- 17 Νοεμβρίου, 2022
Γιώτα Θεολογίδου: «Βασικός στόχος το άνοιγμα του Ειδικού Δημοτικού Αλμυρού στην Κοινότητα»
Στο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Αλμυρού φοιτούν φέτος 5 μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Η Διευθύντρια κα Γιώτα Θεολογίδου μάς μίλησε για τους στόχους της φετινής σχολικής χρονιάς, το πρόγραμμα της θεραπευτικής ιππασίας που συνεχίζεται διότι έχει ευεργετικά αποτελέσματα, τους εκπαιδευτικούς, επιστήμονες κι επαγγελματίες διαφόρων κλάδων κι ειδικοτήτων που στελεχώνουν το δυναμικό του σχολείου.
Σχετικά με τις επιδιώξεις του σχολείου, η κα Θεολογίδου ανέφερε: «Το Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Αλμυρού θέτει σαφείς εκπαιδευτικούς σκοπούς και στόχους, καταρτίζει κι ακολουθεί δομημένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα, παράγει κι αξιοποιεί ποικίλα παιδαγωγικά μέσα και υλικά, ώστε όλοι ανεξαιρέτως οι μαθητές να αποκτήσουν σημαντικές μαθησιακές εμπειρίες, να κατακτήσουν τη μεγαλύτερη δυνατή αυτονομία, να βιώσουν θετικά επιτεύγματα, ανεξαρτήτως του επιπέδου των ικανοτήτων τους, να δομήσουν υγιείς διαπροσωπικές σχέσεις και να πραγματώσουν την αυταξία τους».
Ποιοι απαρτίζουν το δυναμικό του σχολείου;
Φέτος οι μαθητές πλαισιώνονται:
Από μία Δασκάλα Ειδικής Αγωγής η οποία είναι υπεύθυνη για το σχεδιασμό και την εφαρμογή Εξατομικευμένων Προγραμμάτων Εκπαίδευσης, βάσει των ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών του κάθε μαθητή. Επιπρόσθετα, χρησιμοποιεί κατάλληλες στρατηγικές μάθησης, εκπαιδευτικές δραστηριότητες και εποπτικό υλικό, ώστε να διαφοροποιεί τη διδασκαλία των γνωστικών αντικειμένων της Γλώσσας και των Μαθηματικών. Η δασκάλα Ειδικής Αγωγής καταρτίζει και υλοποιεί προγράμματα Κοινωνικοποίησης, Συναισθηματικής και Ψυχοκινητικής Αγωγής, ώστε να κατακτήσουν οι μαθητές τις απαιτούμενες Δεξιότητες που θα τους βοηθήσουν να συμμετέχουν ως ισότιμα μέλη στην κοινωνία. Ακόμη, συνεργάζεται με το Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό και το Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό του σχολείου για την αντιμετώπιση επιμέρους δυσκολιών των μαθητών. Τέλος, συνεργάζεται με τους γονείς και τους παρέχει συμβουλευτική υποστήριξη σε θέματα αγωγής των παιδιών και βοήθειας στο σπίτι.
Τη Λογοθεραπεύτρια η οποία ασχολείται με την πρόληψη, την αξιολόγηση, τη διάγνωση, τη θεραπεία και την επιστημονική έρευνα των διαταραχών της ανθρώπινης επικοινωνίας, όπως αυτές της άρθρωσης, της φώνησης, τις διαταραχές αυτιστικού φάσματος, τόσο στα παιδιά όσο και στους ενήλικες. Οι παρεμβάσεις της στο σχολικό πλαίσιο αφορούν την τροποποίηση της συμπεριφοράς του παιδιού, ώστε να γίνει πιο λειτουργική όπως και την εκπαίδευση των γονέων προς αυτή την κατεύθυνση. Ακόμη το παιδί πρέπει να αυξήσει το λεξιλόγιό του, έτσι ώστε να επιτύχει να επικοινωνήσει τις ανάγκες και τις επιθυμίες του στους γύρω του αποτελεσματικά. Ωστόσο στα παιδιά που ο λόγος απουσιάζει πραγματοποιείται η εκμάθηση εναλλακτικών τρόπων επικοινωνίας, όπως για παράδειγμα η ανταλλαγή εικόνων.
