• 31 Δεκεμβρίου, 2024

Συνέντευξη με την Ζωή Πλατή, Σύμβουλο Σταδιοδρομίας

Συνέντευξη με την Ζωή Πλατή, Σύμβουλο Σταδιοδρομίας

Επαγγελματικός Προσανατολισμός: Γέφυρα στο δρόμο για την επιτυχία

Σ’ έναν κόσμο που συνεχώς αλλάζει ο επαγγελματικός προσανατολισμός έρχεται να συμβάλλει καθοριστικά στην εκπαιδευτική και επαγγελματική ανάπτυξη μαθητών, φοιτητών αλλά και ατόμων μεγαλύτερης ηλικίας που ενδεχομένως αντιμετωπίζουν κάποια δυσκολία στην επαγγελματική τους ζωή ή θέλουν να γυρίσουν σελίδα στην σταδιοδρομία τους. Για το θέμα αυτό μας παραχώρησε συνέντευξη η Ζωή Πλατή Σύμβουλος Σταδιοδρομίας που έλκει την καταγωγή από τον Αλμυρό και εδρεύει στον Βόλο.

Κυρία Πλατή, δώστε μας λίγα βιογραφικά στοιχεία για να σας γνωρίσουν οι αναγνώστες μας πριν αναπτύξουμε το θέμα του επαγγελματικού προσανατολισμού.

Οι βασικές μου σπουδές είναι στο Πάντειο Πανεπιστήμιο στο τμήμα Κοινωνικής Ανθρωπολογίας, έπειτα παρακολούθησα επιτυχώς το ετήσιο Πρόγραμμα Παιδαγωγικής Επάρκειας στην ΑΣΠΑΙΤΕ και οι τελευταίες μου σπουδές είναι στο Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα «Συμβουλευτική και Επαγγελματικός Προσανατολισμός» στο Ευρωπαϊκό Πανεπιστήμιο Κύπρου από το οποίο απέκτησα Master στον Επαγγελματικό Προσανατολισμό αναγνωρισμένο μέσω ΔΟΑΤΑΠ από το ελληνικό κράτος. Τη δεδομένη χρονική στιγμή ασκώ το επάγγελμα της Συμβούλου Σταδιοδρομίας και Επαγγελματικού Προσανατολισμού στο γραφείο μου με έδρα στην οδό Παύλου Μελά 34 στο Βόλο.

Γιατί είναι σημαντικός ο Επαγγελματικός Προσανατολισμός;

Η απόφαση ενός ατόμου για το επάγγελμα το οποίο θα ακολουθήσει είναι μια περίπλοκη διαδικασία κατά την οποία θα πρέπει να λάβει σοβαρά υπόψη του διάφορους παράγοντες:

  • Κλίσεις και δεξιότητες: πολλοί νέοι αναζητούν διεξόδους από τα μαθητικά τους χρόνια ανάλογα με τα προσωπικά τους ενδιαφέροντα χωρίς όμως να γνωρίζουν ποιες είναι οι πραγματικές τους δεξιότητες και κλίσεις και πως θα τις αναδείξουν.
  • Πληροφόρηση για την αγορά εργασίας: οι αλλαγές που συμβαίνουν στην αγορά εργασίας είναι ραγδαίες και συνήθως η πληροφόρηση που υπάρχει για τα επαγγέλματα και τις σπουδές που οδηγούν σε αυτά, είναι ελλιπής με αποτέλεσμα να χάνονται ευκαιρίες καριέρας.
  • Αξίες και Στόχοι: οι αξίες σύμφωνα με τις οποίες επιλέγουμε επάγγελμα και οι στόχοι που ακολουθούμε παίζουν πολύ σημαντικό ρόλο καθώς, αν επιλέγουμε επάγγελμα με βάση τις αξίες και τους στόχους μας τότε γινόμαστε και πιο αποδοτικοί σε αυτό.

