• 4 Οκτωβρίου, 2025

Μεϊκόπουλος: «Σιδηρόδρομος σε εκτροχιασμό. Αποτυχία στα έργα αποκατάστασης στη Θεσσαλία»

Μεϊκόπουλος: «Σιδηρόδρομος σε εκτροχιασμό. Αποτυχία στα έργα αποκατάστασης στη Θεσσαλία»

Από τον Βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Αλέξανδρο Μεϊκόπουλο λάβαμε και δημοσιεύουμε:

Την πλήρη αναποτελεσματικότητα της κυβερνητικής πολιτικής στον σιδηροδρομικό τομέα και στα έργα αποκατάστασης του σιδηρόδρομου στη Θεσσαλία αναδεικνύει με νέα Ερώτηση προς τον Υπουργό Υποδομών & Μεταφορών ο Τομεάρχης Υποδομών & Μεταφορών του ΣΥΡΙΖΑ–ΠΣ και Βουλευτής Μαγνησίας Αλέξανδρος Μεϊκόπουλος, μετά την απόφαση της Κυβέρνησης για περιορισμό των δρομολογίων στον κεντρικό σιδηροδρομικό άξονα της χώρας (Αθήνα-Θεσσαλονίκη).

«Με τον ν. 5167/2024, η Κυβέρνηση προχώρησε στη δημιουργία της «Σιδηρόδρομοι Ελλάδος Μ.Α.Ε.» μέσω της ενοποίησης ΟΣΕ, ΕΡΓΟΣΕ και ΓΑΙΟΣΕ, διακηρύσσοντας ότι με αυτόν τον τρόπο θα εξασφαλιστεί ο καλύτερος δυνατός συντονισμός, η ενιαία εποπτεία και η αποτελεσματική υλοποίηση κρίσιμων έργων σιδηροδρομικής υποδομής. Ωστόσο, στην πράξη, η κυβερνητική επιλογή αποδείχθηκε προσχηματική. Για τα έργα αποκατάστασης του σιδηροδρομικού δικτύου Θεσσαλίας μετά τις καταστροφικές θεομηνίες Daniel και Elias, το Υπουργείο αποφάσισε να κρατήσει για τον εαυτό του την ιδιότητα της Προϊσταμένης Αρχής – μέσω της ΕΥΔΕ ΚΣΣΥ – και να αναθέσει την υλοποίηση σε τέσσερις ιδιωτικές εταιρείες, υποβαθμίζοντας «με το καλημέρα» τη λειτουργική αρμοδιότητα του νέου φορέα.

Τα αποτελέσματα μιλούν από μόνα τους. Ο κεντρικός σιδηροδρομικός άξονας Αθήνα – Θεσσαλονίκη περιορίζεται σήμερα σε μόλις δύο δρομολόγια ημερησίως ανά κατεύθυνση, μετά την εντολή του Υπουργείου για προσωρινή διακοπή της κυκλοφορίας σε τμήματα της γραμμής λόγω εργασιών αποκατάστασης στο θεσσαλικό δίκτυο, παρά το γεγονός ότι τα έργα κοστολογήθηκαν και ανατέθηκαν ώστε να εκτελεστούν υπό κυκλοφορία, δηλαδή, χωρίς να διακοπούν τα δρομολόγια.

Η σημαντική μείωση των σιδηροδρομικών δρομολογίων στον άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη επιβεβαιώνει τους κινδύνους που ενέχει η πολιτική επιλογή της Κυβέρνησης για ανάθεση της διαχείρισης και υλοποίησης σιδηροδρομικών έργων από φορείς με μηδενική εμπειρία», ανέφερε ο Βουλευτής.

Στην Ερώτησή του, που συνυπογράφουν συνολικά 11 Βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, καλεί τον αρμόδιο Υπουργό να απαντήσει στα εξής κρίσιμα ερωτήματα:

