• 31 Αυγούστου, 2021

Aυτοκίνηση μέσω πολιτικής συνοχής

Aυτοκίνηση μέσω πολιτικής συνοχής

Με χρηματοδότηση μέσω του προγράμματος Interreg Mediterranean EnerNETMob της Πολιτικής Συνοχής της Ευρωπαϊκής Ένωσης (#cohesionGR)

Η πράσινη ανάπτυξη είναι εδώ! Η Περιφέρεια Θεσσαλίας πρωτοπόρος σε θέματα οικολογικού αποτυπώματος, με χρηματοδότηση μέσω του προγράμματος Interreg Mediterranean EnerNETMob της Πολιτικής Συνοχής της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ετοιμάζεται να εγκαταστήσει τους πρώτους κοινόχρηστους σταθμούς φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Στο έργο EnerNETMob συμμετέχουν δεκαέξι εταίροι από δώδεκα χώρες με στόχο την ανάπτυξη της βιώσιμης ηλεκτροκινητικότητας και τη δημιουργία ενός «διαπεριφερειακού δικτύου ηλεκτροκινητικότητας» σε όλη την περιοχή της Μεσογείου. Ο προϋπολογισμός του ανήλθε στα 5,74 εκατομμύρια από το πρόγραμμα εδαφικής διασυνοριακής συνεργασίας Interreg-MED της Πολιτικής Συνοχής.

Αναλυτικά αναφέρουμε τους εταίρους: 1) Περιφέρεια Πελοποννήσου (επικεφαλής εταίρος του έργου), 2) Περιφέρεια Θεσσαλίας, 3) Dynamic Vision PC από την Ελλάδα, 4) Authority of Transport από την Μάλτα, 5) RAM Logistica Infrastructure e Trasporti από την Ιταλία, 6) Υπουργείο Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων της Κύπρου, 7) Αλβανικό Ινστιτούτο Μεταφορών, 8) Περιοχή του Primorje και Gorski Kotar από την Κροατία, 9) Πανεπιστήμιο του Παλέρμο από την Ιταλία, 10) Περιφερειακό Γραφείο Ανάπτυξης της Βόρειας Primorska Nova Gorica από τη Σλοβενία, 11) Γραφείο Ενέργεια και Περιβάλλοντος της Arrabida από την Πορτογαλία, 12) Free Municipal Consortium από την Ragusa Ιταλίας, 13) Port of Bar Holding company από το Μαυροβούνιο, 14) CIMNE, International Center for numeric methods in engineering από την Βαρκελώνη, Ισπανία, 15) Capenergies από το Εξ αν Προβάνς, Γαλλία και 16) Forschungsges Ellschaft Mobilitat από την Αυστρία.

Η πολιτική χαμηλών εκπομπών ρύπων αποτελεί προτεραιότητα για την Ευρωπαϊκή Ένωση και οι μετακινήσεις με ηλεκτρικά οχήματα είναι μέρος αυτής της προσπάθειας. Μάλιστα, είχε παρατηρηθεί έλλειψη υποδομών φόρτισης, κάτι που σταδιακά αντιμετωπίστηκε μέσω των πρακτικών του εν λόγω προγράμματος. Το επόμενο διάστημα, ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας κ. Κώστας Αγοραστός αναμένεται να υπογράψει τη σύμβαση για την εγκατάσταση τριών σταθμών φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων διπλής εξόδου καθώς και τις αντίστοιχες υπηρεσίες και σύστημα παρακολούθησης, διαχείρισης, διασύνδεσης και προβολής τους μέσω ηλεκτρονικής πλατφόρμας και κατάλληλου λογισμικού διαχείρισης σημείων φόρτισης. Η ηλεκτροκίνηση έρχεται στην Περιφέρεια Θεσσαλίας –που θυμίζουμε ότι μέσω του συγκεκριμένου έργου είχε αποκτήσει το πρώτη της ηλεκτρικό αυτοκίνητο- και η εγκατάσταση σταθμών φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε δημόσιους χώρους όλων των Περιφερειακών Ενοτήτων είναι ιδιαίτερα σημαντική προς την κατεύθυνση της πράσινης βιώσιμης ανάπτυξης.

Τα ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρίες χρησιμοποιούνται ως το κύριο μέσο για την επίτευξη βιώσιμης και φθηνότερης λύσης, προκειμένου να μειωθούν οι περιβαλλοντικές και οικονομικές επιπτώσεις. Ολοένα και περισσότερο τα τελευταία χρόνια, με τις συνθήκες που δημιουργεί η κλιματική αλλαγή, είναι αναγκαία η προσαρμογή μας στα νέα δεδομένα. Οι πωλήσεις των ηλεκτρικών οχημάτων αυξάνονται ραγδαία, ενώ οι Κυβερνήσεις –όπως έπραξε άλλωστε και αυτή της Ελλάδος- δίνουν κίνητρα προκειμένου να μειωθεί το κόστος αγοράς, κατ’ επέκταση να παροτρυνθούν οι πολίτες ώστε να προσχωρήσουν στη μετάβαση, από ένα αυτοκίνητο diesel ή βενζίνης σε ένα ηλεκτρικό με μηδενικές εκπομπές ρύπων. Μάλιστα η τεχνολογική καινοτομία μπορεί να φέρει μείωση θέσεων εργασίας στην παραδοσιακή αυτοβιομηχανία, ωστόσο από την άλλη ανοίγει ένας νέος τομέας με πολλές νέες θέσεις εργασίας στο οικοσύστημα ηλεκτροκίνησης, στην παραγωγή μπαταριών και στην υποδομή φόρτισης.

