- 9 Μαρτίου, 2021
Συνέντευξη με τον πρόεδρο του ΚΤΕΛ κ. Δημήτρη Κολυνδρίνη για την επένδυση σε εκσυγχρονισμό αλλά και τον αντίκτυπο της πανδημικής κρίσης
Στο προηγούμενη φύλλο της εφημερίδας μας δημοσιεύσαμε άρθρο του Θεόδωρου Καραουλάνη της euractiv, για τη μεγάλη δράση εκσυγχρονισμού των αστικών και υπεραστικών ΚΤΕΛ της ελληνικής περιφέρειας.
Θυμίζουμε ότι σύμφωνα με πληροφορίες που πρώτη παρουσιάζει η euractiv, 74 -αρχικά- ΚΤΕΛ που εντάχθηκαν στη δράση του ΕΣΠΑ, μέσω του ΕΠΑνΕΚ, με τίτλο «Ενίσχυση επιχειρήσεων του τομέα αστικών και υπεραστικών συγκοινωνιών για την υιοθέτηση συστημάτων και την παροχή υπηρεσιών ολοκληρωμένης πληροφόρησης του επιβατικού κοινού και ηλεκτρονικού εισιτηρίου», που χρηματοδοτείται από πόρους της Πολιτικής Συνοχής της ΕΕ και εθνικούς πόρους, ήδη προχωρούν τις διαδικασίες ανάθεσης των έργων και υλοποιούν τις σύνθετες διαδικασίες μετασχηματισμού τους σε παρόχους και ηλεκτρονικών υπηρεσιών. Τα ΚΤΕΛ επιδοτούνται από 83.000 ευρώ έως και 330.000 ευρώ.
Ένα από αυτά τα ΚΤΕΛ είναι και το δικό μας, το υπεραστικό ΚΤΕΛ Μαγνησίας. Για τη μεταρρύθμιση του τομέα και την εξέλιξη των υπηρεσιών του ΚΤΕΛ Μαγνησίας ζητήσαμε συνέντευξη από τον πρόεδρο των ΚΤΕΛ κ. Δημήτρη Κολυνδρίνη.
Κύριε Κολυνδρίνη, ευχαριστούμε για τον χρόνο σας. Επικοινωνούμε σε μια συγκυρία που τα ΚΤΕΛ και πάλι επιτελούν με τον καλύτερο τρόπο την κοινωνική τους ευθύνη και παροχή παρά τις τεράστιες οικονομικές ζημιές που καταγράφουν. Θα θέλαμε ένα σχόλιο για τα ΚΤΕΛ στην εποχή της πανδημίας.
Απ.: Οι μεταφορές είναι ένας από τους κλάδους που έχουν υποστεί τη μεγαλύτερη ζημιά λόγω της Πανδημίας, παρ’όλα αυτά όμως συνεχίζουμε να εκτελούμε το κοινωνικό μας έργο για να εξυπηρετήσουμε τις ανάγκες του επιβατικού κοινού.
Σήμερα ποια είναι η δύναμη των ΚΤΕΛ Μαγνησίας σε προσωπικό και λεωφορεία; Πόσα λεωφορεία έμειναν ακινητοποιημένα στην κορύφωση της πανδημίας, των lockdown;
Απ.: Το ΚΤΕΛ Μαγνησίας απαριθμεί, εβδομήντα τέσσερα (74) υπεραστικά λεωφορεία που ανήκουν σε ιδιώτες, έξι (6) υπεραστικά λεωφορεία που ανήκουν στην εταιρεία, δύο (2) αστικά λεωφορεία στην πόλη του Αλμυρού και δύο (2) αστικά λεωφορεία στην πόλη της Αθήνας. Εν μέσω της Πανδημίας διανύσαμε περιόδους που χρησιμοποιούνταν μόνο 6 με 7 λεωφορεία ημερησίως. Σήμερα λόγω και της εκτέλεσης των μαθητικών δρομολογίων, χρησιμοποιείτε περίπου το 50% των λεωφορείων της δύναμης του Υπεραστικού ΚΤΕΛ Μαγνησίας. Το προσωπικό που απασχολεί η Εταιρεία μας είναι περίπου 160 άτομα.
Η πολιτεία μπόρεσε να στηρίξει τον κλάδο; Τι χρειάζεται ακόμη να γίνει;
Απ.: Η πολιτεία στήριξε τον κλάδο μας όπως και όλους τους επαγγελματίες με τις επιστρεπτέες προκαταβολές και με την δυνατότητα αναστολής των συμβάσεων εργασίας των εργαζομένων. Για να μπορέσει να συνεχίσει το Υπεραστικό ΚΤΕΛ να εκτελεί απρόσκοπτα το συγκοινωνιακό του έργο θα πρέπει να δοθεί μια σημαντική οικονομική ενίσχυση, έτσι ώστε να καλυφθεί μέρος της ζημίας από τις μετακινήσεις εν μέσω Πανδημίας και από την μείωση της πληρότητας των θέσεων των λεωφορείων κατά 35%.
