• 26 Ιουλίου, 2021

Οι ακρογιαλιές του Πτελεού στην εκπομπή Λαός online – φωτο

Μια ανέμελη βαρκάδα για να προβάλλουμε την ομορφιά του τόπου μας!

Δύο περήφανοι Φτελιανοί, ο πρόεδρος του Πτελεού κ. Κωνσταντίνος Μπουκοβάλας και ο αντιπρόεδρος και καθηγητής κ. Χρήστος Καλλές ήταν οι ξεναγοί μας στις ακρογιαλιές του Πτελεού.

Κάπως έτσι από το Πηγάδι Πτελεού ξεκινήσαμε μια όμορφη βαρκάδα… στην αλλοτινή επαρχία του Πρωτεσίλαου, κάτω από το βενετσιάνικο κάστρο των Ιωαννιτών Ιπποτών και αργότερα των Καταλανών…

Η εκπομπή Λαός online πρόβαλε τη βαρκάδα μας στη Νότια πλευρά του Παγασητικού κόλπου, 35 χλμ από το αεροδρόμιο της Νέας Αγχιάλου, απέναντι από τις Σποράδες, δίπλα από το Τρίκερι… πολύ κοντά στις Σποράδες, εκεί που ο Παγασητικός παραδίδεται στα νερά του Αιγαίου πελάγους…

Το βίντεο μπορείτε να το δείτε στο κανάλι μας στο youtube «Λαός Αλμυρού» ή και στην ιστοσελίδα μας e-almyros.gr (όπου θα αναρτηθεί τη Δευτέρα 26 Ιουλίου).

Ο κ. Μπουκοβάλας, κάλεσε τους επισκέπτες του Πτελεού, να γνωρίσουν τις πολυσύχναστες ή και τις ερημικές παραλίες, να απολαύσουν τις υπηρεσίες των 5 οργανωμένων παραλιών, των σύγχρονων καταλυμάτων όλων των αστέρων και των ελκυστικών σε υπηρεσίες καταστημάτων καφε-εστίασης.

Ξεκινήσαμε τη διαδρομή μας από τη Λειχούρα, την πρώτη παραλία πριν το Αχίλλειο Αλμυρού.

Ο Πρόεδρος μας έδειξε τα κανάλια του υδροβιότοπου, ενώ ο κ. Καλλές επεσήμανε ότι διαβιούν βίδρες, είδος προστατευόμενο.

Το Παράκτιο Έλος Λειχούρας όπως αναφέρεται στην πρόσφατη καταγραφή της περιφέρειας Θεσσαλίας για την προστατευμένη έκτασή του είναι περίπου 404 στρ. Στο νότιο τμήμα του έλους εντοπίζονται κυρίως βούρλα, καλάμια και λίγα αλόφυτα.  Στη νότια άκρη του υγροτόπου, από την πλευρά της βραχώδους χερσονήσου, υπάρχουν πηγές γλυκού νερού που αναβλύζουν προς τον υγρότοπο, ενώ στα κεντρικά και βόρεια τμήματά του κυριαρχούν εκτάσεις με αλόφυτα και δίπλα στη θάλασσα. Πάνω από τη μισή έκταση του υγροτόπου περιλαμβάνεται στο Καταφύγιο Άγριας Ζωής Λειχούρας του παλιού Δήμου Πτελεού.

Γλάροι, αγριόπαπιες, ψαρόνια, μπεκάτσες, αετοί, γεράκια και κοράκια και άλλα υδρόβια πτηνά αλλά και αλεπούδες, ασβοί και κουνάβια, νυφίτσες και λαγοί ζουν αμέριμνα στον αέρα και τις όχθες του υδροβιότοπου.

Άλλοι υγρότοποι του Αλμυρού και της Νέας Αγχιάλου είναι οι Μικρές Λίμνες Ζερέλια, το Παράκτιο Έλος Όρμου Σούρπης ή Λειβάρι, το Εκβολικό Σύστημα Χολορέματος η Εκβολή Πλατανορέματος, το Εκβολικό Σύστημα Χοροστασίου, τα Παράκτια Έλη Αλμυρού και των Νηών.

Συνεχίσαμε προς τους Αγίους Αποστόλους, σταθήκαμε στο Λουτρό, πριν την Πιτσάλα.

