• 4 Ιουνίου, 2022

ΕΠΑΛ – ΕΚ Αλμυρού, ΝΟΗΣΙΣ: Άθληση με Άρωμα, Δημιουργικότητα και Αισθητική

ΕΠΑΛ – ΕΚ Αλμυρού, ΝΟΗΣΙΣ: Άθληση με Άρωμα, Δημιουργικότητα και Αισθητική

Στο 1ο ΕΠΑ.Λ- Ε.Κ. Αλμυρού υλοποιήθηκε για τέταρτη συνεχόμενη χρονιά δράση με τίτλο «Άθληση με Άρωμα, Δημιουργικότητα και Αισθητική», με την υποστήριξη και διαχείριση έργου ΝΟΗΣΙΣ: «Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑ.Λ.», μέσω του Επιχειρησιακού Προγράμματος «ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ, ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ» με τη συγχρηματοδότηση της Ελλάδας και της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Σκοπός της φετινής δράσης ήταν να αναδειχθούν τα δυνητικά οφέλη της σωματικής άσκησης και του υγιεινού τρόπου ζωής στον πληθυσμό της σχολικής κοινότητας. Ως εκ τούτου οι συνεργαζόμενοι εκπαιδευτικοί, οι μαθητές και οι μαθήτριες που έλαβαν μέρος στις υποδράσεις εργάστηκαν εντατικά και το αποτέλεσμα αυτής της προσπάθειας ήταν να υλοποιηθούν τρεις υποδράσεις, οι οποίες παρουσιάστηκαν σε ενημερωτική εκδήλωση, που πραγματοποιήθηκε στο 1ο ΕΠΑ.Λ.-Ε.Κ. Αλμυρού, στις 30 Μαΐου.

Η πρώτη υποδράση με τίτλο: Νοῦς ὑγιής ἐν σώματι ὑγιεῖ είχε ως πρωταρχικό σκοπό μαθητές και εκπαιδευτικοί να συνειδητοποιήσουν την αξία της καλής φυσικής κατάστασης, να ενισχύσουν δεξιότητες συνεργασίας και να βρουν εναλλακτικούς τρόπους ψυχαγωγίας, που θα τους απομακρύνουν από την υπερβολική χρήση του διαδικτύου. Αποτέλεσμα της συνεργασίας ήταν να αναμορφωθεί ο χώρος του γυμναστηρίου, να ενισχυθεί με αθλητικό εξοπλισμό και να κατασκευαστούν ομαδικά παιχνίδια- εσωτερικού και εξωτερικού χώρου. Πιο συγκεκριμένα, υπό την επίβλεψη της καθηγήτριας Αικατερίνης Μιχαλούδη και τη συνεργασία των εκπαιδευτικών Κωνσταντίνου Χατζηπλή, Στέφανου Ραυτόπουλου και Χαρούλας Φείδα, μαθητές και μαθήτριες των ειδικοτήτων της μηχανολογίας, της ηλεκτρολογίας, της πληροφορικής και του τομέα υγείας-πρόνοιας -ευεξίας αξιοποίησαν τον εργαστηριακό εξοπλισμό ( όπως: 3D εκτυπωτή, κοπτικό μηχάνημα ελεγχόμενο από Η/Υ) και με τις γνώσεις που απέκτησαν από τις ειδικότητές τους κατασκευάστηκαν τραπέζι πιγκ- πογκ και έπιπλο -σκακιέρα. Δεύτερη ομάδα μαθητών δημιούργησε υπαίθριο σκάκι, υπό την επίβλεψη της εκπαιδευτικού Ιωάννας Αλαφροπάτη. Τέλος, ομάδα μαθητών προχώρησε στη βελτίωση χώρων του γυμναστηρίου και σχεδίασε τοιχογραφίες υπό την καθοδήγηση της εκπαιδευτικού Ασπασίας Μάντζιου και παράλληλα με τη συμβολή των εκπαιδευτικών Μαρίας Τσούγκρα και Γεωργίας Αχνούλα ολοκληρώθηκε ο σχεδιασμός ενός ακόμη παραδοσιακού παιχνιδιού στον αύλειο χώρο του σχολείου.

