• 26 Ιουνίου, 2013

H Δημοσιοποίηση των προβλημάτων και ο δημόσιος διάλογος φέρνει αποτελέσματα

H Δημοσιοποίηση των προβλημάτων και ο δημόσιος διάλογος φέρνει αποτελέσματα

του Νίκου Τσανή

 Με αφορμή την “ΑΠΑΝΤΗΤΙΚΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ της  ΔΕΥΑΑΛ σε ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΑ” που δημοσιοποιήθηκε στις 20/6 (http://e-almyros.gr/2013/06/20/12224/), θεωρώ ως συμβολή στο δημόσιο διάλογο να επισημάνω τα εξής:

 

-Η δημόσια απάντηση της ΔΕΥΑΑΛ για θέματα που αφορούν το κοινωνικό αγαθό του νερού καθώς και τους εργαζόμενους συμβάλλει θετικά στον κοινωνικό διάλογο, παρόλο που δεν μας είχε συνηθίσει μέχρι σήμερα σε παρόμοιες δημόσιες ενημερώσεις.

 

-Το πρώτο που κατανοεί οποιοσδήποτε καλοπροαίρετος αναγνώστης, από την απάντηση της ΔΕΥΑΑΛ, είναι ότι η δημοτική επιχείρηση, όπως και η πλειοψηφία των δημόσιων και δημοτικών οργανισμών, ήταν και παραμένει απροετοίμαστη για την αντιμετώπιση της βαθιάς οικονομικής και κοινωνικής κρίσης σε θέματα αρμοδιότητας της.

 

-Οι αναφορές του προέδρου που πιθανόν συνέταξε την απάντηση «Ο κάθε πολίτης εάν ενδιαφέρεται … οφείλει  να ζητήσει απαντήσεις … απευθείας από τη ΔΕΥΑ …» και «Η  ΔΕΥΑ δεν είναι κόμμα, ούτε παράταξη, αλλά  νομικό πρόσωπο… » μάλλον είναι άστοχες.

Η ΔΕΥΑΑΛ αποτελεί περιουσία των πολιτών του Δήμου, το νερό είναι κοινωνικό αγαθό και αυτοί που εκλέγονται ή ορίζονται για να διαχειρίζονται τα δημόσια θέματα πρέπει να κρίνονται διαρκώς από τους πολίτες. Ο κάθε πολίτης έχει δικαίωμα και ίσως κάποιες φορές υποχρέωση να δημοσιοποιεί προβληματισμούς, χωρίς βέβαια να χρειάζεται να πάρει άδεια ή να ενημερώσει αυτούς που ασκούν εξουσία.

 

Σχετικά με τα θέματα στα οποία αναφέρεται η απάντηση και θεωρώντας ότι ενισχύω το δημόσιο διάλογο θα ήθελα να επισημάνω τα παρακάτω:

Για τους ελέγχους και την ποιότητα του νερού ύδρευσης, οι νομικές και νομικίστικες ερμηνείες που παρακάμπτουν την ουσία του θέματος, δεν υπηρετούν σίγουρα το κοινωνικό αγαθό του νερού, αλλά και το λαϊκό συμφέρον.

Τελικά ποια είναι η ποιότητα του νερού; Κάθε πότε και πόσοι έλεγχοι γίνονται; Υπάρχουν δημοτικές κοινότητες που δεν γίνονται έλεγχοι;

Είναι αναγκαίο λοιπόν, οι αρμόδιες Δημοτικές Υπηρεσίες να πάρουν δημόσια θέση και να ενημερώνουν τους πολίτες για την ποιότητα του νερού σε κάθε δημοτικό διαμέρισμα του Δήμου. Πρέπει ο κάθε πολίτης να γνωρίζει τι νερό πίνει αυτός και τα παιδιά του.

 

Για τις διακοπές νερού σε νοικοκυριά. Χωρίς να υπάρχει καμία διάθεση αμφισβήτησης της κοινωνικής ευαισθησίας οποιουδήποτε και ιδιαίτερα των εργαζομένων σε υπηρεσίες του Δήμου.

