.                                                                                                                                Επίσης παρά την ασφυκτική οικονομική ατμόσφαιρα και τις νέες αρμοδιότητες που ήρθαν στους Δήμους (σχολεία κτλ) μειώσαμε όσο γινόταν τις λειτουργικές δαπάνες. Ξεκινήσαμε πολύ «σφιχτά» κόβοντας κάθε τι που μπορούσε να κοπεί και προσπαθώντας να μάθουμε στους υπαλλήλους να δουλεύουν με άλλο τρόπο από αυτόν που είχαν συνηθίσει, ενδεικτικά σας αναφέρω ότι η αλληλογραφία διακινείται πλέον σκαναρισμένα και με ηλεκτρονικό ταχυδρομείο και τυπώνεται μόνο όταν είναι απαραίτητο. Η γενική οικονομική απογραφή που κάναμε όταν αναλάβαμε έδειξε πως οι συνολικές υποχρεώσεις του νέου Δήμου από κάθε αιτία (δάνεια, προμηθευτές, οφειλές σε αιρετούς κλπ) έφθαναν σχεδόν στο ποσό των 5,3 εκατομ. ευρώ. Σήμερα, δύο χρόνια μετά, οι υποχρεώσεις του Δήμου ανέρχονται στα 3.850.000  δηλαδή έχουν μειωθεί κατά 1.450.000,00 ευρώ, ή αλλιώς  κατά 27,3%.                                                                                                                                     Είναι σημαντικό να συνυπολογίσουμε βέβαια ότι τα δύο αυτά χρόνια αφ’ ενός μεν δεν υπήρξε καθόλου ομαλή ροή κρατικών χρηματοδοτήσεων, δηλαδή ο Δήμος εισέπραξε ελάχιστα σε σχέση με όσα έπρεπε να πάρει, αφ’ ετέρου δε, δεν επιβαρύναμε το Δήμο με κανένα νέο δάνειο το οποίο θα επιβάρυνε και θα υποθήκευε το μέλλον μας.                                Επιπρόσθετα, έχουν δρομολογηθεί μία σειρά από μέτρα (χρονική επιμήκυνση των παλιών δανείων, αίτηση για επιχορήγηση αποπληρωμής όλων των παλιών οφειλών η οποία μάλιστα είναι σε πολύ καλό δρόμο, πληρωμές ¨ΘΗΣΕΑ¨ κτλ.) τα οποία όταν λειτουργήσουν θα δώσουν μία ακόμη μεγάλη ανάσα στο Δήμο Αλμυρού. Βέβαια όλα αυτά τα καλά οικονομικά αποτελέσματα επιτεύχθηκαν με τη συνεργασία όλων ανεξαιρέτως των αιρετών, όπως και των δημοτικών υπαλλήλων, κάτω –βέβαια- από την επίβλεψη του Δημάρχου. Θέλω όμως να γνωρίζουν όλοι οι συμπολίτες ότι διαχειρίστηκα κάθε ευρώ τους με το σεβασμό και την απόλυτη εντιμότητα που επέβαλλε η θέση μου.

Κλείνοντας, θέλω να σας διαβεβαιώσω ότι και στη νέα μου θέση θα συνεχίσω με την ίδια υπευθυνότητα, αίσθηση καθήκοντος και εντιμότητα που απαιτούν οι περιστάσεις, πράττοντας δηλαδή το ΑΥΤΟΝΟΗΤΟ.

Με εκτίμηση

Δημήτρης Γ. Τσούτσας

Αντιδήμαρχος Αλμυρού


Σχετικά Άρθρα

Την Παρασκευή 22/11 κηδεύεται η Ευγενία Αλεξοπούλου

Την Παρασκευή 22/11 κηδεύεται η Ευγενία Αλεξοπούλου

Σε ηλικία 81 ετών έφυγε από τη ζωή η Ευγενία Αλεξοπούλου. Η κηδεία της θα γίνει…
Το πρόγραμμα αγώνων στα γήπεδα της ΕΠΣΘ

Το πρόγραμμα αγώνων στα γήπεδα της ΕΠΣΘ

Δείτε το πρόγραμμα του διημέρου 23-24 Νοεμβρίου στα γήπεδα της ΕΠΣΘ, για την 9η αγωνιστική στην…
Η Ζ. Μακρή σε βράβευση σχολείων και αριστούχων μαθητών σε εκδήλωση της Eurobank

Η Ζ. Μακρή σε βράβευση σχολείων και αριστούχων μαθητών σε εκδήλωση της Eurobank

Η Υφυπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Ζέττα Μ. Μακρή βράβευσε τα σχολεία από τις Εκπαιδευτικές Περιφέρειες…