Έρευνα του Επιμελητηρίου Μαγνησίας για τις επιπτώσεις του παζαριού στην τοπική αγορά – Έκδοση 28-10-2017

Έρευνα του Επιμελητηρίου Μαγνησίας για τις επιπτώσεις του παζαριού στην τοπική αγορά – Έκδοση 28-10-2017

8 στους 10 πελάτες χάνει η εμπορική αγορά

Περιορισμό των εμπορικών πάγκων προτείνουν τα μέλη της Ένωσης

 

 

Το απόγευμα της Δευτέρας 16 Οκτωβρίου πραγματοποιήθηκε η ετήσια απολογιστική συνέλευση της Ένωσης Επαγγελματιών, Βιοτεχνών και Εμπόρων της Επαρχίας Αλμυρού, στο Πολιτιστικό Κέντρο Αλμυρού.

Το Επιμελητήριο Μαγνησίας σε συνεργασία με την Ένωση Εμπόρων Επαγγελματιών και Βιοτεχνών Αλμυρού, κατά τη διάρκεια του φετινού παζαριού, πραγματοποίησαν έρευνα με τη χρήση ερωτηματολογίου, το οποίο παρουσιάστηκε κατά τον Απολογισμό.

Στόχος της έρευνας, ήταν η μέτρηση ικανοποίησης των επισκεπτών καθώς και οι επιπτώσεις του παζαριού στην τοπική αγορά. Για τις ανάγκες του ερωτηματολογίου, ερωτήθηκαν 59 καταναλωτές και 42 επιχειρηματίες. Τα αποτελέσματα του ερωτηματολογίου παρουσίασε ο ειδικός σύμβουλος του Επιμελητηρίου κ. Φανούρης Παναγόπουλος.

Ο κ. Παναγόπουλος ανέφερε μεταξύ άλλων κατά την παρουσίαση: «Τις ημέρες διεξαγωγής του Παζαριού στον Αλμυρό, το Επιμελητήριο Μαγνησίας διεξήγαγε έρευνα σε ένα μικρό δείγμα πολιτών, ούτως ώστε να καταγραφούν τα εξής στοιχεία:

– Η αναζήτηση του βαθμού ικανοποίησης των επισκεπτών

– Η καταγραφή δημογραφικών χαρακτηριστικών των επισκεπτών

– Η καταγραφή των συνηθειών κατά την επίσκεψη στο παζάρι

– Η μεταφορά των εμπειριών κατά την επίσκεψη

– Οι οικονομικές και κοινωνικές επιπτώσεις στην τοπική κοινωνία

– Οι επιπτώσεις στην τοπική επιχειρηματικότητα

– Η καταγραφή προτάσεων/ παρατηρήσεων και η πρόθεση συμμετοχής σε επόμενο παζάρι.

Τα συμπεράσματα που προέκυψαν από τους ερωτηθέντες καταναλωτές θα λέγαμε πως είναι μπερδεμένα. Το ποσοστό της τάξεως του 33% δήλωσε πως επισκέπτεται το παζάρι του Αλμυρού για αγορές, ενώ ο μέσος όρος ικανοποίησης από τις αγορές ανέρχεται σε 3.6/5. Δηλαδή, αρκετοί από όσους πραγματοποιούν τις αγορές τους δεν είναι απόλυτα ικανοποιημένοι από την ποιότητα των προϊόντων».

Ενδεικτικά, το 49.15 % των επισκεπτών κατοικούν στον Δήμο Αλμυρού, ενώ το 33.90% κατοικούν εντός του Νομού Μαγνησίας.  Το 13.56% κατοικεί στην Περιφέρεια Θεσσαλίας, ενώ το 33.95% κατοικεί στην υπόλοιπη Ελλάδα.

 

καταναλωτές 1

Σε ερώτηση για τον σκοπό της επίσκεψης, το 33% των επισκεπτών απάντησε πως επισκέπτεται το παζάρι για αγορές. Το 31% για ψυχαγωγικούς λόγους, ενώ το 27% για μια απλή επίσκεψη. Ένα ποσοστό της τάξεως του 5 % για φαγητό και 2% για κοινωνικοποίηση.

καταναλωτές 2

Το 86% των ερωτηθέντων απάντησε πως έκανε τις αγορές του από το παζάρι του Αλμυρού, ενώ μόλις το 14% ψώνισε από την τοπική αγορά.

