- 10 Μαΐου, 2020
Οι επαγγελματίες του Αλμυρού «της 5ης Μαΐου» στο e-almyros.gr
Οι επαγγελματίες του Αλμυρού
«της 5ης Μαΐου»
περιγράφουν την κατάσταση της αγοράς και την ανταπόκριση του καταναλωτικού κοινού
Μετά το πρώτο στάδιο χαλάρωσης των μέτρων κατά του κορωνοϊού, επικοινωνήσαμε με επαγγελματίες του Αλμυρού, ώστε να μας μεταφέρουν το εργασιακό, αλλά και καταναλωτικό κλίμα.
Στο Δ.Σ. της Ένωσης Επαγγελματοβιοτεχνών Βιοτεχνών και Εμπόρων Αλμυρού (ΕΒΕ), εκπροσωπούνται οι κομμωτές και αισθητικοί, με τις Σοφία Μπίλικα και Νεκταρία Κοτζαπαναγιώτη, και τα αθλητικά από τον Γιώργο Καραπτσιά, οπότε και θεωρήσαμε να επικοινωνήσουμε μαζί τους, καθώς έχουν και όλη την πληροφόρηση και από την ευρύτερη Ένωση.
Οι ερωτήσεις μας κινήθηκαν γύρω από τον κάθε κλάδο, κατά πόσο ήταν εύκολη η προσαρμογή στη νέα λειτουργία για προσωπικό και πελάτες, πόσο επηρέασαν τα μέτρα προστασίας τον τρόπο που λειτουργούν οι επαγγελματίες και αν οι πελάτες δυσανασχετούν ή τηρούν τα μέτρα προστασίας. Πως πήγε η κίνηση από την πρώτη μέρα της άρσης και έπειτα. Αν έχει αυξηθεί η ζήτηση του αγοραστικού κοινού και σε ποια είδη λόγω lockdown. Τέλος, ζητήσαμε να μας περιγράψουν το ευρύτερο οικονομικό κλίμα, το σημερινό, αλλά και αυτό που προβλέπουν ότι θα έχουμε το επόμενο διάστημα.
Σοφία Μπίλικα (Γενική Γραμματέας ΕΒΕ Αλμυρού – «κομμωτήριο Σοφία Μπίλικα»):
Η προσαρμογή δεν ήταν εύκολη. Αναγκαστικά οργανώνω διαφορετικά το πρόγραμμά μου και τον τρόπο εργασίας μου. Η καθαριότητα και ό,τι έχει σχέση με το υγειονομικό κομμάτι πάντοτε εφαρμοζόταν στα καταστήματά μας, οπότε δεν είναι κάτι καινούριο. Οι πελάτες δυσκολεύονται, καθώς ο τρόπος παροχής διαφοροποιείται, όμως είναι πολύ συνεργάσιμοι, μας ρωτάνε πως πρέπει να συνεργαστούμε, γιατί ακριβώς ούτε εκείνοι επιθυμούν να δημιουργήσουν προβλήματα.
Το οικονομικό κενό του lockdown δεν καλύπτεται, ούτε για τον κλάδο μας. Χάσαμε μεγάλες γιορτές, όπως τις Απόκριες, της 25ης Μαρτίου και του Πάσχα, όπως και πολλές κοινωνικές εκδηλώσεις που δεν πραγματοποιήθηκαν. Το άσχημο είναι ότι και πολλές μελλοντικές έχουν ακυρωθεί.
Βάσει των μέτρων, της επιβολής λειτουργίας και όπως τελικά αναγκαζόμαστε να διαμορφώσουμε το πρόγραμμά μας, εξυπηρετούμε καθημερινά πολύ λιγότερους πελάτες, οπότε ο τζίρος είναι μικρότερος. Μειώνονται τα έσοδα, ενώ τα έξοδα παραμένουν σταθερά και χωρίς να υπάρχει ημερομηνία λήξης των δυσκολιών που δημιουργούν τα μέτρα για την προστασία από τον κορωνοϊό.
Νεκταρία Κοτζαπαναγιώτη (υπεύθυνη δημοσίων σχέσεων και ΜΜΕ, αισθητικός «face & body studio αισθητικής»)
Το επάγγελμα της αισθητικού ανήκει στα επαγγέλματα υγείας και οι χώροι μας ήταν πάντα υγειονομικού ενδιαφέροντος. Τα νέα μέτρα δεν ήταν κάτι καινούριο για μας καθώς η καθαριότητα, η αντισηψία και η φροντίδα της ατομικής υγιεινής ήταν πάντα στην καθημερινότητά μας!
