- 22 Οκτωβρίου, 2025
Ζέττα Μακρή για Αλιγαρόρεμα, ΟΠΕΚΕΠΕ, Δικαστικό Μέγαρο και απαντήσεις σε βολές Μπέου


Συνέντευξη τύπου παραχώρησε η βουλευτής της Ν.Δ. και πρώην υφυπουργός κα Ζέττα Μακρή με βασικά θέματα, τις δηλώσεις του Δημάρχου Βόλου κ. Μπέου για το πρόσωπό της σχετικά με τον ΟΠΕΚΕΠΕ και το πρόβλημα κινητικότητάς της -μετά το πρόσφατο ατύχημα-, την γέφυρα στο Αλιγαρόρεμα και το δικαστικό μέγαρο παλιό και καινούριο.
Ακολουθούν οι δηλώσεις της κας Μακρή:
Για τον ΟΠΕΚΕΠΕ
Όπως όλοι γνωρίζετε, ξεκίνησε μια απέλπιδα προσπάθεια ο Μπέος το καλοκαίρι να με εμπλέξει με το σκάνδαλο του ΟΠΕΚΕΠΕ. Απείλησε και προειδοποίησε ότι θα κάνει και συνταρακτικές αποκαλύψεις τον Σεπτέμβριο. Μπαίνουμε στο Νοέμβριο.
Εν συνέχεια, βγήκε στη τηλεόραση και ζήτησε συγγνώμη γιατί είχε παραπληροφορηθεί. Και επανήλθε χθες. Θα δώσω μια απάντηση την οποία εκείνος θα καταλάβει όπως την καταλαβαίνουν και όλοι όσοι παίζουν στοίχημα. Η προσπάθειά του να με εμπλέξει στο σκάνδαλο του ΟΠΕΚΕΠΕ δεν πήγε ταμείο. Πήγε κουβά. Και θα το πω και στη γλώσσα των τζογαδόρων που επίσης τη καταλαβαίνει.
Μπλόφαρε και έχασε. Αυτά. Και τελειώνει.
Για το αμαξίδιο και την κινητικότητα:
Είχα ένα σοβαρό ατύχημα πριν από δύο μήνες. Το ατύχημα αυτό με υποχρέωσε να χρησιμοποιώ για τις μετακινήσεις μου αμαξίδιο. Δεν ήταν επιλογή μου.
Δεν είχα άλλη δυνατότητα. Και ευτυχώς για μένα, αυτή η αδυναμία είναι προσωρινή. Υπάρχουν πάρα πολλοί συνάνθρωποι μας που είναι μόνιμα με αυτή την αδυναμία και προσπαθούν να ζήσουν με αξιοπρέπεια συμμετέχοντας στην κοινωνική, στην επαγγελματική, στην οικονομική ζωή. Αυτοί οι απαξιωτικοί δημόσιοι χαρακτηρισμοί του Μπέου που εμένα και υποθέτω και άλλους με σοβαρότερες παθήσεις από μένα μας προτρέπει να απομονωθούμε, να μην κυκλοφορούμε γιατί είμαστε ντροπή και γελάει ο κόσμος, από μένα θα μείνουν ασχολίαστοι. Αλλά φαντάζομαι ότι οι άνθρωποι που μας ακούν αντιλαμβάνονται. Και θα κάνω και μια προσωπική αναφορά εδώ. Από τους πρώτους, που μου τηλεφώνησαν ήταν ο Στέλιος Κυμπουρόπολος, ο ευρωβουλευτής μας, ο γιατρός. Μου ευχήθηκε περαστικά. Και του είπα, ναι Στέλιο μου, περαστικά να είναι. Και μου απαντάει, εγώ όμως, Ζεέττα μου, αυτό δεν μπορώ να το πω για μένα. Και τελειώνω με αυτό.
Για τη γέφυρα στο Αλιγαρόρεμα:
Να ξεκαθαρίσω ότι όχι μόνον εγώ, κανείς, μα κανείς στο Βόλο δεν θεωρεί ότι το έργο στο Αλιγαρόρεμα, η γέφυρα, είναι έργο που δεν πρέπει να γίνει. Η μόνη ένσταση που έχουμε όλοι είναι ότι άργησε να ξεκινήσει. Όχι ότι δεν πρέπει να γίνει. Και οι κάτοικοι όλοι. Δεν υπάρχει σώφρον βολιώτης που να μην χαίρεται με αυτήν την εξέλιξη. Αυτό όμως είχε ως συνέπεια μια αναστάτωση των κατοίκων. Φόβο, ανησυχία, είχε ως αποτέλεσμα να κλείσουνε καταστήματα να απολυθούν εργαζόμενοι. Και ο φόβος αυτός επεκτάθηκε και στους γονείς και στα παιδιά.
