- 12 Φεβρουαρίου, 2020
Σεμινάριο βασικής υποστήριξης ζωής και χρήσης απινιδωτών στο Γυμνάσιο Ευξεινούπολης
Την Τρίτη 11 Φεβρουαρίου 2020 πραγματοποιήθηκε το 3ο επίσημο σεμινάριο βασικής υποστήριξης της ζωής και χρήσης απινιδωτών (BLS/AED) για τους μαθητές της Γ΄ Τάξης στο Γυμνάσιο Ευξεινούπολης (το 1ο Πανελλαδικά και τη φετινή χρονιά) με την επίσημη ευρωπαϊκή πιστοποίηση σε σχολεία, το οποίο οργανώθηκε από το Καρδιολογικό Τμήμα του 404 ΓΣΝΛ, το Υπουργείο Παιδείας, το ΙΕΠ και το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Αναζωογόνησης (ERC).
Διευθυντής του σεμιναρίου ήταν ο στρατιωτικός καρδιολόγος γιατρός Παρίσης Χαράλαμπος και εκπαιδευτές οι Μπουλετής Αχιλλέας, Οικονόμου Κωνσταντίνος, Νταλιάνη Μαρία, Στέφος Κοσμάς, Χατζηδημητρίου Κωνσταντίνα και Σταυραντώνη Μαρία.
Η εκπαίδευση των μαθητών κατά τη διάρκεια του σεμιναρίου, το οποίο είναι πιστοποιημένο και διεθνώς αναγνωρισμένο, περιείχε μαθήματα εκμάθησης θεωρητικών γνώσεων και πρακτική σε πραγματικά σενάρια, έτσι ώστε οι συμμετέχοντες να αποκτήσουν γερή βάση και να μπορούν να αντιδράσουν αποτελεσματικά όταν προκύψει κάποια έκτακτη ανάγκη. Όλοι οι μαθητές στο τέλος του σεμιναρίου απέκτησαν την πιστοποίηση και δέχθηκαν τα συγχαρητήρια του κ. Παρίση και των εκπαιδευτών για την άψογη συμπεριφορά τους.
«Είμαστε όλοι υπερήφανοι που οι μαθητές μας κατάφεραν να αποκτήσουν ένα σημαντικό εφόδιο που είναι απαραίτητο για την προστασία της ζωής και αποτελεί απόδειξη σεβασμού για τους συνανθρώπους» σχολίασε η Διευθύντρια του σχολείου, κα Σταυραντώνη.
Οι δεξιότητες της βασικής υποστήριξης της ζωής είναι απλές, εύκολες στη διδασκαλία και τη μάθηση, και με λίγες ώρες της σχολικής τους ζωής, τα παιδιά μπορούν να διδαχθούν τις βασικές δεξιότητες που χρειάζονται για να σώσουν μια ζωή! Τα σεμινάρια αυτά σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες είναι ενταγμένα στο εθνικό πρόγραμμα σπουδών τους. Τα υψηλότερα ποσοστά εφαρμογής καρδιοπνευμονικής αναζωογόνησης (ΚΑΡΠΑ) από παρευρισκόμενους καταγράφονται σε χώρες όπου έχει θεσμοθετηθεί η εκπαίδευση των μαθητών σχολικής ηλικίας στην ΚΑΡΠΑ.
Το σχολικό περιβάλλον είναι το ιδανικό περιβάλλον, καθώς εκεί η μάθηση είναι η κύρια δραστηριότητα. Οι δεξιότητες που αποκτώνται αυξάνουν την αυτοεκτίμηση των μαθητών, το αίσθημα προσωπικής ευθύνης, καθώς και την έννοια του προσωπικού καθήκοντος στην κοινωνία. Η εκπαιδευτική κοινότητα του Γυμνασίου Ευξεινούπολης απέστειλε επιστολή στην υπουργό Παιδείας κ. Κεραμέως, με πρόταση την ένταξη των μαθημάτων της Βασικής Υποστήριξης της Ζωής και χρήσης απινιδωτών (BLS /AED)(ΚΑΡΠΑ) στο πρόγραμμα σπουδών των σχολείων.
Το European Resuscitation Council (ERC, Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Αναζωογόνησης) περιγράφει με τον τίτλο “Έλληνες σπουδαστές σώζουν ζωές”, τη διοργάνωση του 1ου Επίσημου Σεμιναρίου BLS Πανελλαδικά στο Γυμνάσιο Ευξεινούπολης τον Φεβρουάριο 2018, με ιδιαίτερα εγκωμιαστικά σχόλια για την προσπάθεια των μαθητών να προσφέρουν τρεις απινιδωτές στην πόλη τους https://www.erc.edu/news/greek-students-save-lives.
Το Γυμνάσιο Ευξεινούπολης διαθέτει το δικό του απινιδωτή από τον Σεπτέμβριο 2019, τον οποίο πρόσφερε ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας Κ. Αγοραστός και η Αντιπεριφερειάρχης Μαγνησίας Δ. Κολυνδρίνη, ενώ εκφράστηκαν ευχαριστίες προς τον κ. Παρίση Χαράλαμπο και τους συνεργάτες εκπαιδευτές για τη μοναδική εμπειρία που έζησαν οι μαθητές και την ευκαιρία που τους δόθηκε να αποκτήσουν πιστοποιημένες γνώσεις στην καρδιοπνευμονική αναζωογόνηση αλλά και για την τιμή που έγινε φέτος στο σχολείο να είναι το πρώτο πανελλαδικά που υλοποίησε το επίσημο σεμινάριο βασικής υποστήριξης της ζωής (ERC).