Οι πελάτες ενημερωμένοι πλέον για τα μέτρα και τους κανονισμούς λειτουργίας των ινστιτούτων και μετά από την προσωπική μας ενημέρωση ήταν εξ’ αρχής συνεργάσιμοι στα νέα δεδομένα. Τηρούνται πια αυστηρά τα ραντεβού για την καλύτερη εξυπηρέτηση όλων αλλά και τον εξαερισμό των χωρών εργασίας.
Μετά την προτροπή για χρήση μάσκας και γαντιών οι περισσότεροι συμμορφώνονται σύμφωνα πάντα και με την δική τους επιθυμία (και αυτοπροστασία) παρ’ ότι η χρήση τους δεν είναι υποχρεωτική. Άλλωστε στην δουλειά μας υπάρχει και πρακτικό πρόβλημα με τη χρήση αυτών… για αυτονόητους λόγους! Μέχρι στιγμής όλοι οι πελάτες έχουν επιδείξει απόλυτο σεβασμό στην δουλειά μας και όλοι μαζί αυτή τη στιγμή καλούμαστε να αποδείξουμε ότι με γνώση και συμμόρφωση μπορούμε όλοι μαζί να προστατέψουμε την υγεία της κοινωνίας μας. Θα συνεχίσουμε όλοι να εργαζόμαστε με υπευθυνότητα και αγάπη γι’ αυτό που προσφέρουμε στους πελάτες μας ..και δεν είναι άλλο από την ομορφιά τους.
Η πανδημία ήρθε να μας υπενθυμίσει πόσο σημαντική είναι η υγεία μας και η φροντίδα του εαυτού μας και των δικών μας ανθρώπων. Η ανάγκη να νιώθουμε όμορφοι και να έχουμε την αποδοχή του κοινωνικού μας περίγυρου πάντα θα υπάρχει. Η δουλειά μας στηρίζετε στην προσωπική επαφή και μετά από τόσα χρόνια προσφοράς στον χώρο της αισθητικής η σχέση με τους πελάτες στηρίζεται στην εμπιστοσύνη και στην εκτίμηση!
Σίγουρα το διάστημα που θα ακολουθήσει θα είναι δύσκολο ώστε να ανάκαμψη οικονομικά η κοινωνία από το πλήγμα του ιού…. αλλά όλοι μαζί ως κοινωνία πιστεύω ότι θα τα καταφέρουμε. Ας έχουμε υψηλό το αίσθημα της αλληλεγγύης, του συναδελφισμού… ας στηρίξουμε όλοι την τοπική μας αγορά και πιστεύω ότι θα βγούμε και πάλι νικητές! Η όμορφη αισθητική είναι παντού… κι εμείς είμαστε εδώ για να την υπηρετήσουμε! Καλή δύναμη σε όλους τους συναδέλφους και φίλους επαγγελματίες.
Καραψιάς Γιώργος (Ταμίας ΕΒΕ, έμπορος – αθλητικά)
Είναι νωρίς να γίνει ασφαλής πρόβλεψη αν σε κάποια είδη δημιουργήθηκαν καταναλωτικές ανάγκες ή όχι. Παρά όσα βλέπουμε καθημερινά στον κλάδο μας παρατηρούμε για την εποχή, σχετικά αυξημένη κίνηση, πράγμα που μας κάνει συγκρατημένα αισιόδοξους.
.
.
Ζαχαράκη Πόπη, (βιβλιοπωλείο «γραφή»):
Τις πρώτες δυο μέρες, Δευτέρα και Τρίτη, είχε λίγη δουλειά, γιατί κινήθηκε ο κόσμος και λόγω καλοκαιρίας, αλλά και ως πρώτη μέρα μετά το lockdown.
Τις επόμενες μέρες όμως δεν είχε καθόλου κίνηση.
Η κλειστή αγορά δεν είναι το μόνο πρόβλημα. Η οικονομική δυσπραγία είναι το πρόβλημα. Ο φόβος ενός νέου lockdown κάνει κακό στην οικονομία, όσο έκανε και το lockdown που πέρασε.
Το Πάσχα περιμέναμε όλοι οι κλάδοι να δουλέψουμε και ο δικός μας. Μιλάμε για μια σαιζόν που χάθηκε και μια πολύ δύσκολη που έχουμε μπροστά μας.
Κωνσταντίνος Χολέβας (MSc Ακοολόγος – ear plus):
Οι επιχειρήσεις μας ανήκουν στις πληττόμενες, Οι πωλήσεις ακουστικών έπεσαν, οι πωλήσεις αναλωσίμων αυξήθηκαν κατακόρυφα, όπως και τα ραντεβού για μετά το lockdown.
Παραμένει όμως το γεγονός πως ο μισός Μάρτιος και όλος ο Απρίλιος είχαν αρνητικό πρόσημο. Ο τρόπος παροχής παρέμεινε φυσικός, με κάθε μέτρο προφύλαξης, και οι τηλεφωνικές παραγγελίες ήταν ο μοναδικός τρόπος εξυπηρέτησης. Είχαμε πολύ μικρή συμμετοχή στις πωλήσεις το e-shop μας.