  1. Λαμβάνοντας υπόψη ότι σκοπός του νόμου 5167/2024 ήταν η βέλτιστη διαχείριση των σιδηροδρομικών ζητημάτων μέσω του κεντρικού πλέον σχεδιασμού των σιδηροδρομικών έργων και της υλοποίησης τους από έναν ενιαίο φορέα, για ποιο λόγο δεν ανατέθηκε στην «Σιδηρόδρομοι Ελλάδος Μ.Α.Ε.» ο σχεδιασμός και υλοποίηση των έργων αποκατάστασης του θεσσαλικού σιδηροδρομικού δικτύου από τις καταστροφές που προκάλεσαν τα καιρικά φαινόμενα Daniel και Elias;
  2. Επιβεβαιώνει ότι τα έργα αποκατάστασης του θεσσαλικού σιδηροδρομικού δικτύου από τις καταστροφές που προκάλεσαν τα καιρικά φαινόμενα Daniel και Elias σχεδιάστηκαν και ανατέθηκαν υπό κυκλοφορία, δηλαδή, χωρίς να επηρεαστεί η απρόσκοπτη λειτουργία του κεντρικού σιδηροδρομικού άξονα της χώρας και η ομαλή εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού;
  3. Αναγνωρίζει ότι εφόσον τα έργα αποκατάστασης του θεσσαλικού σιδηροδρομικού δικτύου από τις καταστροφές που προκάλεσαν τα καιρικά φαινόμενα Daniel και Elias σχεδιάστηκαν και ανατέθηκαν υπό κυκλοφορία, οι ανάδοχοι οφείλουν να τηρούν το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης χωρίς την ανάγκη περικοπής δρομολογίων στον κεντρικό σιδηροδρομικό άξονα της χώρας;
  4. Λαμβάνοντας υπόψη ότι τα έργα αποκατάστασης του θεσσαλικού σιδηροδρομικού δικτύου από τις καταστροφές που προκάλεσαν τα καιρικά φαινόμενα Daniel και Elias σχεδιάστηκαν και ανατέθηκαν υπό κυκλοφορία, για ποιο λόγο προχώρησε σε περικοπή των δρομολογίων στον κεντρικό σιδηροδρομικό άξονα της χώρας;
  5. Υπάρχει κίνδυνος μη τήρησης των χρονοδιαγραμμάτων για την υλοποίηση των έργων αποκατάστασης του θεσσαλικού σιδηροδρομικού δικτύου από τις καταστροφές που προκάλεσαν τα καιρικά φαινόμενα Daniel και Elias σύμφωνα με τα όσα αναφέρονται στις συμβάσεις ανάθεσης;
  6. Πως προτίθεται να παρέμβει προκειμένου να αποκατασταθεί η απρόσκοπτη λειτουργία του συγκοινωνιακού έργου στον κεντρικό σιδηροδρομικό άξονα της χώρας και να μην στερείται το επιβατικό κοινό την παροχή ποιοτικών σιδηροδρομικών υπηρεσιών;

Ο Αλέξανδρος Μεϊκόπουλος ανέφερε: «Για έργα που σχεδιάστηκαν και ανατέθηκαν υπό κυκλοφορία, οι περικοπές δρομολογίων προκειμένου να τηρηθεί το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης συνιστούν ομολογία αποτυχίας εκ μέρους του Υπουργείου. Τα ελλείμματα  στον σχεδιασμό, την ανάθεση, την υλοποίηση και την εποπτεία των έργων σιδηροδρομικής υποδομής στη Θεσσαλία, έχουν άμεσο αντίκτυπο στην εξυπηρέτηση των πολιτών και την απρόσκοπτη παροχή ποιοτικών σιδηροδρομικών υπηρεσιών στο επιβατικό κοινό».


Σχετικά Άρθρα

Αλμυρός: Συλλήψεις για ναρκωτικά

Αλμυρός: Συλλήψεις για ναρκωτικά

Συνελήφθησαν, χθες (3-10-2025) το απόγευμα στην ευρύτερη περιοχή του Αλμυρού Μαγνησίας, από αστυνομικούς του Τμήματος Τροχαίας…
To μήνυμα της ΔΕΕΠ Μαγνησίας για τα 51 χρόνια της Νέας Δημοκρατίας

To μήνυμα της ΔΕΕΠ Μαγνησίας για τα 51 χρόνια της Νέας Δημοκρατίας

Από την Διοικούσα Επιτροπή Εκλογικής Περιφέρειας Μαγνησίας της Νέας Δημοκρατίας λάβαμε και δημοσιεύουμε: Η Νέα Δημοκρατία…
Ειδοποίηση επιστροφής μέρους πρώτης αρωγής Daniel σε 2.645 αγρότες – H ενημέρωση του ΕΛΓΑ

Ειδοποίηση επιστροφής μέρους πρώτης αρωγής Daniel σε 2.645 αγρότες – H ενημέρωση του ΕΛΓΑ

Μαζικά SMS από τον ΕΛΓΑ έλαβαν 2.645 αγρότες και κτηνοτρόφοι στη Θεσσαλία, με τα οποία ενημερώνονται…