- 25 Ιουλίου, 2012
Απολογισμός δράσης για τα Ειδικά Σχολεία
Η δύναμη της θέλησης, η αγάπη, η βοήθεια και το μήνυμα «ΟΤΙ ΑΝ ΘΕΛΕΙΣ ΜΠΟΡΕΙΣ ΝΑ ΤΑ ΚΑΤΑΦΕΡΕΙΣ», αρκεί να μην υπάρχει κοινωνικός αποκλεισμός, ήταν το απόσταγμα των δραστηριοτήτων που ανέλαβε κατά την φετινή σχολική χρονιά 2011-12 το Ειδικό Σχολείο και Νηπιαγωγείο Αλμυρού με τη στήριξη του Συλλόγου Γονέων – Κηδεμόνων ΑμεΑ ΣΤΟΡΓΗ Επαρχίας Αλμυρού. Όπως μας ενημερώνει σχετικό δελτίο Τύπου που λάβαμε και δημοσιεύουμε από τους Διευθυντές των δύο Σχολείων «Με την έναρξη της σχολικής χρονιάς, αφού έγινε αξιολόγηση και καταγραφή των γενικών στόχων των σχολικών μονάδων και των μαθητών που τις πλαισιώνουν και που δεν διαφέρουν από εκείνους του κανονικού σχολείου, με τη διαφορά ότι εδώ επιδιώκεται η ομαλή προσαρμογή των μαθητών, η προώθηση της αυτοεκτίμησης και η αυτοεξυπηρέτηση των παιδιών, εκπαιδευτικοί ειδικό και βοηθητικό προσωπικό, γονείς και μαθητές εργάσθηκαν για να επιτευχθεί ο Στρατηγικός στόχος του Ειδικού Σχολείου, που είναι η ένταξη – ενσωμάτωση των Ατόμων με ειδικές ικανότητες στο κοινωνικό γίγνεσθαι, καθώς και η ευαισθητοποίηση της κοινωνίας των πολιτών. Στα πλαίσια λοιπόν του σχολικού προγράμματος εκτός των μαθημάτων πραγματοποιήθηκαν δραστηριότητες και εκπαιδευτικές επισκέψεις που στόχο είχαν τη συμμετοχή των μαθητών σε διάφορες εκδηλώσεις και την κοινωνικοποίησή τους. Πιο συγκεκριμένα: Α. ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΑΝ:
1.Τα μαθήματα των Γεωπονικών και των Εικαστικών στο Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. Αλμυρού κατά τη διάρκεια της χρονιάς, όπου ήλθαν σε άμεση επαφή με την φύση και τη γη, εκτελώντας διάφορες εργασίες στο θερμοκήπιο (φύτεμα, πότισμα, σκάλισμα κ.λ.π.) καθώς και τις τέχνες και ιδίως τον πηλό και τη πηλοπλαστική. 2.Τις θεατρικές παραστάσεις: 15/11/2011 «Το σκλαβί», έργο της Ξ. Καλογεροπούλου με γνωστούς ηθοποιούς στο Πολιτιστικό Κέντρο του Δήμου Αλμυρού. 15/2/2012 «Το άγαλμα που κρύωνε» στην Παλαιά Ηλεκτρική Βόλου. 3.Την Χριστουγεννιάτικη γιορτή του Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. Αλμυρού. Β. ΕΠΙΣΚΕΦΘΗΚΑΝ: 1.7/11/2011 Την 111η Πτέρυγα Μάχης στη Ν. Αγχίαλο, όπου ξεναγήθηκαν στους χώρους της Πολεμικής Αεροπορίας και θαύμασαν τα αεροπλάνα και τα αμυντικά συστήματα των ενόπλων δυνάμεων της χώρας μας. 2.16/12/2012 Το Νοσοκομείο Βόλου, όπου έκαναν τις απαραίτητες ιατρικές εξετάσεις (παθολόγος, καρδιολόγος κ.λ.π.) για τη συμμετοχή τους σε αθλητικές δραστηριότητες του σχολείου. 3.19/12/2011 Στα Τρίκαλα, τον Μύλο των ξωτικών και το εργαστήρι του Αη-Βασίλη. 4.25/4/2012 Το Αρχαιολογικό Μουσείο Αλμυρού, όπου έγινε ξενάγηση και ενημέρωση για τα αρχαιολογικά ευρήματα της περιοχής μας και της αρχαίας Άλου. 5.17/5/2012 Το Περιβαλλοντικό και Πολιτισμικό Πάρκο Γούρα στην Ανάβρα Μαγνησίας. 6.6/6/2012 Το Αρχαιολογικό Μουσείο Χαλκίδας. Γ. ΗΛΘΑΝ ΣΕ ΕΠΑΦΗ: 1.Γνώρισαν υπηρεσίες, φορείς και χώρους που παρουσιάζουν παιδαγωγικό και διδακτικό ενδιαφέρον (Δήμος Αλμυρού, Τράπεζες, Ταχυδρομείο, Σούπερ Μάρκετ, βιβλιοπωλεία, εμπορικά καταστήματα κ.λ.π.),προκειμένου να βιώσουν την λειτουργία τους και να μάθουν πως μπορεί ο άνθρωπος να εξυπηρετείται αυτόνομα. 