- 4 Μαρτίου, 2025
Μια …μεθυστική συνέντευξη με τον Νίκο Τοκαλή
Ποιοι είναι οι στόχοι σας για το επόμενο διάστημα; Ποια είναι τα άμεσα επενδυτικά σχέδια της εταιρείας;
Στόχος πάντα ήταν και θα είναι η διαφύλαξη της άριστης ποιότητας των προϊόντων μας.
Γι’ αυτό επιμένουμε στις μεθόδους παραγωγής μας που έχουν αποδείξει άριστη αποτελεσματικότητα και επενδύουμε πολλά στην παραγωγή πρώτης ύλης (σταφυλιών). Προχωρούμε συνεχώς σε ανανεώσεις και βελτιώσεις του εξοπλισμού και των μεθόδων μας, για ποιοτικότερη παραγωγή, για μεθόδους και συνθήκες πιο φιλικούς προς το περιβάλλον και τον άνθρωπο.
Ένα πρότζεκτ που αυτή την στιγμή υλοποιείται είναι η διαμόρφωση του χώρου ώστε να γίνουμε το πρώτο Επισκέψιμο Αποσταγματοποιείο. Με τον τρόπο αυτόν θα δώσουμε υπεραξία στα προϊόντα μας αλλά και σε άλλα τοπικά προϊόντα, εκμεταλλευόμενοι την τουριστική δραστηριότητα της περιοχής μας, τον τουρισμό κρουαζιέρας του Βόλου και την λειτουργία του Αεροδρομίου της Νέας Αγχιάλου, αξιοποιώντας την σημαντικά πλεονεκτική θέση της επιχείρησης μας στο οδικό δίκτυο, τον Αμπελώνα μας και την σύνδεση μας με τον αρχαιολογικό χώρο που βρίσκεται πάνω από την επιχείρηση μας όπως το αρχαίο θέατρο των Φθιώτιδων Θηβών.
Ποιες είναι οι μεγαλύτερες προκλήσεις για την επιχείρηση στο υφιστάμενο επιχειρηματικό περιβάλλον;
Οι προσεκτικές και επιλεγμένες επιχειρηματικές αποφάσεις, η συνέχειά και η συνέπεια, η βελτίωση της οικονομικής αποδοτικότητας, οι αποφάσεις χαμηλού ρίσκου, η επένδυση σε νέες τεχνολογίες, η προσαρμοστικότητα στην αγορά, η προσαρμοστικότητα στις συνεχείς αλλαγές νόμων, φορολογιών, απαιτήσεων κτλ..
Θεωρείτε ότι η χώρα μας αποτελεί φιλικό περιβάλλον για τις επενδύσεις;
Η χώρα μας και οι φυσικοί εκπρόσωποι της, έχουν δημιουργήσει ένα καθαρά εχθρικό και θανατηφόρο περιβάλλον προς την επιχειρηματικότητα στην Ελλάδα… Δεν χρειάζεται να επιχειρηματολογήσω επ’ αυτού, διότι το θεωρώ μάταιο. Δε περιμένω καμία αλλαγή προς το καλύτερο. Απαιτείται αλλαγή παιδείας ως προς την επιχειρηματικότητα…
Ποια χαρακτηριστικά πρέπει να έχει μια Μικρή η Μεσαία Επιχείρηση (ΜΜΕ) προκειμένου να πετύχει στο σημερινό επιχειρηματικό περιβάλλον;
Η αγορά ακολουθεί πάντα τους δικούς της γνωστούς ρυθμούς. Είναι σίγουρο ότι οι μεγάλες επιχειρήσεις κοιτάνε να φάνε το μερίδιο των μικρών. Επίσης, είναι αποδεδειγμένο ότι ο Έλληνας καταναλωτής παρασύρεται πολύ εύκολα από τη “καθρεφτάκια” και ποτέ δεν διαβάζει ούτε την ετικέτα των προϊόντων.
Ούτε και προβληματίζεται στην επιλογή του, σκεπτόμενος αν ένα προϊόν είναι εισαγόμενο ή ελληνικό, τοπικό προϊόν ή προϊόν μεγάλης ελληνικής βιομηχανίας.. υπάρχει έλλειψη παιδείας και σ αυτό…
Η καινοτομία είναι το ζητούμενο για τις επιχειρήσεις.. ειδικά για τις μικρές. Η παραγωγή νέων κωδικών, η προβολή και η στήριξη τους είναι κάτι που μας απασχολεί πολύ.
Ποια ήταν η μεγαλύτερη πρόκληση στην επαγγελματική σας πορεία;
Η απόφαση να ιδρύσω την αποσταγματοποιΐα. Συνεργαζόμαστε με ανθρώπους που είναι σαν κι εμάς. Εκτός από το μυαλό, τις γνώσεις και την εμπειρία τους, ζητάμε να έχουν καρδιά. Παράγουμε ένα λαϊκό ποτό, και αυτό για να το στηρίξεις πρέπει να το αγαπάς με την καρδιά σου.
Πρέπει η επιχείρηση να δείχνει το κοινωνικό της πρόσωπο και πως η επιχείρηση σας έχει κινηθεί προς αυτή την κατεύθυνση;
Στηρίζουμε κάθε δράση που έχει ζητηθεί βοήθεια. Είτε απλούς ανθρώπους, είτε θεατρικές ομάδες, είτε συλλόγους πολιτιστικούς, αθλητικούς. Άμεσα ετοιμάζουμε κάτι πολύ μεγάλο και καλό, που θα το πραγματοποιήσουμε μόνοι μας και έχει να κάνει με ευρείες δενδροφυτεύσεις κοινόχρηστων χώρων.
Πως οι αποφάσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης μπορούν να επηρεάσουν την επιχείρησή σας; Σε ποια κατεύθυνση πρέπει να κινηθούν;
Καλώς η κακώς οι αποφάσεις της Ε.Ε. επηρεάζουν κάθε πτυχή μιας επιχείρησης.
Θα έπρεπε να κινούνται βοηθώντας όσους παράγουν πραγματικά, όσους αξιοποιούν τοπικούς πόρους, όσους αποδίδουν φόρους και όσους δίνουν εργασία στην κοινωνία, πράγμα που δεν συμβαίνει σήμερα, που τα χρήματα κατευθύνεται σε τομείς που προωθούν την αεργία, και όχι την μείωση της ανεργίας..