• 28 Μαΐου, 2015

Ειδικό Σχολείο Αλμυρού: Το πλαίσιο λειτουργίας και οι εγγραφές

Ειδικό Σχολείο Αλμυρού: Το πλαίσιο λειτουργίας και οι εγγραφές

Λάβαμε και δημοσιεύουμε το παρακάτω Δελτίο Τύπου του Ειδικού Σχολείου Αλμυρού σχετικά με το πλαίσιο λειτουργίας του και τις εγγραφες για τη νέα χρονιά. Ας το διαβάσουν όλοι οι γονείς ώστε να πληροφορηθούν ποια παιδιά αγκαλιάζει το Ειδικό Σχολείο.        Σας κάνουμε γνωστό ότι στην πόλη του  Αλμυρού, οδός Φιλελλήνων & οπλ. Βελέντζα,  λειτουργεί  Ειδικό Σχολείο για την εκπαίδευση μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Παιδιά ηλικίας από 6 έως 14 ετών, τα οποία δε φοιτούν στα γενικά  σχολεία της περιοχής μας λόγω των αυξημένων εκπαιδευτικών αναγκών τους, μπορούν να εγγραφούν και να φοιτήσουν  στο σχολείο μας.

Εγγραφές από 1 έως 12 Ιουνίου.

Στο Σχολείο λειτουργούν δύο τμήματα, η κατώτερη βαθμίδα και η ανώτερη. Στην κατώτερη βαθμίδα φοιτούν μαθητές που δεν μπορούν  αυτοεξυπηρετηθούν και κοινό τους γνώρισμα είναι η βαριά νοητική υστέρηση.  Στη βαθμίδα αυτή  λαμβάνουν χώρα ασκήσεις λεπτής και αδρής κινητικότητας και δραστηριότητες αυτοεξυπηρέτησης που στοχεύουν στο να καταστήσουν ικανούς τους μαθητές, ώστε να ανταποκρίνονται στις καθημερινές βασικές τους ανάγκες. Οι δραστηριότητες  μαθησιακής ετοιμότητας  με τους τέσσερις επιμέρους τομείς, 1. προφορικός λόγος,  2. ψυχοκινητικότητα, 3. νοητικές ικανότητες και  4. συναισθηματική οργάνωση, που πλαισιώνονται από τέσσερα αντίστοιχα εγχειρίδια του Υπουργείου Παιδείας,  με βιβλίο δασκάλου, συνοδευτικές καρτέλες και cd  προσπαθούν να ετοιμάσουν τους μαθητές, ώστε κι αυτοί να ανταποκριθούν στα γνωστικά αντικείμενα.

Στην ανώτερη βαθμίδα φοιτούν μαθητές  με έντονα προβλήματα κοινωνικοποίησης και με οριακό δείκτη νοημοσύνης  που οφείλεται σε κληρονομικούς και περιβαλλοντικούς παράγοντες. Η βαθμίδα αυτή  επεκτείνεται και σε γνωστικούς τομείς όπως γλώσσα και μαθηματικά. Η γραφή και η ανάγνωση διδάσκεται   με όλες τις  μέθοδους, με πολύ αργούς ρυθμούς και όσο το δυνατόν εξατομικευμένα.

Σήμερα το σχολείο λειτουργεί με δύο δασκάλους ,μια θέση ειδικού βοηθητικού προσωπικού και  φυσικοθεραπευτή για μία ημέρα την εβδομάδα.

Το σχολείο μας με τις πλέον σύγχρονες προδιαγραφές για μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες είναι δυνατόν να βοηθήσει σημαντικά μαθητές με δυσκολίες στη μάθηση, όπως δυσλεξία, δυσαριθμησία, δυσαναγνωσία κ.λ.π. και μετά από επαναξιολόγηση του ΚΕΔΥΥ  να επιστρέψουν στο γενικό σχολείο.

Πιστεύουμε ότι με την αύξηση του μαθητικού δυναμικού θα  επανδρωθεί και με ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό όπως ψυχολόγο, κοινωνική λειτουργό, λογοθεραπευτή, εργοθεραπευτή κλπ. για την καλύτερη εκπαίδευση των μαθητών μας.

