• 7 Μαΐου, 2019

Νέα παρέμβαση του βουλευτή Μαγνησίας Ν.Δ. Χρήστου Μπουκώρου για το πολιτικό αεροδρόμιο της Νέας Αγχιάλου

Νέα παρέμβαση του βουλευτή Μαγνησίας Ν.Δ. Χρήστου Μπουκώρου για το πολιτικό αεροδρόμιο της Νέας Αγχιάλου

Με αφορμή τη χθεσινή συζήτηση, στη Διαρκή Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής, για τη σύμβαση κατασκευής του αεροδρομίου στο Καστέλι της Κρήτης, ο βουλευτής Μαγνησίας Ν.Δ. Χρήστος Μπουκώρος άδραξε την ευκαιρία και ζήτησε για πολλοστή φορά την αξιοποιήση του αεροδρομίου της Νέας Αγχιάλου.

Συγκεκριμένα, ο βουλευτής Μαγνησίας επεσήμανε τα εξής:Δράττομαι της ευκαιρίας, με τη συζήτηση για την αξιοποίηση των εγκαταστάσεων του σημερινού αεροδρομίου Ηρακλείου στο Καστέλι της Κρήτης, να επαναφέρω ένα θέμα που σχετίζεται με την αξιοποίηση αεροδρομίων, όπως είναι τα 23 περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας.

Ξέρετε, κύριε Υπουργέ, ότι έχουμε το ενδιαφέρον μας στη Μαγνησία για το αεροδρόμιο της Νέας Αγχιάλου, το οποίο αποτελεί μια σπουδαία υποδομή για ολόκληρη την κεντρική Ελλάδα. Όμως, εδώ και 4,5 χρόνια δεν έχετε κάνει απολύτως τίποτα για το αεροδρόμιο αυτό.

Δεν μιλάμε για το αεροδρόμιο ενός μικρού νησιού που περιμένει τρείς ή τέσσερις μήνες το καλοκαίρι την τουριστική σεζόν, αλλά μιλάμε για μια σπουδαία υποδομή, η οποία είναι σε απόσταση αναπνοής δύο λεπτών από τον εθνικό οδικό άξονα, πολύ κοντά στο λιμάνι του Βόλου, εξυπηρετώντας μια περιοχή με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου (Βόλος, Λάρισα, Τρίκαλα, Καρδίτσα, Λαμία, Εύβοια – τουλάχιστον, το βόρειο τμήμα της – Καρπενήσι, ακόμα και τα παράλια της Κατερίνης). Μιλάμε, λοιπόν, για μια εκτεταμένη γεωγραφικά και πληθυσμιακά περιοχή, η οποία και πληθυσμό έχει και σπουδαία αγροτική και βιομηχανική παραγωγή και σπουδαίους τουριστικούς προορισμούς και παραμένει αυτή η υποδομή αναξιοποίητη.

Είχαμε εφησυχάσει μέχρι το 2013. Υπήρχαν κάποιες εταιρείες πέραν των τσάρτερς, όπως είναι η Ryanair που έδιναν μία κίνηση στο αεροδρόμιο, αλλά έκτοτε αυτή η υποδομή είναι εγκαταλελειμμένη.

Έρχομαι στις δικές σας ευθύνες για να κάνω μια κριτική, όσο μπορώ τεκμηριωμένη, κύριε Υπουργέ.

Ο ν.4412/2016 στο άρθρο 128 προέβλεπε την αξιοποίηση των 23 περιφερειακών αεροδρομίων. Αφήσατε να παρέλθουν τρία ολόκληρα χρόνια, για να βγάλετε τον Οκτώβριο του 2018 μια υπουργική απόφαση για την αξιοποίηση των περιφερειακών αεροδρομίων. Μια απόφαση που βγήκε με μεγάλη καθυστέρηση, παρόλο που αποτελούσε ζητούμενο όλων και κυρίως των περιοχών που διαθέτουν αεροδρόμια σαν της Νέας Αγχιάλου, τα οποία έχουν τεράστιες αναπτυξιακές προοπτικές και μπορούν να βοηθήσουν την ανάπτυξη του τόπου.