καταναλωτές 3

Όσον αφορά τα είδη που αγόρασε το καταναλωτικό κοινό, το 54.17%  αφορά ψώνια σε είδη ένδυσης και υπόδησης, το 16.67% είδη σπιτιού και παιχνίδια, το 8.33% ηλεκτρικά και ηλεκτρονικά και τέλος το 4.17% άλλα είδη.

καταναλωτές 4

Το 43.75% απάντησε πως επέλεξε για τις αγορές του το παζάρι, λόγω χαμηλότερων τιμών, το 33.33% επειδή συνδύασε τις αγορές του με ψυχαγωγία και το 18.75% λόγω μεγαλύτερης ποικιλίας.

καταναλωτές 6

Σχετικά με τη μέτρηση ικανοποίησης των επισκεπτών στην ερώτηση αν θα επισκεπτόταν ξανά το παζάρι του Αλμυρού, το 97% του πληθυσμού απάντησε θετικά και μόνο το 3% αρνητικά.

καταναλωτές 5

Παράλληλα, πραγματοποιήθηκε και έρευνα με ερωτηματολόγιο σε 42 επιχειρήσεις που ασχολούνται με το εμπόριο. Οι συμμετέχοντες ερωτήθηκαν για τις οικονομικές επιπτώσεις του παζαριού στην τοπική αγορά, τη συμβολή του στην τοπική οικονομία, τις επιχειρήσεις που επωφελούνται και την επιρροή που έχει στον τζίρο των εμπορικών καταστημάτων. Ερωτήματα όμως τέθηκαν και για τις κοινωνικές επιπτώσεις του παζαριού, όπως η συμβολή του στην τουριστική προβολή του τόπου, στην ενίσχυση της απασχόλησης, στην ανάδειξη της τοπικής παραγωγικής φυσιογνωμίας, καθώς και η αναγκαιότητα της πραγματοποίησης του παζαριού.

Σύμφωνα με τον κ. Παναγόπουλο, απαντήσεις των επιχειρηματιών είναι εξίσου μπερδεμένες, καθώς το 59% των ερωτηθέντων απάντησε θετικά στην ερώτηση για το αν το παζάρι συμβάλλει στην τουριστική προβολή της περιοχής, ενώ το 54% δεν κρίνει αναγκαία την διοργάνωσή του.

Ενδεικτικά, στην ερώτηση για το αν πιστεύουν ότι η διοργάνωση του παζαριού συμβάλλει θετικά στην τοπική οικονομία, το 53.66% απάντησε πως διαφωνεί. Το 36.59% συμφώνησε και ένα ποσοστό 9.76% δεν απάντησε στην ερώτηση.

 

επιχειρηματίες 1

Όσον αφορά τις οικονομικές επιπτώσεις, το 60% των ερωτηθέντων θεωρεί πως ο κλάδος τους έχει επηρεαστεί από τη διοργάνωση του παζαριού αρνητικά, το 30% πιστεύει πως δεν έχει επηρεαστεί καθόλου, ενώ μόλις το 10% υποστηρίζει πως έχει επηρεαστεί θετικά.

επιχειρηματίες 2

Σε ερώτηση για το αν πιστεύουν ότι η διοργάνωση συμβάλλει θετικά στην τουριστική προβολή της περιοχής, το 59% των επιχειρηματιών συμφωνεί, το 36% διαφωνεί και ένα 5% δεν απάντησε.

επιχειρηματίες 3

Οι επαγγελματίες που ερωτήθηκαν για το πώς διακυμάνθηκε ο τζίρος κατά τη διάρκεια του παζαριού, το 51% απάντησε πως κυμάνθηκε αρνητικά, το 24% πως δεν υπήρξε διαφορά, το 20% θετικά και το 5% δεν απάντησε.

επιχειρηματίες 4

 

Το 59% των επιχειρηματιών πιστεύει πως η διοργάνωση του παζαριού δεν συμβάλλει στην ανάδειξη της τοπικής παραγωγικής φυσιογνωμίας, ενώ το 29%υποστηρίζει το αντίθετο. Ένα ποσοστό της τάξεως του 12% δεν απάντησε στην ερώτηση.

