- 4 Μαρτίου, 2019
Κτηματολόγιο: Ο Μάρτιος μήνας έναρξης για την υποβολή δηλώσεων – Στη Β’ φάση κτηματογράφησης εντάχθηκε ο Καλλικρατικός Δήμος Αλμυρού
Έγκαιρη υποβολή δηλώσεων συμβουλεύουν οι επαγγελματίες
Η Τρίτη 12 Μαρτίου ανακοινώθηκε ως ημερομηνία έναρξης της κτηματογράφησης για τον Καλλικρατικό Δήμο Αλμυρού, από το ktimatologio-magnisias.gr.
Με απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου, έχει ήδη παραχωρηθεί χώρος στον οποίο θα στεγάζεται το γραφείο ενημέρωσης πολιτών. Πρόκειται για τα γραφεία πρώην ΚΕΠΠΥΕΛ Αλμυρού, Πάροδος Βόλου, 1ος όροφος. Οι ημέρες και ώρες λειτουργίας θα ανακοινωθούν μόλις ανοίξει η κτηματογράφηση.
Στον Καλλικρατικό Δήμο Αλμυρού, οι ιδιοκτήτες ακινήτων σε Αλμυρό, Ευξεινούπολη, Ανθότοπο, Κοκκωτούς, Κωφούς, Κρόκιο, Πλάτανο, Φυλάκη, Ανάβρα, Αγίους Θεοδώρους, Αχίλλειο, Πτελεό, Σούρπη, Αγία Τριάδα, Άγιο Ιωάννη, Βρύναινα, Αμαλιάπολη και Δρυμώνα, θα πρέπει να δηλώσουν τις ιδιοκτησίες τους εντός του διαστήματος των τριών μηνών.
Η δήλωση ιδιοκτησίας στο κτηματολόγιο είναι υποχρεωτική από το νόμο και αποτελεί προϋπόθεση για οποιαδήποτε πράξη αφορά το ακίνητο στο μέλλον (π.χ. μεταβίβαση, γονική παροχή ή δωρεά). Συγκεκριμένα, εάν δεν έχει υποβληθεί δήλωση για ακίνητο κτηματογραφούμενης περιοχής, θα πρέπει είτε ο αρχικός ιδιοκτήτης να το δηλώσει και στη συνέχεια να το μεταβιβάσει ή το ακίνητο να μεταβιβαστεί και στη συνέχεια να δηλωθεί από το νέο ιδιοκτήτη. Επίσης, για όσα ακίνητα δεν θα υποβληθεί δήλωση, δεν θα είναι εφικτό να εκδοθεί οικοδομική άδεια.
Με την έναρξη της κτηματογράφησης, όλα τα φυσικά ή νομικά πρόσωπα που έχουν εμπράγματο ή άλλο δικαίωμα όπως: Κυριότητα (πλήρης ή ψιλή κυριότητα), Δουλεία (π.χ. επικαρπίας από γονική παροχή, οίκησης), Υποθήκη, Κατάσχεση, υποχρεούνται να δηλώσουν την ακίνητη περιουσία τους.
Απαιτούμενα έγγραφα
Προκειμένου να προχωρήσει η διαδικασία της κτηματογράφησης, οι πολίτες πρέπει να καταθέσουν τα εξής έγγραφα:
– Φωτοτυπία του συμβολαίου
– Φωτοτυπία πιστοποιητικού μεταγραφής, από το αρμόδιο υποθηκοφυλακείο
– Τοπογραφικό Διάγραμμα
– Φωτοτυπία ταυτότητας ή Διαβατηρίου
– Έγγραφο από το οποίο να προκύπτει το ΑΦΜ (π.χ. εκκαθαριστικό εφορίας, Ε9, λογαριασμός ΔΕΗ κ.λπ.)
Στις περισσότερες περιπτώσεις οι πολίτες είναι πιθανό να χρειαστεί να απευθυνθούν σε πολιτικούς μηχανικούς, τοπογράφους, δικηγόρους, συμβολαιογράφους ή ακόμη και σε λογιστές προκειμένου να συγκεντρώσουν όλα τα απαραίτητα έγγραφα. Σε κάθε περίπτωση, οι επαγγελματίες συμβουλεύουν την έγκαιρη υποβολή δηλώσεων προκειμένου να υπάρχει διαθέσιμος χρόνος για τυχόν διορθώσεις ή ενστάσεις.
Χριστίνα Ν. Τοσούδη