Εγώ δεν θα κρίνω αν είναι αδικαιολόγητος ή δικαιολογημένος. Πάντως υπάρχει. Και η υποχρέωση των πολιτικών, άρα και δική μου είναι στο φόβο, στην ανησυχία να βρίσκουμε απαντήσεις. Επικοινώνησα, λοιπόν, γιατί θυμήθηκα ότι όταν υπήρχε ο Ντάνιελ, σε ανάλογη έκκλησή μου είχε ανταποκριθεί το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας και είχε τοποθετηθεί στα Καλά Νερά γέφυρα τύπου Μπέιλι η οποία και βοήθησε, αποσυμφόρησε την κατάσταση. Επικοινώνησα, λοιπόν, με το Υπουργείο Άμυνας και ο Υπουργός, ο κ. Δένδιας, πρόθυμα και αμέσως έδωσε εντολή να συνδράμει. Ενημέρωσε σχετικά και τους κατοίκους, λέγοντας όμως για να διατηρώ και την σοβαρότητά μου στην πρώτη μου τοποθέτηση ότι εφόσον τεχνικά συντρέχουν οι προϋποθέσεις. Θα σας πω ότι επικοινώνησα και με την κυρία Καπούλα. Η κυρία Καπούλα είναι η ίδια μηχανικός και πρόεδρος του Τεχνικού Επιμελητηρίου. Έχει δηλαδή και τη συνδικαλιστική και την επιστημονική ιδιότητα.
Μου είπε πως το Επιμελητήριο δεν απορρίπτει την πρόταση να τοποθετεί τη γέφυρα Μπέιλι. Απορρίπτει όμως την ιρλανδική διάβαση, αυτό το «irish pass» το οποίο βεβαίως εγώ δεν το πρότεινα. Άκουσα ότι είναι μια πρόταση η οποία δεν έχει αποδοχή. Θα σας πω κάτι. Είμαι από εκείνους που δεν ισχυρίζομαι ότι επειδή το πρότεινα εγώ, είναι και το σωστό και πρέπει να γίνει δεκτό, αλλά δεν είμαι και από εκείνους που επειδή δεν το πρότεινα εγώ θα το απορρίψω εκ των προτέρων. Θα το πω πιο συγκεκριμένα. Ο Χρήστος Τριαντόπουλος είναι οικονομολόγος. Ο Μπέος είναι απόφοιτος δημοτικού. Τώρα, αν επέβλεψε την κατασκευή δύο οικογενειακών κατοικιών και θεωρεί ότι αυτό το κάνει μηχανικό, λάθος κάνει.
Ούτε μπορούμε να πούμε ότι είναι μια ιδιότητα που την απέκτησε εδώ στρατεύματι, διότι δεν στρατεύθηκε ποτέ. Η γνώμη μας, λοιπόν, δεν έχει καμιά βαρύτητα. Η γνώμη που έχει βαρύτητα είναι η γνώμη της εταιρείας.
Η ανάδοχος εταιρεία γνωρίζει εάν υπάρχουν οι τεχνικές προδιαγραφές και η δυνατότητα να γίνει η γέφυρα. Και η γνώμη της θα είναι σεβαστή. Γι’ αυτό, λοιπόν, επικοινώνησα με τον κύριο Τάνγκα που τον είδα στη χθεσινή συνέντευξη.
