• 9 Φεβρουαρίου, 2015

Το ΕΠΑΛ στο Κέντρο Αποκατάστασης “Αρωγή” στη Λάρισα – “Φορέστε κράνος, σώζει ζωές”

Το ΕΠΑΛ στο Κέντρο Αποκατάστασης “Αρωγή” στη Λάρισα – “Φορέστε κράνος, σώζει ζωές”

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΤΗΣ ΟΜΑΔΑΣ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΤΟΥ 1ου ΕΠΑ.Λ. ΑΛΜΥΡΟΥ ΣΤΟ ΚΕΝΤΡΟ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΑΡΩΓΗ ΣΤΗ ΝΙΚΑΙΑ ΤΗΣ ΛΑΡΙΣΑΣ

Την Πέμπτη 5 Φεβρουαρίου 2015 η ομάδα Αγωγής Υγείας του 1ου ΕΠΑ.Λ ΑΛΜΥΡΟΥ που ασχολείται με την αναγκαιότητα της χρήσης του κράνους από τους δικυκλιστές, που αποτελείται από μαθητές της Γ’ τάξης του τομέα Μηχανολογίας της ειδικότητας «Τεχνίτης Οχημάτων», επισκέφθηκαν το Θεσσαλικό Κέντρο Αποκατάστασης Αρωγή στη Λάρισα.

Σκοπός της επίσκεψης ήταν να διερευνήσουν τις δυσκολίες αποκατάστασης μετά από ένα τραυματισμό σε τροχαίο  ατύχημα και αν η χρήση του κράνους είναι αναγκαία και ίσως σωτήρια για του δικυκλιστές, αλλά και η ζώνη ασφαλείας σε οδηγό και συνεπιβάτες των εμπρός και πίσω καθισμάτων διαφόρων οχημάτων (ΙΧ επιβατικά, λεωφορεία, ταξί κλπ.) .

Μόλις φθάσαμε μας υποδέχθηκε η κα Στογιάννη Αικατερίνη η οποία αφού μας χαιρέτησε μας σύστησε το βασικό μας ξεναγό τον φυσικοθεραπευτή κο Καϊτετζίδη  Χρήστο.

Ξεναγηθήκαμε στα τμήματα κλειστής νοσηλείας, αλλά και στα εξωτερικά ιατρεία του κέντρου. Το κέντρο διαθέτει τμήματα Φυσικοθεραπείας, Εργοθεραπείας, Λογοθεραπείας, Υδροθεραπείας, Κινησιοθεραπείας, Θεραπευτικού γυμναστηρίου, και Παιδικό τμήμα.

Ο ξεναγός μας διευκρίνισε ότι μετά από ένα τροχαίο δυστύχημα υπάρχει ενδεχόμενο να έχουμε κτύπημα στο κεφάλι ή στην σπονδυλική στήλη, πέρα από τα πιθανά κατάγματα τα οποία θα θεραπευθούν σε ορθοπεδικές κλινικές στα νοσοκομεία. Η δουλειά του κέντρου αρχίζει ακριβώς μετά την έξοδο του τραυματία από το νοσοκομείο. Ίσως χρειαστεί να περάσει από όλα τα τμήματα, γιατί ένα σοβαρό κτύπημα στο κεφάλι μπορεί να προκαλέσει τέτοια βλάβη, ώστε ο εγκέφαλος να υποστεί διαγραφή βασικών κινήσεων και λειτουργιών, που πριν το ατύχημα ήταν αυτονόητες. Αυτές λοιπόν οι λειτουργίες πρέπει να «ξαναδιδαχθούν».

Η αποκατάσταση αφορά την επιστροφή του ασθενή στο οικογενειακό και στο κοινωνικό περιβάλλον του, με στόχο τη μεγαλύτερη δυνατή λειτουργικότητα και τη βελτίωση της ποιότητας ζωής τους.

Για παράδειγμα με την Λογοθεραπεία μπορούν να αποκατασταθούν διαταραχές της ροής του λόγου, διαταραχές μάσησης και κατάποσης.

Με μια υπερσύγχρονη ρομποτική συσκευή βάδισης ο ασθενής «διδάσκεται» στην αρχή παθητικά και στη συνέχεια όλο και ποιο ενεργητικά από την αρχή, πώς να περπατά.

