• 4 Μαρτίου, 2019

Συμμετοχή του 1ου Δημοτικού Σχολείου Αλμυρού σε πρόγραμμα γνωριμίας με την εικονική πραγματικότητα

Συμμετοχή του 1ου Δημοτικού Σχολείου Αλμυρού σε πρόγραμμα γνωριμίας με την εικονική πραγματικότητα

Στα πλαίσια της συμμετοχής των μαθητών/τριών της Ε΄& ΣΤ΄ τάξης του 1ου Δημοτικού Σχολείου Αλμυρού στο πρόγραμμα «Stories of Tomorrow-Students Vision on the Future of Space Exploration” με τη δημιουργία ψηφιακών βιβλίων, με θέμα «Ταξίδι στον πλανήτη Άρη», στο οποίο συντονιστής και αρωγός είναι η Ελληνογερμανική Αγωγή,  είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν την εφαρμογή της εικονικής πραγματικότητας (VR) την Τετάρτη 27-2-2019.

Συγκεκριμένα δημιουργούν σε μια πλατφόρμα ένα ψηφιακό βιβλίο , στο οποίο αφηγούνται τη δική τους ιστορία για το ταξίδι στον πλανήτη Άρη με σκοπό τη δημιουργία μιας βιώσιμης αποικίας βασιζόμενοι σε επιστημονικά δεδομένα αντλώντας πληροφορίες από έγκυρες πηγές. Εργάζονται με τον νέο τρόπο προσέγγισης της γνώσης όπου η επίλυση ενός προβλήματος –δημιουργία βιώσιμης αποικίας στον Άρη- σε συνδυασμό με την διερευνητική και συνεργατική μάθηση, απαιτεί την ενεργό εμπλοκή τους στην εύρεση της λύσης με την χρήση του STEM (Science, Technology, Engineering, Mathematics).

Στο ψηφιακό τους βιβλίο μπορούν να προσθέσουν τρισδιάστατα αντικείμενα (διαστημόπλοιο, αποικία) τα οποία μπορούν να δουν καθώς ξεφυλλίζουν το βιβλίο τους μέσω της τεχνολογίας της εικονικής πραγματικότητας (VR). Ο κ. Αλεξόπουλος, μέλος του τμήματος Έρευνας και Ανάπτυξης της Ελληνογερμανικής Αγωγής εξήγησε στα παιδιά την νέα εφαρμογή της πλατφόρμας και συγκεκριμένα τον τρόπο εισαγωγής των τρισδιάστατων (3-D)  αντικειμένων στην ιστορία που δημιουργούν. Στη συνέχεια με τη χρήση κατάλληλου εξοπλισμού που στήθηκε στο σχολείο περιηγήθηκαν όλοι οι συμμετέχοντες μαθητές στο εικονικό περιβάλλον του κόκκινου πλανήτη, το οποίο δεν είναι αναπαράσταση, αλλά ακριβής απεικόνιση του σημείου του πλανήτη που επιλέγουν να θέσουν την αποικία τους (Hab (σπίτι), φωτοβολταϊκά πάνελ και πυρηνικές γεννήτριες για ενέργεια, θερμοκήπιο για καλλιέργεια φυτών, οχήματα (ρόβερ),αποθήκες νερού &  οξυγόνου….) μιας και ο πλανήτης έχει χαρτογραφηθεί πλήρως από τις μη επανδρωμένες αποστολές που έχουν σταλεί ήδη εκεί. Εντυπωσιακή ήταν και η εκτόξευση του διαστημοπλοίου που παρακολούθησαν με τη μάσκα εικονικής πραγματικότητας (oculus ). Επιπλέον δόθηκε σε κάθε μαθητή ένας φάκελος με κάρτες που μπορούν να δουν μέσω σχετικής εφαρμογής STORIES AR Viewer σε τρισδιάστατη εικόνα. Ο επιστημονικός υπεύθυνος του προγράμματος και Συντονιστής Εκπαιδευτικού Έργου Φυσικών Επιστημών Θεσσαλίας  κ. Σπανός έδειξε την παραπάνω εφαρμογή στα παιδιά, έδωσε και νέες  πληροφορίες στους μαθητές ενώ έλυσε και απορίες που είχαν δημιουργηθεί κατά τη διαδικασία δημιουργίας της ιστορίας τους.