 

Άτομα με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, κατά την έννοια του νόμου υπ’ αριθ. 2817, θεωρούνται τα άτομα που έχουν σημαντική δυσκολία μάθησης και προσαρμογής εξαιτίας σωματικών, διανοητικών, ψυχολογικών, συναισθηματικών και κοινωνικών ιδιαιτεροτήτων. Στα άτομα περιλαμβάνονται όσοι: α) Έχουν νοητική ανεπάρκεια ή ανωριμότητα.  β) Έχουν ιδιαίτερα σοβαρά προβλήματα όρασης (τυφλοί, αμβλύωπες) ή ακοής (κωφοί, βαρήκοοι). γ) Έχουν σοβαρά νευρολογικά ή ορθοπεδικά ελαττώματα ή προβλήματα υγείας. δ) Έχουν προβλήματα λόγου και ομιλίας. ε) Έχουν δυσκολίες στη μάθηση, όπως δυσλεξία, δυσαναγνωσία και στ) Έχουν σύνθετες γνωστικές, συναισθηματικές και κοινωνικές δυσκολίες και όσοι παρουσιάζουν αυτισμό και άλλες διαταραχές. Στα άτομα αυτά περιλαμβάνονται και πρόσωπα νηπιακής ηλικίας που δεν ανήκουν σε μία από τις προηγούμενες περιπτώσεις, αλλά έχουν ανάγκη από ειδική εκπαιδευτική προσέγγιση. Οι μαθητές που για μόνο το λόγο ότι η μητρική τους  γλώσσα δεν είναι ελληνική, εμφανίζουν μειωμένη σχολική επίδοση, δε θεωρούνται άτομα με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

Οι μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης μπορούν να φοιτούν: α) Στη συνήθη σχολική τάξη, είναι απαραίτητη η παράλληλη στήριξη του εκπαιδευτικού έργου από εκπαιδευτικό ειδικής αγωγής, ο οποίος υπηρετεί ή ορίζεται  από την Α/θμια Εκπ/ση. β) Σε ειδικά οργανωμένα και κατάλληλα στελεχωμένα  τμήματα ένταξης  που λειτουργούν μέσα στα σχολεία της γενικής και τεχνικής επαγγελματικής εκπαίδευσης. Στη περιοχή μας λειτουργεί τμήμα ένταξης στο 3ο και 4ο  Δημ. Σχ. Αλμυρού. Όταν η φοίτηση των ατόμων με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στα σχολεία του κοινού εκπαιδευτικού συστήματος καθίσταται ιδιαιτέρως δύσκολη, λόγω του είδους και του βαθμού του προβλήματός  τους η εκπαίδευση των παιδιών αυτών παρέχεται σε αυτοτελή σχολεία ειδικής αγωγής, όπως το  Ειδικό Σχολείο Αλμυρού, οδός Φιλελλήνων & οπλ.Βελέντζα, τηλ – fax:. 24220-25037-29020.

      Οι απόφοιτοι των Ειδικών σχολείων μπορούν να φοιτήσουν σε ΕΕΕΕΚ Ειδικής Αγωγής σε τμήματα ειδικότητας κηπουρικής, κεραμικής – αγγειοπλαστικής, κοπτικής – ραπτικής – πλεκτικής, κηπουρικής, υδραυλικής. Στον  Αλμυρό υπάρχει Ε.Ε.Ε.Ε.Κ  και λειτουργεί   με  τμήματα  γεωπονίας και κεραμικής.

       Σκοπός της μαθησιακής ένταξης  είναι να βρεθεί  για κάθε μαθητή  ο καλύτερος τρόπος αντιμετώπισης των ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών,  με  τη συμβολή των Σχολικών Συμβούλων ειδικής και γενικής αγωγής, του ΚΕΔΥΥ  και των εκπαιδευτικών, είτε φοιτώντας μέσα στο γενικό σχολείο με παράλληλη στήριξη, είτε σε τμήμα ένταξης, είτε στο Ειδικό σχολείο.

Με εκτίμηση

Ο Δ/ντής του σχολείου

                                                                Σ. Ευαγγέλου


Σχετικά Άρθρα

Η Ζ. Μακρή σε βράβευση σχολείων και αριστούχων μαθητών σε εκδήλωση της Eurobank

Η Ζ. Μακρή σε βράβευση σχολείων και αριστούχων μαθητών σε εκδήλωση της Eurobank

Η Υφυπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Ζέττα Μ. Μακρή βράβευσε τα σχολεία από τις Εκπαιδευτικές Περιφέρειες…
Με τον Ελληνισμό της Νοτίου Αμερικής συναντήθηκε ο Χρήστος Μπουκώρος

Με τον Ελληνισμό της Νοτίου Αμερικής συναντήθηκε ο Χρήστος Μπουκώρος

Με τον Ελληνισμό της Νοτίου Αμερικής συναντήθηκε το τελευταίο πενθήμερο, ο βουλευτής Μαγνησίας Χρήστος Μπουκώρος, στο…
Νέο Επιμελητήριο Μαγνησίας: Το αποτέλεσμα της κάλπης είναι η αμφισβήτηση πτωχευμένων πολιτικών

Νέο Επιμελητήριο Μαγνησίας: Το αποτέλεσμα της κάλπης είναι η αμφισβήτηση πτωχευμένων πολιτικών

Ακολουθεί Δελτίο Τύπου του κινήματος “Νέο Επιμελητήριο Μαγνησίας” με επικεφαλής τον κ. Λιαδέλη: Επιλογή συνειδητής αποδοκιμασίας…