Το Λουτρό, παλιό λιμάνι των Ενετών, είναι οργανωμένη παραλία, ενώ ο κ. Καλλές μας αφηγήθηκε ότι οι γυναίκες τις περιοχής έκαναν ιαματικά λουτρά, λασπόλουτρα, με την μαύρη λάσπη που είναι κάτω από την άμμο εκεί που ενώνεται το Ποτόκι με το Λουτρό.

Πέντε θολωτοί τάφοι μυκηναϊκής τεχνοτροπίας σώζονται στην περιοχή του Πτελεού. Στη θέση Γρίτσα, στους πρόποδες της Ακρόπολης του ομηρικού Πτελεού βρέθηκαν τα ερείπια ενός μεσοελλαδικού οικισμού καθώς και οι πέντε τάφοι αποτελούσαν ένα σύνολο. Οι τέσσερις βρίσκονται στους πρόποδες του λόφου κι ένας στους Αγίους Θεοδώρους. Όλα τα παραπάνω δείχνουν ότι η θέση άρχισε να κατοικείται κατά το τέλος της νεολιθικής περιόδου.

Συνεχίσαμε παραθαλάσσια και κάτω από το Κάστρο, στο Πηγάδι και σταθήκαμε στη Ροδιά.

Στο πηγάδι μπορεί κανείς να βρει ό,τι προσφέρει ένα τουριστικό μέρος, εξαιρετικά μπαράκια, την έκθεση του Θανάση Μαυραντζά, ταβέρνες και ουζερί, ενοικιαζόμενα δωμάτια… εξαιρετική θέα όλες τις ώρες της ημέρας. Στον Πτελεό μπορείτε πάντα να αγοράσετε το λάδι σας ή και να αναζητήσετε τις πίτες, τα μπισκότα και τα υπόλοιπα εξαιρετικά παραδοσιακά προϊόντα των Φτελιανών ή και του Αγροτουριστικού Γυναικείου Συνεταιρισμού η Φτελιά.

Η Ροδιά είναι δίπλα από τον οικισμό, είναι οργανωμένη παραλία, τα νερά είναι και εκεί πεντακάθαρα. Αποτίσαμε φόρο τιμής, αναφερόμενοι στο τσιπουράδικο του Μοβόρου και συνεχίσαμε τη βαρκάδα στο Κοντοβόλι και την Παναγιά…

Να πούμε δυο λόγια για την Πιτσάλα και τον Αλατόπυργο….

Ο Πτελεός ήταν πάντοτε ένα από τα σημαντικά λιμάνια των Βενετών στο Αιγαίο πέλαγος. Πάνω στην κωνική κορυφή του λόφου, στην είσοδο του λιμανιού του, χτίστηκε λίγο μετά το 1204 ενετικό κάστρο διαστάσεων 8×8 μέτρα και πολύ ψηλό. Η είσοδός του βρισκόταν πολύ ψηλά για ασφάλεια κατά τις πολιορκίες. Έμπαιναν στο κάστρο με σκάλα ξύλινη που την τραβούσαν επάνω. Γύρω του ήταν σπίτια και στρατώνες καταυλισμού. Παλιότερα στην είσοδο του λιμανιού υπήρχε ο Αλατόπυργος, πύργος για την αποθήκευση του αλατιού, που παράγονταν στην περιοχή, όπως πιστεύεται.

Πιθανολογείται ότι το κάστρο συνδεόταν με το επίνειό του, τον Αλατόπυργο, με στοά.

Με αυτές τις περιγραφές φτάσαμε στην Παναγιά, επίσης οργανωμένη παραλία και σταθήκαμε να απολαύσουμε το τοπίο, αλλά και να χαρούμε την αξιοποίησή της. Από την Παναγιά παλαιότερα διοργάνωναν διάπλου, μέχρι και απέναντι στις ακρογιαλιές που οδηγούν στον Άγιο Δημήτριο.

Θα παρατηρήσετε στο βίντεο τα νερά… αλλού γαλανά και αλλού πράσινα… Πεντακάθαρη θάλασσα πανέμορφο το Μεσογειακό τοπίο..

Στα αξιοθέατα της περιοχής θα πρέπει να αναφερθούν και τα σπήλαια που υπάρχουν στην περιφέρεια Πτελεού, ανεξερεύνητα ακόμη από την Σπηλαιολογική Εταιρεία από τα οποία το ένα στην περιοχή “Μεταξόλακα” είναι με σταλακτίτες, ενώ το δεύτερο στην “Μπρινιώτισσα”, που έχει είσοδο από τη θάλασσα, δεν έχει εξερευνηθεί ακόμα λόγω της επικινδυνότητας που παρουσιάζει.