Οι διεκδικήσεις μας δεν διαφέρουν από αυτές της μικρής και μικρομεσαίας επιχείρησης. Τα 800 ευρώ ανά ατομική επιχείρηση ή νομικό πρόσωπο είναι απλά αστείο ως ποσόν, μπροστά στις συνεχόμενες ροές όλως των υποχρεώσεων μιας επιχείρησης, λειτουργικών και μη.
Τα δάνεια δεν αποτελούν λύση εξόδου από το lockdown, αλλά αναπτυξιακή λύση σε υγιείς περιόδους για υγιείς επιχειρήσεις.
Σε κάθε περίπτωση, η εταιρεία μας είναι όσο εξωστρεφής χρειάστηκε, ώστε να απωθήσει τον κίνδυνο έλλειψης ρευστότητας, είναι ενήμερη σε κάθε λειτουργικό έξοδο, και έτοιμη να υποδεχθεί με ασφάλεια την επόμενη ημέρα της εξόδου από το lockdown.
Μαρία Τριαντοπούλου (οπτικός-οπτομέτρης, οπτικά Τριαντοπούλου):
Παρατηρήσαμε μεγάλη κίνηση στην ανάγκη επισκευών από την πρώτη μέρα, ενώ είναι περιορισμένες οι αγορές. Πάντοτε τηρούσαμε μέτρα απολύμανσης και υγιεινής, η προσαρμογή δεν ήταν δύσκολη. Ατομική ευθύνη χρειάζεται και εδώ. Και πριν και τώρα, όποιος ξέρει ότι έχει κάποια π.χ. λοίμωξη στα μάτια, θα πρέπει να το δηλώσει, όταν θα έρθει στο χώρο μας. Όσο περισσότερο προσέχουμε και τηρούμε τις οδηγίες συμβάλλουμε στην υγεία όλων μας και εν μέσω κορωνοϊού και έπειτα. Οικονομικά δεν καλύπτεται το κενό του lockdown, καθώς «έτρεχαν» τα έξοδα, ενώ οι εταιρείες δεν μπορούσαν να εξυπηρετήσουν στον ανεφοδιασμό. Τα περισσότερα είναι είδη εισαγωγής και ίσως παρατηρηθούν ελλείψεις, αφού στις περισσότερες χώρες της Ευρώπης τα εργοστάσια δεν δούλεψαν. Παραμένουμε αισιόδοξοι, ελπίζουμε να μην έχουμε νέο lockdown.
Ακολουθούν οι ερωταπαντήσεις προς τον Παναγιώτη Μπούντη (έμπορο – πρόεδρο της Ένωσης Επαγγελματοβιοτεχνών και Εμπόρων Αλμυρού):
Τι μηνύματα δίνει η κίνηση της παροχής και της αγοράς στις πρώτες επιχειρήσεις που δούλεψαν;
Δούλεψε πολύ η πρώτη μέρα με όσους χρειάστηκε να καλύψουν τις άμεσες ανάγκες, αλλά τις επόμενες μέρες ήταν υποτονική… ίσως γιατί η κλειστή ακόμη ως επί το πλείστον αγορά, δεν βοηθά στην ψυχολογία του αγοραστικού κοινού.
Θωρείτε ότι η ζήτηση θα καλύψει το κενό του lockdown;
Κανείς δεν γνωρίζει, όπως και δεν ισχύει το ίδιο για κάθε κλάδο. Σίγουρα οι καλές προσφορές και η επάρκεια προϊόντων που θα διατεθούν από τους Αλμυριώτες επαγγελματίες προς το καταναλωτικό κοινό, προμηνύουν μια δυναμική επανεκκίνηση, που θα αποτελέσει κίνητρο για την κίνηση της αγοράς.
Η προσωπική σχέση που οι τοπικοί επαγγελματίες έχουν με τους πελάτες τους, η καθαρή περιοχή μας από κρούσματα κορωνοϊού, η επιλογή της αυστηρής τήρησης των μέτρων προστασίας από τους επαγγελματίες μας, επίσης βοηθούν στο καλό κλίμα.
Η περιοχή του Αλμυρού πιστεύω ότι θα επανακάμψει σε ένα δίμηνο από σήμερα, εκτός αν έχουμε κάτι αναπάντεχο, όπως για παράδειγμα ένα νέο lockdown.
Πολλά τα προβλήματα μπροστά μας, αλλά έχω εμπιστοσύνη και στο καταναλωτικό κοινό του Αλμυρού και στους επαγγελματίες μας. Κάνουμε ασφαλείς αγορές! Μένουμε Αλμυρό! Κερδίζουμε έτσι, όλοι!