- 26 Φεβρουαρίου, 2024
Η Περιφέρεια ζητάει να αναλάβει την κατασκευή στον Ξηριά Αλμυρού
Με έγγραφό της προς το Υπουργείο Υποδομών και Μετσφορών, η Περιφέρεια Θεσσαλίας ζητάει να αναλάβει άμεσα μέσω εγκεκριμένων κονδυλίων την κατεπείγουσα μελέτη-ωρίμανση και κατασκευή του μεταβατικού επιχώματος της νεότερης γέφυρας στον Ξηριά Αλμυρού. Στο σχετικό έγγραφο αναφέρεται πως η Εισαγγελική Παραγγελία βαίνει προς ολοκλήρωση.
Αναλυτικά η επιστολή προς το Υπουργείο με τίτλο «Ανάγκη κατεπείγουσας αποκατάστασης του τεχνικού γεφύρωσης ρέματος «Ξηριά» Αλμυρού στον Αλμυρό Μαγνησίας»
Σε συνέχεια του παραπάνω σχετικού (σ.σ. εγγράφου που εστάλη δύο ημέρες νωρίτερα), θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε για ένα επιπλέον σημείο υποδομής καίριου ενδιαφέροντος, το οποίο επλήγη σφόδρα από τις σαρωτικές θεομηνίες DANIEL & ELIAS. Αναφερόμαστε στο τεχνικό γεφύρωσης ρέματος «Ξηριά» Αλμυρού επί της Παλαιάς Εθνικής Οδού Βόλου – Λαμίας. Σημειώνεται ότι ο δρόμος αυτός έχει ιδιαιτέρως μεγάλο κυκλοφοριακό φόρτο, καθώς εξυπηρετεί τους κατοίκους του Δήμου Αλμυρού, βαρέα οχήματα της Βιομηχανικής Περιοχής Αλμυρού, αλλά και διερχόμενα οχήματα που επιθυμούν να παρακάμψουν τον Άξονα ΠΑΘΕ .
Στο εν λόγω σημείο δεν έχει εκτελεστεί προσωρινή αποκατάσταση καθώς αποτελεί σημείο Εισαγγελικής Παραγγελίας της Εισαγγελέως Πρωτοδικών Βόλου, και η διέλευση γίνεται μέσα από τον χείμαρρο Ξηριά μέσω πρόχειρων ιρλανδικών διαβάσεων.
Ωστόσο, και καθώς η Εισαγγελική Παραγγελία βαίνει προς ολοκλήρωση, ευνόητο είναι ότι (και ενόψει καλοκαιρινής περιόδου όπου αυξάνεται η κίνηση) η κυκλοφορία δεν είναι δυνατό να διεξάγεται από πρόχειρες ιρλανδικές διαβάσεις. Σύμφωνα με το άρθρο 25 του Ν.5049 (ΦΕΚ Α/152/14-09-2023), εκδόθηκε η Πράξη Υπουργικού Συμβουλίου 21 της 12/10/2023 (ΦΕΚ Α΄ 166/14-10-2023), σύμφωνα με την οποία το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών αναλαμβάνει, δια των υπηρεσιών του και των εποπτευόμενων φορέων του, τον σχεδιασμό, την ανάθεση και την εκτέλεση των κατεπειγόντων έργων αποκατάστασης βλαβών και υποδομών που αφορούν το οδικό δίκτυο αρμοδιότητας της Περιφέρειας Θεσσαλίας, (αποκαταστάσεις οδοστρωσίας, ασφαλτικών, επιχωμάτων, ορυγμάτων, τεχνικών έργων, γεφυρών καθώς και συνοδών τεχνικών και υδραυλικών έργων αντιπλημμυρικής προστασίας αυτών).
Παρακαλούμε λοιπόν να ληφθεί υπόψη το γεγονός ότι η ΔΤΕ ΠΕΜΣ θα αναλάβει άμεσα μέσω εγκεκριμένων κονδυλίων την κατεπείγουσα μελέτη-ωρίμανση και κατασκευή του μεταβατικού επιχώματος της νεότερης γέφυρας για την αποκατάσταση της κυκλοφορίας στην ΠΕΟ Βόλου-Λαμίας.
Η παλαιότερη γέφυρα εξακολουθεί να χρήζει επισκευής του επιχώματος και του ακροβάθρου της. Αναμένοντας τις ενέργειές σας, σας ευχαριστούμε εκ των προτέρων για την συνεργασία».
Η τεχνική έκθεση εργασιών αποκατάστασης κυκλοφορίας στη θέση της γέφυρας Ξηριά Αλμυρού αναφέρει πως: Η γέφυρα του Ξηριά είναι κατασκευασμένη σε δυο διαφορετικές χρονικές περιόδους και επομένως με δυο διαφορετικές μεθόδους. Οι πρόσφατες σαρωτικές θεομηνίες Daniel & Elias έπληξαν σφόδρα τη λειτουργία της γέφυρας.
Συγκεκριμένα τα ορμητικά νερά του χειμάρρου διάβρωσαν τα πρανή ενώ σε συνδυασμό με την εκτεταμένη στερεομεταφορά βραχοτεμαχίων οδήγησαν σε υποσκαφή του παλαιού ακροβάθρου της γέφυρας και στη συνέχεια στην κατάρρευση του. Η δύναμη της ροής παρέσυρε και το μεταβατικό επίχωμα θέτοντας την γέφυρα εκτός λειτουργίας.
Έως σήμερα η διέλευση των οχημάτων γίνεται μέσα από τον χείμαρρο Ξηριά μέσω πρόχειρων ιρλανδικών διαβάσεων.
Κατόπιν της επιτόπιας αυτοψίας του Περιφερειάρχη Θεσσαλίας κου Δημήτρη Κουρέτα και της Αντιπεριφερειάρχη Π.Ε. Μαγνησίας και Σποράδων κας Άννα Μαρίας Παπαδημητρίου την Τρίτη 20 Φεβρουαρίου αποφασίστηκε, προκειμένου να επιταχυνθεί η αποκατάσταση της κυκλοφορίας, η εκπόνηση γεωτεχνικής μελέτης για την ανακατασκευή του μεταβατικού επιχώματος σύνδεσης με τη νεότερη γέφυρα, η οποία είναι ακέραια. Την ολοκλήρωση των απαιτούμενων μελετών θα ακολουθήσει η κατασκευή των υπολογισθείσων εργασιών ώστε να δοθεί η νεότερη γέφυρα προς κυκλοφορία στους χρήστες της.