- 8 Νοεμβρίου, 2015
Γράφει ο Παναγιώτης Δημητριάδης, Αντιπτέραρχος (Ι) ε.α. – 8 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ: ΓΙΟΡΤΗ ΤΩΝ ΑΡΧΑΓΓΕΛΩΝ ΓΙΟΡΤΗ ΤΗΣ ΠΟΛΕΜΙΚΗΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ – έκδοση 7-11-2015
Σήμερα η Πολεμική Αεροπορία είναι σε άμεση ετοιμότητα 24 ώρες το εικοσιτετράωρο, με τα μέσα και το προσωπικό για τη διατήρηση της ειρήνης και ασφάλειας της χώρας, για τη διατήρηση της εθνικής πολιτικής και την υλοποίηση των εθνικών στόχων, για την αντιμετώπιση επιθετικών ενεργειών, που θέτουν σε κίνδυνο την ασφάλεια της χώρας.
Οι πρώτες πτήσεις των αεροσκαφών στην Ελλάδα το 1912, των αεροπόρων Εμμανουήλ Αργυρόπουλου, Αλέξανδρου Καραμανλάκη και Δημήτριου Καμπέρου, έδωσε το όραμα στον τότε πρωθυπουργό Ελ. Βενιζέλο για την ίδρυση της Πολεμικής Αεροπορίας, αφού πείσθηκε ότι το αεροπλάνο μπορούσε να εξελιχθεί σε αξιόλογο πολεμικό μέσο και ειδικότερα όπλο των αδυνάτων.
Η προσπάθεια οργάνωσης των αεροπορικών δυνάμεων της χώρας όμως διακόπηκε εκείνη την εποχή από την είσοδο της Ελλάδας στους Βαλκανικούς Πολέμους. Το 1929 ο Ελευθέριος Βενιζέλος, έχοντας υπόψη του τις εξελίξεις περί αναδιοργάνωσης των Ενόπλων Δυνάμεων άλλων κρατών, πήρε την απόφαση για την ίδρυση Υπουργείου Αεροπορίας. Η απόφαση αυτή οδήγησε σε σφοδρές αντιδράσεις των Υπουργείων Στρατιωτικών και Ναυτικών, στα οποία υπάγονταν οι μέχρι τότε Αεροπορικές Διοικήσεις, με το επιχείρημα των προβλημάτων συντονισμού σε περίοδο πολέμου, αλλά και από την απώλεια κεκτημένων. Παρά τις αντιδράσεις ο Ελ. Βενιζέλος θεμελίωσε την ίδρυση του Υπουργείου Αεροπορίας με ΝΔ στις 29 Δεκεμβρίου 1929. Ωστόσο το ΝΔ, λόγω των αντιδράσεων και σχετικών τροποποιήσεων, δημοσιεύθηκε στις 23 Σεπτεμβρίου 1930.
Το 1931 ιδρύθηκε η Σχολή Αεροπορίας η σημερινή Σχολή Ικάρων. Το 1947 ιδρύθηκε η Σχολής Τεχνικών Υπαξιωματικών, για να ακολουθήσουν το 1951 η ίδρυση της Σχολής Ιπταμένων Υπαξιωματικών Ραδιοναυτίλων και το 1954 η Σχολή Υπαξιωματικών Διοικητικών.
Από το 1930 υπηρέτησαν στην Πολεμική Αεροπορία, με πάθος και αφοσίωση, χιλιάδες αξιωματικοί, υπαξιωματικοί, στρατεύσιμοι και πολιτικό προσωπικό, ενώ αμέτρητοι ήταν αυτοί που έδωσαν τη ζωή τους για την πατρίδα. Η ίδρυσή της έγινε ποίημα και τραγούδι για όλα τα παιδιά και τους νέους με το ‘’Αεροπόρος θα γενώ στη γη να μην αγγίζω‘’, έγινε όνειροαλλά συνάμα και όραμα, δίνοντας ευκαιρίες στους νέους να πετάξουν στους Ελληνικούς ουρανούς, έπλασε ποιοτικές ανθρώπινες συμπεριφορές και ανέδειξε άλλους τρόπους τακτικής σκέψης.
Σήμερα η Πολεμική Αεροπορία δίνει την ευκαιρία σε όλους τους νέους και νέες να ξεδιπλώσουν καινούργιες επιστημονικές δεξιότητες, πέρα από τους συνηθισμένους ορίζοντες στον αέρα και στο έδαφος, συνεχίζοντας τον μύθο του Ίκαρου και Δαίδαλου.
Η πτήση που ξεκίνησε το 1930 με τα ελικοφόρα αεροσκάφη Breqeuet και συμπληρώνει σήμερα 85 χρόνια παρουσίας στους αιθέρες, με τα προηγμένα αεροσκάφη F-16, συνεχίζει την ένδοξη ιστορία του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου και της Κορέας, χωρίς να επηρεάζεται από τις ηρωικές θυσίες του ανθρώπινου δυναμικού που έπεσε υπέρ Πατρίδας, ούτε από τις ισχυρές καταιγίδες και τις περιορισμένες ορατότητες της διαδρομής.
Οι καθημερινές αερομαχίες στο Αιγαίο, για την αντιμετώπιση της Τουρκικών προκλήσεων, αποτελεί δείκτη υψηλού επαγγελματισμού του προσωπικού και δημιουργεί αισθήματα υπερηφάνειας στον Ελληνικό λαό. Οι ανθρωπιστικές και κοινωνικές επιχειρήσεις, οι διασώσεις, η δασοπυρόσβεση, οι μεταφορές συνανθρώπων μας που αντιμετωπίζουν προβλήματα, δίνει μια άλλη διάσταση στο έργο της Πολεμικής Αεροπορίας.
Τέλος, οι υψηλές διακρίσεις του προσωπικού, σε ασκήσεις μεταξύ των κρατών μελλών του ΝΑΤΟ, προσδιορίζουν την ικανότητα και αποτελεσματικότητα του όπλου.
Χρόνια Πολλά στην Πολεμική Αεροπορία.