• 7 Μαρτίου, 2013

«Βουτιά» τζίρου και στις εκπτώσεις – Δηλώσεις: Θ. Γιάννας – Δ. Τόρης – Γ. Κεραμίδας – Μ. Ανδρωνάς

«Βουτιά» τζίρου και στις εκπτώσεις – Δηλώσεις: Θ. Γιάννας – Δ. Τόρης – Γ. Κεραμίδας – Μ. Ανδρωνάς

Δεν «αναστήθηκε» η Αγορά του Αλμυρού

«Δεν ανοίγαμε ταμειακή μηχανή επί εβδομάδες», λένε απελπισμένοι οι καταστηματάρχες – Αρχίζουν τώρα οι προσφορές

«Πέρασαν εβδομάδες κατά την περίοδο των εκπτώσεων που δεν βγάλαμε «ζήτα» από τις ταμειακές μηχανές των καταστημάτων μας», τονίζουν στον «Λαό του Αλμυρού» έμποροι της αγοράς του Αλμυρού, δίνοντας την πιο χαρακτηριστική εικόνα που επικράτησε κατά τη διάρκεια των εκπτώσεων. Σχεδόν το σύνολο των εμπόρων όταν ζητούσαμε να μας πουν πώς κινήθηκαν οι επιχειρήσεις τους, κοινή επωδός αποτέλεσε η λέξη «χάλια».

Η πτώση στους τζίρους σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο των εκπτώσεων, άγγιξε και το 50% σε κάποια καταστήματα.

 

Θανάσης Γιάννας, ένδυση: Πραγματικά, ούτε στις εκπτώσεις δεν καταφέραμε να δούμε κόσμο στα μαγαζιά μας. Η πτώση του τζίρου ξεπέρασε το 30%. Πελάτες μας που ήθελαν ψωνίσουν, ρωτούσαν την τιμή για ένα μπουφάν, απαντούσα ότι κοστίζει 50 ευρώ και ανταπαντούσαν «με τα χρήματα αυτά θα μου δώσεις και ένα πουκάμισο». Δυστυχώς, οι ανάγκες του κόσμου είναι πολλές και τα έξοδα ακόμα περισσότερα.

 

Δημήτρης Τόρης, ένδυση: Η πτώση έφθασε το 20% στο δικό μου κατάστημα. Οι συμπολίτες μας προσπάθησαν και μέσα στις εκπτώσεις να αγοράσουν ό,τι είχαν ανάγκη από ρούχα, με γνώμονα πάντα τις χαμηλές τιμές. Από την άλλη, το κέρδος για εμάς ιδιαίτερα χαμηλό και περιορισμένο, όσο δεν παίρνει άλλο.

Πλέον, θα αρχίσουν οι προσφορές το επόμενο διάστημα.

 

Γιώργος Κεραμίδας, εσώρουχα: Χάλια αδιόρθωτα. Η πτώση ξεπέρασε το 50%. Το μεγαλύτερο πρόβλημα που απασχολεί την αγορά του Αλμυρού είναι η φυγή σε γειτονικές αγορές. Αρκεί να σας πω, από την επαγγελματική μου εμπειρία, αφού δειγματίζω προϊόντα σε όλη την Θεσσαλία, γνωρίζω πολύ καλά αρκετούς εμπόρους από Λάρισα και Βόλο, οι οποίοι λένε ότι «οι καλύτερες πελάτες των μαγαζιών μας είναι από τον Αλμυρό». Πρέπει όλοι μαζί, με «νύχια και με δόντια» να κρατήσουμε τα καταστήματα στην πόλη μας.

 

Μιχάλης Ανδρωνάς είδη δώρων – σπιτιού: Αμέσως μετά τις γιορτές, στις αρχές Ιανουαρίου, υπήρχαν μέρες που δεν μπήκε πελάτης στα μαγαζιά μας. Η πτώση στους τζίρους ξεπέρασε το 40% και μέσα από τις εκπτώσεις δεν πήραμε καμία ανάσα. Δύσκολα ο κόσμος θα μπορέσει να ψωνίσει και ήδη αρκετοί κάνουν τον προγραμματισμό εξόδων για το Πάσχα.

Μπάμπης Παπαρρίζος

 

ΙΔΙΑ ΕΙΚΟΝΑ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΑ

Ο χαμηλότερος τζίρος των τελευταίων ετών καταγράφηκε στις φετινές χειμερινές εκπτώσεις σύμφωνα με τα στοιχεία της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ελληνικού Εμπορίου.

