• 24 Απριλίου, 2014

ΔΕΛΤΙΟ ΘΥΕΛΛΗΣ – γράφει ο Γιώργος Τσιντσίνης – έκδοση 18/4/2014

Η στήλη κι εγώ προσωπικά ευχόμαστε στους αναγνώστες Χρόνια Πολλά! Ξεχάστε για λίγο την καθημερινή μιζέρια των καιρών μας και τις εντάσεις της προεκλογικής περιόδου και γιορτάστε μονιασμένοι και νηφάλιοι, τη μεγαλύτερη γιορτή της Χριστιανοσύνης. Μακάρι να θυμόσαστε πάντοτε, για τον περισσότερο κόσμο, ότι είναι πιο πολλά αυτά που μας ενώνουν, παρά εκείνα που μας χωρίζουν. Χαρείτε την ανοιξιάτικη ευωχία αυτής της μεγάλης μέρας, με έγνοια για τους πιο φτωχούς, τους μοναχικούς και τους αδύναμους της διπλανής πόρτας. Για να έχει νόημα και το «Χριστός Ανέστη» (εμείς να δούμε πότε…)

 

Είναι βέβαιο ότι από βδομάδα θα βγουν στο φως τα περισσότερα ψηφοδέλτια, αφού η μεταπροσεχής Δευτέρα είναι η ακροτελευταία ημέρα κατάθεσής τους στο Πρωτοδικείο. Όσοι λοιπόν έχουν και τις παραμικρότερες ελπίδες νίκης, μπορεί μεν να εμφανίζονται σαν έτοιμοι και συμπληρωμένοι, αλλά –μην αμφιβάλλετε- ότι μέχρι την τελευταία στιγμή θα μαίνεται ο πόλεμος προσεταιρισμού στελεχών, για τη μεγιστοποίηση των εντυπώσεων.

 

Για τη συμπλήρωση των ψηφοδελτίων, μεγάλη ήταν η πίεση που υπέστησαν συγκεκριμένοι συνδημότες, στην πόλη και στα χωριά, σε πολλούς πολίτες έβαλαν ηθικά διλήμματα, ενώ βασίλεψε πάλι η σκόπιμη προσπάθεια διχασμού μεγάλων οικογενειών, μια γνωστή «πεπατημένη» στα Δημοτικά, προεκλογικά μας καθέκαστα.

 

Και μπορεί μεν οι χρονιάρες μέρες του Πάσχα να αποστασιοποιήσουν –για λίγο- τη μεγάλη μάζα του κόσμου από το προεκλογικό γίγνεσθαι, αλλά για όσους εμπλέκονται ενεργά στις Δημοτικές και Περιφερειακές εκλογές, θα είναι μια ευκαιρία να πλησιάσουν τους ετεροδημότες – επισκέπτες, που θα σπεύσουν στη γενέτειρά τους, να ψήσουν και να χαρούν τον οβελία, να ανταμώσουν με συγγενείς, γνωστούς και φίλους. Με άλλα λόγια; «Μαύρο» Πάσχα φέτος για τους υποψήφιους…

 

Με την εξ ίσου ενδιαφέρουσα (ειδικά μετά τη σταυροδότηση που εγκαινιάζεται) μάχη των φετινών Ευρωεκλογών, φαίνεται ότι ελάχιστοι ασχολούνται, προς το παρόν τουλάχιστον, ακόμη και μετά τη δημοσιοποίηση πολλών ψηφοδελτίων. Ο κόσμος νοιάζεται πρωτίστως για να επιλέξει εκλογικές λύσεις και υποψηφίους, για όσους πρόκειται να διοικήσουν τον τόπο που γεννήθηκε και ζει, για όσους υπόσχονται να λύσουν τα πιεστικά προβλήματα της καθημερινότητάς του.