Αξίζει να αναφέρουμε ότι οδηγώντας ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, εκτός από τα οφέλη για την τσέπη μας, συμβάλουμε στη μείωση των βλαβερών εκπομπών ρύπων, στην καλύτερη ποιότητα του αέρα που αναπνέουμε και στη μικρότερη ηχορύπανση. Λιγότερη μόλυνση για το περιβάλλον μας, ανανεώσιμη πηγή ενέργειας. Σε έρευνα που δημοσιεύθηκε στις αρχές Αυγούστου 2021, οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων σχεδόν διπλασιάστηκαν το 2020 σε σχέση με το 2019, ενώ η χώρα που έχει το μεγαλύτερο ποσοστό -με πολύ μεγάλη διαφορά από τη δεύτερη- είναι η Νορβηγία όπου το 75% των οχημάτων της ανήκουν σε αυτό τον τύπο. Ακολουθεί η Ισλανδία με 45% και στην τρίτη θέση η Σουηδία με 32%.

«Η Περιφέρεια Θεσσαλίας μέσω της συμμετοχής της στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα EnerNETMob για την ηλεκτροκινητικότητα απέκτησε το πρώτο της ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Παράλληλα με την απόκτηση του ηλεκτρικού αυτοκινήτου το οποίο συνδράμει στη μετακίνηση υπηρεσιακών παραγόντων, το επόμενο διάστημα προχωράμε άμεσα στην εγκατάσταση σταθμών φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε δημόσιους χώρους όλων των Περιφερειακών Ενοτήτων προκειμένου να διευκολύνουμε την ηλεκτροκινητικότητα» δήλωσε στο «Λαό» ο Θανάσης Μόρας, Θεματικός Αντιπεριφερειάρχης Θεσσαλίας, Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων-Απασχόλησης-Εμπορίου και συνέχισε τονίζοντας ότι: «Οι σταθμοί φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων εξασφαλίζουν στους κατόχους που κινούνται μέσα στα όρια της Περιφέρειας Θεσσαλίας τις απαραίτητες υποδομές για την επαναφόρτιση των οχημάτων. Έτσι, η Περιφέρεια Θεσσαλίας, αξιοποιώντας ευρωπαϊκά προγράμματα και κοινοτικούς πόρους εισέρχεται δυναμικά στον χάρτη των ευρωπαϊκών Περιφερειών για την ηλεκτροκινητικότητα, καθώς είναι ένα περιβαλλοντικό πρόγραμμα το οποίο έχει ως στόχο τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου, λόγω του τομέα των μεταφορών στις μεσογειακές πόλεις, τη βελτίωση της κινητικότητας και της ποιότητας ζωής των πολιτών, την προώθηση των ηλεκτρικών μεταφορών για τους πολίτες και την εφοδιαστική αλυσίδα και την αύξηση της χρήσης ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, που συνδέονται με σημεία φόρτισης. Αποδεικνύουμε λοιπόν στην πράξη, ότι η Θεσσαλία είναι μια Περιφέρεια με ολοκληρωμένη στρατηγική για το περιβάλλον και διακριτό πράσινο περιβαλλοντικό αποτύπωμα, υποστηρίζοντας την κυκλοφορία οχημάτων με μηδενικές εκπομπές ρύπων και  ενθαρρύνοντας τους πολίτες να υιοθετούν φιλικούς προς το περιβάλλον τρόπους μετακίνησης. Η ευημερία με οικολογικό πρόσημα είναι εθνική προτεραιότητα».


Σχετικά Άρθρα

Έρευνα #CohesionGR: “Εξοικονομώ” και “Ελ. Βενιζέλος” στην κορυφή των προτιμήσεων των Ελλήνων

Έρευνα #CohesionGR: “Εξοικονομώ” και “Ελ. Βενιζέλος” στην κορυφή των προτιμήσεων των Ελλήνων

των Θοδωρή Καραουλάνη και Ηλία Παλιαλέξη Το γνωστό σχεδόν σε όλους “Εξοικονομώ”, σε όλους τους κύκλους…
Έρευνα #CohesionGR: Οι Έλληνες αναγνωρίζουν τα οικονομικά οφέλη της ΕΕ, αλλά δεν γνωρίζουν ακριβή ποσά

Έρευνα #CohesionGR: Οι Έλληνες αναγνωρίζουν τα οικονομικά οφέλη της ΕΕ, αλλά δεν γνωρίζουν ακριβή ποσά

των Θοδωρή Καραουλάνη, Ηλία Παλιαλέξη Αν και οι Έλληνες φαίνεται να αγνοούν βασικές πολιτικές, έργα και…
Πώς το ναυάγιο της Περιστέρας άλλαξε την Αλόννησο

Πώς το ναυάγιο της Περιστέρας άλλαξε την Αλόννησο

Το εμβληματικό έργο της Περιφέρειας Θεσσαλίας έγινε με ευρωπαϊκή χρηματοδότηση μέσω της Πολιτικής Συνοχής και του…