Σε ερώτηση μαθητή γιατί να έρθει ένας παραπληγικός στο κέντρο αφού πάλι στο καροτσάκι θα είναι και δεν πρόκειται να θεραπευτεί, η απάντηση του κου  Καϊτετζίδη ήταν αφοπλιστική. Ο παραπληγικός στο κέντρο θα μάθει κάθεται στο καρότσι, να κινείται με αυτό, να μπορεί να ντύνεται, να πηγαίνει από το καρότσι στο κρεβάτι του και αντιστρόφως, αν πέσει από το καρότσι να μπορεί να ξανακαθίσει σ’ αυτό και πολλά άλλα. Μας είπε ότι υπάρχουν παραπληγικοί που ανεβαίνουν ή κατεβαίνουν σκάλες με το καρότσι και μας υπενθύμισε τους παραολυμπιακούς όπου συμμετέχουν παραπληγικοί αθλητές με αμαξίδιο. Και αυτοί εκπαιδεύθηκαν σε κέντρα αποκατάστασης μετά τη αρχική έξοδο τους από το νοσοκομείο.

Σκοπός του κέντρου αποκατάστασης Αρωγή είναι η αποκατάσταση των κινητικών προβλημάτων των ασθενών μέσα από συνεχώς προσαρμοζόμενα προγράμματα αποκατάστασης με σκοπό την ανάπτυξη ικανοτήτων που θα τους επιτρέψει να ζουν και να συμμετέχουν στο κοινωνικό σύνολο.

Η Εργοθεραπεία έχει στόχο την αυτοεξυπηρέτηση του ασθενή, τον βοηθάει να αποκτήσει μεγαλύτερη αυτονομία όσον αφορά την καθημερινή του δραστηριότητα με τη χρήση σύγχρονων τεχνικών εκπαίδευσης και τεχνολογίας. Παράλληλα να βελτιώσει τις δεξιότητές του και να διαμορφώσει κατάλληλα εργονομικά τον περιβάλλοντα χώρο του για την καλύτερη προσπελασιμότητα του ασθενή.

Στο τμήμα Κινησιοθεραπείας αντιμετωπίζεται ο κάθε ασθενής με ευθύνη και συνέπεια. Ξεκινώντας από την αξιολόγηση του προβλήματος του, διαμορφώνεται ένα πρόγραμμα θεραπειών προσαρμοσμένο στην πάθηση του που θα οδηγήσει τελικά στην αποθεραπεία. Ο ασθενής να ενημερώνεται ώστε να εξοικειωθεί σχετικά με την πάθηση του, έτσι ώστε να αποφύγει πιθανά λάθη που θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε υπότροπη.

Η Υδροθεραπεία είναι από τις βασικότερες συνιστώσες της Ομάδας Αποκατάστασης και αναφέρεται στην εφαρμογή του νερού ως θεραπευτικό μέσο. Η πλειονότητα των τραυματισμών και των παθήσεων, θεραπεύεται πολύ πιο αποτελεσματικά και σύντομα με την βοήθεια της θεραπείας στο νερό.

Στα οφέλη της Υδροθεραπείας ανήκουν η μείωση της σπαστικότητας και της ευαισθησίας στον πόνο, η βελτίωση της ευκολίας κίνησης των αρθρώσεων, της σταθερότητας και ισορροπίας του κορμού καθώς και συμβάλλει στην ανάπτυξη ψυχολογικού οφέλους ανυψώνοντας το ηθικό του ασθενούς.

Θεωρείται κατάλληλη για τις περισσότερες παθήσεις όπως κακώσεις νωτιαίου μυελού, κρανιοεγκεφαλικές κακώσεις, που είναι βασικά προβλήματα που δημιουργούνται μετά από ένα τροχαίο δυστύχημα.

Στο εξειδικευμένο τμήμα φυσικοθεραπείας, για την αντιμετώπιση μυοσκελετικών παθήσεων, αθλητικών κακώσεων, οσφυαλγία κτλ

Μετά την ξενάγηση οδηγηθήκαμε στην αίθουσα εκδηλώσεων του κέντρου όπου ο κος Καϊτετζίδη μας διηγήθηκε διάφορα περιστατικά που γνώριζε από την εμπειρία του και νοσηλεύτηκαν στο Κέντρο Αρωγή και ήταν αποτέλεσμα τροχαίων δυστυχημάτων με δίκυκλα κυρίως αλλά και αυτοκίνητα.

