• 3 Ιουλίου, 2013

Δραστηριότητες του Ειδικού Σχολείου και Ειδικού Νηπιαγωγείου Αλμυρού, κατά το σχολικό έτος 2012-13

Δραστηριότητες του Ειδικού Σχολείου και Ειδικού Νηπιαγωγείου Αλμυρού, κατά το σχολικό έτος 2012-13

«ΔΥΝΑΜΗ ΨΥΧΗΣ, ΔΥΝΑΜΗ ΖΩΗΣ»

Αρκεί να μην υπάρχει κοινωνικός αποκλεισμός, ήταν το φετεινό απόσταγμα των δραστηριοτήτων που ανέλαβε κατά τη φετινή σχολική χρονιά, 2012-13, το Ειδικό Σχολείο και Ειδικό Νηπιαγωγείο Αλμυρού με τη συμπαράσταση του Συλλόγου Γονέων – Κηδεμόνων ΑμεΑ ΣΤΟΡΓΗ Επαρχίας Αλμυρού.

Με την έναρξη της σχολ. χρονιάς, αφού έγινε αξιολόγηση και καταγραφή των γενικών στόχων των σχολ. μονάδων και των μαθητών που τις πλαισιώνουν που δεν διαφέρουν από εκείνους του κανονικού σχολείου, με την διαφορά ότι εδώ επιδιώκεται η ομαλή προσαρμογή των μαθητών, η προώθηση της αυτοεκτίμησης και η αυτοεξυπηρέτηση τους, εκπαιδευτικοί , ειδικό και βοηθητικό προσωπικό, γονείς και μαθητές εργάσθηκαν για να επιτευχθεί ο Στρατηγικός στόχος του Ειδικού Σχολείου, που είναι η ένταξη – ενσωμάτωση των Ατόμων με ειδικές ικανότητες στο κοινωνικό γίγνεσθαι , καθώς και η ευαισθητοποίηση της κοινωνίας των πολιτών.

Το Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Αλμυρού από την αρχή της ίδρυσής του ,το 1993 μέχρι σήμερα 2013, στα 20 χρόνια παρουσίας του, καθώς και το ειδικό Νηπ/γείο επιδιώκουν την πραγμάτωση του οράματός τους,που είναι η δημιουργία σχολείων με στόχο δάσκαλοι και μαθητές να εργάζονται με ζήλο, άνεση και δημιουργικότητα σ’ ένα κλίμα συνεργασίας και δημοκρατικότητας.

Συγκεκριμένα επιδιώκεται οι μαθητές να αξιοποιούν τις ατομικές τους δυνατότητες, ώστε να μάθουν πώς να μαθαίνουν ,πώς να εφαρμόζουν αυτά που έμαθαν, πώς να συνεργάζονται και να συνυπάρχουν μέσα στην κοινωνία με τους συνανθρώπους τους ως ολοκληρωμένες προσωπικότητες.

Τα δε σχολεία να καλλιεργούν την ασφάλεια , την αποδοχή και την αναγνώριση και το κάθε παιδί να γεύεται την επιτυχία και την χαρά της μάθησης.

Κατά το διδακτικό έτος 2012-13 στο Ειδικό σχολείο Αλμυρού εργάστηκαν με οργανική θέση οι δάσκαλοι Ειδικής Αγωγής Ευαγγέλου Σάββας ως Δ/ντής ,η αναπληρώτρια Σεραίνα Αντωνοπούλου, η γυμνάστρια Σοφία Μπάρδα με απόσπαση από το 4ο Δημ. Σχολ.Αλμυρού, η αναπληρώτρια κοιν. λειτουργός Βασιλική Γκουδίνα και ως βοηθητικό προσωπικό η αναπληρώτρια Κατερίνα Σαγιά.

Επικουρικό ρόλο ψυχολόγου για σοβαρές ανάγκες του σχολείου ορίστηκε η ψυχολόγος άλλοτε του σχολείου Στ. Τσέλια.

Στο σχολικό κτήριο σε μία αίθουσα στεγάζεται το Ειδικό Νηπιαγωγείο με υπεύθυνη ειδικό νηπιαγωγό με οργανική θέση την κα Σουλτάνα Τσεκούρα, όπου προσφέρεται σημαντική βοήθεια σε νήπια που έχουν ανάγκη.

Ακόμη από τον Ιανουάριο του 2013 υπήρχε οδηγός και συνοδός στο λεωφορείο της σχολ. επιτροπής από το υπουργείο Παιδείας

Τέλος μία αίθουσα προσφέρεται για τις ανάγκες διδασκαλίας του Ε.Ε.Ε.Ε.Κ Αλμυρού.