 

Να κάνουμε μια κουβέντα και για τον …μεγεθυντικό φακό, που ο καθένας μας κρατάει στα χέρια του, κατά τη διάρκεια κάθε προεκλογικής περιόδου. Μέσα απ’ αυτόν το φακό -ειδικότερα όσοι  είναι υποψήφιοι και μετέχουν ενεργά στη διαδικασία των εκλογών- περνάνε διαρκώς πρόσωπα και καταστάσεις, γεγονότα και σχόλια, ψίθυροι, κινήσεις, εκδηλώσεις και συναντήσεις. Έτσι, φέρ’ ειπείν, γίνεσαι πιο ευερέθιστος, πιο καχύποπτος, φιλικότερος με τους πολίτες – ψηφοφόρους, εχθρικότερος με τους αντιπάλους, λιγότερο ανεκτικός με τη σημειολογία της τοπικής κίνησης, πιο φιλοκατήγορος και υπερβολικός στην κριτική των αντιπάλων κ.ο.κ. Κι όλα αυτά, μέχρι την επομένη των εκλογών, που είτε είσαι με τους νικητές είτε με τους ηττημένους, πετάς αυτόν τον μεγεθυντικό φακό στην άκρη και ξαναγίνεσαι ο εαυτός σου, με όσα κουσούρια κουβαλάς ως άνθρωπος και όσα χαρίσματα σου έδωσε ο Θεός, στις πραγματικές τους διαστάσεις. Θέλει προσοχή λοιπόν, όχι μόνο με το πώς αξιολογείς τα προεκλογικά γεγονότα και τα όσα ακούγονται, όχι μόνο για το πώς αξιολογείς τους ανθρώπους, κάτι τέτοιες μέρες, αλλά και πώς μιλάς, γιατί -φευ- τα λόγια όσο εκστομίζονται εύκολα, άλλο τόσο δύσκολα μετά μαζεύονται. Κυρίως, όμως, θα έπρεπε καμιά σκοπιμότητα, κανένα συμφέρον, καμιά ιδεοληψία και ανάγκη, να μη σε κάνει να χάνεις περαστασιακά (και για τις προεκλογικές σου ανάγκες) τον πραγματικό εαυτό σου. Δεν υπάρχει λόγος να γίνεσαι «άλλος», ξένος, αγνώριστος, κατά τη διάρκεια της προεκλογικής περιόδου.

 

Από όσα μαθαίνω από φίλους, οι Τράπεζες άρχισαν δειλά – δειλά να χαλαρώνουν τα λουριά απέναντι στους δανειολήπτες τους, να γίνονται πιο συναινετικές και –κυρίως- να προσφέρουν μεγάλες εκπτώσεις, για την αποπληρωμή των δανείων. Για παράδειγμα, για δάνειο φίλου, που έφτασε το οφειλόμενο ποσό στα 23.000 ευρώ, η τηλεφωνική πρόταση της Τράπεζας  ήταν «φέρτε μας μόνο 9.500 ευρώ, μέχρι την …τάδε του τρέχοντα μήνα, να το διαγράψουμε.» Σε παρόμοια περίπτωση φίλης, για οφειλή 6.000 ευρώ, η Τράπεζα συμβιβάζεται σε ολοσχερή εξόφλησή του μόνο με 1.500 ευρώ. Και για τις δυο περιπτώσεις που περιγράφω, όμως, το πρόβλημα είναι ότι ούτε τα 9,5 χιλιάρικα ούτε το 1,5 υπάρχει, για να εκμεταλλευτούν οι «χαντακωμένοι» δανειολήπτες την εκπτωτική προσφορά της τράπεζας.

 

Μη φανταστείτε βεβαίως, ότι οι Τράπεζες έγιναν ξαφνικά γαλαντόμες και τάχα δεν έχουν πάρει ήδη τα κεφάλαιά τους, καθώς και αρκετούς τόκους. Κι αν έκαναν τα τωρινά τους εκπτωτικά «κουβαρνταλίκια», από τότε που σκανδαλωδώς ανακεφαλαιοποιήθηκαν, με χρήματα του Ελληνικού λαού, από την αρχή της οικονομικής κρίσης, τα οφειλόμενα υπόλοιπα των δανείων δεν θα είχαν πάρει τόση …ανηφόρα.