Στη συνέχεια μας παρουσίασε έρευνα «Αναβάτες και Κράνος» με στοιχεία της Ελληνικής πραγματικότητας όπως:

  • 4 στους 10 αναβάτες μοτοσυκλετών δεν φορούν κράνος!
  • 2 στους 10 αναβάτες φορούν κράνος ακατάλληλο και επικίνδυνο!
  • 2 στους 10 αναβάτες φορούν κράνος που δεν είναι καλά δεμένο, άρα πολύ επικίνδυνο!
  • 7 στους 10 επιβάτες δεν φορούν κράνος!
  • Τα 8 στα 10 ατυχήματα με μοτοσυκλέτα στην χώρα μας, με αναβάτες και επιβάτες που δεν φορούν κράνος, καταλήγουν σε σοβαρό τραυματισμό του αναβάτη ή σε θάνατο αναβάτη και επιβάτη!
  • Στα περισσότερα από 40% των ατυχημάτων με μοτοσυκλέτα, οι παθόντες αναβάτες και επιβάτες δεν θα είχαν αποτέλεσμα τον θάνατο ή την μόνιμη ολική ανικανότητα εάν φορούσαν κράνος!

Το συμπέρασμα λοιπόν είναι:

Φορέστε Κράνος – Σώζει Ζωές !

          Στη συνέχεια στην αίθουσα εκδηλώσεων ήρθαν και κουβέντιασαν μαζί μας τις δικές τους εμπειρίες η Επιστημονική Διευθύντρια Κλειστής Νοσηλείας κα Στυλιανή Παπακώστα (φυσίατρος) καθώς και ο Επιστημονικός Διευθυντής Ανοικτής Νοσηλείας κος Αθανάσιος Τσιβγούλης (φυσίατρος).

 

Η επίσκεψη ολοκληρώθηκε με πλούσιο μπουφέ, που προσέφερε το κέντρο Αρωγή σε όλους μας.

 

Αφού τους ευχαριστήσουμε για όλα, ευχόμαστε αυτά που μάθαμε και είδαμε εκεί, να γίνουν αιτία για να αλλάξουμε συμπεριφορές, όταν κυκλοφορούμε στους επικίνδυνους ελληνικούς δρόμους σαν οδηγοί, συνεπιβάτες, αναβάτες αλλά και πεζοί, γιατί η ζωή είναι πολύτιμη.

 

Στην εκπαιδευτική αυτή επίσκεψη τους μαθητές συνόδευσαν οι εκπαιδευτικοί Βαρδάκης Κωνσταντίνος μηχανολόγος ΠΕ17.06, Σακομήτρος Παναγιώτης ΠΕ18.18 Οχημάτων και η κα Τοπαλίδη Μαρία ΠΕ17.03 Ηλεκτρολόγος.

 

Εκ της διευθύνσεως του 1ου ΕΠΑ.Λ. ΑΛΜΥΡΟΥ


Σχετικά Άρθρα

Γίνε εσύ ο Άι Βασίλης – Δράση του Δήμου Αλμυρού

Γίνε εσύ ο Άι Βασίλης – Δράση του Δήμου Αλμυρού

Το Κέντρο Κοινότητας δήμου Αλμυρού με γνώμονα τις αξίες της προσφοράς και της αλληλεγγύης, καλεί όσους…
ΟΙ ΛΥΚΕΙΑΚΕΣ ΤΑΞΕΙΣ ΤΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΕΥΞΕΙΝΟΥΠΟΛΗΣ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΝ ΣΤΗΝ  ΚΘ΄ ΣΥΝΟΔΟ  ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣ ΤΩΝ ΕΦΗΒΩΝ  2024-2025

ΟΙ ΛΥΚΕΙΑΚΕΣ ΤΑΞΕΙΣ ΤΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΕΥΞΕΙΝΟΥΠΟΛΗΣ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΝ ΣΤΗΝ  ΚΘ΄ ΣΥΝΟΔΟ  ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣ ΤΩΝ ΕΦΗΒΩΝ  2024-2025

Οι μαθητές /τριες των Λυκειακών Τάξεων Ευξεινούπολης  δέχτηκαν με πολύ χαρά την επιλογή τους στην  ΚΘ’…
Επαναλειτουργεί η Φιλαρμονική του Δήμου Αλμυρού

Επαναλειτουργεί η Φιλαρμονική του Δήμου Αλμυρού

Ακολουθεί Δελτίο Τύπου του Δήμου Αλμυρού σχετικά με την επαναλειτουργία της Φιλαρμονικής: Όπως ακριβώς είχε δεσμευτεί…