- 27 Οκτωβρίου, 2025
Επιστολή αναγνώστη για την κατάσταση στους αυτοκινητόδρομους και τις χρεώσεις διοδίων
Από τον αναγνώστη μας κο Χρήστο Μακρή λάβαμε και δημοσιεύουμε την ακόλουθη επιστολή διαμαρτυρίας σχετικά με την κατάσταση στους αυτοκινητόδρομους της χώρας μας και τις χρεώσεις διοδίων:
Ο Λαός της Μαγνησίας το Σάββατο 18 Οκτωβρίου 2025 δημοσίευσε το δελτίο τύπου του Δήμου Αλμυρού. Σε αυτό ο Δήμαρχος αναφέρει πως αρχίζει η επανακατασκευή της γέφυρας του Ξηριά. Με καθυστέρηση περισσότερο από 2 χρόνια από τη θεομηνία.
Ο Αλμυρός όμως και ο Ξηριάς έχουν ένα αρχαιότερο πρόβλημα. Την Εθνική Οδό, από τον Ιανό του 2021. Τι λέει το Υπουργείο Συγκοινωνιών και η εταιρεία εκμετάλλευσης; Γιατί έχουν περάσει 4 χρόνια και ούτε φωνή ούτε ακρόαση; Ο στρουθοκαμηλισμός είναι θανάσιμο αμάρτημα. Ένας 90χρονος σκοτώθηκε την άνοιξη εκεί που ο διπλός αυτοκινητόδρομος γίνεται ξαφνικά διπλής κυκλοφορίας.
Έχω ταξιδέψει σε όλη την Ευρώπη με λεωφορεία, με Ι.Χ. και με 4 αυτοκινούμενα τροχόσπιτα. Το χάλι αυτό δεν το έχω δει πουθενά. Πρώτα απ’ όλα: Οι αυτοκινητόδρομοι της Ελλάδας Αθήνα-Θεσσαλονίκη Α1 (Ε75), Εγνατία Ηγουμενίτσα-Θεσσαλονίκη-Αλεξανδρούπολη και προσβάσεις σε Γέφυρα Ρίο-Αντίρριο, Τούνελ Αμβρακικού (Πρέβεζα) έχουν σχεδιαστεί- εκτελεστεί με κονδύλια της Ευρωπαϊκής Ένωσης ή έχω λάθος; Το να ξεπουλήσετε σε γνωστούς συγγενείς και φίλους υπουργών, πρωθυπουργών χωρίς να ελέγξετε ούτε τιμολόγιό τους ούτε τον εναρμονισμό τους.
Η Αυστρία έχει μία κάρτα για τους τουρίστες 10 ημερών (12 ευρώ και έξτρα πληρωμή στο τούνελ του Graz και στη διαδρομή Brenner –Inssbruk-Rosenheim) αλλά έχουν καταργήσει το αυτοκόλλητο (tranit). Η Ιταλία έχει το πιο δίκαιο σύστημα. Αυτοκινούμενα τροχόσπιτα, Ι.Χ. και κλούβες έως 3,5 τόνους ανήκουν στην ίδια κατηγορία. 500χλμ BRENNER-ANCONA στοιχίζουν κάτω από 50 ευρώ, 1.000χλμ BRENNER-BARI στοιχίζει κάτω από 100 ευρώ.
Οι Ιταλοί διακινούνται στις παράλληλες ταχείας κυκλοφορίας, σε τοπικούς, δημοτικούς, δημόσιους δρόμους χωρίς διόδια. Εδώ έχουμε διόδια και μετά την Αγία Παρασκευή στα Τέμπη σε δρόμο διπλής κυκλοφορίας. Τα ίδια και μετά τη Γλύφα στην παλαιά εθνική οδό διπλής κυκλοφορίας. Γιατί οι Έλληνες πληρώνουν κύριε Υπουργέ; Ταυτόχρονα πληρώνουν τα τέλη κυκλοφορίας. Πόσα εκατομμύρια εισπράττει το κράτος;
Στη Σουηδία δεν πληρώνουν τίποτα στους αυτοκινητόδρομους τα Ι.Χ., τα επαγγελματικά, τα φορτηγά ακόμη και τα ρυμουλκά. Πληρώνουν μόνο τα τέλη κυκλοφορίας. Ακόμη και τα ξένα φορτηγά, λεωφορεία και Ι.Χ. δεν πληρώνουν τίποτα. Στη Γερμανία δεν πληρώνουν όσα είναι κάτω από 9 τόνους. Η Τσεχία για τουρίστες μέχρι 3,5 τόνους 18 ευρώ για 10 μέρες. Η Σλοβακία (80χλμ αυτοκινητόδρομος) πληρώνουν 8 ευρώ όσα είναι κάτω από 3,5 τόνους. Η Ουγγαρία έχει 2 κατηγορίες Ι.Χ. και 3 κατηγορίες αυτοκινούμενα τροχόσπιτα. Στη Σερβία τα 150χλμ στοιχίζουν 11,5ευρώ. Οι Σκοπιανοί έχουν 180χλμ αυτοκινητοδρόμου με διόδια 15ευρώ.