Η βαρκάδα μας συνεχίστηκε στην Αλκίνη, στο Καραβοτσάκι, στη Δράκεια, τη Μητρούνα.

Όσοι επιλέξουν τον Πτελεό για τις διακοπές τους, θα επισκεφθούν τις διπλανές παραλίες, στο Αχίλλειο, τον Άγιο Δημήτριο, τη Μιτζέλα, εκτός αν επιλέξουν να επισκεφθούν τα ορεινά χωριά μας, να αγοράσουν τσάι και ρίγανη… Να ανηφορήσουν στα δυο μοναστήρια της Παναγιάς μας. Σηματοδοτημένα μονοπάτια, αναρριχητικά πεδία προσφέρονται στους τολμηρούς και βέβαια τα μουσεία μας, διάσπαρτα την επαρχία Αλμυρού, αλλά και το κεντρικό μας στην πόλη απέναντι από την πινακοθήκη!

Δεν θα μπορούσαμε να μη σταθούμε στη γραφικότατη παραλία της Αγίας Μαρίνας και της Λεύκης, με τα ζηλευτά νερά και την άμμο που χρυσίζει στο παιχνίδισμα σας… Οργανωμένη και αυτή η παραλία, με καταλύματα όλων των κατηγοριών και καταστήματα καφε-στίασης.

Η απόσταση που κρατήσαμε στα πλάνα μας, είναι υποχρεωτική για την τήρηση της προστασίας των προσωπικών δεδομένων… Ενώ το εγχείρημα να γίνει ένα βίντεο κατά τη βαρκάδα, είναι από μόνο του πολύ δύσκολο.

Χρειάστηκαν πολλές ώρες μοντάζ… και βεβαίως αν θα κάναμε κάποιο promotion βίντεο για κάθε παραλία, θα χρειαζόμασταν μια μέρα σε κάθε μια, αλλά και διαφορετικά μέσα.

Εμείς επιλέξαμε μια ανέμελη βαρκάδα, για μια πρώτη καταγραφή on camera, της ακτογραμμής του Πτελεού. Ελπίζουμε να την απολαύσατε όσο και εμείς.

Αλήθεια τις γνωρίζατε αυτές τις παραλίες; Παχιά Άμμο, Αχλαδίτσα (Γκοτζικιά) Μπρινιώτισσα.

Στο τέλος του βίντεο, θα δείτε blooper (αστεία) video, φωτογραφίες που μπορέσαμε να εξασφαλίσουμε, μεσοπέλαγα ανταλλαγή πληροφοριών για τον δάκο… και… μια διάσωση…

Αναζητήστε στο e-almyros.gr την πρώτη μας εκπομπή για τον Πτελεό, όπου θα βρείτε πληροφορίες για τους Συλλόγους, την αθλητική ομάδα, τα προβλήματα, αλλά και τα προτερήματα της περιοχής.

Περιμένουμε το δικό σας κάλεσμα, για να καταγράψουμε τις παραλίες της περιοχής σας, τα μουσεία, τα αξιοθέατα του χωριού σας ή και να προβάλλουμε την επιχείρησή σας.

Κοινοποιήστε το βίντεο, ώστε αυτές οι όμορφες εικόνες, να ταξιδέψουν εκτός Μαγνησίας.

Ο Αλμυρός είναι γεμάτος εκπλήξεις για τους ταξιδιώτες. Οι λίμνες Ζερέλια, το Κουρί, το βουνό των Τιτάνων, οι δαντελωτές μας παραλίες σας περιμένουν!

Σχετικά Άρθρα

Λήξη συναγερμού για την φωτιά στους Αγίους Θεοδώρους – Ευχαριστήριο Δημάρχου

Υπό έλεγχο βρίσκεται η φωτιά που ξέσπασε σήμερα περίπου στις 16:30 στους Αγίους Θεοδώρους, ενώ συνεχίζονται…
Ξανάσμιξαν 50 χρόνια μετά την αποφοίτησή τους…1974-2024

Ξαναχτύπησε το απόγευμα του Σαββάτου 24-08-2024 το κουδούνι του επιστάτη, του συγχωρεμένου κυρ’ Γιώργη Ξιφάρη, στο…