• 21 Ιουνίου, 2023

Αναμνήσεις της σχολικής χρονιάς στο τελευταίο τεύχος από τα «Δελφινάκια του Αχιλλείου»

Αναμνήσεις της σχολικής χρονιάς στο τελευταίο τεύχος από τα «Δελφινάκια του Αχιλλείου»

Λίγο πριν ολοκληρωθεί η σχολική χρονιά 2022-23, οι μαθητές του Δημοτικού Σχολείου Αχιλλείου εξέδωσαν το 8ο τεύχος του περιοδικού τους, τα «Δελφινάκια». Σε αυτό το τεύχος οι μαθητές έγραψαν τις αναμνήσεις της χρονιάς που πέρασε και όχι μόνο… ενώ ζωγράφισαν με ειδικά χρώματα τα μπλουζάκια τους.

Το σχολικό μηνιαίο περιοδικό «Τα δελφινάκια του Αχιλλείου» εκδίδεται από όλες τις τάξεις του Δημοτικού σχολείου. Το πρώτο τεύχος κυκλοφόρησε το Νοέμβριο του 2022 και αγκαλιάστηκε από τους μαθητές όλων των τάξεων, δασκάλους, γονείς αλλά και κατοίκους του Αχιλλείου! Το περιοδικό μας εκδίδεται σε έντυπη μορφή και αναρτάται επίσης και στον ιστότοπο του σχολείου στο blog Δημοτικού Σχολείου Αχιλλείου Αλμυρού. Τα παιδιά του τριθέσιου σχολείου διακρίνονται από ενέργεια, φαντασία, δημιουργικότητα αλλά και συνοχή. Τα ενδιαφέροντά τους είναι ποικίλα και δείχνουν να ενδιαφέρονται για το καινούργιο και το διαφορετικό.

Οι δασκάλες του Δημ. Σχ. Αχιλλείου Τσιαμανή Ευαγγελία, Σιαμανίκου Ξένη, Κωστάκου Ασημίνα-Ξένια, Ευγενία Φυτοπούλου, Ευθυμία Τσαλούρη ανέφεραν σχετικά: Η ανάγκη να βρει το σχολείο και ο δάσκαλος τρόπους πέρα από το αναλυτικό πρόγραμμα όπου οι μαθητές θα μαθαίνουν να διαβάζουν και να γράφουν με χαρά, να κατακτούν νέες γνώσεις, να σκέφτονται κριτικά, να συνεργάζονται, να νιώθουν δημιουργικοί, είναι διάχυτη σε μαθητές και εκπαιδευτικούς του σχολείου. Αρχικά, μέσα από επιλεγμένα άρθρα του διαδικτύου οι μαθητές καλούνταν  να τα κατανοήσουν και να τα αποδώσουν περιληπτικά, πράγμα που ενίσχυε την κριτική ικανότητα και την εξάσκηση τους στο γραπτό λόγο. Αργότερα τα παιδιά πρότειναν να γράφουν δικά τους κείμενα οπότε επιλέξαμε να κάνουμε αφιερώματα μέσα από την εμπειρία των παιδιών, τη φαντασία και τις γνώσεις τους. Έτσι  άρχισαν να γράφουν τα δικά τους κείμενα, μικρές ιστορίες και παραμύθια χρησιμοποιώντας και μεθόδους δημιουργικής γραφής. Θεωρούμε ότι σκοπός του περιοδικού μας έχει πετύχει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο: τα παιδιά όχι μόνο εξασκούνται στο γραπτό λόγο με ιδιαίτερη χαρά, αλλά αναζητούν και τα θέματα για το περιοδικό μας.  Έχουμε εντυπωσιαστεί από την προθυμία και τη δημιουργικότητα των μαθητών μας και αυτό μας γεμίζει χαρά και ενθουσιασμό παρά τις δυσκολίες στο καθημερινό πρόγραμμα μαθημάτων  και τις απογευματινές δραστηριότητες τους. Η προσπάθεια των παιδιών να εκφραστούν και να δουν τη δουλειά τους αποτυπωμένη είναι αξιέπαινη! Πατούν γερά για να ανθίσουν και αξίζουν το χαμόγελο και τον έπαινο! Οι ρίζες είναι για να βγάζουμε κλαδιά και άνθη! Ας τα αφήσουμε λοιπόν να ανθίσουν!