Μήπως πρέπει να δημιουργηθεί με πρωτοβουλία της ΔΕΥΑΑΛ  Δομή Κοινωνικής Αλληλεγγύης, η οποία θα φροντίζει ώστε να μην διακόπτεται το νερό σε πολίτες που έχουν πληγεί από την κρίση και δεν μπορούν να ανταποκριθούν οικονομικά;

Μπορεί η ΔΕΥΑΑΛ να στηρίξει μια τέτοια πρωτοβουλία, με ορθολογικότερη διαχείριση του προσωπικού και να αντλήσει πόρους από ορθολογικότερη διαχείριση εξόδων;

Σχετικά με τους διακανονισμούς πληρωμών και χρεών, μήπως θα ήταν αναγκαίο να διαμορφωθεί ένα πλαίσιο δημόσια γνωστό και ίδιο για όλους;

Ιδιαίτερα, σήμερα, που όλοι οι πολίτες έχουν ανάγκη και απαιτούν ισότιμη και ισόνομη αντιμετώπιση, η οποία δεν θα εξαρτάται από γνωριμίες με δημόσιους ή δημοτικούς παράγοντες.

Ο κάθε πολίτης του Δήμου μας έχει αξιοπρέπεια αδιαπραγμάτευτη, την οποία δεν μπορεί να προσβάλλει ο οποιοσδήποτε. Πρέπει να γίνει ξεκάθαρο αν υπάρχουν μεγαλο-οφειλέτες και πόσοι. Ο κάθε πολίτης έχει δικαίωμα καθώς και υποχρέωση να απαιτεί ισοτιμία και ισονομία στην αντιμετώπισή του από τους δημόσιους και δημοτικούς οργανισμούς.

 

Αναφορικά με την απόφαση του Δ.Σ. της ΔΕΥΑΑΛ για ακύρωση της περαιτέρω περικοπής των μισθών των εργαζομένων κατά 25% στις 12/6 (με εξάμηνη καθυστέρηση και φυσικά χωρίς αναδρομική ισχύ). Το δημοσίευμα που ανάγκασε τον Πρόεδρο της ΔΕΥΑΑΛ να απαντήσει έχει δημοσιοποιήσει το πρόβλημα από τις 3/6. Πόσο επηρέασε η δημοσιοποίηση του προβλήματος από τις 3/6 για να υπάρξει η απόφαση του Δ.Σ. στις 12/6;

Αυτό θα το κρίνουν οι εργαζόμενοι και φυσικά όλοι οι πολίτες.

Είναι τυχαίο ότι η απόφαση πάρθηκε με 4 ψήφους υπέρ (ο πρόεδρος και 3 πολίτες που συμμετέχουν στο Δ.Σ.) και 2 ψήφους κατά (οι εκπρόσωποι  της Δημοτικής αρχής και της μείζονος αντιπολίτευσης  για να εφαρμοστεί  ανεμπόδιστα η μνημονιακή πολιτική.);

 

Το τελικό μήνυμα είναι σαφές:

Η Δημοσιοποίηση των προβλημάτων και ο διάλογος είναι το πρώτο βήμα.

Η δραστηριοποίηση των πολιτών μπορεί να αναδείξει την δύναμη της κοινωνίας και να γεννήσει την ελπίδα για να διαμορφώσουμε ένα καλύτερο μέλλον.


Σχετικά Άρθρα

Το πρόγραμμα της πρεμιέρας στην Α’ Τοπική

Το πρόγραμμα της πρεμιέρας στην Α’ Τοπική

Από τις 14 Απριλίου όταν ολοκληρώθηκε η μεγάλη κατηγορία της περασμένης σεζόν, μέχρι το Σάββατο 21…
Χρ. Μπουκώρος: «Αναγκαίο βήμα η σύμβαση για το έργο αγωγού της λιμνοδεξαμενής Ξηριά Αλμυρού»

Χρ. Μπουκώρος: «Αναγκαίο βήμα η σύμβαση για το έργο αγωγού της λιμνοδεξαμενής Ξηριά Αλμυρού»

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας, κάλεσε σήμερα Τετάρτη (18/9) τον βουλευτή Μαγνησίας Χρήστο Μπουκώρο…
Χρ. Τριαντόπουλος: Ξεκινά η κατασκευή του αγωγού της λιμνοδεξαμενής Ξεριά ύψους 3,6 εκατ. ευρώ στον Αλμυρό

Χρ. Τριαντόπουλος: Ξεκινά η κατασκευή του αγωγού της λιμνοδεξαμενής Ξεριά ύψους 3,6 εκατ. ευρώ στον Αλμυρό

Την Τετάρτη, 18 Σεπτεμβρίου 2024, υπεγράφη στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, υπό τον Υπουργό Υποδομών και…