• 20 Δεκεμβρίου, 2025

Αλ. Μεϊκόπουλος: «Χωρίς τεχνικό έλεγχο αναχωρούν αμαξοστοιχίες στον σιδηρόδρομο»

Αλ. Μεϊκόπουλος: «Χωρίς τεχνικό έλεγχο αναχωρούν αμαξοστοιχίες στον σιδηρόδρομο»

Από τον Βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Αλέξανδρο Μεϊκόπουλο λάβαμε και δημοσιεύουμε:

Ένα ακόμα περιστατικό που δεν μπορεί να αντιμετωπιστεί ως ένα απλό επιχειρησιακό συμβάν, αλλά ως ένδειξη βαθύτερων δομικών προβλημάτων στον τρόπο με τον οποίο οργανώνεται, ελέγχεται και εποπτεύεται η ασφάλεια των σιδηροδρομικών μεταφορών στη χώρα, φέρνει στο προσκήνιο με κοινοβουλευτική ερώτηση προς τον Υπουργό Υποδομών & Μεταφορών, ο Τομεάρχης Υποδομών & Μεταφορών του ΣΥΡΙΖΑ–ΠΣ και Βουλευτής Μαγνησίας Αλέξανδρος Μεϊκόπουλος και τονίζει ότι: «Σχεδόν τρία χρόνια μετά την τραγωδία των Τεμπών, κρίσιμες παθογένειες του ελληνικού σιδηροδρόμου εξακολουθούν να παραμένουν άθικτες».

«Στις 7 Δεκεμβρίου 2025 σημειώθηκε περιστατικό ακινητοποίησης αμαξοστοιχίας στον άξονα Λάρισας–Θεσσαλονίκης. Η επίσημη ανακοίνωση της Hellenic Train παρουσίασε το συμβάν ως αποτέλεσμα σύγκρουσης με ζώο κατά τη διάρκεια του συγκεκριμένου δρομολογίου, περιορίζοντας την ενημέρωση σε μια γενική αναφορά καθυστέρησης και ζητώντας την «κατανόηση» των επιβατών. Ωστόσο, από επίσημη επιστολή της Πανελλήνιας Ένωσης Προσωπικού Έλξης (ΠΕΠΕ), που δημοσιοποιήθηκε στον Τύπο, προκύπτει μια διαφορετική και σαφώς πιο ανησυχητική εικόνα.

Σύμφωνα με τους μηχανοδηγούς, η σύγκρουση με ζώο δεν συνέβη στο συγκεκριμένο δρομολόγιο, αλλά στο προηγούμενο, το οποίο εκτελέστηκε με την ίδια ηλεκτράμαξα. Παρά τη σύγκρουση, ο συρμός συνέχισε την πορεία του, έφτασε στη Λάρισα και στη συνέχεια τέθηκε εκ νέου σε κυκλοφορία ως νέο δρομολόγιο, μεταφέροντας επιβάτες, χωρίς να έχει προηγηθεί τεχνικός έλεγχος για τη διαπίστωση πιθανών ζημιών.

Το στοιχείο αυτό εγείρει καίρια ερωτήματα για την ακρίβεια και την πληρότητα της επίσημης ενημέρωσης, καθώς και για το αν επιχειρήθηκε υποβάθμιση ή αποσιώπηση κρίσιμων πτυχών του περιστατικού. Η ενδεχόμενη απόκλιση μεταξύ της πραγματικής αλληλουχίας των γεγονότων και της δημόσιας ανακοίνωσης της εταιρείας δημιουργεί εύλογες υποψίες περί παραπλανητικής ενημέρωσης, γεγονός που υπονομεύει την εμπιστοσύνη των πολιτών.

Ιδιαίτερη σημασία έχει το γεγονός ότι ο σταθμός της Λάρισας αποτελεί «αρχικό» σταθμό εκκίνησης δρομολογίων. Ο Γενικός Κανονισμός Κυκλοφορίας (ΓΚΚ) προβλέπει ρητά ότι σε τέτοιους σταθμούς απαιτείται τεχνική επιθεώρηση πριν από κάθε αναχώρηση, ακριβώς για την πρόληψη κινδύνων που μπορεί να προκύψουν από βλάβες ή φθορές στο τροχαίο υλικό.

Παρά ταύτα, την ημέρα του περιστατικού φέρεται να μην υπήρχε το απαραίτητο τεχνικό προσωπικό στον σταθμό, καθώς η διοίκηση της Hellenic Train είχε επιλέξει, στο πλαίσιο εσωτερικών ρυθμίσεων, να αποσύρει τους «επισκέπτες» τεχνικούς από τη Λάρισα. Η επιλογή αυτή, που παρουσιάζεται ως προσωρινή ή διαχειριστική, αποκαλύπτει μια βαθιά προβληματική λογική: την αντιμετώπιση της ασφάλειας ως κόστος και όχι ως αδιαπραγμάτευτη υποχρέωση», ανέφερε ο Βουλευτής.