 

Όπως κάθε χρόνο τέτοιες μέρες, μαίνεται στην αγορά ο πόλεμος για την τιμή του οβελία. Όλα πάλι είναι μέσα στο γνώριμο παιχνίδι… Παράνομες Ελληνοποιήσεις, μεγάλες προσφορές ή δήθεν προσφορές, παραπλανητική διαφήμιση, από του «καρχαρίες»της εστίασης κυρίως κ.ο.κ. Φωναχτό παράδειγμα η παρέμβαση του Εισαγγελέα σε βάρος γνωστής αλυσίδας σούπερ μάρκετ, που διαφήμιζε μεν την τιμή του αρνιού κάτω από τα 4 ευρώ (!!;) το κιλό, αλλά όταν οι καταναλωτές έσπευσαν στα ταμεία των υποκαταστημάτων της, για να παραγγείλουν ή να αγοράσουν, τους έλεγαν ότι τα αρνιά της συγκεκριμένης προσφοράς τελείωσαν και θα μπορούσαν  πλέον να ψωνίσουν αρνί σε ακριβότερη τιμή.

 

Με τίτλο «τώρα θα μπορούσε να είναι η ώρα για να χρεοκοπήσει η Ελλάδα», ο αρθρογράφος των «Φαϊνάνσιαλ Τάιμς» Wolfang Munchau, υποστηρίζει ότι η ελληνική οικονομία «ούτε σε ύφεση βρίσκεται, ούτε…. ανακάμπτει. Έχει καταρρεύσει».

Ωστόσο, επισημαίνει, τώρα η Ελλάδα έχει μια επιλογή, αυτή της κήρυξης χρεοστασίου και της εισαγωγής ενός νέου νομίσματος που θα υποτιμήσει άμεσα. «Για να αξιοποιήσει το ανταγωνιστικό κέρδος –να το γυρίσει σε πραγματική υποτίμηση- θα απαιτηθεί μια κεντρική τράπεζα με έναν αξιόπιστο στόχο για τον πληθωρισμό και επαρκή απορρυθμιζόμενες αγορές εργασίας και προϊόντων».

Αναγνωρίζει εν μέρει ότι αυτή δεν είναι μια εύκολη επιλογή, και θα απαιτήσει πολύ περισσότερες διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις από αυτές που έχει αναλάβει μέχρι τώρα η Αθήνα. «Και αν και ένα τέτοιο σενάριο θα φρίκαρε τους επενδυτές, θα το ξεχνούσαν γρήγορα, και θα επέστρεφαν εξίσου γρήγορα. Εξάλλου, μια μεταρρυθμισμένη Ελλάδα θα είναι πολύ ελκυστική στους ξένους επενδυτές». Πάρ’ τον στο γάμο σου να σου πει «και του χρόνου»…

 

