• 5 Αυγούστου, 2019

Τετραήμερη Εκδρομή των Σαρακατσαναίων στο Βουκουρέστι

Ο Σύλλογος Σαρακατσαναίων Ευξεινούπολης και Περιχώρων, η Στάνη, πραγματοποίησε με μέλη και φίλους 4ήμερη εκδρομή 12 με 15 Ιουλίου στη Ρουμανία.

Ο Πρόεδρος του συλλόγου κ. Γιάννης Πρεβεζιάνος, προσέφερε υπηρεσίες γαστρονομικής εξυπηρέτησης με εδέσματα, πίτες, ποτά, κοντοσούβλι, που παρασκεύασαν ή χορήγησαν μέλη και φίλοι του Συλλόγου.

Οι συμμετέχοντες εκδρομείς, εντός και εκτός λεωφορείου, δημιούργησαν με τα τραγούδια και τα ανέκδοτά τους, ιδιαίτερα φιλική κι ευχάριστη ατμόσφαιρα.

Σύμφωνα με το πρόγραμμα, που εκτελέσθηκε με απόλυτη ακρίβεια, η εκδρομή εξελίχθηκε ως εξής:

Η αναχώρηση πραγματοποιήθηκε από την Ευξεινούπολη στις 12:30 τη νύχτα. Μετά από σύντομες στάσεις στον Κορινό, στα σύνορα του Προμαχώνα, στο ελληνικό κατάστημα travel value και περνώντας από τις πόλεις Σαντάνσκι, Μπλαγκόεβγκραντ, Σόφια, φτάσαμε στο Ρούσε.

Το μεσημεράκι γευμετίσαμε με τα πλούσια εδέσματα που είχε εξασφαλίσει ο Σύλλογος. Συνεχίζοντας και περνώντας την Γέφυρα της Φιλίας πάνω από τον Δούναβη, καταλύσαμε στο Βουκουρέστι, στο κεντρικό ξενοδοχείο Mercure Uniri 4*.

Μετά από ξεκούραση και δείπνο, το απόγευμα, πραγματοποιήσαμε μαζί με τον ξεναγό μας, περίπατο στο παλιό κέντρο της πόλης. Περάσαμε τον δρόμο με τις τράπεζες, την πλατεία πανεπιστήμιων, την εκκλησία Σταυροπόλεως, το πιο φημισμένο εστιατόριο της Ρουμανίας, Carul cu Bere, που λειτουργεί από το 1898, το χάνι του Μανιουκ (το πρώτο χάνι του Βουκουρεστίου το οποίο) χτίσθηκε το 1808, την αυλή των Βοιεβοδων, την Τράπεζα Χρυσοβελώνη, το σπίτι της οικογένειας Σούτσου, το πρώτο νοσοκομείο της Ρουμανίας που χτίσθηκε το 1704 από τον Μιχαήλ Καντακουζηνό, απόγονος βυζαντινής οικογενείας αυτοκρατόρων, κ.α. Στη συνέχεια, απολαύσαμε το ποτό μας, στη γεμάτη ζωή και διασκέδαση, παλιά πόλη.

Τη 2η μέρα, μετά το πρόγευμα, αναχωρήσαμε για την κοιλάδα του ποταμού Πράχοβα και κατευθυνθήκαμε προς την καρδιά των Καρπάθιων Ορών. Πρώτη μας στάση στην πόλη Σινάια. Ακριβώς δίπλα, προσκυνήσαμε το μοναστήρι Σινάι κτισμένο το 1690 από τον Μιχαήλ Καντακουζηνό. Στη συνέχεια, αναχωρήσαμε με κατεύθυνση το Μπρασώβ, όπου θα επισκεφθήκαμε την Μαύρη εκκλησία, την μεγαλύτερη εκκλησία γοτθικού ρυθμού στην Ανατολική Ευρώπη και γευματίσαμε στο παλιό κέντρο της πόλης. Επόμενος προορισμός μας, ήταν μια ειδυλλιακή περιοχή, ξαπλωμένη σ’ ένα λιβάδι γεμάτο έλατα και μια λιμνούλα, η Ποϊάνα Μπρασόβ, το αγαπημένο θέρετρο των Ρουμάνων.

Νωρίς το βράδυ επιστρέψαμε στο Βουκουρέστι και μετά το δείπνο μας, διασκεδάσαμε στην παλιά πόλη.

