• 17 Οκτωβρίου, 2024

Παρέμβαση Κουντουρά στην Κομισιόν για την οδική ασφάλεια

Παρέμβαση Κουντουρά στην Κομισιόν για την οδική ασφάλεια

Η ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Έλενα Κουντουρά κατέθεσε στην Κομισιόν ερώτηση με την οποία ζητάει η βελτίωση της οδικής ασφάλειας να αποτελέσει προτεραιότητα κατά την χρηματοδότηση οδικών έργων και υποδομών από τα Ευρωπαϊκά Ταμεία.

Η ερώτηση κατατέθηκε μία εβδομάδα μετά το αίτημά της Έλενας Κουντουρά για άμεση σύσταση ευρωπαϊκού Οργανισμού για τις οδικές μεταφορές και  σε συνέχεια και της ειδικής έκθεσης του 2024 του Ευρωπαϊκού Ελεγκτικού Συνεδρίου, σύμφωνα με την οποία δεν φαίνεται εφικτή χωρίς επιπλέον προσπάθειες από την ΕΕ και τα κράτη- μέλη η επίτευξη του στόχου μείωσης των θανάτων και των σοβαρών τραυματισμών κατά 50% μέχρι το 2030  και μηδενισμού των θανάτων μέχρι το 2050.

Το ζήτημα της οδικής ασφάλειας βρίσκεται ψηλά στην ατζέντα  της Ευρωβουλευτή και στη δεύτερη θητεία της στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, ως μείζον κοινωνικό ζήτημα. Στην προηγούμενη κοινοβουλευτική θητεία 2019-2024, η Έλενα Κουντουρά ήταν εισηγήτρια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στην έκθεση- ψήφισμα για το πλαίσιο πολιτικής της ΕΕ στην οδική ασφάλεια έως το 2030.

Στη νέα της ερώτησή προς την Κομισιόν, ζητά να επιταχυνθούν οι ευρωπαϊκές ενέργειες για την επίτευξη των στόχων της ΕΕ στην οδική ασφάλεια, μεταξύ άλλων, με την υιοθέτηση πιο αποτελεσματικών μέτρων στην παρακολούθηση των επιδόσεων που καταγράφουν τα κράτη-μέλη, καθώς και στην συγκρισιμότητα των μεταξύ τους δεδομένων, ώστε να μειωθούν δραστικά οι θάνατοι και οι σοβαροί τραυματισμοί.

Ζητά η ευρωπαϊκή χρηματοδότηση έργων υποδομών να συνδεθεί άμεσα με τη συμβολή τους στην οδική ασφάλεια. Επιπλέον προτείνει να εισαχθούν νέοι και πιο αυστηροί κανόνες στα έργα που λαμβάνουν ευρωπαϊκή χρηματοδότηση, ώστε να συνυπολογίζονται οι επιπτώσεις στην οδική ασφάλεια κατά την επιλογή και υλοποίηση αυτών των έργων.

Ολόκληρη η ερώτηση της Έλενας Κουντουρά:

Θέμα: Ανάγκη επιτάχυνσης των προσπαθειών για την επίτευξη των στόχων της ΕΕ για την οδική ασφάλεια

Η Οδική ασφάλεια αποτελεί μείζον κοινωνικό ζήτημα στην Ευρωπαϊκή Ένωση, καθώς κάθε χρόνο χιλιάδες άνθρωποι χάνουν τη ζωή τους ή τραυματίζονται σοβαρά σε τροχαία ατυχήματα (1).  Σύμφωνα με την Ειδική Έκθεση 04/2024 του Ευρωπαϊκού Ελεγκτικού Συνεδρίου (2), η επίτευξη του στόχου για τη μείωση των θανάτων και των σοβαρών τραυματισμών κατά 50% μέχρι το 2030, και το μηδενισμό των θανάτων μέχρι το 2050, δεν φαίνεται εφικτή χωρίς επιπλέον προσπάθειες. Η έκθεση διαπιστώνει ότι η Επιτροπή δεν έχει ακόμη αξιολογήσει επαρκώς τη συμβολή των εθνικών στρατηγικών των Κρατών-Μελών στην επίτευξη των στόχων αυτών, και ότι η βελτίωση της οδικής ασφάλειας δεν αποτελεί προτεραιότητα κατά την χρηματοδότηση οδικών έργων και υποδομών από τα Ευρωπαϊκά Ταμεία (3).