Επικοινώνησα το γραφείο μου από χθες και σήμερα το πρωί μιλήσαμε. Θα συναντηθώ μαζί του… Και θέλω να πω εδώ παρενθετικά και με έμφαση και δημόσια ότι μιλούμε για μία εταιρεία που έχει τεχνογνωσία, έχει τεχνικές και οικονομικές δυνατότητες, έχει κάνει έργα ανάλογο και πολύ πιο σημαντικά με επάρκεια και έχουμε όλοι πλήρη εμπιστοσύνη και στο χρόνο ότι θα τον τηρήσει και θα το κατασκευάσει αλλά και τεχνικά το έργο θα είναι άρτιο. Άκουσα, λοιπόν, ότι δεν μπορεί να γίνει η γέφυρα Μπέιλι στο σημείο αυτό γιατί η γέφυρα Μπέιλι έχει μόνο 40 μέτρα…. Στα Γιάννενα έχει τοποθετηθεί με 375 μέτρα. Υπάρχει, λέει, η στροφή. Μπορεί να υπάρχει μια δυσκολία που μπορεί να είναι και ανυπέρβλητη. Όμως στον Άραχθο η γέφυρα τοποθετήθηκε διαγώνια. Άρα, λοιπόν, αυτές οι απορίες μου που επαναλαμβάνω μπορεί να είναι απορίες οι οποίες απαντώνται πολύ εύκολα και καταρρίπτονται. Δεν ισχυρίζομαι ότι είναι σωστές. Είναι απορίες που εγώ θα ήθελα να έχω μια απάντηση και ευχαριστήθηκα ιδιαίτερα που ο κύριος Τάγκας είναι πρόθυμος να μου δώσει απαντήσεις αυτές γιατί είναι ο ίδιος υπεύθυνος τεχνικών έργων κάνει χρόνια αυτή τη δουλειά και είμαι σίγουρη ότι θα έχει να δώσει απαντήσεις. Και πιστεύω ότι η αγωνία των κατοίκων πρέπει να απαντηθεί με τον έναν ή τον άλλον τρόπο και η καθημερινότητά τους να διευκολυνθεί. Πήγα χθες στην Τροχιά και μου είπαν ότι ο τρόπος με τον οποίο γίνεται τώρα η κυκλοφορία είναι ο μόνος δυνατός. Θα παρακαλούσα, λοιπόν, να ενισχυθούν οι σχολικοί τροχονόμοι έτοιμοι που έχει υποβληθεί, αν δεν κάνω λάθος, το Δήμο. Να χαραχθούν σωστά οι διαβάσεις, και οι αγωνίες των κατοίκων να αντιμετωπιστούν με προσοχή.Κανείς δεν είναι αντίθετος για το έργο.
Αυτή η μανία ότι όλοι με κυνηγούν, όλοι θέλουν να υπονομεύσουν την προσπάθειά μου δεν είναι κάτι που ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα. Όλοι θέλουμε να βοηθήσουμε καθένας από τη θέση του με σοβαρότητα και υπευθυνότητα….
Για το δικαστικό μέγαρο:
Χθες έγινε μια συνάντηση με πρωτοβουλία του Υπουργού Δικαιοσύνης παρουσία του Υφυπουργού και υπήρξε ενημέρωση για τα 930 χιλιάδες ευρώ τα οποία έχουν ήδη διατεθεί για μελέτες για το υφιστάμενο διατηρητέο δικαστικό μέγαρο. Ολοκληρώνονται οι μελέτες τάχιστα. Μόλις ολοκληρωθούν οι μελέτες είναι εξασφαλισμένα τα κονδύλια και κατά την πρόοδο των εργασιών θα καταβάλλονται για να γίνουν και όσα οι μελέτες έχουν υποδείξει.
Σε ό,τι αφορά το καινούργιο δικαστικό μέγαρο που είναι κάτι τελείως διαφορετικό -η μία ενέργεια δεν εμποδίζει την άλλη- γιατί θυμάμαι όταν το ’24, στις 13 Σεπτεμβρίου είχα εκδώσει στο Σχετικό Δελτίο ότι αντιμετώπισα οργή και υπονομεύω την ανέγερση του νέου Δικαστικού Μεγάρου. Η ενημέρωση που έχω για το νέο δικαστικό μέγαρο που τρέχει ανεξάρτητα από το υπάρχον είναι ότι το Υπουργείο Υποδομών έχει αναλάβει τη διαδικασία να συντάξει μελέτες και τον ανταγωνιστικό διάλογο. Έχει ζητήσει λοιπόν το Υπουργείο Υποδομών διευκρινήσεις για την αντιστοιχία των οργανικών θέσεων και το υπό μελέτη Δικαστικό Μέγαρο, το καινούριο δικαστικό μέγαρο γιατί ενοποιήθηκαν οι βαθμοί δικαιοσύνης. Η απάντηση από τη Γενική Διεύθυνση Δικαστηρίων που δόθηκε στο Υπουργείο το περασμένο Σεπτέμβριο και αναμένεται η διαδικασία. Σε αυτό το στάδιο βρισκόμαστε.