Σύμφωνα με τον Αλέξανδρο Μεϊκόπουλο, η απουσία τεχνικού ελέγχου δεν αποτελεί τυπική παράλειψη, αλλά ευθεία απόκλιση από τους κανόνες ασφαλείας. Το γεγονός ότι λίγα μόλις λεπτά μετά την αναχώρηση ο συρμός ακινητοποιήθηκε επιβεβαιώνει ότι ο έλεγχος που δεν πραγματοποιήθηκε ήταν απολύτως αναγκαίος. Σύμφωνα με τις επισημάνσεις των εργαζομένων, η ζημιά που προκλήθηκε από την προηγούμενη σύγκρουση θα μπορούσε, υπό διαφορετικές συνθήκες, να έχει οδηγήσει σε πολύ σοβαρότερες συνέπειες.

Με την Ερώτησή του, που συνυπογράφουν συνολικά 12 Βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, ζητά από τον αρμόδιο Υπουργό να απαντήσει στα εξής κρίσιμα ερωτήματα:

  1. Γνωρίζει, ως οφείλει, την απόκλιση μεταξύ της επίσημης ανακοίνωσης της Hellenic Train και των καταγγελιών της ΠΕΠΕ για το περιστατικό της 7ης Δεκεμβρίου 2025 ως προς το πότε, πώς και σε ποιο τελικά δρομολόγιο συνέβη η σύγκρουση συρμού με ζώο;
  2. Έχει διερευνηθεί αν υπήρξε παραπλανητική ενημέρωση ή παραποίηση στοιχείων σιδηροδρομικού συμβάντος και ποιος φέρει την πολιτική και διοικητική ευθύνη;
  3. Συμφωνεί ότι σύμφωνα με τον ΓΚΚ μία αμαξοστοιχία δεν θα πρέπει να αναχωρεί από «αρχικό» σταθμό – όπως αυτό της Λάρισας – χωρίς προηγούμενη τεχνική επιθεώρηση;
  4. Για ποιον λόγο επιτράπηκε η αναχώρηση αμαξοστοιχίας από «αρχικό» σταθμό χωρίς την υποχρεωτική τεχνική επιθεώρηση;
  5. Ποιος ενέκρινε την απομάκρυνση τεχνικού προσωπικού από τον κρίσιμο σιδηροδρομικό σταθμό της Λάρισας;
  6. Γνωρίζει, ως οφείλει, ότι ο «αρχικός» σταθμός της Λάρισας λειτουργεί με παντελή έλλειψη τεχνικού προσωπικού;
  7. Συμβιβάζεται η επιλογή να λειτουργεί σταθμός του κεντρικού σιδηροδρομικού άξονα της χωράς χωρίς τεχνικό προσωπικό με τις δεσμεύσεις της κυβέρνησης για ενίσχυση της ασφάλειας των σιδηροδρόμων μετά την Τραγωδία των Τεμπών;
  8. Πως κρίνει την πρακτική της Hellenic Train για «χαλαρή» και κατά το δοκούν εφαρμογή των κανονισμών ασφαλείας που επιβάλλει ο ΓΚΚ;
  9. Τι έχει αλλάξει ουσιαστικά στον ελληνικό σιδηρόδρομο τα τελευταία τρία χρόνια, ώστε οι πολίτες να μην εξαρτούν την ασφάλειά τους από την τύχη και τις «αντοχές» του τροχαίου υλικού;

Σχετικά Άρθρα

Μεϊκόπουλος:«Προϋπολογισμός χωρίς μεταρρυθμίσεις. Στασιμότητα σε μεταφορές και κρίσιμα έργα υποδομής»

Μεϊκόπουλος:«Προϋπολογισμός χωρίς μεταρρυθμίσεις. Στασιμότητα σε μεταφορές και κρίσιμα έργα υποδομής»

Κατά τη συζήτηση του Κρατικού Προϋπολογισμού, οικονομικού έτους 2026, ο Βουλευτής Μαγνησίας, Τομεάρχης Υποδομών & Μεταφορών,…
Αλ.Μεϊκόπουλος:«Στον αέρα η ΔΥΠΑ Βόλου από το 2026, εκτός υπηρεσίας οι εργασιακοί σύμβουλοι»-Συνάντηση με εκπροσώπους

Αλ.Μεϊκόπουλος:«Στον αέρα η ΔΥΠΑ Βόλου από το 2026, εκτός υπηρεσίας οι εργασιακοί σύμβουλοι»-Συνάντηση με εκπροσώπους

Ο Βουλευτής Μαγνησίας του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Αλέξανδρος Μεϊκόπουλος, πραγματοποίησε συνάντηση με εκπροσώπους των Συμβασιούχων Εργασιακών Συμβούλων των…
Ο Αλ.Μεϊκόπουλος στο μπλόκο της Νίκαιας:«Η χώρα μετατρέπεται σε καθαρό εισαγωγέα βασικών προϊόντων»

Ο Αλ.Μεϊκόπουλος στο μπλόκο της Νίκαιας:«Η χώρα μετατρέπεται σε καθαρό εισαγωγέα βασικών προϊόντων»

Ο Βουλευτής Μαγνησίας του ΣΥ.ΡΙΖ.Α. – Π.Σ. Αλέξανδρος Μεϊκόπουλος επισκέφθηκε χθες τα αγροτικά μπλόκα της Νίκαιας…