Ποια η συμβολή του επαγγελματικού προσανατολισμού και ο ρόλος του συμβούλου;

Ο επαγγελματικός προσανατολισμός αποτελεί μια συστηματική διαδικασία η οποία περιλαμβάνει:

  • Εξατομικευμένες συνεδρίες ανάλογα με τις ανάγκες του κάθε ωφελούμενου, κατά τη διάρκεια των οποίων γίνεται αξιολόγηση των ικανοτήτων και δεξιοτήτων του μέσω ποιοτικών αλλά και ποσοτικών μεθόδων που έχουν να κάνουν με τις τεχνικές που χρησιμοποιεί ο σύμβουλος αλλά και τη χρήση ερωτηματολογίων, τεστ και ασκήσεων που είναι βοηθητικά για τον εντοπισμό δυνατών και αδύνατων σημείων αλλά και επαγγελματικών ενδιαφερόντων.
  • Εξερεύνηση επαγγελματικών και εκπαιδευτικών επιλογών: ενημέρωση για τις επιλογές ομάδων προσανατολισμού και τομέων για τους μαθητές ΓΕΛ και ΕΠΑΛ καθώς και για τις σχολές που οδηγούν στο επάγγελμα που ταιριάζει στον κάθε ωφελούμενο.
  • Ενημέρωση σε φοιτητές που επιθυμούν να εξειδικεύσουν τις σπουδές τους με κάποιο μεταπτυχιακό πρόγραμμα
  • ενημέρωση σε ενήλικες που χρειάζονται αναλυτική πληροφόρηση σχετικά με διάφορους τομείς απασχόλησης, στη σύνταξη του βιογραφικού τους και στη συνέντευξη με τον εν δυνάμει εργοδότη

Ο ρόλος του συμβούλου σταδιοδρομίας εδώ είναι καθοδηγητικός και υποστηρικτικός. Με τις γνώσεις που διαθέτει  και τις δεξιότητες που έχει αναπτύξει πάνω στη συμβουλευτική επαγγελματικού προσανατολισμού είναι αυτός που θα σταθεί συνοδοιπόρος στην επίτευξη του στόχου που θα θέσουν μαζί με τον ωφελούμενο.

Αυτό που έχει εδώ σημασία είναι να αντιληφθεί κανείς ποια είναι τα δυνατά του σημεία, τα ταλέντα του, οι μελλοντικές ανάγκες στην αγορά εργασίας ώστε να προβεί σε έξυπνες επιλογές, η ισορροπία μεταξύ προσωπικής και επαγγελματικής ζωής προκειμένου να καταφέρει να επιτύχει την επαγγελματική προσαρμοστικότητα που απαιτούν οι καιροί μας.

Δεν αποτελεί τυχαίο γεγονός ότι μαθητές που επισκέπτονται το γραφείο, ενώ έρχονται μπερδεμένοι, χωρίς να έχουν στόχο για το μέλλον, μετά τις συναντήσεις μας φεύγουν έχοντας προσδιορίσει τις κλίσεις τους, έχοντας εντοπίσει τα ενδιαφέροντα τους και ενημερωμένοι για όλες τις σχολές που θα μπορούσαν να τους οδηγήσουν στο επάγγελμα που τους ταιριάζει.

Αξίζει εδώ να σημειωθεί η βαρύτητα που δίνουμε στη συμπλήρωση του μηχανογραφικού δελτίου. Αν δεν συμπληρωθεί σωστά μπορεί να οδηγήσει σε μια λάθος επιλογή και δεν θα επιτρέψει στο μαθητή να σπουδάσει αυτό που πραγματικά επιθυμεί. Από την άλλη θα έχει τη δυνατότητα να ενημερωθεί για σχολές που δεν γνώριζε οι οποίες προσφέρουν αντίστοιχα επαγγελματικά δικαιώματα με κάποιες άλλες που ενδεχομένως να έχουν υψηλότερη βάση εισαγωγής.


Σχετικά Άρθρα

Συνέντευξη με τον δεξιοτέχνη του κλαρίνου Θωμά Βούζα: «Νιώθω τη σύνδεση με τον κόσμο, μια μαγική αλληλεπίδραση»

Συνέντευξη με τον δεξιοτέχνη του κλαρίνου Θωμά Βούζα: «Νιώθω τη σύνδεση με τον κόσμο, μια μαγική…

Όσοι διαβάζετε αυτή τη συνέντευξη, ίσως δεν γνωρίζετε προσωπικά τον Θωμά Βούζα, ωστόσο τον έχετε πετύχει…
Ερωτευμένος με την τοπική αυτοδιοίκηση δήλωσε ο Βαγγέλης Χατζηκυριάκος στο politico plus

Ερωτευμένος με την τοπική αυτοδιοίκηση δήλωσε ο Βαγγέλης Χατζηκυριάκος στο politico plus

Ο Δήμαρχος Αλμυρού κ. Βαγγέλης Χατζηκυριάκος έδωσε μια ενδιαφέρουσα συνέντευξη στο συνάδελφο κ. Σπύρο Λάτσα, παρουσιαστή…