- 14 Δεκεμβρίου, 2020
Μετ’ εμποδίων γίνονται τα διαδικτυακά μαθήματα στα σχολεία της περιοχής μας
Για έλλειψη σε εξοπλισμό αρκετών παιδιών έκαναν λόγο Διευθυντές σχολικών μονάδων του Δήμου Αλμυρού
Μετ’ εμποδίων συνεχίζονται τα διαδικτυακά μαθήματα σε Δημοτικά, Γυμνάσια και Λύκεια στην περιοχή μας. Επικοινωνήσαμε για τις ανάγκες του ρεπορτάζ με την πλειοψηφία των διευθυντών των σχολικών μονάδων του Δήμου Αλμυρού. Οι περισσότεροι εξήραν τη μεγάλη ανταπόκριση από πλευράς μαθητών στα μαθήματα που προσαρμόστηκαν στη νέα καθημερινότητά τους, επισήμαναν όμως αρκετά προβλήματα, είτε στη σύνδεση, είτε στο γεγονός ότι κάποια παιδιά δεν έχουν κομπιούτερ, τάμπλετ ή κινητό.
Από τη Διευθύντρια του 1ου Δημοτικού Αλμυρού, σχολιάστηκε το πρόβλημα στη σύνδεση ή τον ήχο που παρουσιάζεται σ’ ορισμένες περιπτώσεις, αλλά και αυτό στις πολυμελείς οικογένειες καθώς την ίδια ώρα πρέπει να υπάρχουν τρεις ή τέσσερες συσκευές σε ένα σπίτι για να παρακολουθήσουν παράλληλα τα μαθήματά τους οι μαθητές.
Μάλιστα, σχολιάστηκε ότι αρκετοί εκπαιδευτικοί αλλά και μαθητές …αναγκάστηκαν να αναβαθμίσουν τη σύνδεσή τους προκειμένου να έχουν απρόσκοπτη πρόσβαση στο ίντερνετ, ενώ κάποιοι δάσκαλοι πηγαίνουν στο σχολείο για να μπορούν να κάνουν τη δουλειά τους.
Στο 2ο Δημοτικό Αλμυρού, λίγα παιδιά είναι αυτά που δεν ενδιαφέρονται να συμμετάσχουν στην τηλε-διδασκαλία, ενώ από τον Διευθυντή του 3ου Δημοτικού επισημάνθηκε το γεγονός πως οι δάσκαλοι αγόρασαν ιδίοις εξόδοις τα μέσα που απαιτούνται για τα μαθήματα, όπως κάμερες και μικρόφωνα, ή πηγαίνουν στο σχολείο για να εξυπηρετηθούν.
Στο 4ο Δημοτικό υπάρχει μεγάλη ανταπόκριση των παιδιών, ενώ περίπου 20% των μαθητών δεν παρακολουθεί στο 5ο Δημοτικό Αλμυρού, όπως μας πληροφόρησε ο Διευθυντής του, διότι πολλά παιδιά δεν έχουν δυνατότητα πρόσβασης σε κομπιούτερ.
Ανάγκες των μαθητών σε εξοπλισμό ζήτησε να καλυφθούν το ΕΠΑΛ, όπως και το 1o Γυμνάσιο Αλμυρού, ενώ στο Γυμνάσιο Ευξεινούπολης αρκετά παιδιά μπαίνουν μέσω κινητών τηλεφώνων. Προβλήματα στη σύνδεση καθώς γίνονται αρκετές βλάβες στην περιοχή, μάς αναφέρθηκαν από την Διευθύντρια του Γυμνασίου Σούρπης, η οποία πρόσθεσε ότι πολλοί μαθητές χρησιμοποιούν το κινητό τους και δεν μπορούν να παρακολουθούν όπως θα έπρεπε την e-class.
Συμπερασματικά, εκτός από τα προβλήματα στη σύνδεση του ίντερνετ που πρέπει να είναι με μεγάλη ταχύτητα για να αντέξει την πλατφόρμα και το γεγονός ότι τα σχολεία φαίνεται ότι δεν είναι πλήρως προετοιμασμένα για την ψηφιακή διδασκαλία, το μεγαλύτερο ζήτημα είναι η έλλειψη εξοπλισμού για μαθητές και εκπαιδευτικούς. Πολλά παιδιά δεν έχουν τη δυνατότητα για πρόσβαση σε κομπιούτερ ή τάμπλετ που είναι απαραίτητα για να παρακολουθήσουν τα μαθήματα, με αποτέλεσμα είτε να «ταλαιπωρούνται» στα κινητά είτε να μην συμμετέχουν καθόλου ενώ δεν είναι αυτή η πρόθεσή τους.