Θεατρικές παραστάσεις
Στα πλαίσια των δράσεων του σχολείου για τη λήξη του σχολικού έτους, δόθηκαν στο σχολείο δυο θεατρικές παραστάσεις. Η πρώτη παράσταση ήταν το έργο «Η πιο ακριβή αγάπη» από τους μαθητές των Α’, Β’, Γ’, Δ’ τάξεων του σχολείου. Γονείς και φίλοι παρακολούθησαν το τρυφερό αυτό παραμύθι να “ζωντανεύει” από τα ίδια τα παιδιά! Το θεατρικό αυτό έργο, της δασκάλας Γκέλλυς Τσιαμανή, διαπραγματεύεται φυσικά όπως είναι και ο τίτλος, την αξία της αγάπης και θέματα που σχετίζονται με τη θεραπευτική ιδιότητα της φύσης, των φυτών και των βοτάνων και τη γνώση όλων αυτών που ο σημερινός άνθρωπος χάνει… Και όλα αυτά, μέσα από τον κόσμο του παραμυθιού! Τα παιδιά μας ενθουσιασμένα απ’ αυτή την εμπειρία, καταχειροκροτηθηκαν από το κοινό!

Η δεύτερη παράσταση ήταν «Το Όνειρο του Σκιάχτρου” του Ευγένιου Τριβιζά, από τους μαθητές της Πέμπτης και Έκτης του σχολείου. Πρόκειται για ένα έργο που συγκεντρώνει τα μηνύματα της εποχής μας που κυκλοφορούν και φορτίζουν τον αέρα που ανασαίνουμε όλοι μας. Συλλαμβάνει τα συνθήματα της ελευθερίας, της ανεξαρτησίας, της απολύτρωσης και τα βρίσκουμε μεταπλασμένα ποιητικά, φανταστικά, στο ασάλευτο σκιάχτρο του. Τι ζητάει το καρφωμένο αυτό ομοίωμα του ανθρώπου; Να σαλέψει, να ξεκολλήσει, να κόψει τα δεσμά του, να ανεξαρτητοποιηθεί! Το ‘χουνε στήσει για φόβητρο των πανελεύθερων πουλιών, αυτό είναι ο προορισμός του, μα εκείνο άλλα λαχταρά. Να κινηθεί, να πετάξει, να υπάρξει να δράσει! Και τα πουλιά ψυχανεμίζονται την επιθυμία του, το μήνυμα που εκπέμπει η απελπισμένη προσπάθειά του. Αισθάνονται την κρυφή ελπίδα του ασάλευτου πλάσματος. Συντρέχουν όλα λοιπόν τον αγώνα του φτερουγίζοντας τριγύρω συμπονετικά και δίνοντάς του οδηγίες..


Σχετικά Άρθρα

Βραβείο για το 1ο Δημοτικό Αλμυρού σε πανελλήνιο διαγωνισμό ζωγραφικής

Βραβείο για το 1ο Δημοτικό Αλμυρού σε πανελλήνιο διαγωνισμό ζωγραφικής

H Ελληνική Ένωση Προστασίας Θαλάσσιου Περιβάλλοντος – HELMEPA προκήρυξε  Πανελλήνιο Διαγωνισμό Ζωγραφικής για τις Ομάδες της…
Βράβευση στην Αθήνα για το Δημοτικό Σχολείο Αχιλλείου

Βράβευση στην Αθήνα για το Δημοτικό Σχολείο Αχιλλείου

Το Σάββατο στις 30 Σεπτεμβρίου, στο Ευγενίδειο Ίδρυμα Αθηνών, έγινε η βράβευση του Δημοτικού Σχολείου Αχιλλείου…
Συγκινητικές δημιουργίες από το Δημοτικό Αχιλλείου – βίντεο – Ένα τραγούδι και η σχολική εφημερίδα

Συγκινητικές δημιουργίες από το Δημοτικό Αχιλλείου – βίντεο – Ένα τραγούδι και η σχολική εφημερίδα

Δεν μαλώνω, δεν μαλώνω αγκαλιά μεγάλη απλώνω! Στα πλαίσια του προγράμματος κατά της βίας στα εργαστήρια…