- 4 Μαΐου, 2022
Χρ. Μπουκώρος: Ιστορική στιγμή για τον Βόλο η σημερινή υπογραφή της ηλεκτροκίνησης
Υπογράφηκε σήμερα η σύμβαση υλοποίησης του μεγάλου αναπτυξιακού έργου της ηλεκτροκίνησης Βόλου – Λάρισας ανάμεσα στην ΕΡΓΟΣΕ και στον ανάδοχο του έργου ΙΝΤRΑΚΑΤ.
Πρόκειται για ένα έργο προϋπολογισμού 67.000.000 ευρώ που με την έκπτωση του 37,4 % θα φθάσει και θα ξεπεράσει τα 42.000.000 ευρώ, το οποίο δίνει νέες αναπτυξιακές δυνατότητες στη Μαγνησία και σε ολόκληρη τη Θεσσαλία. Ο χρόνος υλοποίησης του έργου είναι 36 μήνες και οι ποινές καθυστέρησης που προβλέπονται από τη σύμβαση είναι πολύ αυστηρές, δεδομένο που σημαίνει ότι το έργο θα υλοποιηθεί εντός των χρονοδιαγραμμάτων.
Στην τελετή υπογραφής της σύμβασης παρευρέθηκε ο βουλευτής Μαγνησίας και κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος Ν.Δ. Χρήστος Μπουκώρος μετά από τιμητική πρόσκληση της Διοίκησης της ΕΡΓΟΣΕ ως αναγνώριση των συνεχόμενων παρεμβάσεων του προς πάσα κατεύθυνση προκειμένου να ξεπεραστεί μία σειρά πολυσύνθετων προβλημάτων και εμποδίων που ανέκυψαν κατά την τελευταία τριετία έτσι ώστε να φθάσουμε στην σημερινή υπογραφή της σύμβασης για την υλοποίηση του έργου.
Κατά τη διάρκεια της υπογραφής της σύμβασης ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ κ. Χρήστος Βίνης δήλωσε χαρακτηριστικά: «Θέλω να ευχαριστήσω θερμά τον βουλευτή Μαγνησίας κ. Χρήστο Μπουκώρο, ο οποίος βοήθησε τα μέγιστα για να ξεπεραστούν όλα τα εμπόδια που παρουσιάστηκαν την τελευταία τριετία προκειμένου να φθάσουμε στις σημερινές υπογραφές Θέλω να σημειώσω δε, ότι όπου χρειάστηκε συγκρούστηκε χωρίς να σκεφθεί το πολιτικό κόστος, βάζοντας πάνω από όλα το έργο, την ανάπτυξη και τον τόπο του.»
Η υλοποίηση του έργου της ηλεκτροκίνησης συνδέει και πάλι μέσω σύγχρονων υποδομών τον Βόλο με το εθνικό και ευρωπαϊκό σιδηροδρομικό δίκτυο, ενώ στο πλαίσιο του συγκεκριμένου έργου συνδέονται με τον σιδηρόδρομο οι δύο βιομηχανικές περιοχές του Βόλου δίνοντας τεράστιο αναπτυξιακό πλεονέκτημα στη περιοχή και συμπληρωματικά με τα έργα που έχουν ήδη εξαγγελθεί ξαναμπαίνει ο σιδηρόδρομος στο λιμάνι του Βόλου δημιουργώντας νέες προοπτικές για την ανάπτυξή του.
Είναι το πρώτο μεγάλο αναπτυξιακό έργο που ξεκινάει στη Μαγνησία εδώ και πολλά χρόνια. Μετά την υπογραφή της σύμβασης ο βουλευτής Μαγνησίας και κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος Ν.Δ. Χρήστος Μπουκώρος δήλωσε τα εξής: «Πρόκειται για ένα έργο που εντάχθηκε το 2014. Σήμερα έχουμε 2022. Δυστυχώς, οι αρμόδιοι φορείς και οι κυβερνήσεις από την ένταξη του έργου και μετά δεν δικαίωσαν το ρόλο τους. Ευτυχώς για το Βόλο και τη Θεσσαλία με την κυβερνητική αλλαγή του Ιουλίου του 2019 και λίγους μήνες μετά ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης και ο Υπουργός Μεταφορών και Υποδομών Κώστας Καραμανλής έδωσαν σαφή εντολή για την απεμπλοκή του έργου από τα γρανάζια γραφειοκρατίας, νομικών ασαφειών και θεμιτών και αθέμιτων διεκδικήσεων. Με πρωτεργάτη τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της ΕΡΓΟΣΕ κ. Βίνη φθάσαμε στο σημερινό ευτυχές σημείο της έναρξης του έργου.
Χαίρομαι, διότι οι δεκάδες παρεμβάσεις που έκανα τα τελευταία χρόνια προς το αρμόδιο Υπουργείο, τους εμπλεκόμενους φορείς, προς τις αρμόδιες Επιτροπές της Βουλής και προς τη Διοίκηση συνέβαλαν και αυτές στο ξεπέρασμα των δύσκολων εμποδίων.
Δεν θα ήθελα να αναφερθώ τώρα στις δεκάδες παρεμβάσεις μου αλλά αν χρειαστεί θα το κάνω γιατί από την προηγούμενη Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ το μόνο που κληρονομήσαμε ήταν μία τροποποιημένη μελέτη την οποία και υιοθετήσαμε. Το έργο είχε ενταχθεί από τη συγκυβέρνηση Ν.Δ. – ΠΑΣΟΚ το 2014 και ξεμπλοκάρισε, δημοπρατήθηκε και υλοποιείται από τη κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας, παρότι η προηγούμενη κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ με τον πιο επίσημο τρόπο είχε ανακοινώσει τρεις φορές την δημοπράτησή του.
Ο Βόλος αποκτά πλέον σύγχρονο σιδηρόδρομο και διαθέτει λιμάνι έτοιμο προς αξιοποίηση που συνιστούν σπουδαίες αναπτυξιακές υποδομές. Επόμενος στόχος για όλους θα πρέπει να είναι η αναβάθμιση και αξιοποίηση του πολιτικού αεροδρομίου και η επέκταση του σιδηροδρομικού δικτύου προς το αεροδρόμιο και τη βιομηχανική περιοχή του Αλμυρού, έργο για το οποίο έχει ανακοινωθεί η εκπόνηση σχετικών μελετών.
Τέλος, έχουμε υποχρέωση έναντι των επόμενων γενεών να αξιοποιήσουμε τις υποδομές, τα πλεονεκτήματα του τόπου προκειμένου οι επόμενες γενιές πολιτών της Μαγνησίας να ζήσουν και να δημιουργήσουν στον τόπο τους με καλύτερες προοπτικές. Διεκδικούμε για τη Μαγνησία όσα της ανήκουν και όσα μπορεί. Όχι άλλες χαμένες ευκαιρίες», κατέληξε στη δήλωσή του ο βουλευτής Μαγνησίας.
Ακολούθως, ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας κ. Κώστας Αγοραστός τόνισε τον αναπτυξιακό χαρακτήρα του έργου και από κοινού με τον βουλευτή Μαγνησίας επισήμαναν ότι πρόκειται για δύο αξιόπιστους φορείς τόσο για την ΕΡΓΟΣΕ όσο και για την ΙΝΤRΑΚΑΤ, ευχαρίστησαν δε ιδιαιτέρως τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της ΕΡΓΟΣΕ κ. Χρήστο Βίνη και τον αντιπρόεδρο και μέτοχο της INTRAKAT κ. Δημήτριο Κούτρα ο οποίος είναι κατασκευαστής με τεράστια εμπειρία.