Περνάνε άλλοι εφτά μήνες για να πληροφορηθούμε την προηγούμενη εβδομάδα από δημοσίευμα της «ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗΣ», ότι αναθέσατε στη «Λαμδα Χρηματοοικονομικοί Σύμβουλοι» την εκπόνηση μιας μελέτης για την αξιοποίηση αυτών των 23 αεροδρομίων κόστους 120.000 €. Κανείς δεν πιστεύει, ότι με 120.000 € μπορεί να γίνει μια μελέτη, ζητάτε βέβαια και συγκεκριμένα στοιχεία, τα έχω διαβάσει και τα έχω μελετήσει.

Καλά είναι όλα αυτά και θα μας δώσουν μια εικόνα, όμως, κύριε Υπουργέ, δεν βάζετε κανένα δεσμευτικό χρονοδιάγραμμα για την εκπόνηση και για την κατεύθυνση αυτής της μελέτης.

Θα μου πείτε, ότι οι μελετητές θα μας πουν τι θα κάνουμε με τα 23 αεροδρόμια συνολικά ή με το καθένα ξεχωριστά. Όμως, νομίζω, ότι αυτό που κάνετε είναι πολύ λίγο, είναι πολύ αργά και είναι πολύ προεκλογικό. Θα έπρεπε όλα αυτά να έχουν γίνει νωρίτερα και να μη χάνουμε συνεχώς κάθε χρόνο μία τουριστική σεζόν.

Πρέπει αεροδρόμια, σαν και αυτό της Νέας Αγχιάλου να τυγχάνουν μεγαλύτερης προσοχής και να αξιοποιηθούν, είτε μέσω της υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, είτε μέσω της παραχώρησης τους σε ιδιώτες. Το αποτέλεσμα είναι αυτό που μετράει και το αποτύπωμα που, εν τέλει, αφήνουν αυτά τα αεροδρόμια στην τοπική κοινωνία και στην εθνική οικονομία”.

Πάντως, μετά την ολοκλήρωση της συζήτησης στη Διαρκή Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου, ο βουλευτής Μαγνησίας δήλωσε τα εξής:” Πολύ φοβάμαι ότι η μελέτη που έχει ανατεθεί από το υπουργείο για την αξιοποιήση των 23 αεροδρομίων, μεταξύ των οποίων και της Νέας Αγχιάλου, θα βασιστεί στα υπάρχοντα στοιχεία κίνησης για τα συγκεκριμένα αεροδρόμια. Το θέμα όμως δεν είναι αυτό, το θέμα είναι να διερευνηθούν οι πραγματικές προοπτικές του καθε αεροδρομίου. Είναι πολύ εύκολο να δοθεί βάρος στα δύο, τρία αεροδρόμια μεταξύ των 23 που έχουν κίνηση και σήμερα, όπως για παράδειγμα η Καλαμάτα και η Νάξος. Όμως, το αεροδρόμιο της Καλαμάτας απέκτησε κίνηση, διότι λειτούργησε το Costa Navarino, αν και στη Μαγνησία οι τουριστικές επενδύσεις (Νηές, Αλατάς) υλοποιηθούν, είναι βέβαιο ότι θα αυξηθεί η κίνηση στο αεροδρόμιο της Νέας Αγχιάλου. Είναι λογική ήττας, η πολιτεία να βασίζεται στα μέχρι τώρα στοιχεία και να μην προσανατολίζεται στο πως θα αξιοποιηθούν τέτοιου είδους υποδομές, όπως το αεροδρόμιο της Νέας Αγχιάλου”.


Σχετικά Άρθρα

Άκυρο στο Ναύσταθμο Αλμυρού – Οι αποφάσεις – Οι υπογραφές

Άκυρο στο Ναύσταθμο Αλμυρού – Οι αποφάσεις – Οι υπογραφές

Φαίνεται ότι μπαίνουν τίτλοι τέλους στον Ναύσταθμο Αλμυρού που μέχρι και τον Ιούνιο δίνονταν διαβεβιώσεις ότι…
Ο εορτασμός της 28ης Οκτωβρίου στην Ευξεινούπολη

Ο εορτασμός της 28ης Οκτωβρίου στην Ευξεινούπολη

Με καλό καιρό και πολύ κόσμο στην Εκκλησία και την παρέλαση πραγματοποιήθηκαν οι εορτασμοί για την…