Οι υποδομές-προϋποθέσεις που απαιτούνται από γονείς και εκπαιδευτικούς για τα διαδικτυακά μαθήματα, ώστε να μπορούν να ανταποκριθούν στις νέες ανάγκες που δημιούργησε η πανδημία, δεν είναι οι ίδιες για όλους. «Το Υπουργείο νομίζει ότι οι μαθητές μας είναι στο Κολλέγιο Αθηνών» μας είπε χαρακτηριστικά κάποιος από τους Διευθυντές που μιλήσαμε, οπότε θα λέγαμε ότι είναι επιτακτική η ανάγκη προμήθειας ειδικού τεχνικού εξοπλισμού σε όλους τους εμπλεκόμενους της εξ αποστάσεως διδασκαλίας που ακόμη -ύστερα από τόσο καιρό που έχει περάσει από την εφαρμογή της- δεν έχουν την ευχέρεια σύνδεσης-πρόσβασης σ’ αυτήν.
Με e-mail, ο Δήμος Αλμυρού, ζήτησε από τους διευθυντές να τους αναφέρουν τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν, αλλά κυρίως πόσοι μαθητές αδυνατούν να παρακολουθήσουν λόγω έλλειψης συσκευών. Βάσει των στοιχείων του ρεπορτάζ μας, ενώ οι περισσότεροι έχουν έστω ένα κινητό, αυτό δεν σημαίνει ότι επαρκεί η προβολή της οθόνης και η ταχύτητα φόρτωσης των δεδομένων για την κατανόηση και παρακολούθηση του μαθήματος.
Μια μέρα πριν, είχαμε αναρτήσει στην ιστοσελίδα μας την ανάγκη για τάμπλετ για δυο μαθητές, έναν του 1ου Γυμνασίου και έναν του ΕΠΑΛ Αλμυρού, οι οποίοι κινδυνεύουν να μείνουν από απουσίες, καθώς δεν έχουν τρόπο να παρακολουθήσουν τα μαθήματα.
Ενώ συμβαίνουν αυτά, η Περιφέρεια ήδη κινητοποιείται ώστε να δωρίσει τάμπλετ στη Μαγνησία, με κριτήρια που θα οριστούν, ώστε να δοθούν εκεί που πραγματικά υπάρχει ανάγκη.
Αξίζει να σημειώσουμε ότι μαθητές Ρομά που έχουν εγγραφεί στα σχολεία, αλλά δεν παρακολουθούσαν και πριν την καραντίνα, ούτε και τώρα δείχνουν ενδιαφέρον. Οι μαθητές αυτοί αλλοιώνουν την εικόνα, καθώς προσμετρώνται ως μαθητές που δεν μπορούν να παρακολουθήσουν αλλά δεν είναι στην ευθύνη των σχολείων ή του συστήματος. Διευθυντής μας δήλωσε χαρακτηριστικά, ότι είναι πολύ δύσκολο να έρθουμε σε επαφή με αυτούς τους μαθητές για οποιοδήποτε λόγο και από την αρχή της χρονιάς.
Όλοι μας θα συμφωνήσουμε ότι το πρόβλημα υπάρχει εδώ και εβδομάδες και η λύση αργεί αφήνοντας εκτός εκπαιδευτικού συστήματος πολλά παιδιά στο πανελλήνιο.
Γώγος: «Ίσως δεν ανοίξουν τα σχολεία στις 7 Ιανουαρίου»
Το ενδεχόμενο να μην ανοίξουν τελικά τα σχολεία στις 7 Ιανουαρίου υποστήριξε ο καθηγητής Παθολογίας και Λοιμωξιολογίας Χαράλαμπος Γώγος. Υπενθυμίζουμε ότι πριν από λίγες ημέρες ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Στέλιος Πέτσας είχε μιλήσει για τη λειτουργία και το άνοιγμα των σχολείων. Στην ανακοίνωση του για το πότε ανοίγουν τα σχολεία είχε δηλώσει πως θα επιτραπεί στους μαθητές να επιστρέψουν στα θρανία και πάλι την Πέμπτη 7 Ιανουαρίου.
Σύμφωνα πάντως με τα λεγόμενα του καθηγητή, η κυβέρνηση και το υπουργείο Παιδείας σε συνάρτηση με την επιτροπή υγείας εξετάζει το ενδεχόμενο να μην ανοίξουν τα δημοτικά σχολεία και τα νηπιαγωγεία στις 7 Ιανουαρίου του 2021, ενώ για τη πορεία και λήψη των αποφάσεων τόνισε πως «τίποτα δεν είναι δεδομένο, εξαρτάται απ’ ό,τι θα βλέπουμε για τα σχολεία στις 7 Ιανουαρίου. Πάμε εβδομάδα-εβδομάδα, μέρα-μέρα, υπάρχει καμπύλη, αλλά φαίνεται ότι θα είναι μια βασανιστική πορεία».
Φωτό αρχείου