Με βάση τα παραπάνω, ερωτάται η Επιτροπή:

 

  1. Ποιες συγκεκριμένες ενέργειες σκοπεύει να αναλάβει για την επιτάχυνση της επίτευξης των στόχων της ΕΕ για την Οδική ασφάλεια;

 

  1. Τι μέτρα προτίθεται να λάβει για να διασφαλίσει την καλύτερη παρακολούθηση των επιδόσεων των Κρατών-Μελών και τη συγκρισιμότητα των δεδομένων σχετικά με τους σοβαρούς τραυματισμούς και τους θανάτους;

 

  1. Θα εξετάσει το ενδεχόμενο να ενισχύσει τη χρηματοδότηση για έργα υποδομών που συμβάλλουν στην οδική ασφάλεια και να εισαγάγει νέους, αυστηρότερους κανόνες για τα έργα που χρηματοδοτούνται απ’την ΕΕ, ώστε να λαμβάνονται υπόψη οι επιπτώσεις τους στην οδική ασφάλεια κατά την επιλογή και υλοποίησή τους;

(1) Το 2023, 20,400 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους σε τροχαία ατυχήματα σε ολόκληρη την ΕΕ, σημειώνοντας μείωση κατά 1 % σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Ο σημερινός ρυθμός μείωσης υπολείπεται της απαιτούμενης ετήσιας μείωσης 4,5% που απαιτείται για την επίτευξη του στόχου της ΕΕ για μείωση κατά το ήμισυ των θανάτων από τροχαία ατυχήματα έως το 2030.

https://transport.ec.europa.eu/news-events/news/20400-lives-lost-eu-road-crashes-last-year-2024-10-10_en

(2) Ειδική έκθεση 04/2024: Επίτευξη των στόχων της ΕΕ για την οδική ασφάλεια – Ώρα για επιτάχυνση

https://www.eca.europa.eu/el/publications?ref=sr-2024-04

(3) Η έκθεση τονίζει επίσης ότι πολλά από τα συγχρηματοδοτούμενα έργα δεν εστίαζαν στα τμήματα του οδικού δικτύου με τα υψηλότερα ποσοστά ατυχημάτων ή θανάτων, και ότι δεν υπήρχε υποχρέωση εκτίμησης της συμβολής τους στην οδική ασφάλεια ή της ανάπτυξης δεικτών επακόλουθου, κάτι που επηρεάζει την αποτελεσματικότητα των επενδύσεων.


Σχετικά Άρθρα

Ερώτηση στην Κομισιόν για την μη εφαρμογή του Συμφώνου Μετανάστευσης από την Γερμανία κατέθεσε ο Κ. Αρβανίτης

Ερώτηση στην Κομισιόν για την μη εφαρμογή του Συμφώνου Μετανάστευσης από την Γερμανία κατέθεσε ο Κ.…

Ερώτηση στην Κομισιόν για την μη εφαρμογή του συμφώνου μετανάστευσης και ασύλου από την Γερμανία και…
Έλενα Κουντουρά: «Στην πρώτη γραμμή για την Ελλάδα στην Ευρώπη» – Η συνέντευξη στο “e-almyros.gr”

Έλενα Κουντουρά: «Στην πρώτη γραμμή για την Ελλάδα στην Ευρώπη» – Η συνέντευξη στο “e-almyros.gr”

Κατά τη διάρκεια της περιοδείας της στον Αλμυρό, χθες το πρωί Παρασκευή 17 Μαΐου, η Έλενα…
Κουντουρά: Άμεση ανάγκη για ευρωπαϊκή Οδηγία στην τηλεργασία

Κουντουρά: Άμεση ανάγκη για ευρωπαϊκή Οδηγία στην τηλεργασία

Με παρέμβασή της στην Κομισιόν, η Ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Έλενα Κουντουρά, ζητά άμεση νομοθετική πρωτοβουλία με…