Η εκπαίδευση παρέχεται στους παρακάτω τομείς:

1.      ΜΑΘΗΣΙΑΚΗ ΕΤΟΙΜΟΤΗΤΑ:

Το Ειδικό σχολείο Αλμυρού καθώς και το Ειδικό νηπιαγωγείο είναι άρτια εξοπλισμένα από φέτος μέσω του Ε.Σ.Π.Α. με υλικοτεχνική υποδομή (ειδικό εξοπλισμό για παιδιά με κινητικά προβλήματα, εξοπλισμό γυμναστικής, αθλοπαιδειών και ψυχοκινητικής αγωγής, Η/Υ , συσκευές ήχου και εικόνας , έπιπλα , λοιπό εξοπλισμό).

Έτσι στις 2 αίθουσες διδασκαλίας ,στη αίθουσα υπολογιστών, την αίθουσα εκδηλώσεων, την αίθουσα βιβλιοθήκης, στην κουζίνα ,την τραπεζαρία, την αίθουσα εκδηλώσεων και το αύλειο χώρο του σχολείου μ’ ένα μικρό γήπεδο και την παιδική χαρά πραγματώνονται οι εκπαιδευτικές διαδικασίες εκείνες που στόχο έχουν την αντιμετώπιση μαθησιακών δυσκολιών στην ανάγνωση, την γραφή και αρίθμηση και δίνουν την ευκαιρία σε μαθητές (ηλικίας 6 – 12+3 χρονών) με δυσλεξία , διαταραχών ελλειματικής προσοχής – υπερκινητικότητας για ισορροπημένη ανάπτυξη της προσωπικότητάς τους, συνδρόμων, κτλ.

2. ΑΥΤΟΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗ:

Οι μαθητές εξασκούνται στην φροντίδα της ατομικής τους υγιεινής, στο ντύσιμο την παρασκευή γευμάτων ,την καθαριότητα των σκευών που χρησιμοποιούνται και του χώρου.

3.ΨΥΧΟΚΙΝΗΤΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ:

Οι μαθητές υποστηρίζονται προκειμένου ν’ αναπτύξουν τον προφορικό τους λόγο, τις νοητικές τους ικανότητες, την ψυχοκινητικότητά τους και την συναισθηματική τους οργάνωση.

Στα πλαίσια λοιπόν του σχολικού προγράμματος εκτός των μαθημάτων πραγματοποιήθηκαν δραστηριότητες και εκπαιδευτικές επισκέψεις που στόχο είχαν την συμμετοχή των μαθητών σε διάφορες εκδηλώσεις και την κοινωνικοποίησή τους.

Πιο συγκεκριμένα:

Α. ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΑΝ:

1. Τα μαθήματα των Γεωπονικών και των Εικαστικών στο Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. Αλμυρού κατά την διάρκεια της χρονιάς ,όπου ήλθαν σε άμεση επαφή με την φύση και τη γη , εκτελώντας διάφορες εργασίες στο θερμοκήπιο του σχολείου (φύτεμα, πότισμα, σκάλισμα κτλ.) καθώς και τις τέχνες και ιδίως τον πηλό και τη πηλοπλαστική.

2. Τις θεατρικές παραστάσεις:

25/2/2013 «Ο ευτυχισμένος πρίγκιπας »,του Όσκαρ Ουάιλντ από το θέατρο Δυτικής Αττικής στο Πολιτιστικό Κέντρο του Δήμου Αλμυρού.

10/4/2013 «Το παραμύθι χωρίς όνομα» της Π.Δέλτα στην Π. Ηλεκτρική Βόλου από το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ Βόλου.

3. Εκπαιδευτικές ταινίες στην αίθουσα υπολογιστών του σχολείου.

Β. ΕΠΙΣΚΕΦΘΗΚΑΝ:

1. 9/11/2012 Την 111η Πτέρυγα Μάχης στη Ν.Αγχίαλο, όπου ξεναγήθηκαν στους χώρους της Πολεμικής Αεροπορίας και θαύμασαν τα αεροπλάνα και τα αμυντικά συστήματα των ενόπλων δυνάμεων της χώρας μας.

2. Το Κέντρο υγείας Αλμυρού ,όπου έκαναν τις απαραίτητες ιατρικές εξετάσεις για την συμμετοχή τους σε αθλητικές δραστηριότητες του σχολείου.

3. 20/12/2012 Εκπαιδευτική εκδρομή στα Τρίκαλα, τον Μύλο των ξωτικών και το εργαστήρι του Αη-Βασίλη.

