- 29 Απριλίου, 2023
Χ. Αραμπατζής: Τα καύσιμα καίνε τις τσέπες καταναλωτών, αγροτών και επιχειρήσεων
Δημοσιεύουμε Δελτίο Τύπου του υποψήφιου βουλευτή ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Χαράλαμπος Αραμπατζής:
Εδώ και ενάμιση χρόνο οι τιμές των καυσίμων βρίσκονται σε υψηλά επίπεδα, πρωτοφανή για την Ελλάδα.
Ένα ενδεικτικό στοιχείο είναι πως η τιμή στην αμόλυβδη βενζίνη βρίσκεται μονίμως πάνω από 1,85 ευρώ το λίτρο, ενώ πέρυσι το καλοκαίρι έφτασε και τα 2,20-2,40 ευρώ το λίτρο. Καμία σχέση συνεπώς με ό,τι ξέραμε πριν δύο χρόνια με τιμές γύρω στο 1,60 ευρώ το λίτρο στην αμόλυβδη. Και αυτά τα νούμερα ισχύουν για τη χερσαία Μαγνησία, καθώς στα νησιά οι τιμές είναι ακόμη υψηλότερες.
Επίσης στο πετρέλαιο κίνησης οι τιμές ξεπέρασαν κάποια στιγμή τα δύο ευρώ το λίτρο, υποχώρησαν γύρω στα 1,60 ευρώ το λίτρο, αλλά είναι πολύ πιο υψηλές από το 1,10 ευρώ το λίτρο που ήταν προ τριετίας.
Πολλοί απέδωσαν αυτή την αύξηση στον πόλεμο στην Ουκρανία, αλλά και στην εποχή μετά την πανδημία που οδήγησε στην αύξηση της παραγωγής και συνακόλουθα της υψηλής ζήτησης για ενέργεια.
Έχοντας, όμως περάσει τόσοι μήνες, φαίνεται πως ούτε ο πόλεμος ούτε η πανδημία είναι οι βασικές αιτίες. Άλλωστε και η διεθνής τιμή του βαρελιού υποχώρησε το τελευταίο διάστημα σε προ πανδημίας επίπεδα, και μόνο κάποια περιστατικά γεγονότα προκαλούν μια παροδική όξυνση των τιμών.
Είναι προφανές πως οι τιμές των καυσίμων διατηρούνται σε υψηλά επίπεδα, αφόρητα για καταναλωτές, αγρότες και επιχειρήσεις για δύο λόγους.
Πρώτον, γιατί δεν μειώνεται ο ειδικός φόρος κατανάλωσης και δεύτερον, γιατί δεν πιέζονται τα διυλιστήρια να παράγουν φθηνότερο καύσιμο.
Και για τα δύο αυτά αίτια οι ευθύνες της κυβέρνησης είναι μεγάλες.
Όταν σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες η κατάσταση στις τιμές των καυσίμων έχει εξομαλυνθεί, εδώ συνεχίζουμε να «ματώνουμε», είτε είναι ο οδηγός που πάει στο πρατήριο για να βάλει βενζίνη και δεν του φτάνει είτε η επιχείρηση και ο αγρότης που διαθέτει πολύ μεγαλύτερα ποσά για την παραγωγή και μεταφορά των προϊόντων τους.
Αυτή την ανυπόφορη κατάσταση δεσμεύεται να αντιμετωπίσει ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ με ένα συγκεκριμένο πακέτο δράσεων.
Εξάλλου, όλοι έχουμε καταλάβει, τι πληρώναμε για τα καύσιμα το 2019 και τι ξοδεύουμε τώρα…