Η δεύτερη υποδράση, με τίτλο: Αρωματικά φυτά και άθληση είχε ως πρωταρχικό σκοπό να ευαισθητοποιήσει τους μαθητές να εντάξουν στην καθημερινότητά τους την άσκηση σε συνδυασμό με τη χρήση αρωματικών φυτών, ώστε να μεγιστοποιηθεί η ωφέλεια για την υγεία τους. Τα οφέλη που πρόεκυψαν από τη δράση ήταν πολλαπλά. Με την καθοδήγηση των εκπαιδευτικών του τομέα Γεωπονίας: Κωνσταντίνου Νικολόπουλου, Χρήστου Παπανικολάου, Χριστίνας Παπαποστόλου, Αικατερίνης Τσίβου και Ευσταθίας Ραΐλη οι μαθητές και οι μαθήτριες είχαν τη δυνατότητα: 1.Να γνωρίσουν μεθόδους καλλιέργειας αρωματικών και φαρμακευτικών φυτών καθώς και τις ιδιότητές τους. 2. Να κάνουν χρήση του αποστακτήρα για την εξαγωγή αιθέριων ελαίων.3. Να πάρουν μέρος στη δημιουργία καλλυντικών προϊόντων με πρώτη ύλη τα αιθέρια έλαια που εξήχθησαν. Παρασκευάστηκαν καλλυντικές κρέμες και λοσιόν σώματος (κηραλοιφή με αιθέριο έλαιο χαμομηλιού, κρέμα σώματος με αιθέριο έλαιο λεβάντας, λοσιόν σώματος με ανθόνερο φασκόμηλου).4. Να πάρουν μέρος στη δημιουργία καινοτόμων τροφίμων με πρώτη ύλη αρωματικά φυτά και αιθέρια έλαια. Παρασκευάστηκαν αρωματικά ελαιόλαδα με φασκόμηλο, βασιλικό και δενδρολίβανο για τη μαγειρική. Επίσης, γλυκίσματα και ποτά όπως λικέρ ροδιού με αιθέρια έλαια.5. Να καλλωπίσουν τον χώρο του γυμναστηρίου με φυτά που συνδέονται με την ευεξία.6. Να διερευνήσουν επαγγελματικές προοπτικές που αφορούν στην καλλιέργεια και μεταποίηση των αρωματικών φυτών.

Η τρίτη υποδράση, με τίτλο: Αισθητική Γυμναστική και Αποθεραπεία είχε ως στόχο τη γνωριμία των μαθητών με τα οφέλη της αισθητικής γυμναστικής και την εκμάθηση παραδοσιακών μέσων αποθεραπείας. Στο πρώτο σκέλος της υποδράσης, οι μαθητές του τομέα Υγείας-Πρόνοιας-Ευεξίας υπό την καθοδήγηση της εκπαιδευτικού Ιωάννας Αλαφροπάτη υλοποίησαν πρόγραμμα εκγύμνασης με σκοπό την εξοικείωσή τους με την αισθητική γυμναστική.  Στο δεύτερο σκέλος, με τη συμβολή της εκπαιδευτικού Βάσως Αναγνώστου οι μαθητές και οι μαθήτριες ενημερώθηκαν για την ιπποκρατική μάλαξη που εφαρμόζεται στα ΣΠΑ και ειδικότερα για τη μάλαξη με βεντούζες. Τα οφέλη της χρήσης τους είναι ότι: α. διεγείρουν τη ροή του αίματος στην περιοχή που εφαρμόζονται και με αυτό τον τρόπο βελτιώνεται η αιμάτωση και η οξυγόνωση των ιστών. Αυτός είναι και ο λόγος που χρησιμοποιούνται για τη χαλάρωση των καταπονημένων μυών. Β. οι βεντούζες φαίνεται να είναι χρήσιμες για τη μείωση του στρες και των αρνητικών επιπτώσεών του.

Στην εκδήλωση εκτός από την παρουσίαση των αποτελεσμάτων της δράσης παρουσιάστηκε βίντεο που δημιουργήθηκε από τις εκπαιδευτικούς δύο εκπαιδευτικούς σε συνεργασία με μαθητές και μαθήτριες του τομέα Υγείας-Πρόνοιας- Ευεξίας με σκοπό την ευαισθητοποίηση και την ενημέρωση για την έμφυλη βία.