επιχειρηματίες 5

 

Στην τελευταία ερώτηση της έρευνας, οι επιχειρηματίες ερωτήθηκαν, εάν κρίνουν αναγκαία την πραγματοποίηση του παζαριού στον Αλμυρό. Το 54% απάντησε πως δεν είναι αναγκαία η υλοποίησή του, ενώ το 32% απάντησε το αντίθετο. Το 14% των ερωτηθέντων δεν απάντησε στην ερώτηση.

 

επιχειρηματίες 6

Μετά το τέλος της παρουσίασης ακολούθησε συζήτηση σχετικά με το θέμα του παζαριού. Ο κ. Παναγιώτης Μπούντης ανέφερε: « Σημαντικό ρόλο στο κομμάτι του παζαριού παίζει η στάση του Δήμου. Σαφώς το παζάρι αποτελεί παράδοση για τον τόπο μας, πρέπει όμως πλέον να γίνει παραγωγικό και να βοηθάει και τους ντόπιους επιχειρηματίες. Ο Δήμος Αλμυρού παίζει καταλυτικό ρόλο στη διαμόρφωσή του. Εάν το αφήσουν σε αυτή την κατάσταση, χρόνο με το χρόνο υποβαθμίζεται. Θα μπορούσε να διαμορφωθεί και να συμμετέχουν σε αυτό ντόπιοι επιχειρηματίες όπως αλουμινάδες, μαρμαράδες. Θεωρώ ότι πρέπει να αναβαθμιστεί και να αποκτήσει εκθεσιακό χαρακτήρα, με τη συμμετοχή και επιχειρηματιών της ευρύτερης περιοχής του Αλμυρού».

Ο κ. Πανταζώνας τόνισε: «Το εμπορικό κομμάτι χάνει κάθε χρόνο κατά τη χειμερινή περίοδο σε είδη όπως ρούχα παπούτσια, είδη προικός κλπ ακόμη και σε μικρές συσκευές το 30 % με 40 % του τζίρου. Φέτος υπήρχαν 450 παράγκες στο εμπορικό κομμάτι του παζαριού. Θέτουμε στον Δήμο ως προβληματισμό τον περιορισμό που πρέπει να γίνει και στο εμπορικό κομμάτι όπως υπάρχει στην εστίαση. Είναι ο μόνος τρόπος για να γλιτώσουμε από τη ζημία που έχουμε κάθε χειμώνα».

Ακολούθησε εκτενής συζήτηση επί του θέματος, ενώ ιδιαιτέρως τονίστηκε η ανάγκη να συνεχιστούν οι έλεγχοι για τη νομιμότητα όσων συμμετέχουν στο παζάρι. Η Ένωση και το Επιμελητήριο Μαγνησίας, αναμένεται να προχωρήσουν σε δράσεις, για την αναδιαμόρφωση του παζαριού και τον περιορισμό της ζημιάς της αγοράς του Αλμυρού.


Σχετικά Άρθρα

Ζ. Μακρή: «Μέχρι και την Τετάρτη 25 Σεπτεμβρίου η υποβολή δικαιολογητικών για το 2%»

Ζ. Μακρή: «Μέχρι και την Τετάρτη 25 Σεπτεμβρίου η υποβολή δικαιολογητικών για το 2%»

Η Υφυπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού και βουλευτής Ν. Μαγνησίας Ζέττα Μ. Μακρή, παρακολουθώντας στενά την…
Εγκαίνια μουσειακών χώρων από το Επιμελητήριο Μαγνησίας

Εγκαίνια μουσειακών χώρων από το Επιμελητήριο Μαγνησίας

Το Επιμελητήριο Μαγνησίας μετά τον επιτυχή εορτασμό των 100 χρόνων από την ίδρυσή του, προχώρησε, σε…
Η καρδιά της επιμελητηριακής κοινότητας «χτυπά» το Σαββατοκύριακο 21-22 Σεπτεμβρίου στο Βόλο

Η καρδιά της επιμελητηριακής κοινότητας «χτυπά» το Σαββατοκύριακο 21-22 Σεπτεμβρίου στο Βόλο

Με αφορμή τα εγκαίνια της Πανθεσσαλικής Πολυκλαδικής Έκθεσης και των μουσειακών χώρων του Επιμελητηρίου Μαγνησίας θα…