2.Αλληλεπίδρασαν με τα μέλη του ευρύτερου κοινωνικού συνόλου. 3.Έζησαν κοντά στο πλούσιο οικοσύστημα της περιοχής θάλασσα-βουνό και 4.Διδάχτηκαν άμεσα με άξονα την εποπτεία και βιωματική μάθηση. Δ. ΣΥΜΜΕΤΕΙΧΑΝ: 1.Στις παρελάσεις της 28ης Οκτωβρίου και 25ης Μαρτίου, κρατώντας απλωμένη την ελληνική σημαία και ως προπομποί άνοιξαν τις εκδηλώσεις. 2.Στις σχολικές γιορτές της 28ης Οκτωβρίου και 25ης Μαρτίου, στη γιορτή του Πολυτεχνείου, τις Απόκριες, των Χριστουγέννων, της Παγκόσμιας Ημέρας των ατόμων με ειδικές ικανότητες και της εορτής λήξης των μαθημάτων, όπου παρουσίασαν ποιήματα, θεατρικά δρώμενα, τραγούδια, χορό κ.λ.π., ακόμη και σε συνεργασία με μαθητές άλλων σχολείων (π.χ. 3ο Δημ. Σχολ. Αλμυρού), δηλώνοντας έτσι ότι η συνεκπαίδευση παιδιών με και χωρίς προβλήματα μάθησης και συμπεριφοράς μπορεί να φέρει αποτελέσματα σημαντικά για όλους τους ανθρώπους. 3.Σε λατρευτικές εκδηλώσεις της θρησκείας μας όπως εκκλησιασμός κ.λπ. Ε. ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΑΝ : 1.Καλλιτεχνικά δημιουργήματα όπως βυζαντινές εικόνες, πήλινα αντικείμενα, κάρτες εορτών, αποκριάτικες μάσκες, πασχαλινές λαμπάδες, κοσμήματα κ.λ.π. σε εκθέσεις εκδηλώσεων του σχολείου και του Συλλόγου Γονέων. ΣΤ. ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ Για την ενημέρωση των γονέων και την αντιμετώπιση εκπαιδευτικών προβλημάτων η ψυχολόγος και η κοινωνική λειτουργός του σχολείου, προγραμμάτισαν συχνές συναντήσεις γονέων. Z. ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ, στα πλαίσια της αυτοαξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου της σχολικής μονάδας πραγματοποιήθηκαν ενδοσχολικές επιμορφώσεις με θέμα: 1.21/2/2012 « Πρώτες βοήθειες στους μαθητές στο χώρο του σχολείου» από την Κα Κ. Σαμίου νοσηλεύτρια-εκπαιδεύτρια του Ε.Ε.Σ., εκδήλωση που παρακολούθησαν εκτός των εκπαιδευτικών, γονείς και μαθητές του σχολείου. 2.23/2/2012 «Αντιμετώπιση περιπτώσεων μαθητών στο σχολείο με αυτισμό» από τον Κο Κ. Ντίνα, Διευθυντή Ειδ. Σχ. Γιάννουλης Λάρισας. 3.15/3/2012 «Εκπαιδευτικές και κοινωνικές υπηρεσίες στα άτομα με σύνδρομο DOWN» από τον Κο Στ. Σιούτη, διδάκτορα της Παντείου στην Ψυχολογία. 4.30/11/2011 και 14/3/2012 Παρουσίαση του βιβλίου «Τα Θρησκευτικά στην Ειδική Αγωγή» στον Αλμυρό και τον Βόλο, πόνημα που γράφτηκε από εκπαιδευτικούς του σχολείου και εξωτερικούς επιστημονικούς συνεργάτες στα πλαίσια της αυτοαξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου της σχολικής μονάδας σε συνεργασία με την Ιερά Μητρόπολη Δημητριάδος και Αλμυρού. Όλα λοιπόν τα παραπάνω, συνδυάστηκαν για να επιτευχθεί το πανανθρώπινο δικαίωμα της μάθησης, που δεν είναι τίποτα παραπάνω από την κοινωνική διαδικασία που επιδρά στην ποιότητα της αντίληψης του ατόμου σχετικά με τον κόσμο, υποστηρίζει την κατάκτηση δεξιοτήτων και προωθεί την εξέλιξη μέσα από την κατανόηση της εμπειρίας. Βοηθώντας λοιπόν τα παιδιά με ειδικές ικανότητες να έλθουν σε επαφή και αλληλεπίδραση με το περιβάλλον, τα φέρνουμε στην ουσία αντιμέτωπα με την πραγματικότητα και τη ζωή». Ο Διευθυντής και το προσωπικό του Ειδικού Σχολείου Αλμυρού Η Διευθύντρια του Ειδικού Νηπιαγωγείου Αλμυρού