4. 28/1/2013 Στο παραδοσιακό θερμοκήπιο του αγρότη κ. Ηλ. Μπάρδα, όπου γνώρισαν τις καλλιέργειες λαχανικών (ντομάτα, αγγούρι, λάχανο κτλ.).

5. 18/2/2013 Επισκέφθηκαν καλλιέργειες φυτών στην ύπαιθρο.

6. 28/3/2013 Το σύγχρονο θερμοκήπιο του κ. Ξ. Παππά, όπου εφαρμόζεται η καλλιέργεια-υδροπονία μαρουλιού (σαλάτας) στο νερό.

7. 17/4/2013 Το Αρχαιολογικό Μουσείο Βόλου, όπου γνώρισαν τον αρχαίο πολιτισμό της περιοχής μας και θαύμασαν την έκθεση «Πολιτισμός και Φυτά», στο πλαίσιο του Περιβαλλοντικού Προγράμματος του σχολείου.

8. 22/4/2013 Τον φούρνο του κ. Γαρδικλή και παρακολούθησαν την παρασκευή ψωμιού και άλλων αρτοποιημάτων και έφτιαξαν και οι μαθητές τα δικά τους ψωμάκια και κουλούρια.

9. 1/6/2013 Εκδρομή στο Μουσείο δεινοσαύρων στη Θεσσαλονίκη με το Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων.

10. 4/6/2013 Επίσκεψη στο Δημαρχείο Αλμυρού όπου είδαν την έκθεση φωτογραφιών για την Αντίσταση του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου.

11. 11/6/2013 Το Μουσείο θαλάσσης στο Αχίλλειο, όπου θαύμασαν τον θαλάσσιο κόσμο.

Γ. ΗΛΘΑΝ ΣΕ ΕΠΑΦΗ:

1. Γνώρισαν υπηρεσίες, φορείς και χώρους που παρουσιάζουν παιδαγωγικό και διδακτικό ενδιαφέρον ( Τράπεζες, Ταχυδρομείο, Σούπερ Μάρκετ, βιβλιοπωλεία, εμπορικά καταστήματα κ.λ.π.),προκειμένου να βιώσουν την λειτουργία τους και να μάθουν πως μπορεί ο άνθρωπος να εξυπηρετείται αυτόνομα.

2. Αλληλεπίδρασαν με τα μέλη του ευρύτερου κοινωνικού συνόλου.

3. Έζησαν κοντά στο πλούσιο οικοσύστημα της περιοχής θάλασσα-βουνό και διδάχτηκαν άμεσα με άξονα την εποπτεία και βιωματική μάθηση.

Δ. ΣΥΜΜΕΤΕΙΧΑΝ:

1. Στις παρελάσεις της 28ης Οκτωβρίου και 25ης Μαρτίου, και ως προπομποί με την ελληνική σημαία άνοιξαν τις εκδηλώσεις.

2. Στις σχολικές γιορτές της 28ης Οκτωβρίου και 25ης Μαρτίου, στη γιορτή του Πολυτεχνείου, τις Απόκριες, των Χριστουγέννων, της Παγκόσμιας Ημέρας των ατόμων με ειδικές ικανότητες και της εορτής λήξης των μαθημάτων και αποφοιτησάντων μαθητών παρουσίασαν ποιήματα, θεατρικά δρώμενα, τραγούδια, χορό, χειροτεχνικές εργασίες, λαμπάδες, κοσμήματα κτλ., ακόμη και σε συνεργασία με μαθητές άλλων σχολείων (π.χ. 3ο Δημ. Σχολ. Αλμυρού), δηλώνοντας έτσι ότι η συνεκπαίδευση παιδιών με και χωρίς προβλήματα μάθησης και συμπεριφοράς μπορεί να φέρει αποτελέσματα σημαντικά για όλους τους ανθρώπους.

3. Σε λατρευτικές εκδηλώσεις της θρησκείας μας όπως εκκλησιασμός κτλ.

Ε. ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΑΝ:

Καλλιτεχνικά δημιουργήματα όπως βυζαντινές εικόνες, πήλινα αντικείμενα, κάρτες εορτών, αποκριάτικες μάσκες, πασχαλινές λαμπάδες, κοσμήματα κ.λ.π. σε εκθέσεις εκδηλώσεων του σχολείου και του Συλλόγου Γονέων.

ΣΤ. ΕΦΑΡΜΟΣΤΗΚΑΝ:

ΚΑΙΝΟΤΟΜΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ, όπως το πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης με θέμα «Ο σπόρος αρχή ζωής – Σχολικό Θερμοκήπιο».