Ήταν ανάσα εν μέσω οικονομικής και πανδημικής κρίσης το πρόγραμμα μέσω ΕΠΑΝΕΚ; Σε ποιο στάδιο βρίσκεται η υλοποίηση του προγράμματος για τα ΚΤΕΛ Μαγνησίας;
Απ.: Σίγουρα ήταν μια βοήθεια το πρόγραμμα αυτό, όπως και όλα τα προγράμματα της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Στο Υπεραστικό ΚΤΕΛ Μαγνησίας το ηλεκτρονικό εισιτήριο και η σύνδεση WI-FI, λειτουργούν εδώ και αρκετά χρόνια σε όλο τον στόλο της εταιρείας. Πρωτίστως από το παραπάνω πρόγραμμα στόχος μας είναι να προσφέρουμε άριστη ενημέρωση στο επιβατικό κοινό, τόσο για την ώρα αναχώρησης του δρομολογίου όσο και για την ώρα άφιξης καθώς και την ώρα διέλευσης από ενδιάμεση στάση. Δεύτερος στόχος μας είναι ο επιβάτης να έχει τη δυνατότητα να εκδώσει το εισιτήριο από τον τόπο αναχώρησης προς τον τόπο προορισμού του, πέρα από την περιοχή που περιλαμβάνει ένα Υπεραστικό ΚΤΕΛ.
Έχετε επενδύσει στη διάδοση της πληροφορίας για τις σύγχρονες υπηρεσίες, με διαφήμιση στα περισσότερα ΜΜΕ. Να υπενθυμίσουμε στους αναγνώστες μας ότι και μέσα από την ιστοσελίδα μας almyros.gr, μπορούν να συνδεθούν στη σελίδα των ΚΤΕΛ γι’ αυτές τις υπηρεσίες. Πόσο εύκολα προσαρμόζονται οι πελάτες με την ηλεκτρονική έκδοση εισιτηρίου, την πληρωμή του και την παρακολούθηση δρομολογίων; Αξιοποιούν τα σύγχρονα μέσα; Ποια είναι αυτά που προσαρμόσατε στις υπηρεσίες σας;
Απ.: Οι πελάτες μας προσαρμόστηκαν αρκετά εύκολα στα νέα δεδομένα, χρησιμοποιούν την ιστοσελίδα της εταιρείας μας, εκδίδουν ηλεκτρονικό εισιτήριο και καθημερινά αυτό όλο και αυξάνεται .
Ο ψηφιακός εκσυγχρονισμός αποφέρει στατιστικά στοιχεία για την επιβατική κίνηση και τελικά τον καλύτερο σχεδιασμό των δρομολογίων;
Απ.: Σίγουρα ο ψηφιακός εκσυγχρονισμός προσφέρει στατιστικά στοιχεία και με βάση αυτά γίνεται και ο προγραμματισμός των δρομολογίων. Τα στοιχεία ελέγχονται, αξιολογούνται και ανάλογα προσθέτονται ή αφαιρούνται νέα δρομολόγια.
Μέσα από την εμπειρία σας, θα θέλαμε την άποψή σας για τη συμβολή της Ευρωπαϊκής Ένωσης, μέσα από την πολιτική συνοχής… βοηθά στη βελτίωση υπηρεσιών και στη σύγκλιση;
Απ.: Τα προγράμματα της Ευρωπαϊκής Ένωσης συμβάλουν σημαντικά στο να εξελιχθούν τα Υπεραστικά ΚΤΕΛ σε σύγχρονες ευρωπαϊκές μεταφορικές εταιρείες. Τα βήματα προόδου που έχουν γίνει τα τελευταία χρόνια είναι σημαντικά, και θεωρώ πως δεν έχουμε να ζηλέψουμε τίποτα από διεθνείς μεταφορικές εταιρείες.
Θα ήθελα να κλείσω τη συνέντευξή μας με μια ερώτηση που απασχολεί πολύ τους Αλμυριώτες. Μετά το πέρας της πανδημικής κρίσης, πιστεύετε ότι είναι εφικτό να επαναφέρει το ΚΤΕΛ Μαγνησίας το πρόγραμμα των δρομολογίων του στα χωριά μας και στην πόλη του Αλμυρού με τη συχνότητα δρομολογίων προ κρίσης;
Απ.: Καθ’ όλη τη διάρκεια της Πανδημίας ο Αλμυρός εξυπηρετούνταν με δρομολόγια. Την περίοδο που ήταν ανοιχτά τα σχολεία εξυπηρετούνταν και όλα τα χωριά του Αλμυρού και σίγουρα μετά το τέλος της Πανδημίας τα δρομολόγια θα επανέλθουν στην αρχική τους κατάσταση.
Θέλω εδώ να τονίσω ότι το Υπεραστικό ΚΤΕΛ Μαγνησίας ήταν, είναι και θα είναι πάντα δίπλα στους κατοίκους και στους επισκέπτες του Νομού μας.