Την 3η μέρα, μετά το πρωινό μας, ξεκινήσαμε τη μέρα μας με εκκλησιασμό στον Ι.Ν. Ευαγγελισμού της Θεοτόκου, ο οποίος συνδέεται με την ενορία της Ευξεινούπολης. Στη Θεία Λειτουργία, που τελέστηκε στην ελληνική και ρουμάνικη γλώσσα, ιερούργησε ο Αρχιμ. Γεώργιος Γιαννιός και ο Πατήρ Δανιήλ Μπαρίκα. Ο Πρόεδρος του συλλόγου, κ. Γιάννης Πρεβεζιάνος, επέδωσε αναμνηστικά στον προϊστάμενο του Ναού και η πρεσβυτέρα προσέφερε σε όλο το γκρουπ, πολλά χειροποίητα εδέσματα, τα οποία είχε ετοιμάσει! Στη συνέχεια, πραγματοποιήσαμε ξενάγηση της πόλης. Επισκεφτήκαμε την Ελληνική εκκλησία, το Πατριαρχείο Ρουμανίας, την αψίδα του θριάμβου, τη στρατιωτική ακαδημία, την όπερα, το Αθήναιον,  μέγαρο μουσικής του Βουκουρεστίου, την πλατεία της επανάστασης του 1989, τα βασιλικά ανάκτορα του Καρόλου, το Σπίτι του Λαού, το παλάτι με τα λιοντάρια της οικογένειας των Καντακουζηνών, το δεύτερο μεγαλύτερο κτίριο στον κόσμο μετά το Πεντάγωνο χτισμένο από τον Τσαουσέσκου, το μνημείο των Ικάρων, τα γραφεία της εφημερίδας «ΣΠΙΘΑ» επίσημο όργανο του Κ.Κ.Ρ., τη διεθνή έκθεση Βουκουρεστίου, περάσαμε από τον δρόμο με τις πρεσβείες, με την Ελληνική Πρεσβεία, την πλατεία της Ένωσης, κ.α. Καταλήξαμε στη λίμνη Χερεστράου, τη μεγαλύτερη λίμνη του Βουκουρεστίου, όπου επισκεφτήκαμε το Μουσείο του χωριού, ένα από τα ποιο όμορφα εθνολογικά μουσεία της Ευρώπης και ήπιαμε τον καφέ μας στο Hard Rock Café….!

Το απόγευμα μας το είχαμε ελεύθερο για βόλτα, ψώνια, για ποτό ή φαγητό σε ένα από τα πολλά εστιατόρια, μπαράκια, pub, που βρίσκονται μέσα στο παλιό ιστορικό κέντρο.

Την 4η μέρα, πήραμε το δρόμο της επιστροφής και μετά τις καθορισμένες στάσεις για φαγητό και καφέ, φτάσαμε στην πόλη μας με τις καλύτερες εντυπώσεις!.

Κάπου, μεταξύ Κορινού και Λάρισας διενεργήθηκε μέσα στο λεωφορείο, η συνήθης συμβολική λαχειοφόρος από το Σύλλογο και κληρώθηκαν πολλά πλούσια δώρα!

Από πλευράς Δ.Σ. συμμετείχαν ο Πρόεδρος κ. Γιάννης Πρεβεζιάνος, ο οποίος ευχαρίστησε τους συμμετέχοντες και υποστήριξε ότι μέσα από τις συλλογικές διεργασίες και δραστηριότητες, αναδεικνύεται και διατηρείται ο πολιτισμικός και πολιτιστικός πλούτος του τόπου, καθώς επίσης επιτυγχάνεται η σύσφιξη σχέσεων των μελών του συλλόγου και ενδυναμώνεται η γνώση και το αίσθημα των τοπικών και φυλετικών ελληνικών ριζών. Επίσης, ο πρόεδρος ανακοίνωσε, ότι η επόμενη μεγάλη εξόρμηση του συλλόγου, θα είναι στην Ιταλία.

Η εκδρομή διοργανώθηκε για μια ακόμη φορά το Τουριστικό Γραφείο της συντοπίτισσάς μας κ. Μίνας Τελκή και στέφθηκε με απόλυτη επιτυχία.

Το Διοικητικό Συμβούλιο

Σχετικά Άρθρα

Ξανάσμιξαν 50 χρόνια μετά την αποφοίτησή τους…1974-2024

Ξαναχτύπησε το απόγευμα του Σαββάτου 24-08-2024 το κουδούνι του επιστάτη, του συγχωρεμένου κυρ’ Γιώργη Ξιφάρη, στο…
Αρχή της Ινδίκτου – Κήρυγμα Αρχιμ. Γεωργίου Γιαννιού

Από σήμερα, αγαπητοί μου αδελφοί, αρχίζει μια νέα περίοδος της Εκκλησίας μας. Από σήμερα αρχίζει το…