- 15 Φεβρουαρίου, 2022
Τί ζήτησε η Περιφέρεια Θεσσαλίας στην πρώτη συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου Τουρισμού στην Αθήνα
Το στίγμα των νέου τουριστικού προγράμματος της Περιφέρειας Θεσσαλίας στην μετα – covid εποχή, με έμφαση στην ανάπτυξη ποιοτικών εναλλακτικών μορφών τουρισμού και τη στήριξη της τουριστικής επιχειρηματικότητας παρουσίασαν ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας Κώστας Αγοραστός και ο Αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού Πολιτισμού Γιάννης Μπουτίνας στην πρώτη συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου Τουρισμού που πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα, υπό τον Υπουργό Τουρισμού Βασίλη Κικίλια, με τη συμμετοχή των 13 Περιφερειών της χώρας και της ηγεσίας του Υπουργείου και του ΕΟΤ.
Ο Περιφερειάρχης Κώστας Αγοραστός παρουσίασε τα δύο νέα τουριστικά προϊόντα παγκόσμιας εμβέλειας που αναπτύσσει η Θεσσαλία: το υποβρύχιο μουσείο της Περιστέρας στην Αλόννησο που εξελίσσεται σε καταδυτικό προορισμό και τον υδροβιότοπο της λίμνης Κάρλας που προσφέρει ιδανικές συνθήκες για την ανάπτυξη του birdwatching. Ακόμη, αναφέρθηκε στην διαπεριφερειακή συνεργασία της Θεσσαλίας με την Κεντρική Μακεδονία και την Ανατολική Μακεδονία – Θράκη για την ανάπτυξη του θαλάσσιου τουρισμού και τον σχεδιασμό της θαλάσσιας Εγνατίας .
Ο Αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού -Πολιτισμού Γιάννης Μπουτίνας ζήτησε τη στήριξη του Υπουργείου και του ΕΟΤ για τη συνδιοργάνωση:
-workshops στοχευμένων σε ευρωπαϊκές πρωτεύουσες με παρουσιάσεις θεματικών τουριστικών προϊόντων και επαφές με tour operators .
-ημερίδας με παράλληλες δράσεις στον υδροβιότοπο της λίμνης Κάρλας, για την ανάπτυξη του birdwatching και την συνδιοργάνωση συνεδρίου για την ανάπτυξη θρησκευτικού και προσκυνηματικού τουρισμού στα Μετέωρα
Ο κ. Μπουτίνας επανέφερε το θέμα της επιδότησης στην ακτοπλοϊκή σύνδεση Βόλου – Μεστών Χίου με ενδιάμεσο σταθμό το Σίγρι Λέσβου και τελικό σταθμό το Καστέλι Κρήτης, η οποία χαράσσει νέο εναλλακτικό ακτοπλοϊκό άξονα στο ανατολικό Αιγαίο, συνδέοντας το λιμάνι του Βόλου με τα ακριτικά νησιά του Βορείου Αιγαίου. Παρουσίασε το σχεδιασμό για τη δημιουργία Οργανισμού Διαχείρισης Προορισμών στην Περιφέρεια Θεσσαλίας και αναφέρθηκε σε κρίσιμα θέματα στήριξης των επιχειρήσεων ζητώντας να ληφθούν γρήγορα αποφάσεις για :
-την άμεση παράταση τουλάχιστον για 3 μήνες του προγράμματος ΓΕΦΥΡΑ για την επιδότηση των τόκων .
– την άμεση εκταμίευση των ποσών που εκκρεμούν προς πληρωμή στις επιχειρήσεις από τη δράση «Επιδότηση κεφαλαίου κίνησης πληττόμενων από την πανδημία τουριστικών επιχειρήσεων φιλοξενίας»
– την άμεση ολοκλήρωση της αποπληρωμής των οφειλόμενων στις επιχειρήσεις ποσών από το πρόγραμμα «Τουρισμός για όλους» και από το πρόγραμμα Κοινωνικού Τουρισμού του ΟΑΕΔ (χωρίς παρακρατήσεις για εξόφληση φορολογικών και ασφαλιστικών υποχρεώσεων)
-άμεση ρευστότητα του τουριστικού κλάδου είτε με συνέχιση των προγραμμάτων επιδότησης ενοικίου για τις επιχειρήσεις και αναστολής του προσωπικού, είτε με τη συνέχιση των αναστολών πληρωμής ασφαλιστικών και φορολογικών υποχρεώσεων για τις επιχειρήσεις, τουλάχιστον ως το τέλος του Ιουνίου 2022. Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε ο Αντιπεριφερειάρχης «ειδικά στην ηπειρωτική χώρα τα τουριστικά γραφεία και τα τουριστικά λεωφορεία, πέραν την αποζημίωσης της μειωμένης πληρότητας 65% για τους μήνες Ιούλιο και Αύγουστο 2020, δεν έλαβαν άλλη αποζημίωση και μετρούν άλλους 21 μήνες που παραμένουν ανενεργές οι επιχειρήσεις και σχεδόν ακινητοποιημένα τα λεωφορεία».
– να δοθεί η δυνατότητα να συμπεριληφθούν τα τουριστικά γραφεία και τα τουριστικά λεωφορεία με ΚΑΔ 79.11 και 49.39 στο Νέο Αναπτυξιακό Νόμο για επενδυτικά σχέδια που αφορούν ίδρυση, εκσυγχρονισμό ή επέκταση, για την απόκτηση εξοπλισμού στόλου οχημάτων κλπ.
– την εξίσωση των τελών κυκλοφορίας των τουριστικών λεωφορείων, γιατί ο ιδιοκτήτης ενός λεωφορείου 50 θέσεων πληρώνει 215 ευρώ εάν αυτό χαρακτηριστεί Κ.Τ.Ε.Λ., ενώ 595 ευρώ εάν το ίδιο όχημα χαρακτηριστεί ως Τ.Λ.Δ.Χ. Αυτή η ανισότητα υφίσταται αρκετά χρόνια .
-την ενεργειακή virtual net metering για όσες ξενοδοχειακές επιχειρήσεις δεν μπορούν να εκμεταλλευτούν το χώρο του καταλύματος (εξαιτίας της διαρρύθμισής, του εμβαδού, της έλλειψης εξωτερικών χώρων, της αρχαιολογίας, της πολεοδομίας, κ.α.) και τέλος
-να ενταχθεί το σύνολο του εναλλακτικού τουρισμού, όπως οι υπαίθριες δραστηριότητες αθλητικής αναψυχής και περιπέτειας στις εγκαταστάσεις ειδικής τουριστικής υποδομής, ώστε να είναι επιλέξιμες για ενίσχυση από τον Αναπτυξιακό Νόμο.