- 7 Δεκεμβρίου, 2024
Μαθητές του Γυμνασίου-Λ.Τ. Ευξεινούπολης στο Μόναχο
Το Γυμνάσιο – Λυκειακές Τάξεις Ευξεινούπολης συμμετείχε στο 9ο Ευρωπαϊκό Μαθητικό Συνέδριο στο Μόναχο από 29/11/24 έως 2/12/24, με θέμα: «Η Γερμανία των Ελλήνων- Η Ελλάδα των Γερμανών. Η κλασσική Ελλάδα και η επίδρασή της στον γερμανόφωνο πολιτισμό». Ειδικότερα η 9η διοργάνωση στο Μόναχο αποτελεί συνέχεια της διαδρομής των Ευρωπαϊκών Μαθητικών Συνεδρίων, με σταθμούς την Κωνσταντινούπολη (2014), την Τεργέστη (2015), τη Λευκωσία (2016), το Βελιγράδι (2017), τη Νάπολη (2018), τη Βενετία (2019), τη Βερόνα (2022), το Παρίσι (2023) και το Μόναχο (2024).
Οι μαθητές της Ευξεινούπολης Μ. Αναγνωστάκη, Γ.Βουλτσίδης, Ε.Γκινάι, Φ.Δεληζήση, Α.Μάγγα, Χ.Τζαφλέρη, Ι. Κακαρούχας, Ι.Μάμμου, Ι.Μητρολιού, Ν.Νικηφοράκης, Γ. Παπαευσταθίου, Ε.Πρεμέτη, Α.Πρεμέτη, Α.Στατήρας, Ν. Στατήρας, Α.Στεφανή, Χ.Χατζηβασιλειάδης, υπό τον συντονισμό της κας Μαρίας Γεωργούλα, καθηγήτριας Γερμανικής Φιλολογίας και του κ. Γεώργιου Τζαφλέρη, καθηγητή Φιλολογίας, προετοίμασαν και παρουσίασαν το θέμα: «Η Διακυβέρνηση του Όθωνα της Βαυαρίας˖ Προκλήσεις και Επιτεύγματα».
Η εργασία των μαθητών παρουσίασε τον Γερμανικό Φιλελληνισμό ως την απαρχή της σχέσης που σφυρηλατήθηκε μεταξύ των δύο χωρών και η οποία τελικά επισφραγίστηκε από την προσφορά του ελληνικού Στέμματος στον Όθωνα, τριτότοκο γιο του βασιλιά Λουδοβίκου του Α΄. Επιπροσθέτως οι προκλήσεις σε διάφορους τομείς του νεοσύστατου κράτους όπως ο Στρατός, η Εκπαίδευση, η Δικαιοσύνη αποτέλεσαν πεδία που παρουσίασαν οι μαθητές με σαφήνεια. Ιδιαίτερη αναφορά έγινε στην Αθήνα του Όθωνα, καθώς όταν αυτή επιλέχθηκε το 1834, ως νέα πρωτεύουσα λόγω του σπουδαίου ρόλου που είχε στην Αρχαιότητα, ήταν μια πόλη ερείπιο.
Με την οικονομική υποστήριξη του Όθωνα και την τεχνική υποστήριξη μιας ομάδας Βαυαρών ειδικών όπως του Στάντεμαν (Stademann), του Κλέντσε (Klenze), του Γκέρτνερ (Gartner) και του Σβάρτσμαν (Schwarzmann) θεμελιώθηκε η Αθήνα του σήμερα. Παρόλο που στην ιστορία έμεινε γνωστός ως έκπτωτος βασιλιάς, οι μαθητές μελέτησαν και ανέδειξαν και κάποια άλλη ιστορική πτυχή: τον ειρηνόφιλο ηγεμόνα Όθωνα και Μαικήνα (προστάτη) των Τεχνών. Η παρουσίαση των μαθητών ολοκληρώθηκε με στίχους του Νίκου Γκάτσου σε μουσική του Σταύρου Ξαρχάκου. Οι μαθήτριες χόρεψαν το ωραίο τραγούδι «Στου Όθωνα τα χρόνια», συγκινώντας και ξεσηκώνοντας τους παρευρισκόμενους μαθητές και καθηγητές, οι οποίοι τους καταχειροκρότησαν.
Δύο ευτυχή συμβάντα εμπλούτισαν τη συμμετοχή των μαθητών σε αυτό το συνέδριο: το πρώτο ήταν ότι η μετάβασή τους στο Μόναχο περιελάβανε άλλα δύο σχολεία, το 7ο Γυμνάσιο Βόλου και το Γυμνάσιο Ιωλκού. Με τη συμμετοχή αυτών συνδιοργανώθηκε η τετραήμερη εκπαιδευτική εκδρομή. Έτσι οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να ανταλλάξουν απόψεις και καλές πρακτικές προσέγγισης του συγκεκριμένου θέματος.
Το δεύτερο ήταν η επιλογή του Μονάχου για τη διεξαγωγή του συνεδρίου. Άλλωστε δεν είναι τυχαίο το προσωνύμιο της πόλης ως «η Αθήνα του ποταμού Ίζαρ», αφού είναι εμφανής ο θαυμασμός των Βαυαρών για την κλασσική αρχιτεκτονική. Πιο συγκεκριμένα το κέντρο της πόλης κοσμούν τα Προπύλαια, που είναι το σημαντικότερο μνημείο φιλελληνισμού στον κόσμο με 29 ονόματα αγωνιστών της ελληνικής Επανάστασης στους εσωτερικούς τοίχους του μνημείου. Στην πλατεία του βασιλιά βρίσκονται η Γλυπτοθήκη και η Αρχαιολογική Συλλογή. Όλα τα κτήρια παραπέμπουν στην αρχαία ελληνική αρχιτεκτονική.
Εντύπωση προκάλεσε η επίσκεψη στο στρατόπεδο συγκέντρωσης Νταχάου. Στο στρατόπεδο αυτό οι Ναζιστές συγκέντρωναν και βασάνιζαν κυρίως Εβραίους αλλά και διάφορες άλλες πληθυσμιακές ομάδες ή μειονότητες από τις χώρες που καταλάμβαναν. Το Σάλτσμπουργκ (κάστρο φτιαγμένο από αλάτι) αποτέλεσε έναν ακόμη προορισμό. Οι μαθητές περιηγήθηκαν στην παλιά πόλη, η οποία αποτελεί και Μνημείο Παγκόσμιας Κληρονομιάς της UNESCO. Η οικία ενός από τους κορυφαίους συνθέτες όλων των εποχών, του Amadeus Mozart, οι πλατείες, οι ναοί και τα ανάκτορα κέρδισαν τον θαυμασμό όλων.
Δεν θα μπορούσε να παραλειφθεί η επίσκεψη των τριών σχολείων στο 2ο Γυμνάσιο του Μονάχου. Εκεί εκπαιδευτικοί και μαθητές αντάλλαξαν απόψεις για την παιδαγωγική και διδακτική προσέγγιση στη διδασκαλία και στη μάθηση εντός και εκτός Ελλάδας. Στην ομάδα συντονισμού των μαθητών συμμετείχαν επίσης οι καθηγητές: Αθανασία Σιαμέτη και Μαρία Σταυραντώνη.
Η ΔΙΕΥΘΥΝΤΡΙΑ
ΜΑΡΙΑ ΣΤΑΥΡΑΝΤΩΝΗ
Msc ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