- 30 Απριλίου, 2018
Βιβλιοδρομίες στο 1ο Δημοτικό Αλμυρού από τα Εκπαιδευτήρια Γείτονα
Την Παρασκευή 27-4-2018 το 1ο Δημοτικό Σχολείο Αλμυρού είχε τη χαρά να φιλοξενήσει στο χώρο του 100 περίπου βιβλιοδρόμους. Μαθητές του 1ου Δημοτικού Σχολείου Αλμυρού μαζί με μαθητές από το 3ο Δημοτικό Σχολείο Αλμυρού και το Δημοτικό Σχολείο Ευξεινούπολης συγκεντρώθηκαν προκειμένου να διαγωνιστούν όλοι μαζί σ’ ένα αγώνα δρόμου διαφορετικό …… στις Βιβλιοδρομίες 2018 , ένα Διαγωνισμό Ανάγνωσης Παιδικού Λογοτεχνικού Βιβλίου που προκηρύσσεται από τα Εκπαιδευτήρια Γείτονα.
Συμμετείχαν στο διαγωνισμό σε ομάδες μαθητές των Δ΄, Ε΄ & ΣΤ΄ τάξεων του Δημοτικού , έχοντας διαβάσει 4 βιβλία της ενιαίας θεματικής ενότητας «Ταξιδεύοντας…» , καλούμενοι να επεξεργαστούν θέματα σχετικά με το περιεχόμενο των βιβλίων.
Μέσα από τη διαδικασία της ανάγνωσης δόθηκε η ευκαιρία στους μαθητές να γνωρίσουν έργα της ελληνικής και παγκόσμιας λογοτεχνίας, να ταξιδέψουν και να αποκομίσουν πολύτιμες γνώσεις και εμπειρίες. Με την ομαδική συμμετοχή τους στο διαγωνισμό τους δόθηκε η δυνατότητα να ανταλλάξουν απόψεις και ιδέες, να αναπτύξουν την κριτική και δημιουργική τους σκέψη σε πλαίσιο συνεργασίας, αλληλεγγύης, ομαδικότητας, φιλίας κι ευγενούς άμιλλας. Άλλωστε η ενασχόληση με το βιβλίο συμβάλλει στην καλλιέργεια της φιλαναγνωσίας, που δημιουργεί κριτικούς αναγνώστες και υπεύθυνους πολίτες στην κοινωνία μας.
Ταυτόχρονα με την αρωγή των εκπαιδευτικών και μέσω της ευέλικτης ζώνης ή των διαθεματικών προσεγγίσεων ενισχύεται η σχέση των μαθητών με το έντυπο βιβλίο έναντι του ψηφιακού – ζούμε άλλωστε στην εποχή της οθόνης – καθώς τους δίνεται η δυνατότητα να το κάνουν δικό τους ξεφυλλίζοντάς το γρήγορα μπρος πίσω για να αποκτήσουν ολοκληρωμένη εικόνα των κεφαλαίων, διαβάζοντάς το αποσπασματικά ή από το τέλος προς την αρχή, κρατώντας σημειώσεις, τσακίζοντας σελίδες που τους ενδιαφέρουν , αντλώντας πληροφορίες και γνώσεις αβίαστα, ταξιδεύοντας στο χώρο και το χρόνο και εν κατακλείδι έρχονται σε επαφή με τον συγγραφέα δημιουργώντας μια άρρηκτη σχέση πομπού και δέκτη ως αναγνώστες.
Μόνο έτσι τα παιδιά κατακτούν τους στόχους του σύγχρονου σχολείου, σχολείου ανοιχτού στην κοινωνία, με τους εκπαιδευτικούς συνοδοιπόρους και αρωγούς στο γοητευτικό ταξίδι της οικοδόμησης του γνωστικού και γνωσιακού τους υπόβαθρου.