Ζ. ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ:

Για την ενημέρωση των γονέων και την αντιμετώπιση εκπαιδευτικών προβλημάτων οι εκπαιδευτικοί του σχολείου και η κοινων. λειτουργός προγραμμάτισαν συχνές συναντήσεις γονέων.

Η . ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ:

29/3/2013: Παρακολούθησαν σεμινάριο που οργανώθηκε από το Ε.Ε.Ε.Ε.Κ Αλμυρού στην αίθουσα εκδηλώσεων του Ειδικού Σχολείου από τον Ελληνικό Ερυθρό Σταυρό με θέμα τις πρώτες βοήθειες.

4/9/2012: Μέσω τηλεδιάσκεψης έγινε ενημέρωση και συζήτηση διαφόρων θεμάτων και προβλημάτων των ειδικών σχολείων της Θεσσαλίας από την σχολική σύμβουλο ειδικής αγωγής στους Δ/ντές.

29/5/2013: Επιμορφωτικό σεμινάριο των αναπληρωτών από τη σχολική σύμβουλο ειδικής αγωγής.

17,18/6/2013: Επιμορφωτικό σεμινάριο με θέμα «Εκπαίδευση Παιδιών με Αυτισμό» από τη σχολ. σύμβουλο Ειδικής Αγωγής στη Λάρισα.

Όλα λοιπόν τα παραπάνω συνδυάστηκαν για να επιτευχθεί το πανανθρώπινο δικαίωμα της μάθησης, που δεν είναι τίποτα παραπάνω από την κοινωνική διαδικασία που επιδρά στην ποιότητα της αντίληψης του ατόμου σχετικά με τον κόσμο , υποστηρίζει την κατάκτηση δεξιοτήτων και προωθεί την εξέλιξη μέσα από την κατανόηση της εμπειρίας.

Βοηθώντας λοιπόν τα παιδιά με ειδικές ικανότητες να έλθουν σε επαφή και αλληλεπίδραση με το περιβάλλον, τα φέρνουμε στην ουσία αντιμέτωπα με την πραγματικότητα και τη ζωή.

Οι μαθητές, οι γονείς και οι εκπαιδευτικοί στα 20 χρόνια ύπαρξης του Ειδικού σχολείου Αλμυρού αισθάνονται την υποχρέωση να ευχαριστήσουν δημόσια την κοινωνία του Αλμυρού, τον Δήμο Αλμυρού, την εκκλησία, την τοπική εφημερίδα που προβάλει το έργο του σχολείου και όλους εκείνους που επώνυμα ή ανώνυμα στήριξαν ηθικά ή υλικά τα άτομα με ειδικές ικανότητες και τα βοήθησαν για την ένταξή τους στην κοινωνία, και να τονίσουν ότι το Ειδικό σχολείο Αλμυρού θα συνεχίσει να προσφέρει σε όλα τα παιδιά με ειδικές ικανότητες τις εκπαιδευτικές του υπηρεσίες.


Ο Δ/ντής και το προσωπικό του Ειδικού Σχολείου Αλμυρού

Η Δ/ντρια του Ειδικού Νηπιαγωγείου Αλμυρού


Σχετικά Άρθρα

Η Ζ. Μακρή σε βράβευση σχολείων και αριστούχων μαθητών σε εκδήλωση της Eurobank

Η Ζ. Μακρή σε βράβευση σχολείων και αριστούχων μαθητών σε εκδήλωση της Eurobank

Η Υφυπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Ζέττα Μ. Μακρή βράβευσε τα σχολεία από τις Εκπαιδευτικές Περιφέρειες…
Με τον Ελληνισμό της Νοτίου Αμερικής συναντήθηκε ο Χρήστος Μπουκώρος

Με τον Ελληνισμό της Νοτίου Αμερικής συναντήθηκε ο Χρήστος Μπουκώρος

Με τον Ελληνισμό της Νοτίου Αμερικής συναντήθηκε το τελευταίο πενθήμερο, ο βουλευτής Μαγνησίας Χρήστος Μπουκώρος, στο…
Νέο Επιμελητήριο Μαγνησίας: Το αποτέλεσμα της κάλπης είναι η αμφισβήτηση πτωχευμένων πολιτικών

Νέο Επιμελητήριο Μαγνησίας: Το αποτέλεσμα της κάλπης είναι η αμφισβήτηση πτωχευμένων πολιτικών

Ακολουθεί Δελτίο Τύπου του κινήματος “Νέο Επιμελητήριο Μαγνησίας” με επικεφαλής τον κ. Λιαδέλη: Επιλογή συνειδητής αποδοκιμασίας…