Bάσει των αποτελεσμάτων της έρευνας που πραγματοποιείται, κάθε χρόνο με το Ινστιτούτο Εμπορίου και Υπηρεσιών (ΙΝΕΜΥ) σε όλη την Ελλάδα, το 80% των ερωτώμενων επιχειρηματιών δηλώνει ότι οι πωλήσεις ήταν μειωμένες σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2012, ενώ, όσον αφορά την εμπορική κίνηση σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, οι απαντήσεις ποικίλουν: το 27% δηλώνει πτώση της τάξης του 21%-30% και ένα 20% πτώση μεγαλύτερη του 41%.

Είναι σαφές, κατά τον πρόεδρο της ΕΣΕΕ Βασίλη Κορκίδη, ότι οι χειμερινές εκπτώσεις αφήνουν το εμπόριο σε χειμερία νάρκη, αφού για την πλειονότητα των εμπόρων τα οφέλη από την εκπτωτική περίοδο απείχαν αρκετά από τα αναμενόμενα.

«Οι Έλληνες έμποροι αποχαιρετούν τις εκπτώσεις λέγοντας ‘καλό μήνα’ στις προσφορές» τονίζει, προσθέτοντας ότι «η εγχώρια αγορά παλεύει να διαχειριστεί τις φοροπιέσεις, τα μειωμένα εισοδήματα των καταναλωτών και το γενικό αρνητικό κλίμα. Οι φετινές χειμερινές εκπτώσεις δείχνουν ότι το πρόβλημα της αγοράς δεν μπορεί να λυθεί με μεγαλόστομες διακηρύξεις, αλλά αντίθετα με ουσιαστικές παρεμβάσεις που αντιστοιχούν στις ανάγκες των μικρομεσαίων εμπορικών επιχειρήσεων.»

Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι η μέση απόδειξη μία τυπική ημέρα των εκπτώσεων, σύμφωνα με τις απαντήσεις των επιχειρήσεων, κυμάνθηκε στα 44,3 ευρώ, αρκετά χαμηλότερα από το προηγούμενο έτος και σχεδόν 50% κάτω από τη μέση τιμή απόδειξης το 2011, ενώ και η μέση επισκεψιμότητα πελατών ήταν μειωμένη κατά 42% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος.

Σε ό,τι αφορά το ύψος των εκπτώσεων το ποσοστό, όπως συμβαίνει τα τελευταία χρόνια, κυμάνθηκε σε υψηλά επίπεδα (21%-40%).

Επίσης, ένα πολύ υψηλό ποσοστό (47%) των ερωτώμενων πραγματοποίησε εκπτώσεις 41%-50% και άνω.

Οι 7 στους 10 εμπόρους υποδεικνύουν ως καλύτερη περίοδο των χειμερινών εκπτώσεων το διάστημα από 15-31 Ιανουαρίου και το 27% την περίοδο από 1-15 Φεβρουαρίου.

Συμπεραίνεται κατά συνέπεια ότι για το διάστημα των εκπτώσεων που ακολούθησε μέχρι το τέλος του Φεβρουαρίου η αγοραστική κίνηση στα εμπορικά καταστήματα ήταν πολύ μειωμένη.

Η πλειονότητα των εμπόρων (66%) αναφέρει ότι πρόκειται να πραγματοποιήσει εκπτωτικές ενέργειες μέσα στο επόμενο δεκαπενθήμερο.

Στη συγκεκριμένη ερώτηση πολλοί είναι οι ερωτώμενοι που επισήμαναν ότι οι εκπτωτικές ενέργειες θα συνεχιστούν καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους.

(ΑΠΕ – ΜΠΕ)


Σχετικά Άρθρα

Την Παρασκευή 22/11 κηδεύεται η Ευγενία Αλεξοπούλου

Την Παρασκευή 22/11 κηδεύεται η Ευγενία Αλεξοπούλου

Σε ηλικία 81 ετών έφυγε από τη ζωή η Ευγενία Αλεξοπούλου. Η κηδεία της θα γίνει…
Το πρόγραμμα αγώνων στα γήπεδα της ΕΠΣΘ

Το πρόγραμμα αγώνων στα γήπεδα της ΕΠΣΘ

Δείτε το πρόγραμμα του διημέρου 23-24 Νοεμβρίου στα γήπεδα της ΕΠΣΘ, για την 9η αγωνιστική στην…
Η Ζ. Μακρή σε βράβευση σχολείων και αριστούχων μαθητών σε εκδήλωση της Eurobank

Η Ζ. Μακρή σε βράβευση σχολείων και αριστούχων μαθητών σε εκδήλωση της Eurobank

Η Υφυπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Ζέττα Μ. Μακρή βράβευσε τα σχολεία από τις Εκπαιδευτικές Περιφέρειες…