Το Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό το οποίο εκπαιδεύει και υποστηρίζει τους μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, σε θέματα αυτονομίας, καθημερινής διαβίωσης, κοινωνικής προσαρμογής και δημιουργικών δραστηριοτήτων. Συγκεκριμένα συμμετέχει ενεργά σε όλες τις δράσεις της σχολικής ζωής που αφορούν τη διατροφή, την ένδυση, την προσωπική υγιεινή και καθαριότητα. Παράλληλα μεριμνά για την επίλυση απλών προβλημάτων καθημερινότητας των μαθητών καθώς και για την κοινωνική αλληλεπίδρασή τους με τους συμμαθητές και τους εκπαιδευτικούς του σχολείου. Επίσης σε συνεργασία με τον εκπαιδευτικό του τμήματος και τον/την διευθυντή/τρια του σχολείου, μπορούν να δημιουργήσουν ομάδα δραστηριοτήτων και να εκπονήσουν εκπαιδευτικά προγράμματα σε θέματα αυτονομίας και αυτοεξυπηρέτησης, μέσα από ομαδικά παιχνίδια, κουκλοθέατρο, ζωγραφική, πηλοπλαστική, χειροτεχνίες κ.α.
Έναν Μουσικό μία φορά την εβδομάδα, που παρέχει εξατομικευμένη μουσικοθεραπεία.
Μία Κοινωνική Λειτουργό η οποία είναι ο συνδετικός κρίκος μεταξύ σχολείου, οικογένειας και άλλων κοινωνικών φορέων και υπηρεσιών με επίκεντρο το παιδί και τις ιδιαίτερες ανάγκες του. Καταρτίζει το κοινωνικό, οικογενειακό και ατομικό ιστορικό του μαθητή. Διευκολύνει και βοηθά την οικογένεια στην επικοινωνία με αρμόδιους φορείς (Νομαρχία, Kέντρα Διάγνωσης Αξιολόγησης Υποστήριξης, Ιατροπαιδαγωγικά Κέντρα, Νοσοκομεία, Κέντρα Ψυχικής Υγιεινής κ.α.), ώστε να βελτιωθούν οι συνθήκες διαβίωσης της οικογένειας. Επίσης, παραπέμπει την οικογένεια σε άλλους ειδικούς ή υπηρεσίες, όταν κρίνεται αναγκαίο. Ενημερώνει τους γονείς για το κοινωνικό – παιδαγωγικό έργο, τους στόχους του σχολείου και τους υποστηρίζει στην καλύτερη προσαρμογή στο πρόγραμμα και τη λειτουργία του σχολείου. Προετοιμάζει τους γονείς και τους μαθητές για την αποφοίτησή τους από το ειδικό σχολείο και εκπονεί προγράμματα μετάβασης στην επόμενη εκπαιδευτική βαθμίδα.
Είναι ανοικτό το σχολείο στην τοπική κοινωνία;
Ένας από τους βασικούς μας στόχους τη χρονιά 2022-23, μετά τη χαλάρωση των μέτρων για την πανδημία, είναι το άνοιγμα του σχολείου στην Κοινότητα, πραγματοποιώντας κοινές δράσεις με άλλα σχολεία και φορείς του Δήμου Αλμυρού, ώστε να εργαστούμε στην κατεύθυνση της κοινωνικής ένταξης των μαθητών μας αλλά και την καλλιέργεια ευαισθητοποίησης της τοπικής κοινωνίας σε θέματα αναπηρίας. Την προηγούμενη εβδομάδα, οι μαθητές μας επισκέφθηκαν τη λαϊκή αγορά του Αλμυρού.
Επίσης φιλοδοξούμε να έχουμε στενότερη συνεργασία σχολείου και οικογένειας μέσα από δράσεις ενημέρωσης και συμβουλευτικής υποστήριξης προκειμένου να γίνουν συνοδοιπόροι στην πορεία ενσωμάτωσης των παιδιών με αναπηρία στην κοινωνία.
Όσον αφορά στη θεραπευτική ιππασία, η Προϊσταμένη του Ειδικού Δημοτικού σχολίασε πως θα συνεχιστεί για δεύτερη χρονιά αυτό το πρόγραμμα καθώς η εφαρμογή ιππασίας για άτομα με αναπηρία με βασικό σκοπό την αποκατάσταση (κινητική, κοινωνική, συναισθηματική) και τη βελτίωση της υγείας και της ζωής τους έχει πολύ θετικά αποτελέσματα.
Τέλος, η κα Θεολογίδου προέτρεψε τους γονείς της ευρύτερης επαρχίας του Αλμυρού και των γύρω περιοχών να ενημερωθούν για το Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Αλμυρού είτε από το blog του σχολείου https://blogs.sch.gr/dimeidal/, στο Facebook: https://www.facebook.com/profile.php?id=100071905711365, τηλεφωνικά στο 2422025037 ή στο email: mail@dim-eid-almyr.mag.sch.gr