Η δράση ολοκληρώθηκε με την ενημερωτική εκδήλωση, με προσκεκλημένη ομιλήτρια τη διευθύντρια του ΕΕΕΕΚ Αλμυρού και συγγραφέα Άννα Μπουκόρου.

Εν κατακλείδι, η επιτυχία της δράσης οφείλεται στην παρουσία και συνεργασία ενός συνόλου ανθρώπων, που παρά τους περιορισμούς που υπήρχαν λόγω της πανδημίας, καταφέραμε να λειτουργήσουμε ως μία ομάδα. Για αυτό το λόγο θεωρούμε ότι είναι σημαντικό να ευχαριστήσουμε όσους συμμετείχαν σε αυτή την προσπάθεια.

Πιο συγκεκριμένα, ευχαριστούμε θερμά τις κκ Κυριακίδου Αικατερίνη και Αθανασίου Βασιλική, υπεύθυνες του έργου από τον φορέα ΝΟΗΣΙΣ για τη συνεχή βοήθεια που παρείχαν αγόγγυστα στο σχολείο μας, το διευθυντή του 1ου ΕΠΑ.Λ Αλμυρού κο Γεώργιο Καπράνα καθώς και τον κο Απόστολο Αγγελόπουλο, διευθυντή του Εργαστηριακού Κέντρου Αλμυρού για τη συνεχή υποστήριξη στις δράσεις μας, το κ Κωνσταντίνο Βαλαμούτη  για την τεχνική υποστήριξη της εκδήλωσης, τις κκ Αρετή Μπέη και Αθανασία Βαλκανιώτη για την άριστη συνεργασία και βοήθεια στη διαχείριση των πόρων της δράσης, τη διευθύντρια του ΕΕΕΕΚ Αλμυρού κα Μπουκόρου Άννα, τους εκπαιδευτικούς και μαθητές του ΕΕΕΕΚ για τη συμβολή τους στη δράση μας, τις μαθητευόμενες του μεταλυκειακού έτους μαθητείας, της ειδικότητας Βοηθών Βρεφονηπιοκόμων, για τη συμβολή τους στην πρώτη υποδράση, για την κάλυψη της δράσης τη δημοσιογράφο και εκδότρια κα Βιβή Τσιντσίνη και τον εικονολήπτη κο Βαλάντη Ματσόρδα. Επιπλέον, για το μπουφέ της εκδήλωσης τον κο Σοφοκλή Λαρίση και την κυρία Μαριλένα Μιχαηλίδη – Canadian Pastries. Για τη βοηθητική τους παρουσία στην εκδήλωση τις εκπαιδευτικούς Μαρίνα Λέτσιου, Βασιλική Ξυδοπούλου και Ζωή Χατζηχαραλάμπους και τέλος το σύνολο των μαθητών και μαθητριών και συναδέλφων και των δύο σχολείων, των οποίων η στήριξη υπήρξε πολύτιμη.

Ασπασία Μάντζιου, Βρεφονηπιοκόμος

Συντονίστρια Σχεδίου Δράσης για το 1Ο ΕΠΑ.Λ.-Ε.Κ. Αλμυρού


Σχετικά Άρθρα

Άκυρο στο Ναύσταθμο Αλμυρού – Οι αποφάσεις – Οι υπογραφές

Άκυρο στο Ναύσταθμο Αλμυρού – Οι αποφάσεις – Οι υπογραφές

Φαίνεται ότι μπαίνουν τίτλοι τέλους στον Ναύσταθμο Αλμυρού που μέχρι και τον Ιούνιο δίνονταν διαβεβιώσεις ότι…
Ο εορτασμός της 28ης Οκτωβρίου στην Ευξεινούπολη

Ο εορτασμός της 28ης Οκτωβρίου στην Ευξεινούπολη

Με καλό καιρό και πολύ κόσμο στην Εκκλησία και την παρέλαση πραγματοποιήθηκαν οι εορτασμοί για την…