Με εξώδικο απάντησε η Πανελλήνια Ομοσπονδία Εφοριακών στο διαφημιστικό σποτ εταιρείας κινητής τηλεφωνίας με τον …εξομολόγο, το οποίο προβάλλεται αυτή την περίοδο. Στο τηλεοπτικό σποτ ένας επιχειρηματίας πηγαίνει στον εξομολόγο του, ζητώντας άφεση αμαρτιών επειδή «λάδωσε» έναν εφοριακό. Το χιουμοριστικό σενάριο δεν άρεσε στους εφοριακούς, οι οποίοι θεώρησαν ότι το τηλεοπτικό σποτ «προσβάλλει το κύρος των υπηρεσιών» των ΔΟΥ και «την αξιοπρέπεια των εργαζομένων σε αυτές». Και προσθέτει ότι η εταιρεία για να προαγάγει τα προϊόντα της, επέλεξε «να θυσιάσει στο βωμό του όπου κέρδους της την αξιοπρέπεια των παιδιών και των οικογενειών μας». Ο επιχειρηματίας της διαφήμισης «παραδέχεται» ότι προσέλαβε γιο εφοριακού «για να αποφύγει τον έλεγχο για παράνομη παρακράτηση ΦΠΑ», αναφέρουν οι εφοριακοί. Τονίζουν, μάλιστα, ότι με τη διαφήμιση «τελείται το έγκλημα της δημόσιας διέγερσης στη διάπραξη εγκληματικών πράξεων της ενεργητικής δωροδοκίας και της φοροδιαφυγής». Μάλιστα, προχώρησαν ακόμα παρακάτω: Ζήτησαν «τη διακοπή της σύμβασης με τη συγκεκριμένη εταιρεία για τα εκατοντάδες υπηρεσιακά κινητά τηλέφωνα». «Το κύρος των υπηρεσιών μας είναι αδιαπραγμάτευτο» καταλήγει η ανακοίνωση της ΠΟΕ – ΔΟΥ. Από την πλευρά της, η εταιρεία κινητής τηλεφωνίας απέσυρε τη σκηνή από τη διαφήμιση, λέγοντας ότι το σποτ δεν είχε στόχο να θίξει τους εφοριακούς. «Η διαφήμισή μας βασίστηκε αποκλειστικά στη σάτιρα» ανέφερε η εταιρεία. Μιλώντας στην εφημερίδα «Το Έθνος», ο ηθοποιός Χρήστος Βαλαβανίδης που πρωταγωνιστεί στο σποτ, είπε ότι «οι εφοριακοί θα πρέπει να επιδείξουν κάποιο χιούμορ».

 

Τριάντα περίπου σακούλες με τρόφιμα μοίρασαν τη μεγάλη Δευτέρα, σε ισάριθμες οικογένειες, οι εθελοντές της «Αλληλεγγύης». Εν όψει Πάσχα, οι προσφορές των ανώνυμων Αλμυριωτών ήταν πολλές και συγκινητικές. Με ποσότητα ελαιολάδου βοήθησε και η Γυναικεία Μονή της Παναγίας Ξενιάς.

 

Αρκετά για σήμερα… Πάμε για Πάσχα και μακάρι να είναι φωτεινό για όλους μας. Καλή Ανάσταση…


Σχετικά Άρθρα

Στον Βόλο και στον Αλμυρό ο Μητροπολίτης Κινσάσας Θεοδόσιος

Στον Βόλο και στον Αλμυρό ο Μητροπολίτης Κινσάσας Θεοδόσιος

Στην Τοπική μας Εκκλησία θα βρεθεί από τη Κυριακή 24/11 έως τη Δευτέρα 25/11, ο ιεραπόστολος Σεβ.…
Με επιτυχία ολοκληρώθηκε το 62ο συνέδριο του Διεθνούς τμήματος της Ένωσης Ευρωπαίων Δημοσιογράφων στην Ρώμη

Με επιτυχία ολοκληρώθηκε το 62ο συνέδριο του Διεθνούς τμήματος της Ένωσης Ευρωπαίων Δημοσιογράφων στην Ρώμη

Τα θέματα – οι εκλογές H ελληνική εκπροσώπηση στο Δ.Σ. Την Παρασκευή 15 και το Σάββατο…
Εγκρίθηκε η ΜΠΕ για τη διασύνδεση της σιδηροδρομικής γραμμής με τη Sovel – Οι αποφάσεις του Περιφερειακού Συμβουλίου

Εγκρίθηκε η ΜΠΕ για τη διασύνδεση της σιδηροδρομικής γραμμής με τη Sovel – Οι αποφάσεις του…

Συστάθηκε η Αγροδιατροφική Σύμπραξη, συγκροτήθηκε η Επιτροπή Διαχείρισης και Αντιμετώπισης Κινδύνων και Κρίσεων  Οι αποφάσεις του…